2 Bananer
4 ägg

Jag använde mig av en mixer för att få till en bra smet som var enkel att steka.

Jag tror jag vågar säga att jag blivit morgon människa efter Thailand. Vaken från 05:30 och pigg!
Slutar med att jag får upp och gör frukost till mig och Jonas innan han börjar jobba.

Bästa med detta är att jag har hela dagen framför mig idag när jag är ledig, ska plugga samt träffa Rebecka.

Vilken resa jag gjort och vilket paradis vi hamnade i.
Slutade blogga efter ett tag, kom in i semestern och "glömde bort" telefonen, instagram och facebook.

Arlanda - Moskva - Pukhet - Färga till Koh Lanta - färga till Krabi (fastland) sedan flyg till Koh Samui - flyg från Koh Samui till Pattaya, buss i 4-5 timmar sedan taxi till hamnen i Trat - färga över till Koh Chang - färga tillbaka till Trat flygplats - Bangkok - flyg hem med mellanlandning i Oslo.

Ovanför ser ni en karta över vår resa, allt som är fet markerat är ställen vi stannade på. Varje ö var unik på sitt egna sätt, gjorde vi utflykter på ön samt besökte Phi Phi (öarna) över dagen.

För er som läst om ovädret i södra Thailand så kan jag säga att vi åkte från Koh Samui precis dagen innan det började som tur var. Egentligen var det planerat att lämna den 2 januari -17 men p.g.a flygtider checkade vi ut en dag tidigare för att röra oss vidare till östra Thailand och Koh Chang, är så glad över det beslutet så ni anar inte!

Vädret i Thailand hade inte varit såhär dåligt på 10 år så solen har lyst med molnen har varit dominerade mestadels, trots detta fick vi en solbränna med solblekt hår.

Ligger i en solstol på hotellet vid havet nu.
Ganska molnigt och blåser men ibland kommer solen fram ändå, klagar inte för det är varmt ändå ☺

Safari igår var super roligt, åkte på taket på en bil uppe i bergen och besökte massa fina platser.

Ko Samui levererar, både med väder och stränder.
Idag gick vi en lång promenad på stranden innan vi tog en plats.

I morgon väntas en spännande utflykt nämligen Safari.

Började dagen i en "tuck tuck" sedan färga i 2 timmar nu är vi på flygplatsen i Krabi där vi snart ska flyga till Ko Samui.
Bangkok Airways flyger vi med och i väntan på planet sitter vi i något rum där de bjuder på snacks.

Varit utomlands förut med detta är verkligen något annorlunda, vilket paradis och alla människor är så himla trevliga och hjälpsamma.

Lata dagar blir det här i Koh Lanta blir det med dagsutflykter till olika stränder.
Idag åkte vi iväg till ön Phi Phi samt åkte "lång båt" runt hela ön där vi besökte massa ständer, snorklade och träffade lite apor.
Ett dagstripp jag starkt rekommenderar.

Aeroflot Russian Airlines var flygbolaget vi flög med ner till Thailand och Phuket.
Aldrig flugit långflyg innan men ger det 7/10 i betyg.
När vi klev ombord fick man filt, kudde, tofflor, ögonbindel samt hörlurar.
Mat serverades, drick, snacks samt frukost men detta var inte alls någon höjdare! Flygmat över lag brukar inte vara så himla speciell men detta gick verkligen knappt att äta, usch.
Serverades ingen alkohol heller på planet så detta gjorde flygresan "behaglig" och speciellt för alla barn tänker jag.
Hade egen tv skärm med en egen dosa till där det fanns ett stort
utbud filmer, musik, spel och teve-serie så fördriva tiden kunde man.
Personalen pratade ryska även med mig så fattade inget samt när de pratade engelska gick det för fort och de mumlade fram orden så hörde knappt vad någon sa, uppfattade även dom som lite "otrevlig"/"brydde sig inte"
🙈

Försening blev det i Moskva p.g.a att det var is på vingarna som dom var tvungen att fixa innan, men vi fick vara på planet så tiden som blev var 1,5 h men det gick fort då teven fanns.

Menyn såg bra ut som delades ut, men när man fick maten stämde det inte alls, haha!