Jag är påväg till jobbet men denna gång med en tyngd i min bröstkorg. Min familj befinner sig på Kos där ett jordskalv ägt rum under natten, det gör så ont att inte kunna krama dom nu. Tanken av att min familj håller om varandra och skriker i panik gör mig så ledsen och jag är glad över att dom under omständigheter är okej. Naturkatastrofer har jag sån enorm respekt för, för jag själv kan inte påverka den.

Usch nu får jag bara kalla kårar, vill att denna dag går fort nu.

Jag är ju husvakt i Bålsta medan extra familjen är på semester och att leva i en villa själv är ganska tyst kan jag säga! Det enda som låter är diskmaskinen och tvn vilket gör att jag jag går timmar utan att säga ett ord. Visserligen tycker jag det är ganska skönt att vara själv men jag tycker om att ha folk att prata med. Ikväll hade jag besök av storasyster och hennes sambo och det serverades grillat och yatzy, jag vann! Hehe. Skönt med lite sällskap efter en dag ensam men nu har dom begett sig hemåt och kvällen lider mot sitt slut. Jag ska hoppa ner i träningskläderna och träna lite här på gräsmattan innan jag ska duscha och sen läsa denna bok skriven av Jojo Moyes, min syster tog med den till mig och älskar ju hennes andra böcker så är ivrig över att få börja bläddra! Det blir en lugn kväll och jag ska ladda upp inför långpass på jobbet imorgon, det blir några långa dagar innan jag är ledig igen!

Ledig dag innan det är dags för min jobbvecka att starta medan alla andras tar slut. Började dagen vid halv 9 med en timmes promenad och blåbärsplock, det är ju så lyxigt att ha nyplockade bär i yoghurten! Frukosten åts i utesoffan medan jag kollade på Jon Olssons vlogg, det är rutin för mig.

Solen tittar fram bakom molnen ibland och jag ligger solstolen och dricker kaffe och bläddrar igenom Michaela Fornis bok "jag är inte perfekt, tyvärr". Jag älskar den boken sååå mycket och att ha sidor där man själv får skriva ner sina ångestmoln är så uppskattat. Jag ska ligga här och läsa ett tag till och ikväll blir det middag med syster och hennes käraste. Dom har varit iväg på semester och det verkar ha varit hur underbart som helst så ska bli kul att få höra!

Nu ska jag hämta mer kaffe, ciao!

Jag älskar dessa skal och är så glad över att jag börjat ett samarbete tillsammans med Ideal of Sweden. Jag gillar att matcha min mobil med mitt humör och outfit, så kul att få växla mellan olika! Dessa två är mina nya, här har ni deras Morroccan Zellige och Monstera Jungle, käääärlek!!

Använd koden SOMMAR20 för att få 20% på ditt nästa köp!

Checkar bara in för att säga godmorgon! Hos mig är det en mindre bra morgon och jag har något märkligt yrsel och känner mig febrig. Hade nog feber i natt och har vaknat varannan minut känns det som. Ska försöka göra lite frukost och sen försöka sova igen, har inte tid att bli sjuk nu.

Dom finns hos de allra flesta, vissa mer än andra.
Tankar och känslor blandas med varandra.
Hjärnspöken är dom jag fruktar mest
för besök av dom är ingen bjuden gäst.

Landet, ibland är det ju vackert ändå.

Åkte på en tur med mamma på förmiddagen och införskaffade mig en ny bikini då jag ännu inte köpt en i år och verkligen kände att jag burit min gamla alldeles för mycket! Solen lyser men himlen består av rätt så mycket moln som kommer och går och det blir rätt kallt när vinden kommer så att sola vet jag inte om det är någon idé med.. Jag skulle vilja dra iväg på en picknick men alla jag känner är typ iväg och jag är inte så pepp på att ha picknick för mig själv faktiskt, haha!

Ikväll ska kettlebellen och resistansbanden fram och det ska köras ett benpass. Kommer att bo i Bålsta en vecka framöver och kommer inte släpa med mig allt för mycket träningsutrustning så ska försöka använda det som finns ute i byn där! Hoppas ni har en härlig solig dag!

Godmorgon! Det är tisdag och jag är ledig, livet som butikssäljare gör ju att man blir ledig mitt i veckorna då och lite huller om buller men det går så bra så! Jag har faktiskt inte något emot att jobba helg och har nog aldrig haft, visserligen är det väl lite tråkigt när man vill göra saker med vänner men samtidigt så har jag så fantastiska kollegor och dom lediga helgerna blir roligare när dom kommer sällan.

Jag ligger i sängen och har precis ätit en skål gröt och dricker nu te medan jag kollar på Hart of Dixie. Solen lyser och jag hoppas det får hålla i sig hela dagen. Isåfall ska jag vara ute och njuta av den så mycket jag kan! Nackdelen men denna sommar är att jag inte har semester och kommer bli såååååå blek... Min familj åker till utlandet imorgon och kommer vara bruna som köttbullar när dom kommer hem, kul.

Nu ska jag dricka upp mitt te och sen ta mig ut på en promenad, jag brukar gå innan frukost men jag var så himla hungrig när jag vaknade idag, hehe.

Förra helgen var jag och besökte min vän Maddie i Köpenhamn. Vi arbetade tillsammans på Gran Canaria förra sommaren och har inte träffats sen dess så det var på tiden för mig att flyga ner och se hennes vardag! Redan när jag klev av planer kände jag hur jag verkligen älskade denna stad, alla var så glada och det bjöds på som under hela min vistelse. Jag tror att jag år konstant i 4 dygn och det tog lång tid innan matlusten kom tillbaka när jag var hemma sen.

Torsdagen - landade på Köpenhamn flygplats kl 08 på morgonen och där stod Maddie och väntade, vi tog tåget in till stan och åt frukost på stationen. Eftersom att jag hade packning så åkte vi hem till henne och jag fick byta om och göra mig redo för dagen. Förstod ganska fort att fet lättaste sättet att ta dig runt där var med cykel (herregud, det är liksom mer cyklar än människor i staden) så jag hyrde en cykel smidigt i 3 dagar så vi skulle kunna ta oss runt ordentligt. Vi drog till Ströget och kollade i butiker innan lunch på ett streetfood ställe nere vid Nyhamn och sen satte vi oss på en uteservering och lyssnade på live musik! På kvällen blev det häng på gräsmattan, middag hemma och sen en konsert i kyrkan. Konserten var så himla cool och jag hade gåshud från start till slut, wow! Vi cyklade hem och somnade gott efter en fullspäckad dag.

Fredag - vi började dagen med en härlig lunch på Mad&Kaffe och fortsatte sen till Christiania, fick tyvärr inte ta bilder där men om ni någonsin besöker Köpenhamn så är det ett måste! På kvällen blev det asiatisk mat, öl och häng men vi avslutade kvällen i tid för att orka med ytterligare en dag.

Lördag - Vi bestämde oss för att ta lite sovmorgonen och äta frukost hemma innan fet var dags för festival. Det spelades bas musik under en bro och det var helt galet. Alkoholen flödade och vi dansade varje sekund men okända människor. Det blev efterfest och det kändes som att jag var med i ett avsnitt av SKAM, olika färger upplyste rummen i lägenheten och varje centimeter var upptagen av en person. Folk hoppade och sjöng, hånglade och kräktes ut genom fönstret. Vi landade hemma i sängen 06.30 och bakfyllan på söndagen var inte nådig.

Söndag - Dags för hemfärd, ett gåvokort från Mad&Kaffe kom som tack för att jag postat en fin bild på deradbrunch. Vi åt burgare och hängde i solen i hopp om att må bättre, tyvärr mådde jag lika dåligt ändå, haha! Vi strosade runt innan vi åkte till flygplatsen och när jag skulle få kliva på och sova en stund bestämmer sig flyget för att bli 3 timmar sent. Yey.... men men jag kom hem tillslut och jag hade en av de bästa helgerna någonsin!

Hej på er!
Efter att ha provat blogga på devote och bara stött på problem så återvänder jag till min gamla blogg här på nouw.

Det är sommar, typ? Och jag arbetar nu som butikssäljare på Drottninggatan i Sthlm. Det har hänt mycket sen jag bloggade sist men allt det kommer jag att berätta om i olika inlägg den kommande veckan. Bloggen kommer nu att uppdateras med allt som livet erbjuder, både i mitt men även runt omkring. 2017 har börjar rätt såsigt och ni som följt mig på devote vet allt om det. Jag har dock tagit den bästa möjliga vändningen på det och i dagsläget mår jag nog bättre än jag gjort på flera år. Jag är hälsosam och lycklig, arbetande och mätt av all mat hela tiden. Jag hoppas att ni vill fortsätta hänga med mig här!

I nästa vecka kommer det också ett samarbete så håll utkik!