Detta är för sjukt. Jag har försökt inse detta de senaste dagarna, utan att lyckas. Jag ska ta flyget hem idag?
Det är typ nu man inser hur bra det varit, eller hur mycket man verkligen upplevt. Eller hur 'verkligen inte hemma' jag egentligen varit, haha.

Tog mig iallafall till Peking igår och befinner mig just nu i ett hotell här. Märkte att internetet här faktiskt var överraskande bra, så passar på att blogga hahah. Klockan är nu 09:32 iallafall, flyget går 13:50. Om 30 minuter så möter jag upp han som ska köra mig till flygplatsen. Flyget kommer vara ungefär 9,5 h.

Finns inte mycket mer att säga, håller fortfarande på att försöka att faktiskt förstå att jag ska åka från Kina.

Frukost

Hittade lite gamla bilder från den 'mindre' skolavslutningen i februari, inför chinese new year. Tror inte jag lagt upp dem på bloggen innan så tänkte göra det nu iallafall!

Bilderna är tagna precis utanför 'the main gate' på vår skola typ, där man går in för att komma till klassen alltså. Och den 'långa' draken som ni kan se på t.ex. första bilden hålls upp av en del killar från skolan som ställde upp på att göra det.

/ Här kan ni se en del av personalen från vår skola! Han som står i blå typiskt kinesisk kostym (typ i mitten) är vår rektor, jämte honom står två lärare som jag inte har som är 'directors' i skolan, han som 'sitter' för att ta en bild på draken till höger är min bildlärare Jamie, bakom honom i rött står min kinesiskalärare QinWen, till vänster om henne står även två män som är min SO-lärare Matt & mattelärare Julien! /

Är nog liiite gladare över den nya kameran än jag borde vara. Även om jag blivit ganska rejält förkyld och drog från skolan för att jag mådde så dåligt på måndagen så åkte jag till Hong Kong bara för att få köpt denna kameran. Har velat ha en mindre kompaktkamera just för att slippa välja mellan en tung klumpig kamera som tar bra bilder eller mobilkamerabilder som är rätt dåliga... Nu är det ju liksom bara att välja mellan två bra kameror? Är hur som helst jättejätteglad över den. Har nördat reviews och sånt ett bra tag så.

Här kommer några smakprov på bilder jag tog idag! Kvalitén på bilderna kan dock försämras av bloggen men orkar inte lösa sånt haha. Lär komma fler bilder & möjligtvis videos från den s

Så. Det är lite sjukt att jag drar om 20 dagar. På ett sätt vill jag verkligen dra hem och har typ väntat länge på det, men på ett sätt känns det bara otroligt sorgligt att lämna Kina. Kina, detta äventyret, har ju typ blivit en del av mig och även om jag stött på många utmaningar så är ju det verkligen en del av min upplevelse, verkligen, och alla grejer jag varit med om... Det är ju det som gör denna resan så speciell. Att jag då lämnar alla dessa möjligheter och alla underbara människor som jag träffat här och bara ska dra hem igen till en plats jag bott på i 16 år känns rätt udda på något sätt. Känner liksom att det finns så mycket utanför Sverige jag vill uppleva och bara tanken på att dra tillbaka till en vardag jag kan utan och innan känns bara baklänges liksom, jag kan det, det är liksom ingen utmaning. Men, jag har ju andra planer & jag är ju trots allt bara 16 och har jättemycket tid på mig att resa och sådär.

Iallafall, just nu är det smått stressigt, har mycket i huvudet just nu att hålla koll på och mycket planer och saker som behöver fixas innan jag drar. Behöver börja planera packning med... Är ju en del grejer kan man ju säga. Förövrigt är min plan för hemfärd ungefär såhär: Drar från Guangzhou till Peking & stannar där en natt, därifrån tar jag flyget till Stockholm för att sedan ta ett sista flyg till Göteborg! Älskar att flyga så själv är jag bara sjukt taggad på alla dessa timmar i flyg haha. Enda problemet är flygplatserna, men det lär gå bra, fast Pekings flygplats... (eller iallafall den jag och Per landade i) var huuuur stor som helst... Jag har verkligen ingen aning om hur den är att hitta i. När vi skulle ta oss ut från den första dagen i Kina hade dem som en spårvagn för att ta sig ut. För flygplatsen är så stor.   Men ärligt talat oroar jag mig inte så mycket. Typ alls. Det löser sig & jag är rätt säker på att det är olika delar och sånt där så att jag liksom ''börjar rätt'' och så är det ju bara att följa strömmen och fråga om man är osäker, haha.

Iallafall, nu blir det night-study om typ 30 min o sen sova. Dock har jag sömnproblem och haft det i ett x antal veckor mennnn ja vi får se hur det går helt enkelt!
Aja, ha det bra allesammans så ses vi snart!

/Antal veckor kvar (3), antal dagar kvar (20), de olika 'eventen' i skolan och sånt och mitt schema/

Så här har ni resten av bilderna från de två vandringarna vi gjorde i GuiLin!

Bilderna ovan är från vandringen på 2h som vi gjorde andra dagen. Resten av bilderna (under) är från dagen efter, sista dagen, då vi vandrade upp till toppen av ett berg.

​Här ser ni typ hur långt ifrån det var, vi vandrade upp till det ''berget'' ni ser i bakgrunden. Trappor hela vägen...

Så dag tre i Gui Lin så drog vi först till sånna ''grottor'' och tog bilder och sådär. Efter det åkte vi och fotvandrade i typ 2,5 timme, sjukt mysigt och så himla fint.

Så andra dagen vi var i GuiLin tog vi bussen och åkte till en liten skola i en by. Först hjälpte vi till på en gård där och flyttade på en del stenar som blivit över när dem byggde skolan (eller nått). Efter det hade barnen rast i typ fem minuter och vi lekte lite lekar med dem och så. Dem var hur söta som helst och eftersom dem flesta var så små så kunde de knappt någon engelska, så vi fick prata kinesiska med dem vilket var lite kul med! :) Sen höll vi en ''lektion'' med dem där vi introducerade och själva på engelska och höll ännu mer lekar för dem. Sen åt vi även lunch där (nudlar med lite kött & kryddor typ, det var godare än jag förväntade mig faktiskt!).

Hejhej!
Förra veckan drog jag med klassen till Gui Lin, tog en del bilder och här är från en liten ''båtutflykt'' vi hade första dagen. Det var inte jättebra väder, jag tror ni kan se hur bergen i bakgrunden är lite gråa och sådär. Regnade typ då och då under alla tre dagar vi var där... Men det var ändå helt ok, till skillnad från Sverige så fryser man ju inte ihjäl av regn så det är ändå helt mysigt här, haha.