vi startade dagen med en riktigt god frukost (som alltid haha) och sen mötte vi upp en utav våra reseledare på tui och bokade tre olika aktiviteter. vi bokade ett primaxpaket med delfiner, vi får alltså göra mycket mer och får även mer tid med delfinerna än ett vanligt paket och jag är så jävla taggad för det är verkligen något jag har velat göra så länge! sen bokade vi även en utflykt som är hela dagen och då åker vi till två olika öar, bland annat isla contoy och isla mujeres och vi kommer även snorkla under dagen. sen bokade vi också en aktivitet som är hela dagen då vi ska snorkla i grottor och även med sköldpaddor, hur kul? är så taggad på allt verkligen! kommer säkert bli mer men nu har vi iallafall bokat in en del! resten av dagen har vi slappat nere på stranden där vi solade, badade och spelade volleyboll osv, en riktigt härlig dag! så nu sitter vi på en restaurang och äter, idag valde vi en asiastisk restaurang och maten var helt okej, är inte så förtjust i sushi och sen är det ju inte riktigt samma som hemma i sverige men det funkade. huvudrätten var lite bättre iallafall haha!

/ johanna

idag har vi varit på stranden hela dagen, har varit hur skönt som helst! vi har druckit massa goda drinkar, spelat volleyboll med ett skönt gäng och ja, bara njutit och haft jävligt roligt! nu sitter vi på en mexikansk restaurang och äter trerätters med vin till, så sjukt gott verkligen!

/ johanna

strandhäng med härliga människor och massa goda drinkar, klagar ej på livet! 🌴🍹

​/ johanna

resan hit gick jättebra så direkt när vi hade landat så hämtade vi våra väskor och åkte sen till hotellet och här är vi nu och har precis checkat in. hotellet är helt amazing verkligen, hela stället är så sjukt fint! jag tyckte att det var fint på bilderna men det är ännu finare i verkligheten men det är väl bara positivt haha. vi ska alldeles strax gå till affären och köpa lite småsaker sen gå runt och kika lite innan vi ska äta middag senare ikväll! kommer nog trivas bra här i två veckor! 🌴☀️🙌🏼

finaste utsikten från vårat hotellrum! 😍

/ johanna

vi sitter just nu på arlanda och käkar frukost, köpte mig en smoothie och en räkmacka. är egentligen inte så hungrig eftersom att vi åt frukost vid 05 imorse men ändå bra att fylla på så man håller sig ett tag. vi har ju som sagt en lång flygresa framför oss på typ 11-12 timmar men vi har ju mat på flyget också men det är väl kanske inte direkt världens middag precis haha. vi har även varit och kikat och shoppat lite på taxfreen, både lite behövliga saker och onödiga saker. lyckas alltid plocka på mig massa saker jag egentligen inte behöver haha, men vill man ha så vill man. vi ska alldeles strax gå till våran gate och sen börjar våran resa, så himla skönt att vi äntligen snart är framme i Mexico och framförallt värmen! 😍

/ johanna

nu är vi framme i stockholm och har precis checkat in på hotellet, vi blev även uppgraderade så vi fick verkligen jättefint rum! det vi hade från början var också fint men detta var så mysigt så klaga kunde jag verkligen inte göra! men nu har vi iallafall varit uppe på rummet och lämnat våra väskor och fixat till oss lite så nu ska vi ut och käka på restaurang och sen även gå runt och kika lite i affärer, supermysigt verkligen! så redo för att dra till Mexico imorgon 🙌🏼

/ johanna

ställde klockan på 07 imorse och då var det bara att sätta igång med det sista innan vi skulle med tåget klockan 10 mot göteborg! duschade och fixade mig, packade ner det sista och kollade så att allting var med. sen åkte vi till affären där vi köpte med oss lite frukost på tåget, hann ej äta frukost hemma så vi var rätt hungriga. när vi kom fram till göteborg så sprang vi bort förbi espresso house och köpte med oss både kaffe och en vaniljlatte så nu sitter vi äntligen på tåget mot stockholm! stressad morgon men nu kan vi bara ta det lugnt, sen när vi kommer fram till stockholm ska vi först checka in på hotellet, sen gå ut och käka middag någonstans så det blir mysigt! bra start på våran semester om inte annat! 🙌🏼

/ johanna

gick av jobbet 08 imorse sen åkte jag hem och la mig några timmar så gick upp lite innan 12 då jag hade tvättid 12-16. tvättade handdukarna, alla kläder och sånt vi skulle ha med oss och sängkläderna, städade även lägenheten undertiden så allting var rent och fräscht eftersom att min lillebror ska bo i lägenheten undertiden vi är borta. åkte och handlade det sista inför resan, var lite småsaker som vi hade glömt men jag brukar alltid komma på saker i sista sekund, alltid haha. sen fixade jag mig lite snabbt och åkte för att träffa rebecca och käka med henne. så nu sitter vi på restaurang och pratar om allt och bara äter massa gott, jättemysigt verkligen! sen när jag kommer hem ska jag bara börja packa också, det jobbigaste av allt. hatar att packa men som sagt, jag måste ju så det är bara att ta tag i det när jag kommer hem senare sen.

/ johanna

fick ställa klockan idag då jag hade tid hos anna klockan 10 för att fixa naglarna så där var jag i 3 timmar ungefär, satt och prata lite för mycket som vanligt haha, men det är alltid trevligt! sen åkte jag vidare till evas klipp och bokade tid för håret, behövs verkligen då färgen börjar bli lite tråkig och det kommer verkligen behövas när jag kommer hem ifrån Mexico haha. mitt hår kommer antagligen vara sönder blekt av solen.. sen åkte jag även förbi systemet då jag ska ut imorgon med vännerna! åkte även igenom biltvätten på vägen hem då min bil såg förjävlig ut.. en vit bil är jävligt snyggt men verkligen inte praktiskt på vintern haha. så nu håller den väl sig snygg och fräsch ett tag iallafall! men nu ska jag äta och sen vila upp mig för jobb ikväll, 21-08 som gäller men bara en veckas jobb kvar sen drar vi till Mexico! 🙌🏼

/ johanna

idag har jag varit ledig vilket har varit väldigt behövligt då jag har jobbat sjukt mycket det senaste, tror att jag nästan har hoppat in lite varje dag och jobbat om man inte räknar med mina egna pass då så ah, skönt har det varit kan man säga! sen är det ju bara två veckor kvar tills vi sitter på flyget till Mexico, gud vad jag längtar alltså!! så idag har jag varit och fikat med mamma och fixat det mesta inför resan, har lite kvar men det hinner jag ju fixa senare. men nu ska jag åka och sola sen hem och mysa framför tvn!