Hejsan!

Ett tag sedan jag skrev och på de dagarna har vi hunnit med en del på. I måndags så åkte vi på utflykt "safariäventyr" på Koh phangan. Där ingick flera saker som klappa apor, besöka Buddhatempel, vandra mitt i djungeln upp till en utkiksplats, bada i vattenfall samt snorkla. Full rulle!

Höjdpunkten var helt klart utkiksplatsen, där var det jättefin utsikt (dock sjukt svettigt att ta sig upp dit i strålande solsken) men absolut värt det! Därefter fick vi bada i ett vattenfall vilket också var en upplevelse!

Dagen därpå tog vi våra väskor och åkte båt och buss hela dagen för att ta oss till Phuket. Åkte klockan 9 på morgonen och checkade in på ett hotell klockan ett på natten. Hittills gillar jag Phuket, det är stor skillnad att vara här istället för på öar som vi varit tidigare. Hur mycket människor som helst överallt och mycket svenskar också. Dagens planer är sol och bad för att senare träffa Oliver, Johannes och Erik som kommer till Phuket idag (de som vi var med i Koh Chang) så det blir kul! Ännu roligare är att vi ska till grabbarna grus ikväll!! Medina och labyrint ska spela där ikväll dessutom!

Här får ni lite b
ilder från de senaste dagarna!

Perfekt dag 👌

Nu har vi bytt sida av Koh phangan så nu bor vi mer "mitt i smeten". Vi bor i en bungalow som ligger två minuter från stranden så vi bor perfekt! Igår på kvällen så festade vi lite, förväntningarna var höga efter allt man hört om alla fullmoon partyn osv (dock var det ju inte fullmoon igår men) men blev faktiskt liiiite besviken, hade förväntat mig mycket mer folk än det var, fast vi hade kul ändå såklart. Kollade bland annat på eldshow, och träffade ett annat svenskt gäng som också är ute och reser.

Lyckades bränna mig ganska mycket igår så medan Hanna är ute och solar sitter jag nu inne på rummet och är uttråkad.. Men ska snart göra henne sällskap! Det är vääääldigt varmt här så man måste typ bada stup i kvarten för att inte svettas ihjäl haha..

/bilder från igår/idag

Hej på er!

I skrivande stund sitter jag och Hanna på vårt hotellrum på Koh Phangan och ska strax sova. Vi har sovit här en natt och blir en till innan vi drar vidare imorgon. Koh Phangan är ju en festö men vi kände att vi inte ville bo mitt i det så vi valde att bo ca en kvart bort från "centrum" på ön. Och bort kom vi kan man lugnt säga. Har en jättefin strand helt själva tillsammans med de andra hotellgästerna, inga affärer nära, inga försäljare på stranden osv. Det har ändå varit ganska skönt att verkligen BARA ta det lugnt men två dagar räckte gott och väl. Imorgon ska vi flytta ner till Sunrise beach där alla fullmoonpartyn är. Så det ser vi fram emot!

I förrgår (tisdags) - alltså sista dagen på Koh Samui besökte vi "ICE bar" där det var -7 grader kallt! Vi gick dit tillsammans med två andra svenskar vi träffat. Vi fick mössa, vantar och en kappa för att gå in där! Lite kul grej men vi konstaterade att vi trivs bäst i värmen 😉

/bilder från de senaste dagarna

Hejsan!

Igår testade vi på utelivet här på Koh samui och det var riktigt kul, vi hängde med några svenskar och träffade massa härligt folk. Jag och Hanna var även med i en eldshow på stranden också (?) haha..

Idag sov vi ut ordentligt och gick sedan till stranden och tog oss en timmes massage. Sååå skönt! Annars har vi bara tagit det lugnt och strosat runt bland gatorna, och har även skypat med mamma och pappa (Tack Ronnie!) Imorgon blir det strandhäng hela dagen och i övermorgon "flyttar" vi till Koh Phangan!

Idag kom vi efter en låååång buss/taxi/bil/färja färd äntligen fram till Koh Samui, chaweng beach. Här kommer vi trivas bra, supermysigt hotell och nära till stranden och alla krogar!

Hejhej!

Har inte hunnit skriva något på ett tag så får dela upp några inlägg på vad som hänt sedan sist.

Vi bytte strand på Koh Chang till lonely beach där det var mycket mer drag och mer backpackers som oss. Där bodde vi i en mysig liten bungalow 3 nätter. De dagarna låg vi mest vid stranden och solade och badade. Sista dagen så åkte vi dock på elefant trekking där vi fick rida och bada med elefanter i två timmar. Det var sååå himla roligt, höjdpunkten var ju såklart när vi badade! Verkligen en lyckad dag!

Idag ska vi vara här på stranden heeela dagen och pressa! Imorgon flyttar vi till andra sidan av Koh Chang, från white sand beach till lonely beach där det ska vara lite mer drag från vad vi hört iallafall!

Sovit första natten i Koh Chang nu, jättemysig ö. Jag och Hanna mötte upp Oliver, Erik, Johannes och Jesper och checkade in på samma hotell som dom bor på. Bussresan hit tog mycket längre tid än väntat, i princip hela dagen så vi hann inte sola något utan idag blev första soldagen. Gårkvällen var iallafall hur kul som helst. Satt på restauranger och åt och drack vid stranden hela kvällen/natten och vi gick och la oss vid 05-tiden så kan väl erkänna att vissa av oss varit lite sega idag, haha.. Träffade både svenskar och härliga thailändare!

Idag har vi bara sovit och varit vid stranden, vädret är som en svensk sommar fast lite varmare, ca 28 grader. Ikväll ska vi iallafall ta det lugnt och imorgon blir det strand och bad hela dagen också!

Nu har vi landat (tidigt imorse) så vi har varit i Bangkok hela dagen. Vi tog taxi från flygplatsen som tog nån timme, sedan checkade vi in på vårt hotell. Inte riktigt samma standard som ett svenskt hotellrum men för 40 kronor natten kan man nog inte räkna med annat heller, haha.

Vi har hunnit äta lunch och kikat runt på gatorna mm. Vilken stad! Nu på kvällen har det varit supermysigt med massa pubar och restauranger med livemusik och massvis med folk! Vi tog även en massage nu på kvällen, så skönt och hur billigt som helst! Jag och Hanna bestämde oss för att åka till Koh Chang imorgon där vi tänkt vara en vecka drygt för massa sol och bad. Där är även min kompis bror med sina kompisar så vi ska nog möta upp dom imorgon också så det blir kul!