Heyyy alle, jeg håber at i nyder sommerferien!

Den 21. Juni 2017 startede min sommerferie.

Dagen vi holdte dimission, KLIK HER som i jo har hørt om før. Jeg skulle på Tinderbox KLIK HER et par dage efter dimissionen og tiden fløj afsted, når man skal en hel masse. Jeg havde brugt min tid på forskellige arrangementer som f.eks. fødselsdage, fester og café besøg :)) Jeg har været ude med mine forældre at sejle i speedbåd, i det nogelunde "gode vejr" som vi nu har her i DK.

Den 23. Juli gik turen til Hamburg lufthavn, hvor vi skulle med flyet til Rhodos næste dag (altså d. 24 Juli). Vi benyttede os af det lækre vejr dagen før vi skulle rejse fra Hamburg, hvor vi sad på havnen og spiste frokost/aftensmad på en lille café midt inde i byen. Vi tog bilen hen til vores hostel, for at overnatte en enkel nat inden vi fløj til Rhodos. Den. 24 Juli 04:00 gjorde vi klar til at køre imod lufthavnen og flyve ved 09:00 tiden. Flyveturen tog omkring 3 timer og vi landede ved 13-14 tiden da man på Rhodos er én time foran. Vi ankom og hold kæft hvor var det bare varmt, med kaos og mange mennesker i lufthavnen som skulle have deres kufferter og derefter en Taxa hen til deres hotel. Vores hotel var et lille lokalt hotel som gik under navnet "Hotel Agla", med en lille svømmepøl og stranden 200 meter væk. Super fint hotel og skønne restauranter i "The Old Town". Dog noget møg vin som ikke kunne drikkes, meeeeen vi overlevede med en Corona eller en Aperol sprits.

Dagene gik og vi begyndte at få lidt farve, efter de mange timer dasende på stranden. Vi havde gå afstand til næsten alt der var at se på Rhodos, også den nye by med butikker og cafeer. Min veninde Christine og jeg skulle slevfølgelig lige ned at kigge på de forskellige butikker som f.eks ZARA, MANGO, NIKE osv. Èn af dagene sejlede vi med en stor båd ud på havet for at besøge nogen græske øer, nærliggende Rhodos. Vi snorklede og sprang fra skibet ned i det saltede turkis blå hav i ca. 1 time. Sejlturen hjem var en smule kvalmende da det blæste op og bølgerne var kæmpe, så det vippede en smule. Vi kom sikkert til havnen og fortsatte vores ferie med at besøge lokale, (ikke turisthærgede) restauranter oppe i bjergende godt ude på landet.

Sidste aften havnede vi på en fin udendørs restaurant, med kalkmalede vægge og super god mad. Både lækker mad og GOD vin :)) Vi var alle mætte og tilfredse, så vi tog hjem til hotellet for at pakke kufferterne. Klokken 08.00 den 3. August forlod vi hotellet, for at blive kørt til lufthavnen. Selvfølgelig var flyet forsinket i 1,5 time, men dog en god undskyldning for at få shoppet en sidste gang :) VI landede sikkert i Hamburg lufthavn klokken 14:00, men vores bagage var en time forsinket og der var kø på motorvejen hjem til DK. SÅÅÅ det vil sige at vi først var hjemme klokken 22:00 :((( Vi var alle super udmattede, men glade for endelig at være hjemme igen.

Det var min ferie til Rhodos, jeg håber at i nød lidt læsestof og en lille collage fra Rhodos, inklusiv lidt fra andre dage i sommeferien.

Jeg starter i 1.G den 14. August som bliver ekstremt spændende, så det er lige om lidt.

Tak fordi i så med!

xx Johanne Rose

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Ny styling og en lille bemærkning :))

Heeeey alle, håber i nyder "sommervejret", her er lidt om lange nederdele og så lidt at tykke på xx.

Lange nederdele er sindsygt lækre og fine, men måske mest til den "pigede pige". Jeg har aldrig været helt vild med tanken om farverige nederdele eller kjoler for den sags skyld, som man kunne bære i hverdagen. Det virkede lidt for "overdressed" for mig, men nu hvor jeg skal være helt ærlig. Så at bære en lang farverig slå om eller kort lædernederdel, det er VIRKELIG pænt! I kan også se i mit seneste opslag: KLIK HER hvordan jeg styler en sort frynse nederdel, hvor jeg dog er lidt i en comfort zone, da nederdelen jo er sort.

Jeg føler næsten jeg har åbnet øjnene op for en hel ny verden, ihvertfald en ny styling af min. Derfor har jeg virkelig været på udkig efter noget, der er nogenlunde prismæssigt overkommeligt og lækkert. Jeg har været lidt omkring Ganni, HM exclusive, Zara, Monki og Weekday, hvor jeg kunne få lidt inspiration til at komme i gang med lange nederdele her til sommer, da vejret ikke holder 100 procent i Danmark. De her butikker som jeg har valgt, er rimelig overkommelige og så synes jeg helt klart at de har lækre items.

Udover de her butikker, er jeg rigtig god til at handle i genbruger. Det er et rimelig godt og et billigt alternativ, da man kan finde enormt mange ting som f.eks en lang ELLER kort nederdel. Det er meget trendy for tiden, med alt det her vintage og genbrug som jeg personligt synes er helt vildt cool. Vi går lidt "BACK TO THE 90`s" og prøver igen med de cropped tees, højtaljede jeans, hårbånd eller scrunchies, små solbriller, platforms og sneakers fra 10 år tilbage som bliver released igen.

Udover det vintage og genbrug, er det hippe lige nu mærkevarer. Det er sindsygt fedt osv. meeeeeeeen, der sku en grænse. Unge konfirmander går rundt med 20-30 k (hvis ikke flere) af mor og fars penge på lommen, for at shoppe Yeezes, rolex og dyre couture varer. Jeg må sku indrømme af det er ret lækkert, at købe eller få en ny dyr taske. Købe en trøje eller et par sko der er på omkring en 17 årigs månedsløn. Det er sku da rimelig fedt og jeg har selv gjort det for mine egne tjente Super Brugsen penge, men jeg er bare lidt træt af unge som opbygger en levestil og en facade op, ud fra det at have penge på lommen 24/7.

Jeg synes helt 100 at vi skal gøre plads til hinanden for ikke at opbygge en pedestal af mennesker som er et formål, af at skulle se "sådan her ud". Gør hvad i vil, så længe at man kan være stolt over sig selv og kunne stå frem uden at kigge ned i jorden. Jeg siger ikke at man ikke må købe lækre dyre sager eller spendere 20 k på sneakermarkedet, men at ungdommen ikke er som den var engang.

xx Johanne Rose

PS: Det var lidt af en drejning, men jeg tror bare lige at jeg havde brug for at kaste en mening derud.

Information
Beige Skirt / Ganni Capella Mesh Skirt / Monki Ruffle Wrap Skirt / Monki Sporty Overlap Skirt / Hm Yellow Flæsenederdel i Chiffon / Weekday Nakia Skirt / Monki Pleated Midi Skirt / Ganni Donnelly Satin Skirt / Weekday Brenda Skirt

Jeg har fundet 9 forskellige nederdele som jeg har linket, så i kan finde dem hvis de skulle vække interesse.

Hm beige (Vid Skirt) 349 kr

Ganni green (Capella Mesh Skirt) 1199 Kr. ## Dog i den dyre ende.

Monks light greenish (Ruffle Wrap Skirt) 200 kr

Monki Red (Sporty Overlap Skirt) 200 kr

Hm Yellow (Flæsenederdel i Chiffon) 499 kr

Weekday mintgreen (Nakia Skirt) 350 kr

Monki White (Pleated Midi Skirt) 250 kr

Ganni Creme (Donnelly Satin Skirt) 799 kr ## Sat ned fra 1599 kr

Weekday Red stripes (Brenda Skirt) 375 kr

AFSLUTNING MED 10.A 2017

Nu er det slut og jeg skal starte på Nyborg gymnasium efter sommerferien.

FULL ZARA OUTFIT % THE PURSE

HIGH YELLOW HEELS

LONG BLACK SKIRT W. FRINGE

BLUE SHIRT W. GREEN, YELLOW AND RED CACTUS

Jeg havde helt klart brug for at peppe mit klædeskab op, med nogen nye farverige "essentials". Så nu havde jeg muligheden, da jeg er færdig med 10. klasse og vi skulle til afslutning med årgangen i fint kluns. Derfor valgte jeg at farvekordinere med de her meget lækre mustard heels, som matcher helt vildt med den oversized skjorte. Jeg er helt vild med skoene, som jeg så også har valgt er hjertet af det her outfit at gå ud fra. Skjorten er stribet og har små detaljer, så som kaktusser i : gul, grøn og rød. Den sorte frynsede nederdel er noget for sig selv, da den gør outfittet helt specielt og sjovt, fordi der er så meget luft og bevægelse i både slidset og frynserne forneden.

Jeg håber i kunne lide det jeg havde bikset sammen.

PS: Jeg har tagget produkterne på billedet, men desværre findes nederdelen og skjorten ikke på zara`s hjemmeside lige nu. Derfor har jeg tagget noget lignende, som jeg helt klart synes ser lige så godt ud.

KÆMPE FEST PÅ TINDERBOX

Torsdag d. 22 juni startede Tinderbox med et brag af en fest.

Kim Larsen startede ud, med en masse genkendelige numre og stemningen røg til tops med smil og glæde. Typisk var vejret ikke så godt, med en smule regn og lumre dage når solen kunne skinne igennem skyerne. MØ gik på med en fantastisk optræden, som jeg længe havde glædet mig til på grund af hendes sindsyge udstråling og energi.

Fredag d. 23 fik min veninde og jeg hørt noget Holmen Hustlers som gav den gas, efterfulgt af de Danske hyrder som fik tømt et par bajer imens de var på scenen. Det blev lørdag d. 24 juni og vi var en smule udkørte efter lange nætter, ømme fødder og en masse dyr alkohol på pladsen. Vi kom ved en 13 tiden for at høre Gilli, som er en af de mange af de unges favoritter. Det var lidt ærgeligt at han var på så tidligt, da der ikke var megen publikum til at støtte og give den gas til hans sindsyge numre. Dagen gik enormt hurtigt og vi kom en time før Travis Scott kom på rød scene, for at få en god plads da han er meget eftertragtet af de unge. Han startede hårdt ud med sine vilde og populære hits, så der dannede sig kæmpe mosh pits i form af flere små grupper som skubber til hinanden. Halvanden time efter gik Lukas Graham på, på samme scene. Vi satte os til rette og jeg hentede mad, imens min veninde holdte vores plads forrest til Lukas Graham. Til slut gik Martin Garrix på og hele pladsen var samlet, så det vil sige 30 tusinde mennesker ved én scene. Vi smuttede hjem ved en 02:00 tiden stadig med et smil på læben, som da vi kom første dag.

Jeg synes helt klart festivalen har været de 1500 kroner værd, da jeg har haft det enormt godt og hygget mig med en masse god musik. Stemningen har hele tiden været god og alle var i godt humør.

Tusind tak for i år TINDERBOX!

Heyy alle.

Som mange af jer nok kan se på både instagram og andre sociale medier, er jeg en total makeup aholic. De fleste af mine hårdt tjente penge går for det meste til et formål, i at gøre mig smuk. Jeg elsker 100 procent mit ansigt, mine fregner, min rødme og selvfølgelig mine små øjenbryn uden make-up.

MEN derfor er der ikke nogen der siger, at det ikke kan blive bedre?

Jeg nyder at kigge mig selv i spejlet og smukkesere mig selv, i en time eller to. Det lyder nok egocentreret når jeg siger at jeg "nyder at kigge på sig selv", men det gør jeg. Jeg indser de små fejl i mit ansigt, på min krop og de ting der kunne have været bedre. Det er der, make-up kommer ind i billedet. Som ung pige er der en hel del usikkerheder man skal arbejde med, som f.eks er sit udseende.

Make-up har styrket min selvtillid siden 6. klasse hvor jeg startede tidligt ud, i at interessere mig indenfor beauty. Tøj har været en af mine udveje og måder, i at kunne udtrykke mig som person. Nu kan jeg endelig stå inde for hvem der står bag, inden under tøjet.

Ovenstående er der 2 forskellige billeder af samme person, som sjovt nok er miggg.

Som i nok har bemærket er mit tema lidt "Two pages, one person", hvor vi lige så stille piller ydersiden af og sammenligner 2 helt forskellige sider af mig.

Tusinde tak fordi i kiggede med.

xx Johanne Rose

Nu er vi noget ind i den måned, hvor vi skal have sommerklædeskabet frem og lege med forskellige udtryk og lækre sommerfarver.

Jeg elsker personligt sommer, både fordi jeg godt kan lide varmen, men også ELSKER farverne man må tage på!

Det har vist sig at gul, lyserød og spraglede farver er ved at være meget in her til sommer.

Det er super lækkert med en masse farver man kan koordinere frem og tilbage med. På mange forskellige sjove måder, der kan kreeres så det bliver sin helt egen.

Jeg har forsøgt mig lidt frem med to forskellige looks, som jeg også fortalte jer om i et mine forrige opslag. Da jeg har to vildt forskellige sider i smag og behag, af tøj og stil.

Jeg håber at i vil tage imod mine to outfits og benytte jer af de lækre tøjvalg.

// Derfor har jeg også tagget produkterne, så de er lette og tilgængelige.

//STREET

Min stil er meget blandet, da jeg ELSKER baggy tøj som bare sidder på min krop. Men et par nemme sneakers som passer til det hele, en hoodie med en oversized tee eller en langærmet trøje i en spraglet farve + et par khaki ala. business bukser. Så er jeg "good to go" og det er som regel mit hverdags outfit, men går også gerne i byen sådan.

//CLASSY
Samtidig er jeg meget piget og kan godt lide stilletter, kjoler og gøre noget ud af mig selv. Men jeg prøver altid på at ramme et lækkert udtryk, hvor jeg smider en god chunky læderjakke udenpå eller et par store hoops. Jeg brugte dette outfit til konfirmationer i maj. 2017.

Picture #1

Trousers - (genbrug), Orange longsleeve - forever 21 men, Zombie Tee - FUCKING AWESOME (wallstreet), Sneakers - NIKE Tailwind 8.

Picture #2

Trousers - Secondhand, Hoodie - Monte Carlo, Sneakers - Alm. stans W. velcro, cowboyjacket - Primark cheap af.

Picture #3

Blue dress - Monki, Light brown stilettos - Bianco, Biker jacket - Monki, Sunnies - Weekday.

Picture #4

Same as picture #3

xx Johanne Rose

Som sagt, velkommen til min blog Johannerose.

Nu har jeg endelig taget mig sammen, enjoy.

Jeg har længe kunne tænke mig at komme i gang med at blogge, så here we are.

Mit navn er Johanne Hermann, en frisk og glad pige på 17 år. Det seneste år har jeg tilbragt i en tiende klasse, efterfulgt af gymnasiet (STX) efter sommerferien. Jeg har altid haft interesser indenfor mode, makeup, Youtube osv. Så eftersom jeg har en meget aktiv Instagram, tager jeg det næste skridt og forsøger mig ind i bloggerverdenen. Jeg håber der er nogen der vil kigge med, give feedback og måske få lidt inspiration.