Hej på er! Det är lördagkväll men jag ligger faktiskt redan i sängen och är redo för att sova. Jag har jobbat hela dagen så är rätt så trött, dessutom öppnar jag imorgon. Men igår var jag ledig så då passade jag och tjejerna på att åka in till stan för att käka på det nya hamurgerstället, det var riktigt gott! Vi har ju bokat en resa till London snart så vi ägnade mest tiden åt att planera allt vi ska göra, ingen utav oss har varit där förut så vi har mycket vi ska hinna med. Nu ska jag rulla igång någon film att somna till så att jag orkar upp imorgon, godnatt!

Sista dagen på vandringen började redan vid halv 4 på morgonen, då var det dags för frukost innan vi packade ihop våra saker och satte oss för att vänta. Vid halv 6 fick vi gå på leden och efter en kortare vandring var vi framme vid solporten. Där stod vi vid klockan 7 när solen kom fram över Machu Picchu, då kände man att vi verkligen hade klarat det!

I lördags landade vi på Arlanda igen efter två fantastiska veckor i Peru, det har varit en så häftig resa och höjdpunkten var såklart vandringen. Tyvärr kom jag därifrån med ett dåligt knä så måste ordna en tid hos sjukgymnasten eftersom att det inte släppt än.

Annars då? Jag satte mej precis för att kolla igenom kamerabilderna och upptäckte att av någon anledning så har första halvan av bilderna ingen fokus alls och i den halvan finns alla Machu Picchu-bilder.. kameran har ju några år på nacken så det är väl egentligen dags att kolla på en ny. Får sätta mej ett tag och se om några av bilderna går att rädda, vi hörs!

Vi klarade det!! Dessutom gick det mycket bättre än vad jag trodde, visst var det superjobbigt ibland men överlag tycker jag att det gick riktigt bra. Dessutom hade vi det bästa sällskapet man kunde få, bra guide och världens gulligaste team som hjälpte oss.
Nu är det några dagar sedan som vi blev klara med Inkaleden och vi har förflyttat oss söder ut i landet till Titicacasjön!

Idag har det regnat här i Cusco och temperaturen har legat runt 10 grader, lite synd med dåligt väder eftersom att vi bara får två dagar här. Men trots regnet har vi gjort en city tour och kollat på gamla Inkaruiner. Nu ligger vi inne på hotellrummet och vilar upp oss inför middagen precis som igår. Vi är så himla trötta här, vi har inte riktigt ställt om dygnet än och har mycket sömn att ta igen. Sen har nog höjden en del med tröttheten att göra, vi är ju trots allt uppe på ca 3400 m ö.h.