Hej allesammans!

Igår blev det inget bloggande, glömde helt enkelt helt bort! Igår vaknade vi och gick till bageriet. Vi köpte colori och croissanter. Detta blev sen vår frukost. Efter det så fixade vi oss och åkte bussen till stan. Vi var i stan kanske klockan tolv. Vi bestämde oss för att börja med kaffe. Så vi gick till vårt vanliga ställe, Castello. Vi stannade där i kanske en timme och snackade. Sedan kollade vi i lite affärer, eller mer jag dårå. Fick med mig hem lite saker, igen... Sedan åt vi lunch och stack hem. När vi var hemma så satte vi på filmen vi hyrt dagen innan. Filmen hette Daddy's home och jag skulle ändå rekommendera den. Ingen seriös bra film, men bra!

På kvällen sen kom familjen hem igen från Kavala. Så vi hängde lite med dem och stack sedan till Evosmos med en kompis till Thanasi. Vi drack en drink och snackade om allt möjligt. Sen blev jag hungrig så jag åt en gyros och sedan drog vi hem.

Hej allesammans!

Idag är det söndag vilket betyder att allt är stängt här, så man får skapa sin dag liksom utan affärer. Vi vaknade väldigt sent enligt mig, 10:40 typ, måste ställa klockan, gillar att gå upp tidigt. Idag blåser det mycket så när jag försöker njuta av mitt kaffe vid uteplatsen så blåser duken på bordet här och där. Haha! Lite störande men man ska inte klaga, de är ju fortfarande sol. Jag åker hem snart så måste sluka i mig så mycket av Grekland som möjligt. Kommer sakna det så!

Planerna för dagen är väl lite oklara, men troligtvis ska vi titta på den sista filmen vi hyrde igår och sedan ikväll så ska vi kanske ut. Vill inte vara hemma allt för mycket då vi snart åker hem.

Hej allesammans!

Igår så var det en lugn och skön dag! Jag och min pojkvän tog det lugnt under dagen och senare på kvällen så gick vi och hyrde film. De blev Dock lite komplikationer när vi skulle hyra filmerna, för att man behövde bevisa att man bodde här så vi fick åka fram och tillbaka. Men de gick bra till slut. Vi hyrde The interview och två x-men filmer. Vi hann titta på två av filmerna innan vi skulle gå och lägga oss.

Mer om idag kommer senare!

Bild från iförrigår

Hej allesammans!

Igår var jag och min kompis Ida i stan. Vi strosade runt och kollade i en affär och gick sedan och drack frappe. De var mycket snack, vilket var väldigt trevligt! Sedan gick vi och åt på ett ställe som heter sabbitos (tror jag), som har all möjlig snabbmat, fast väldigt god snabbmat. Jag beställde en veggo burgare som var jättegod. Efter lunchen så åkte vi hem. Hemma så hängde jag med min pojkväns mammas guddöttrar. De var super kul! Riktigt härliga tjejer! Sedan skjutsade vi min kompis Ida till flygplatsen och tjejerna hem.

Resten av kvällen gick till att diska och hänga tvätt, äta jättegod mat och hänga med grannarna.

Hej allesammans!

Bloggade inte igår för att jag helt enkelt inte hade tid, tyvärr. Man undrar hur man kan ha så fullt upp på semestern. Iallafall iförrigår så var vi först hemma under dagen och jag satt och kollade efter jobb och redigerade mitt cv. Sedan så ändrades planerna och vi skulle till stranden. Vi åkte till stranden och kom fram vi kanske halv 6. Vi badade och spelade strandtennis. Vi hade de jättehärligt! Sedan började solen gå ner och allt blev ännu mer underbart. Så vacker solnedgång! Vi beundrade den och tog massor med foton. När solen sedan var nere åkte vi hem igen. Vi åt pizza och sedan gick vi upp på min pojkväns kompis tak. Ta det lugnt de är inte så farligt som de låter! Vilket perfekt slut på en perfekt kväll, så vacker utsikt! Sedan gick vi och la oss och sen kom morgondagen, som jag skriver om i ett annat inlägg.