Mat

181 Wardour Street, W1F LONDON

I lördags
stannade vi till på Chipotle för lunch. Måste bara tipsa om det stället alltså! Gillar man mexikansk mat är detta ett tips. Vi tog varsin burrito bowl med nachos och det var himmelskt... Ris, guacamole, bönor, salsor, gräddfil, ost, grönsaker etc.

Inspiration

Det bästa sättet att starta måndagsmorgonen på är att scrolla igenom pinterest. Händer aldrig att jag inte blir inspirerad när jag går in där. Idag drömmer jag om en sammetssoffa i navy och ett fint badkar. Finns det något härligare än ett långt bad i vinter?

Londonliv

När vi möttes på flygplatsen var vi så himla hungriga allihopa så vi åkte direkt in till Covent Garden för att äta middag. Av en slump gick vi förbi Sticks N Sushi som jag hört så mycket bra om så där gick vi in och beställde middag.

Vi beställde in en massa olika små-rätter att dela på och det var sååå gott. Bland annat edamamebönor, majskolvar, små sushibitar etc. Verkligen ett tips att gå dit för det var en upplevelse. En sushirestaurang utöver det vanliga!
Efter middagen gick vi till Regent Street för att kolla i butiker, dock var det mesta stängt så vi åkte hem ganska snabbt igen!

På fredagen var det äntligen dags för lite shopping. Vi strosade runt på shoppinggatorna exakt hela dagen haha. Dock stannade vi till på Chipotle för lunch vilket var så himla gott. Ett mexikanskt snabbmatställe! Tipsar er om detta också för det var en fräsch bra restaurang men ändå snabbt och inte dyrt. Ligger i Soho innanför Oxford St/Regent St så inte alls krångligt att hitta dit heller.
På kvällen var vi så trötta att vi bara köpte massa chips, frukt, grönsaker och dipp och åt till middag framför en film. Väldigt mysig kväll!

Igår (lördag) åkte vi till Notting Hill för att det tydligen skulle vara en mysig marknad där, men den var inte jätterolig så där stannade vi inte länge. Istället gick vi och åt. ;-) Vi hittade en restaurang (som jag ej minns namnet på) där vi tog varsin pasta. Efter det blev det ytterligare shopping i Kensington.

Vi avslutade helgen med att först gå till Harrods och köpa jordgubbar från Godiva och sedan middag på Rembrandt som är ett hotell i South Kensington. Väldigt fint och mysigt! Dock fick vi vänta på maten i en timme och maten var inte särskilt god heller men det var iallafall en bra kväll.

Har verkligen haft världens mysigaste helg men nu är det bara 13 dagar kvar tills jag får komma hem igen!!! Längtar så mycket. <3

Inspiration

Första december! Äntligen. Började min morgon med gröt, julmusik och lite jul-inspo på pinterest. Har dock inte så mycket julkänslor, men lite mysigt ändå. Saknar faktiskt Sverige lite extra idag för inget slår ju julen (eller hela december) hemma. <3

Londonliv

Instagram: @johannavonessen

Tappade hakan lite imorse när jag drog upp gardinen och såg detta. Så vackert. Ikväll ska jag iväg till gymmet för ett pass och imorgon kommer delar av familjen hit för att spendera helgen här. L-ä-n-g-t-a-r!!

Inlägget innehåller adlinks.

Idag drömmer jag om en egen ljus, stilren, mysig lägenhet i Stockholm. Med korridor, högt i tak, stora fönster och balkong. Och stolarna på bilden såklart - jag älskar dom verkligen. Så enkla men stilrena. Här kan ni hitta en budgetvariant.

Och hur snyggt är inte mönstrade kappor? Perfekt till ett par jeans i ankle-längd tillsammans med ett par enkla skor.

Londonliv, Mat

Min första advent har spenderats på Westfield med Klara och Vendela. Har haft världens mysigaste dag! Tittat i butiker, ätit lunch på Nandos och fikat på Pattisserie Valerie. Nu är jag helt död dock så ikväll ska jag bara ta det lugnt och vila upp mig inför veckan. ❤️

Mode

Inlägget innehåller adlinks.

Det bästa med hösten/vintern tycker jag är alla mysiga dagar och kvällar hemma. Att bara gå runt i myskläder, kolla serier och äta choklad. Så mysigt. <3

Polo HÄR / Pyjamas HÄR / Päls HÄR / Morgonrock HÄR, HÄR / Byxor HÄR / Tröja HÄR / Klänning HÄR / Ljus HÄR

Mat, Londonliv

De senaste veckorna är det enda jag gjort att plugga (även helgerna) men idag kände jag för att göra något. Åkte därför in till stan och Bond Street för att se det inslagna huset på bilden. ;-) Supermysigt att hela London börjar bli julpyntat nu. Sedan gick jag och åt middag på Whole Foods, världens bästa matställe!! En mysig och lugn dag. <3