Nu har vi checkat ut från vårt boende här på phi phi och det känns jäkligt skönt. Värsta rummet vi haft hittills, med så dåliga sängar så att vi gått runt med ryggont i flera dagar, samt sunkigt och ofräscht bara så ska bli skönt att åka vidare. Det har regnat här nonstop från i torsdags, så vi har inte gjort ett skit för det har inte gått att gå ut. Så lite less är man just nu men ska bli kul att komma till Ao nang! Men får vara nöjd ändå, vi fick 3 dagar med sol i alla fall. Hoppas på finare väder de kommande dagarna.

Vi sitter just nu på en resturang och försöker få tiden att gå. 2 timmar kvar tills färjan går, så vi hörs från Ao nang😚

Igår kom vi äntligen till phi phi Island! Känns så roligt att vara tillbaka efter 11 år, trots att jag bara var 9 år så kommer jag ändå ihåg lite grann. Så igår låg vi på stranden där vi bor, och bara tog de lugnt.

Imorse tog vi en longtail-båt till Long Beach, och det var precis lika fint som det var då för 11 år sedan!
Låg och solade och badade hela dagen, så skönt.
Älskar verkligen phi phi, så fint vatten och fina stränder, god mat, mycket svenskar, mysiga gator med resturanger och butiker!
Enda jag kan tycka är ett minus är vårt boende, inte alls fräscht men det går, vi hänger inte där mycket ändå!

Vi stannar här tills på lördag 😊👌🏼
Hörs snart😘

Hej hörni!
Vi befinner oss för tillfället i Kata, dit vi åkte efter Karon..och vi har en natt kvar här innan vi åker till Phuket stad imorgon.
Vi har bara tagit det lugnt dessa dagarna, hängt på stranden och solat och badat samt ätit en massa mat! Har inte haft med telefonerna till stranden då det känns säkrare att ha dom på rummet, därav så har det inte blivit mycket bilder.
Men ni får ett par bilder från Karon beach, där vi var för några dagar sedan!

Halloj!
Dagarna i patong var blandade kan jag säga. Gillade inte patong i sig, första natten låg vi vakna i två timmar av att ett par bråkade, vi vågade inte gå ut för han verkade aggressiv...tillslut kom iaf polisen och det blev lugnt igen.
Dagen efter låg vi på stranden i princip hela dagen och solade och badade, vilket var så skönt! På kvällen drack vi öl och dansade fötterna av oss tills 4 på natten, hade riktigt roligt. Och igår regnade det så vi låg inne på rummet hela dagen, beställde pizza och kollade paradise hotel!

Imorse checkade vi ut, var så skönt att lämna patong...som sagt ingen favorit. Så tog vi en taxi till karon där vi befinner oss nu, väldigt mycket svenskt här..nästan varje resturang har svensk meny, så naaaajs!
Dock är vädret skit idag också men får hoppas på bättre imorgon.

Vi hörs då, kram!

Imorse lämnade vi Kamala beach, gillade det supermycket..god mat, bra boende och fin strand, men två nätter var perfekt. Så efter vi checkat ut tog vi en taxi till Patong, första intrycket var väl sådär...har ju hört att det ska vara skit men ville ändå ta några nätter här när det ändå är på vägen.
Vädret är dåligt idag men vi underhåller oss ändå, kollade bargatan och kikade runt lite allmänt...tog dock inga bilder hehe...så fint var det. Nej men ska försöka knäppa några imorgon då vi ska till stranden och sen ut och dricka öl!

Nu ska i alla fall jag och Josefine gå iväg och fynda trosor...sen blir det troligtvis en vända förbi 7-eleven och köpa lite snacks och sen får det bli någon film.

Hörs snart❤️❤️

Hej!!
Uppdaterade inget igår men vi solade och badade vid stranden hela dagen i khao lak och på kvällen drack vi öl och lyssnade på livemusik, så det var mysigt.
Imorse åt vi frukost på hotellet, sen satte vi oss i en taxi och åkte tillbaka neråt mot Kamala beach, där vi ska bo nu i två nätter. Vi bor 5 minuter från havet så det är skönt.
Idag har vi varit vid stranden, man hör svenskar överallt men jag gillar det. Sen älskar jag all mat här...thaimat är ju så gott.
Gillade Khao lak och gillar Kamala beach än så länge.

Nu kom en eftermiddagsskur och jag har precis duschat, nu blir det något avsnitt av Wahlgrens värld, började kolla det igår och är helt fast!

Hörs imorgon igen, puss & kram.

Har haft en sån rolig och underbar dag idag!
Gick upp tidigt imorse för att bli upphämtade för att åka på en dagstur till Similan Island. Väl framme vid piren där båten skulle gå bjöds de på frukost, sen gick båten ut mot den första av similan-öarna där vi stannade och solade och badade, var så jäkla fint!!

Sedan åkte vi vidare några minuter till ett snorkelställe, där vi hoppade i från båten och kollade på massa fina fiskar i ungefär 40 minuter, var så härligt.

Sen var det dags för den största ön som då heter Similan Island, där var det också helt fantastiskt och vi började med att gå upp för att kolla utsikten från viewpointen, så magiskt vackert.

Sedan bjöds det på lunchbuffé och frukt på stranden, var så mysigt och så gott.

Och efter lunchen hade vi någon timme kvar på stranden, så vi badade hela tiden och tog en massa kort och bara njöt!!!

Sedan innan vi åkte tillbaka så var det ett till stopp för snorkling!
Tack Similan för denna underbara dag.

Hej!!!
Nu är vi Thailand, eller ja vi kom hit igår efter två behagliga korta flyg. Vi åkte direkt till ett boende i naiyang som ligger precis vid flygplatsen, somnade direkt.
Imorse packade vi igen, åt frukost & tog sedan en taxi mot khao lak där vi befinner oss nu. Vi gick direkt mot stranden för några timmar där, följt av mat!

Nu har vi duschat och sitter och pratar nere i lobbyn. Ska strax gå upp på rummet och kolla någon film och prata i telefon innan läggdags!
Imorgon blir det upp tidigt för då bär det av mot Similan Island för en heldag med snorkling!
Hörs imorgon när vi är tillbaka.
Kraam!

Man kan säga att vi missbedömde avståndet på området där alla tempel låg lite grann, det var gigantiskt, det finns till och med 7-dagars pass för de som är riktigt intresserade...men som tur var gav vi våran tuktuk-chaufför några extra dollar så han körde runt oss och visade dom mest sevärda templen. Det var 3 stycken vi besökte och om jag ska vara ärlig så var det bara det sista..Angkor Vat, som jag la på namnet på minnet, eller ja jag visste om de sen innan då jag velat sett just det i flera år, så det var fantastiskt att se! Vi hade runt 35-40 grader i solen så var aningen för varmt i långbyxor (man måste ha det för att visa respekt) men nästan inte ett moln på himlen, så vi har haft en riktigt fin dag!

Imorgon bär det av mot Thailand och Phuket!
Vi är framme imorgon kväll så vi hörs då igen 😎
Ha de bra så länge vänner❤️

Ungefär runt 3 i eftermiddags kom vi fram till vårat sista stopp i Kambodja, Siem Reap efter en 6 timmars bussresa..som förövrigt gick väldigt snabbt!
När vi kom fram stod mat på schemat sen lämna in tvätt, så timmarna har bara runnit iväg och snart är de dags att sova.

Imorgon ska vi iväg och kolla på Angkor Vat, ett utav världens mest berömda tempel i världen.