vi tog lite längre sovmorgon idag då vi kom hem mellan 05-06 imorse efter att ha festat hela natten och ja, det var det sjukaste jag har sett! vi började kvällen med förfest här på hotellet med ett skönt gäng sen drog vi vidare på beach partyt som är varje fredag här så det är nu andra gången vi går på detta och ja, sjukt roligt verkligen! sen vid 01 ungefär åkte vi och resten av gänget + massa andra på hotellet vidare med taxi till öns största nattklubb och det var helt sjukt vad stort det var. tänk er en nattklubb med 6000 människor, grym musik och stämningen var på topp och inte nog med det så hade vi VIP så vi fick ett eget bord och hur mycket alkohol som helst och då ingick verkligen allt!! så ja, ni kanske förstår själva hur jävla kul vi hade! något ni verkligen borde göra om ni åker till cancun någon gång, testa på utelivet för det är helt sinnes! så som sagt, blev lite längre sovmorgon sen gick vi och käka frukost vid poolen där de har amerikansk frukost och det är även öppet lite längre där och det var behövligt och jävligt gott! så nu ligger vi på stranden och hinkar i oss massa vatten och här lär vi väl bli kvar hela dagen som det ser ut nu.

/ johanna

idag blev det en riktigt tidig morgon för oss då klockan ringde redan 05.00 då vi skulle bli upphämtade runt 06.30 så vi hann iallafall dra i oss lite frukost och kaffe. vi åkte direkt till hamnen där vi hoppade på båten för att först åka ut och snorkla, var så sjukt häftigt verkligen! har aldrig varit ute och snorklat så långt ut, vi var ändå ca 40-50 minuter ifrån land haha. såg allt från fiskar till hajar till stingrockor, så ja det var en upplevelse och absolut något jag kommer göra igen! sen när vi väl hade snorklat färdigt så åkte vi till den första ön vi skulle besöka och det var isla contoy. den ön är alltså ett slags naturreservat men så jävla fint det var där, drömmen verkligen så där trivdes vi! vi blev även serverade god mat och lite frukt till efterrätt så det var inte fel. fanns ju även mängder av olika djur där såklart. sen åkte vi vidare till den andra ön, isla mujeres, jättefin ö men väldigt överbefolkad om man säger så. men fanns massa shopping och annat där så det var allt trevligt ändå! så nu har vi iallafall nyss kommit tillbaka till hotellrummet efter en amazing utflykt, så vi ska fixa oss och sen gå och käka middag.

- ISLA CONTOY

- ISLA MUJERES

/ johanna

jag kan ju börja med att säga att jag hade världens bästa och finaste alla hjärtans dag igår, den är och kommer nog vara svårslagen! vi startade dagen med en rejäl frukost och sen kom en taxi och hämtade upp oss då vi var iväg och badade med delfiner och det kan nog ha varit något bland det mest fantastiska jag har gjort, sån jävla häftig känsla! det är definitivt något jag kommer att göra igen! sen efter några timmars badande med delfiner så åkte vi taxi tillbaka till hotellet och så gick vi till stranden och låg där tills klockan var fyra ungefär, blev även en del drinkar och annat skoj! sen drog vi upp till hotellrummet där vi duschade och fixade oss sen tog vi taxin till la isla, ett shoppingcentrum med bara märkesbutiker, så som gucci, louis vuitton osv.. bakom alla butiker så såg vi världens finaste solnedgång, var så sjukt vackert verkligen! Mexico har verkligen vissa ställen som är helt galet vackra! men iallafall sen tog vi taxin tillbaka till hotellet efter några timmar och då hade de på hotellet fixat ett event eftersom att det var alla hjärtans dag så där bjöds det på champagne, bål och även jättegod middag och så avslutade vi våran kväll! så jag fick alltså fira denna dagen i Mexico med världens finaste kille och även fått gjort sjukt roliga saker, inget man gör i sverige direkt iallafall! men ja, en helt perfekt dag med andra ord!

/ johanna

just nu sitter vi och käkar frukost i solen, alltså hur gott ser inte detta ut? helt amazing verkligen! man kan inte starta dagen på ett bättre sätt än med riktigt god frukost, kaffe och en god smoothie eller jucie! men iallafall, så fort vi har käkat färdigt ska vi till stranden och där ska vi spendera våran dag idag, blir väl lite beachvolleyboll och massa drinkar som vanligt haha. sen ikväll har vi bokat bord på ett steakhouse här som vi ska äta trerätters på så det ska bli väldigt mysigt! vi ska även åka till plaza las americas som är ett stort shoppingcentrum här senare ikväll, shopping är alltid trevligt! 🙌🏼

/ johanna

vi startade dagen med en riktigt god frukost (som alltid haha) och sen mötte vi upp en utav våra reseledare på tui och bokade tre olika aktiviteter. vi bokade ett primaxpaket med delfiner, vi får alltså göra mycket mer och får även mer tid med delfinerna än ett vanligt paket och jag är så jävla taggad för det är verkligen något jag har velat göra så länge! sen bokade vi även en utflykt som är hela dagen och då åker vi till två olika öar, bland annat isla contoy och isla mujeres och vi kommer även snorkla under dagen. sen bokade vi också en aktivitet som är hela dagen då vi ska snorkla i grottor och även med sköldpaddor, hur kul? är så taggad på allt verkligen! kommer säkert bli mer men nu har vi iallafall bokat in en del! resten av dagen har vi slappat nere på stranden där vi solade, badade och spelade volleyboll osv, en riktigt härlig dag! så nu sitter vi på en restaurang och äter, idag valde vi en asiastisk restaurang och maten var helt okej, är inte så förtjust i sushi och sen är det ju inte riktigt samma som hemma i sverige men det funkade. huvudrätten var lite bättre iallafall haha!

/ johanna

idag har vi varit på stranden hela dagen, har varit hur skönt som helst! vi har druckit massa goda drinkar, spelat volleyboll med ett skönt gäng och ja, bara njutit och haft jävligt roligt! nu sitter vi på en mexikansk restaurang och äter trerätters med vin till, så sjukt gott verkligen!

/ johanna

strandhäng med härliga människor och massa goda drinkar, klagar ej på livet! 🌴🍹

​/ johanna

resan hit gick jättebra så direkt när vi hade landat så hämtade vi våra väskor och åkte sen till hotellet och här är vi nu och har precis checkat in. hotellet är helt amazing verkligen, hela stället är så sjukt fint! jag tyckte att det var fint på bilderna men det är ännu finare i verkligheten men det är väl bara positivt haha. vi ska alldeles strax gå till affären och köpa lite småsaker sen gå runt och kika lite innan vi ska äta middag senare ikväll! kommer nog trivas bra här i två veckor! 🌴☀️🙌🏼

finaste utsikten från vårat hotellrum! 😍

/ johanna

vi sitter just nu på arlanda och käkar frukost, köpte mig en smoothie och en räkmacka. är egentligen inte så hungrig eftersom att vi åt frukost vid 05 imorse men ändå bra att fylla på så man håller sig ett tag. vi har ju som sagt en lång flygresa framför oss på typ 11-12 timmar men vi har ju mat på flyget också men det är väl kanske inte direkt världens middag precis haha. vi har även varit och kikat och shoppat lite på taxfreen, både lite behövliga saker och onödiga saker. lyckas alltid plocka på mig massa saker jag egentligen inte behöver haha, men vill man ha så vill man. vi ska alldeles strax gå till våran gate och sen börjar våran resa, så himla skönt att vi äntligen snart är framme i Mexico och framförallt värmen! 😍

/ johanna

nu är vi framme i stockholm och har precis checkat in på hotellet, vi blev även uppgraderade så vi fick verkligen jättefint rum! det vi hade från början var också fint men detta var så mysigt så klaga kunde jag verkligen inte göra! men nu har vi iallafall varit uppe på rummet och lämnat våra väskor och fixat till oss lite så nu ska vi ut och käka på restaurang och sen även gå runt och kika lite i affärer, supermysigt verkligen! så redo för att dra till Mexico imorgon 🙌🏼