Efter ett par väldigt bra dagar i London var det dags att åka hem, men det visade sej inte vara så enkelt och smidigt som resan dit. Transferbussen var 40 minuter sen från stationen och det tog mycket längre tid till flygplatsen än vad som stog på deras hemsida, så allt som allt var bussen över en och en halv timme sen vilket resulterade i att vi och flera andra missade sina flyg. Det var bara att boka ett nytt flyg, fixa någon som kunde täcka våra jobbpass dagen efter och ta in på hotell. Men om man ska se det från den positiva sidan så fick vi ju en extra natt i London, slapp köra hem mitt i natten och gå upp tidigt för att jobba på morgonen!

Idag har vi varit på Warner bros studios här i London, där dom spelade in delar av Harry Potter filmerna. Jag har varit så förväntansfull och det levde verkligen upp till mina förväntningar. Åker man till London och tycker om Harry Potter så tycker jag verkligen att man ska ta sej tiden att åka ut dit för det var verkligen jättehäftigt!

Äntligen! Har behövt en ny mobil sen i sommras när jag tappade min i toaletten men det har inte riktigt varit läge att köpa en, men nu har jag tagit tag i det och har en ny och fin mobil igen.

Idag är det superfint väder ute så efter min frukost gick jag ut på en promenad och efter det har jag hunnit med att duscha, hänga upp tvätt och dragit fram resväskan för att börja packa lite. Allt innan klockan 12 vilket är väldigt ovanligt för mej! Dock har jag ingen inspiration alls till att packa för det känns som att alla mina kläder är så gamla och tråkiga, så det är väl tur att det är just London vi ska till så att jag kan shoppa loss!

Det verkar som att det inte är meningen att jag ska få åka till Centralamerika. Rosa bussarna ringde mej i förrgår och berättade att min resa var inställd och det har ställt till det så i min hjärna. Jag har ju haft hela 2018 planerad med resor, jobb och plugg men nu känns det som att jag måste tänka om helt. Förstår för första gången ångesten och stressen många andra i min ålder känner när dom inte riktigt vet vad dom vill göra. Men nu är det först London om 6 dagar och så får jag ta tag i det andra när jag kommer hem!

I helgen vankades det halloweenfest! Vi var ett gäng hemma hos Johanna innan vi drog vidare till Bogrens. En riktigt kul kväll faktiskt förutom att jag drog världens vurpa i trappan och benen tog ganska mycket stryk, men det är sånt som händer..

Hej på er! Hur mår ni? Själv börjar jag återhämta mej från en dunderförkyldning jag åkte på förra veckan efter att jag var uppe hos Linnea i Hedemora och hälsade på, men det var det värt! Har i alla fall fått en tid hos vårdcentralen för att diskutera vad vi ska göra med min hals, så efter fyra års tjat och krångel kanske det äntligen kommer att hända något.

Idag är jag ledig och min tanke var att jag skulle gå upp tidigt och ta en promenad och yoga innan frukost. Men istället vaknade jag halv 11 och det blåste halv storm ute så jag slängde mej i soffan och käkade en stor frukost framför en film istället. Annars har jag inte mycket planer för dagen, ska hämta ett paket på Ica som innehåller min halloweendräkt (wiiiiee), gå på jakt efter ett fint julkort att skicka till Ghana och börja planera outfits inför London för nu är det inte långt kvar!

Äntligen är det bokat! Har haft planer på att åka till Centralamerika sedan januari men då var tanken att jag skulle backpacka med en kompis, tyvärr blev det inställt. Jag vill ju självklart åka ändå så nu har jag bokat en resa med rosa bussarna i februari, Mexico - Panama. Det kommer bli en perfekt blandning mellan sol&bad och massa äventyr, dessutom kommer vi att åka igenom alla länder i Centralamerika, vilket vi inte skulle ha gjort om vi hade backpackat. Så om fem månader kommer jag att bocka av ännu en drömresa!

I lördags åkte jag och min syster med våra föräldrar upp till Stockholm i några dagar, mamma har fyllt jämt så pappa hade planerat lite roliga grejer. När vi kom upp på lördagen så var vi ute och kikade lite i butikerna innan det var dags att fixa iordning sig för middag och konsert på Göta Lejon. Efter en god hotellfrukost på söndagen så testade vi på escape room, det var väldigt kul även fast jag nog inte bidrog med så mycket igentligen haha. Överraskningarna var inte slut där utan vi åkte vidare till Grand Saltsjöbaden där det väntade en lyxig trerätters middag och några timmar i relaxen.