God morgon! Jag är hemma idag på förmiddagen för lite plugg, har ett reflektionsprotokoll som ska vara inne på fredag. Sista inlämningen på den här kursen! Efter lunch ska jag iväg och ha en kund.

Nu är jag äntligen (nästan) frisk så igår var jag till gymmet och sprang på bandet. Sprang ungefär 5km och gick faktiskt helt okej! Så nu måste jag försöka hålla i det :) Kanske ska ta en sväng på skidorna ikväll, så tråkigt nu bara när det börjat töa.

Men men här kommer ett till inlägg om Paris!

På nyårsdagen tog vi sovmorgon innan vi gick iväg till Mcdonalds (som låg bredvid vårt hotell) och köpte med oss mat hem till rummet. Vi käkade, spelade kort och försökte planera dagen. Det var lite problem för vi visste inte alls vad vi skulle göra och det verkade som att allt var stängt! Men tillslut bokade vi bio så vi åkte iväg och såg Passengers, den var såå bra! Efter åt vi en otroligt god middag på ett Italienskt ställe, muuums! Där på kvällen började jag känna mig förkyld och frussen. Så vi åkte hem och sov bara!

Dagen efter kände jag mig som sjukast, vi åkte dock iväg till ett köpcentrum, shoppade lite, åt på Vapiano och åkte sedan till Champs-Elysees där vi promenerade runt. Vi åkte en rolig "skräck"-attraktion på en julmarknad, gick i affärer och sedan promenerade vi till Louvren. Där vi kollade på Mona Lisa och gick runt och kollade!

Vi promenerade sedan vidare till Notre Dame och sist till Saint-Germain där Brasserie Lipp låg, som vi blivit tipsade om och bokat bord på. Det var en väldigt fin resturang och maten var bra. Vi åt sniglar till förrätt vilket var rätt spännande haha. Och det var faktiskt helt okej gott! Jag mådde tyvärr såå himla dåligt den här dagen så det drog tyvärr ner upplevelsen. Efter middagen åkte vi hem och kastade oss i säng!

Sista dagen! Vi klev upp, checkade ut och jag och Eric tog tåget mot Galeries Lafayette, där vi köpte tre st vägg-dekorationer som vi ska sätta upp här hemma. SÅ FINA! Efter det åt vi lunch och åkte sedan vidare mot Bastille och ett katt-café. Vi hittade det och fick ett fint mottagande av massor av katter, är kääär. Kunde stannat där i flera timmar, men men vi fikade, klappade katter och tittade på katter i taket t om. Dem var överallt!! <3

Efter var det dags att åka tillbaka till hotellet, vi hängde i baren en stund och sedan var det dags att åka mot flygplatsen och hemmåt igen. När vi landade i Sverige var det världens snö-oväder och vi åt natt-mat på MAX innan vi åkte hem till Sandviken igen. En perfekt resa och ett perfekt nyårsfirande <3

I fredags tog vi det mest lugnt, jag pluggade, jobbade en sväng och på kvällen lagade vi tacos och åt framför SKAM. Säsong tre hade ju kommit ut med svensk text, så vi var aspeppade! Den var såklart jättebra, men synd med så få och korta avsnitt :( Ge oss mer tack!

På torsdagen innan hade jag haft praktisk examination i skolan, det var så himla å n g e s t f r a m k a l l a n d e ! ! Att examineras ensam med en lärare, på tre moment, i 40 minuter. Hua mig! Tur att det är över nu och jag klaaaarade det! Weii så skönt! Nu får jag alltså göra min praktik till våren ;)

Men men så efter den dagen var jag värd några dagars vila. Så igår lördag blev det också lugnt, vi hade öppet hus på SGA Active så jag höll mitt pass (både igår och idag) och sedan när Eric kom hem från bandyn hade han kammat hem 50/50-lotteriet! Så sjukt tur! Så där blev han några tusen rikare och vi firade med middag på Kanalkiosken. Sedan hälsade jag på tjejerna en sväng som va hos Linnea. Så skönt med en lugn helg <3

Imorgon är det tillbaka till vardagen igen. Jobb, plugg och träning! Nytt år, nya tag!

Hej på er! Vår resa till Paris har varit helt underbar. Dock var vädret inte på vår sida och det var minusgrader och lite mulet hela tiden. Jag frös mycket men jag är ju en fryslort som klär mig alldeles för dåligt så får ju skylla mig själv. Och vad hade vi förväntat oss för väder på nyårsafton liksom!? Det viktiga var att vi fick se Paris, alla sevärdheter och ha en skön semester.

Vi var där i 6 dagar och de dagarna gick snabbt kan jag tala om. Vi hann se det mesta men finns väldigt mycket mer att göra och se! Jag börjar med att uppdatera om de första dagarna.

Resan gick bra, jag är ju flygrädd, men börjar gå bättre å bättre! Dricker man ett glas mousserande ordnar sig allt ;) Jag läste en ny bok, Fyren mellan haven och köpte mig ett nytt läppstift från Make Up Store - Preppy hette det. Vi åt även på Joe & The Juice innan. Flygningen gick ju så himla snabbt alltså! 2 & 40 är ju ingenting.

När vi kom fram, åkte vi direkt till hotellet, mötte upp Sofia och sprang sedan in på Donken för vi var såå hungriga efter resan. Sen tog vi det lugnt, spelade kort, satt i baren och sen var det sängdags!

Första dagen efter frukosten, åkte vi till Operan, hoppade på en turistbuss och åkte runt på den flera timmar. Vi fick se alla turistmål men vi stannade inte vid något den här dagen. När vi åkt klart promenerade vi till Gallerian Lafayette, åt asiatiskt och gick sedan upp på tak-terassen. Det var typ enda dagen vi hade lite sol så det var fint däruppe! På vägen hem stannade vi och åt Crepes, och på kvällen blev det middag på hotellet!

Dag två, Nyårsafton! Åkte vi och kollade på Triumfbågen och Eiffeltornet. Det var tyvärr ganska dimmigt men men det var fint ändå. Vi åt på ett ställe som vi blivit tipsade om, Café Constant. Jag åt jättegod fisk och efterrätt på det. Mums!

Sen åkte vi till hotellet, fixade oss, drack lite champagne och åt ost, innan vi åkte till restaurangen som vi bokat bord på.

Där åt vi 4-rätters, jättegott och trevligt! När klockan närmade sig 00 tog vi oss till kyrkan Sacre-Coeur där vi skålade in 2017! Så lyckad nyårsafton!

Gokväll! Jag har nu jobbat två dagar efter lite julledigt. På annandagen sov vi ut och käkade sedan frukost innan vi åkte till Gävle och lite mellandags-shopping. Vi hittade lite smått o gott! En pall till köket b la. och jag köpte lite tröjor på REA:n. Efter nära varv på stan käkade vi middag på Helt enkelt. Det var gott efter massa julmat!

Igår kom familjerna våra hit på pizza-kväll. Vi åker till Paris imorgon så dem ville se oss lite innan nyår! Idag har jag haft mys med mina tjejer, vi spelade julklapps-spel och pratade ikapp <3

Somsagt, vi reser iväg imorgon så jag håller på att packa för fullt! Ska bli sååå himla roligt. Har länge velat åka till Paris och nu blir den drömmen sann. Vi ska fira nyår där tillsammans med Sofia och Yonte, wieee!

Får se om vi hörs något, om inte annat: GOTT NYTT ÅR!!

Lite mysiga bilder från en scones-frukost här i veckan!

Hej på er!

Igår var det julafton och första julen i huset för oss! Vi vaknade och åkte ut till Stensätra där vi åt frukost med Erics familj, jag fick stressa som galning innan för skulle tvätta håret på morgonen vilket jag aldrig brukar! Iallafall kom vi dit och då fick jag en julklapp av Eric: Jag har försökt ge dig den här hela morgonen men du har ju stressat runt bara. Hehe.. Så gullig, fick ett par jättefina örhängen från Lilly & Rose.

Efter frukosten åkte vi till Årsunda där vi åt lunch, kollade på Kalle och hade julklappsutdelning, sedan mot mamma där tomten kom och vi fick lite mat även där! Jossan hade ordnat 3-kamp som vi lekte. Det var kasta ringar, jul-quiz och mini-pingis! Superskoj.

Det känns som det bara är en massa äta hela tiden, hade så ont i magen typ hela dagen, men men det är gott iallafall! På kvällen åkte vi till Erics släkt och körde julklappsspel å fick lite julklappar och MAT, haha för FJÄRDE gången..

Jag var sååå trött efter maten så vi fick skjuts av Anita hem! Väl hemma tog vi ett glas vin innan vi hoppade i säng.

Slänger upp lite mobilbilder från gårdagen, glömde självklart kameran hemma.. Nu ska jag göra mig i ordning och åka mot mamma för middag! God fortsättning <3

Gårdagen var verkligen helt på topp. Jossan och Angelica kom hit runt 15 och vi drack lite vin och åt lite snacks innan vi tog en taxi till arenan och Vintergalan! Där mötte vi upp dem andra och efter liite krångel med borden slog vi oss ner och intog julbordet. Vi hade en kväll full av god mat, vin, dans, trevliga människor och grym show!

Framemot halv ett, lyckades Jossan dra med mig till Gävle, men det blev en jättebra kväll där med haha. Dansade på Slick och åkte sedan hem och sov gott!!

Idag blir det en lugn dag och ikväll ska vi klä granen. Så mysigt såhär på fjärde advent. Nu har jag en vecka framför mig av jobb och hårdplugg innan lite jul-ledigt! Jag har några julklappar kvar att fixa ;)

Nu ska jag slå på Gåsmamman som jag inte sett tidigare! Jag har varit helt besatt i SKAM, så jäkla bra!!! Men nu ska jag vänta med att kolla på säsong tre hade jag tänkt <3 Tips till er som inte redan sett det, på SVT-play :)

Månadens Glossybox. Gillar alla grejer denna gång - supersnyggt läppstift och andra bra saker! Vill ni också prenumerera? Klicka in er häääär!

Godkväll fredag! Jag har varit busy sedan imorse och när jag kom hem för en stund sedan skyndade jag fixa ihop lite pizza och nu ligger vi trötta i soffan med ett glas vin. Imorgon är det dags för vintergalan, ska bli så roligt! Har precis provat massa klänningar jag fått låna av Sofie, och det slutade med att Eric fick välja vilken det blir. Det får ni kanske se imorgon ;)

Nu är jag såå trött så ska bara ta det lugnt! Hörs sen ♡

Vi har lagat en god middag, fläskfilé, pommes och bea - och sitter nu i soffan framför filmen Medicinen som går på 4an. Eric bakade lussebullar häromdagen också så det mumsar vi på nu! Över till något annat: jag känner att jag ligger efter med mina julklappar! Så i veckan ska jag fixa så att allt är klart. Kan inte förstå att det är tredje advent idag och julafton inom kort? Stress alltså. Men men nu ska jag ta det lugnt i soffan innan jag ska hoppa i säng. KRAAM

Det är så roligt att Lagerhaus har öppnat i Valbo, ska dit i veckan och köpa lite etiketter och annat smått. Här kan ni handla via deras webbshop om ni inte har tur att ha det nära som oss!

Men hej på er! Här hemma har det varit sjukstuga i en veckas tid. Jag var sjuk redan innan vi åkte till Oslo förra lördagen, har dragits med halsont i över två veckor tror jag.. Och Eric blev sjuk när vi kom hem på söndagen. I veckan har jag jobbat för fullt, och jag trodde att förkylningen höll på gå över, MEN NÄ, då fick jag ännu värre halsont och dessutom feber. Så i fredags kände jag mig jättedålig, och lördag och söndag har jag varit sängliggandes istället för att vara på gympatävling. Så tråkigt!! Jävla skit. Men nu måste jag iallafall bli helt frisk till på lördag, för då är det dags för årets Julgala!

Förra helgen i Oslo var hur bra som helst! Vi åkte på lördagsmorgon (dock hade jag en helvettes-dag innan, då nästan hela min hemtenta - observera att den var på 30 sidor. samt referenslista, försvann - så jag tvingades skriva om. FY SJUTTON säger jag bara!)

Iallafall kom vi iväg till Oslo och resan gick bra, vi var framme nån gång efter lunch och checkade in på Grand Hotell där vi skulle bo. Så himla fint alltså!! Dessutom hade pappa uppgraderat våra rum så dem var jättefina. Hotellet låg mitt på stan, precis vid mysigaste julmarknaden som vi tog några varv på, så mys. Vi åt på en tapas-resturang, Delikatessen innan vi tog oss till Spectrum där Håkan spelade. Konserten var magisk som vanligt ♥

På söndagen gick vi några varv på stan(julmarknaden var det enda som var öppet), tog en sväng till Operahuset och åt sedan lunch innan vi åkte hemåt igen. Det blev en snabb tripp till Oslo men en mycket trevlig sådan! Älskade faktiskt Oslo, måste tillbaka dit igen.

Nu blev det en rejäl bildbomb! Men det kan väl vara roligt för en gångs skull :)

Lite jul har vi fått här hemma och igår var det förrgår var det första advent. Så mysigt! Jag har varit i skolan idag och sedan skulle jag träna, MEN sedan igår har jag haft ont i halsen så kunde inte. Jäkligt drygt!! Annars då? Hade läger med mina gymnaster i helgen, var jättekul! Tog även en sväng till Valbo där jag inhandlade lite nödvändigheter. I söndags firade jag lilla julafton med Mia och hennes familj, hon åker nämligen till Australien igen på tisdag. SÅ ledsamt! Men kul för henne <3

Just nu har vi hemtenta så imorgon blir det hårdplugg hela dagen. I helgen åker vi till Oslo! Ha det bra!