Igår tog vi tåget ner till Stockholm, checkade in på hotell och gick runt på stan. Blev less efter ett tag och gick tillbaka till hotellet för att duscha/fixa oss för att sedan gå ut och äta middag. Vi åt på Michelangelo i gamla stan. Sedan gick vi ner mot vattnet för att åka Djurgårdsfärjan till Gröna Lund. Där blev vi kvar tills dom stängde och hann väl åka ett fåtal karuseller då vi kom dit sent. Mysig dag men huh va trött och sliten man var när man kom tillbaka på hotellet för att sova.

Imorse vaknade vi och gick upp för att ta en frukostmacka runt 9:45 tiden. Fixade oss och gick runt på stan igen för lite mer shopping. Blev där ett tag sen vid 14:45 åkte vi till Skansen för att avsluta dagen. Åkte bergbanan upp och kollade lite på genrep samt åt glass. Tog lite bilder och gick sedan och kolla på djuren. Kändes som att man va liten igen och älskade djurparker sån nostalgi. Vi gick runt lite, köpte brända mandlar och popcorn sen gick vi tillbaka till scenen för riktiga genrepet då dom går igenom hela programmet. När det tog slut åkte vi hem med tåg och pendel. Två bra dagar i Stockholm.

Var ledig från skolan idag vilket var sjukt skönt. Dock var jag ändå tvungen att kliva upp vid 8 tiden för att åka ner till polhem och bli stylad inför visningen. Men det gjorde ingenting för det var bara att ta de lugnt och bli ompysslad. Kom precis hem från visningen och det blev väldigt lyckat och bra. För er som inte vet så var jag modell åt min syster som går frisör. Temat var tivoli och ingångarna var namn satta med karuseller. Jag gick i atmosfear och det var sjukt kul. Håret var lockigt och lite kantigt gjort med plattången och hade en silvrig sminkning med eyeliner och folie under ögonen. Är supernöjd nöjd med dagen trots att jag är väldigt sjuk.

Var verkligen i behov av ett par nya sneakers då mina air forece är ganska slitna och ville ha ett par nya skor till våren/sommaren. Hade hört mycket och sett mycket om Adidas Superstar så i förrgår åkte jag och mamma till stadium och kollade på dom. Igår åkte vi dit igen och då köpte i dom. Skorna kostade bara 599kr vilket jag ändå tycker var ett bra pris.

För exakt ett år sedan idag så satt jag antagligen i bilen på väg hem från flygplatsen. Vill mer än allt tillbaka till London och jag hoppas att det kanske kommer att ske i år. Vi åkte dit den 7 februari och åkte hem den 10:onde. Vi han se mycket och shoppa och såndant men såklart finns det mycket mer jag vill se i London. Jag vill jätte gärna gå på Harry Potter world och såklart uppleva gatorna med shopping igen. Vi bodde på ett hotell som hette Days Inn och det var ganska nära tunnelbanorna. Man behövde endast åka ca 3 stationer (minns inte) för att komma till Oxford Street. Hotellet kanske inte var det bästa men frukosten var jättegod och den ända tiden man var på rummet var ju när man skulle sova så det funkade super. Lite kul ändå att våran toalett gick sönder första natten..

Shoppingen var något jag såg mest fram emot (såklart!) och jag tyckte att de fanns hur mycket som helst snyggt. Dock ångrar jag flera av mina inköp under den resan för jag hade aldrig ens tittat till vissa av kläderna idag som jag såg då. Men, men det var ju ändå ett år sedan och man märker verkligen hur mycket man ändras. Iallafall som många kanske vet så finns Primark i London och där har dem allt ifrån lakan, träningskläder, godis, jackor, skor alltså nästan allt man kan leta efter. Där köpte jag nog de mesta kläderna. Sedan var ju Victoria's Secret något jag var väldigt exalterad över. Där köpte jag iallafall yogapants från pink och gud vad dom är sköna. Måste verkligen köpa ett par nya. Köpte också nån bodymist/parfym till kompisar och mig själv.

Det som vi pratade om mest under första dagen var nog att vi kulle hitta en röd telefonkiosk. Har alltid velat fotat vid en sån haha. Dessa bilder är från dag 2 då vi bestämde oss för att åka runt lite och kika på bland annat Big Ben, London Eye och Tower Bridge. Jag själv tycker att det är jättekul att åka och kolla på kulturen på olika platser så jag var supernöjd! Måste också säga att London är väldigt fint by night. Den kvällen gick vi bara runt och kikade och sedan tog vi tunnelbanan in mot Piccadilly och åt på Jamie Olivers restaurang (så sjukt gott!!). Passade även på att fika på Starbucks vid Tower Bridge, mums!

Carnaby Street måste nog vara den mysigaste gatan i London. Där gick vi på kvällen och bara kollade runt lite efter en hel dag med shopping. Köpte faktiskt mina Air Force skor där på en affär som hette Office. Kommer inte ihåg om det var några speciella affärer där eftersom vi inte va där så länge men jag skulle lätt gå där igen om jag åkte dit.