Hej hej! Jag landade i Spanien vid 23:55, flygresan gick kanon bra och det var absolut inget att oroa sig över! Rickard mötte upp mig på flygplatsen för att sedan åka vidare hem och sova. Första riktiga dagen i Spanien spenderade vi mestadels vid poolen, tills vi tog bilen och badade i smältvatten, där man kunde hoppa från klippor. Vi fortsatte sedan att gå ner längst med där vattnet rann, man fick gå över stora stenar, simma och även i kol svarta grottor, vi gick och simmade i över en timme innan vi kom fram. Vi tog sedan bilen för att shoppa lite, fick endast med mig en playsuit från Bershka.

Dag 2, temperaturen i havet är inte så hög, så vi håller oss mestadels till poolen. Jag och Rickard åt frukost och gick ner till poolen där vi sedan somnade tills vi skulle gå längst strandpromenaden till Puerto Banùs, wow säger jag bara, vilka bilar och båtar det var där! Riktigt fin hamn!

På torsdagen gick upp lite tidigare för att vi skulle gå till en marknad väldigt långt bort, i den värmen så ska jag inte ljuga om att jag vet extremt trött efter! Men när jag sedan fick mig en isglass och shoppat lite på marknaden, kändes det lite bättre! Sen när vi kom hem slängde vi oss i poolen direkt, och tillbringade även denna dagen där. Tills vi gjorde oss iordning och gick till en resturang för att äta middag! Sen när vi kom hem var det sista kvällen så vi skulle hem och äta lite tårta och bara ha det mysigt! Sedan slutade vi dagen med filmkväll "Livet är en schlager" när vi till sist somnade i soffan.

Marbella - Los Alcazares: Ikväll åker vi från Rickards mormor och morfar till hans farmor och farfar. Idag kände vi att vi verkligen behövde ta vara på sista dagen i Marbella, så vi gick och badade i dem stora vågorna som slutade i skrapsår på armarna som man fick när vågorna sköljde upp en på stranden och en trasig bikini! Sedan gick vi hem för att få i oss lite mat, innan den 5 timmars långa bilresan. En bilresa full med skratt som vanligt med denna familjen<3 När vi sedan kom fram, fick vi lite mat i magen innan alla somnade som stockar.

Vi startade dagen med marknad inte en så lång bit från huset, innan alla tog cyklarna för att bada i Europas största lagun, det var så varmt i vattnet att det var kyligt i luften när man kom upp! Det var något jag inte ska klaga över! Sedan var det shopping som stod på schemat, så vi tog bilen till ett köpcentrum och shoppade loss på Primark, en ny favorit affär! Kvällen avslutades med middag ute på stan!

Sista dagen blir en riktig baddag, startade dagen med en stund på marknaden, innan vi tog bilen till La Manga för att bada i dem stora vågorna. Kan konstatera att jag aldrig har badat så länge, men det var inte konstigt heller med tanke på vatten temperaturen. Vågorna sköljde bort mina och Rebeckas simglasögon som vi aldrig hittade igen. Denna kvällen blev det en mysig middag hemma på baksidan, med en lek som ledde till många goda skratt! Vi gjorde oss sedan iordning för att gå till stan på lite marknader, med sockervadd större än någonsin! Kvällen slutade med en ledsen tjej som var tvungen att lämna alla igen och åka hem för att jobba sista veckan på sommarlovet!

Vill bara avslutade detta med att säga att jag aldrig haft såhär kul eller mått såhär bra, vill göra om detta om och om igen... <3 tack för att jag fick komma och spendera en oförglömlig vecka med er!

resor

Heej! Mitt i allt jobb fick jag en vecka ledigt, den 2 augusti bestämde jag mig för att jag ska sätta mig på flyget ner till Spanien för en veckas semester. Jag jobbade in i det sista och på morgonen på måndagen den 7 augusti gick bussen från Uddevalla till Oslo. Jag fick åka från Oslo, för det fanns inga direkt flyg till Marbella från Landvetter. Det var lite krångligt med bussarna, men tillslut satt jag där på flyget för att spendera en vecka med Rickard och hans familj i Spanien. Jag fick flyga själv eftersom dom redan var på plats där nere, det var definitivt något jag vart lite nervös över.

vardag

Hej som sagt så är det mycket att göra i skolan just nu och flera veckor framöver och även en förkylning på det, dock är jag glad att jag blev förkyld nu och inte i Åre!

Igår var det en väldigt lång dag i skolan, men jag fick mycket gjort och det kändes bra, hann även med att gå på pass efter skolan som var riktigt skönt. Torsdagar är inte min favorit skoldag men nu är den gjord för denna veckan och nu har jag en lektion kvar denna veckan. Idag har min förkylning blivit värre så jag har bara vart hemma och pluggat idag, men de behövdes det också! kram

resor

Som jag har velat åka på denna resa, och det fick jag också! Dagen efter jag kom hem från Norge och dagen innan skolan började åkte jag, William, Rickard och Niko till Åre för att va där hela veckan! En bilresa på ca 12 timmar upp men de bestod utav mycket skratt och en del sömn. Vi åkte 04.00 och var uppe på eftermiddagen och somnade ganska snabbt till filmen som vi satte på efter att vi kommit dit. Tisdagen bestod utav snöskoter och kvällsåkning, onsdagen blev en hel dag med skidåkning. Lite skidåkning och en del skoter blev det sedan på torsdagen, fredagen blev det lite allt möjligt, lite skoter och städning! En riktigt mysig vecka med kvällar där vi spelade spel, pratade och kollade på film, ett ställe jag hade velat stanna på ett par veckor till! Skönt att komma från stan och bara ta de lugnt innan skolan drar igång som vanligt igen! kram

resor

Hej precis kommit hem efter nästan två veckors skidåkning på två olika ställen i två olika länder. Först blev det en kortvecka i Norge med mamma, pappa och Ida. Riktigt mysigt och skönt att komma hemifrån innan skolan och göra något man verkligen tycker om! Vi hade det riktigt mysigt och Hafjell är ett ställe jag mer än gärna åker till i vinter igen!

Mitt år 2016...

vet inte om jag ska säga att detta året va bra eller dåligt, men jag har hittat på väldigt mycket roligt med mina tjejer och även andra kompisar, och de hade inte vart ett bra år utan de! Ändå ganska nöjd med året, saker kunde gått och vart bättre men nu ser jag fram emot ett grymt 2017!!

vardag

Jag är tillbaka och har lite att dela med mig utav, vad jag har gjort dom senaste dagarna och en ny favorit låt! Har haft höstlov och hittat på massa roligt med mina kompisar, bla hunnit med två halloween middagar, åkt till Nordby i Strömstad och köpt enormt mycket godis! Dom senaste dagarna har det kommer väldigt mycket snö, blivit lite kaos pga all snö, idag blev lektioner inställda och även bussarna så vi fick gå hem! Igår var vi ute och åkte lite pulka och drack varmchoklad!

vardag

Började helgen med ett spinning pass och sen kom några kompisar hit för att kolla idol och spela lite spel, alltid lika kul! Lördagen började inte med sovmorgon även om det blev en sen kväll, utan det blev ett Arke pass med min kusin, väldigt jobbigt och har nu fått enorm träningsvärk! Lördagskvällen blev en repris från fredagen, vi spelade bingolotto och lite kort, även en cykeltur till hemköp! Blev en liten vinst iaf, fler sånna här kvällar känner jag!! Idag har jag spenderat mycket tid i sängen bla blev det frukost där tills Ida skrev och frågade om vi skulle hitta på något, sen åkte jag och hämtade ut vinsten på bingolotten! Vart ute och plockat lite löv som jag ska torka och sen lägga i en vas, nu blir det ännu mer kortspel!

vardag

hej, kom hem efter skolan med ett prov avklarat! Tror inte de gick så himla bra tyvärr, men det är nya tag imorgon på matte provet. Kom hem och åt, kollade bachelor innan Ida ringer och säger att jag ska hänga med på pass, vilket jag inte var jätte sugen på! Fick tänka på saken en stund och kom fram till att det verkligen är något jag behöver, det blev group cycle hiit, riktigt kul men även jobbigt såklart! Redan bokat nästa veckans pass! Efter åkte jag och pappa och handlade så vi kunde göra fruktsallad med glass, mums!! Åt även lite och sen har vi bara suttit och kollat på tv. kramisar

vardag

Det är för mycket tråkiga dagar just nu, kommer hem sover en stund pluggar och sen somnar för sent för att va pigg i skolan dagen efter. Massa prov, läxor och inlämningar och fram till lovet har vi 6 stycken prov, lovet är precis vad jag behöver nu! Hitta på massa kul med människor man tycker om och lämna allt som har med skola att göra bakom sig för en stund. Imorgon är det historia prov och på torsdag matte prov, känner att jag inte kan något utav dom, så vi får se hur det går! Jag mamma och Andreas åkte och köpte lite gott, tände en brasa och sitter nu och kollar Wild Things på kanal 5 rekommenderar verkligen, riktigt roligt!!