På förmiddagen åkte jag in till Bondi Junction för en kaffe med Marcus! Gillar att jag har hittat någon som gillar att kaffa lika mycket som jag, är så glad att Marcus är här verkligen. Vi pratade lite om allt möjligt och sedan gick vi hem till honom för att han skulle power-napa. Jag utnyttjade hans Netflix och kikade på Freaky Friday, den gamla dängan haha. Inte riktigt lika bra som jag minns den dock. Ikväll väntar utgång med bra vänner!

Såhär kan en riktig lyxmiddag se ut om man heter Johanna och bor i Australien! Tonfisk, bönor, sour cream, kan ni tänka er något bättre? Nej detta ska jag säga er, detta är den bittra sanningen. Hoppas ni blir inspirerade av denna fantastiska blandning!

Om det är något jag gillar så är det strandhäng. Att bara chilla på beachen och inte göra något annat än att bara snacka med vänner och mysa. Ovan har ni bilder på två olika strandhäng! Ett med Mara och ett annat med Alice, Henke och Vendla. Vad jag kommer sakna detta när jag kommer hem till Sverige. Vet inte ens om jag vill tänka på den dagen...

I förrgår (tror jag att det var) sade vi hejdå till Märtis. Hon ska resa östkusten alldeles själv, så imponerad av henne. Att resa östkusten innebär oftast att man åker mellan Cairns och möjligtvis Melbourne samt ser massor av saker däremellan! Byron, Whitsundays, Fraser Island och mycket mer. Vi har inte gjort någon sådan resa riktigt och måste ändå säga att jag är ganska sugen. Vi får se vad det blir!

Idag skulle jag ha jobbat men på grund av regn och rusk fick jag stanna hemma. Så nu ska jag bara bestämma mig vad jag ska göra av denna dag. Kanske åka in till stan och kika lite i affärer!

Igår hade vi en TOPPENDAG på Manly. Apfint väder, härligt strandhäng, bra mat (mexikanskt), härliga vänner och roliga djungelturer. Vi hade så kul och upptäckte massa ny delar. Idag har vi även hängt på stranden fast på Tamarama, grillning och sköna vågor summerar denna varma dag.

Detta är vad Vendla och jag gör idag. Jag har ju fått äran att vara en del av Vendlas gelatooo team på Gelatissimo! Så nu hittar ni oss båda nere i Circular Quay där vi skopar glass, gör milkshakes och lite annat smått och gott. Kom gärna förbi på en glass! Vi lovar att göra dem extra stora.

Igår efter jobbet mötte jag upp Teglersarna för lite snacks vid Operahuset, mysigt med sällis direkt efter jobbet! Imorse gick jag upp tidigt och tog bussen ut till deras härliga lägga i Bondi och sedan gick vi till Bronte och badade i de mycket roliga vågorna, riktigt bra idag var dem vågorna. Efter det vinkade jag hejdå till dem :( och nu ska jag snart jobba. Det blir en lång dag.

JAG HAR KLIPPT MIG, kära vänner. Jag hade den absolut bästa frisören någonsin, vår vän Märta!! Jag gav henne väldigt frie händer faktiskt, tänkte att hon vet BÖST vad som blir snyggt. Så det blev en page! Märta är verkligen så duktig på att klippa hår och jag blev så otroligt nöjd med resultatet. Nu tror jag verkligen att jag kommer bli mindre lökig när jag vandrar runt här på gatorna, det var en hel del hår som försvann. Närmare såhär mycket:

Mitt hår är det blonda och det bruna är Marcus!

Att resa och bo med en vän är inte alltid lätt
Ibland blir man osams och saker går snett
Det är inte konstigt tycker jag
När vi i fyra månader umgåtts varje dag
Vi måste acceptera och tänka på den andra
Och inte bara klaga på varandra
Men vi pratar och försöker förstå
Så att vi båda bra ska må
För vi har ju faktiskt oftast så roligt
Och att vi är här på andra sidan jorden är helt otroligt

Fullspäckad dag med familjen Teglers och en privat guide, deras släkting som bor här. Vi har varit på museum, botaniska trädgården, operahuset, The Rocks, shoppat osv. En väldigt trevlig och rolig dag med roliga och saknade vänner! Man känner när man är borta såhär hur mycket man saknar alla vänner och familj hemma. Så ni vet saknar jag er alla verkligen!