Header

Life of johanna

Har sådan E X T R E M träningsvärk i nacken sen igår att jag skulle behöva världens skönaste massage. Frågan är bara vart man kan fjäska sig till en sån?

Men istället blir det att plocka ihop här på jobbet nu, ta bussen till arenan och köra ett benpass. Därefter hade jag ju egentligen bara velat åka hem till Kungsbacka och lägga mig på soffan och mysa framför Talang med mamma och Ninni. Men det får vänta.. Ska nämligen förbi på födelsedagsfest först. Men blir bara en stund och dessutom nyktert, så det ska man väl orka med innan man drar sig ner till Kungsbacka.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Träning & Hälsa, Frågor & Svar

"Har du tips på vad man kan göra åt att man är lite seg i att komma iväg till gymmet och framförallt ensam.. hehe.."

Tänkte svara så gott jag kan på den, då jag bara kan gå efter egna erfarenheter och tankar.

Först och främst har jag personligen inte så svårt att hålla mig motiverad, självklart har jag också dippar där jag känner "USCH, orkar eller vill verkligen inte träna". Men sen har jag också hållit igång med olika sorters aktiviteter sen jag var 5 år. Började i dans, sen gick jag både i ridning, spelade handboll och fotboll samtidigt. Och sen blev det väldigt mycket handboll och gym både på gymnasiet då jag gick på handbollsgymnasium och även på fritiden. Har alltid älskat idrott och haft väldigt enkelt för bollsporter, det enda jag inte tyckt om gällande träning är faktiskt konditionsträning. Men även det har jag tyckt är roligare med åren. Så tror mycket har att göra med det, att jag alltid hållit igång och det är de jag känner till. Mitt liv skulle inte fungera utan träning!

Sen när jag har dessa dipparna försöker jag intala mig själv att jag vet hur bra jag mår när jag tränar, det är bara det där första steget jag ska ta. Alla är fina precis som dem är och jag säger inte att någon borde ändra på sig, men jag personligen är inte och har aldrig varit riktigt nöjd med min kropp. Så för att då kicka igång lite extra motivation när det behövs har jag lite inspirations konton på Instagram jag följer. För får jag se massa för- och efterbilder får jag en sån jäkla kick till att gå till gymmet. Men först och främst handlar det egentligen bara om att ta sig till gymmet, eller ut och springa eller vad man väljer att göra. Det är tufft i början, men efter 2-3 gånger så tycker man det är kul och sen flyter det bara på. Och tänk på att vi är olika, alla behöver inte pina sig igenom ett gympass bara för att om det inte ens är något man gillar. Utan gå hellre ut på promenader då eller något som passar dig bättre. För det viktigaste är att man hittar något som man själv gillar och inte gör något för alla andra gör det. Finns massvis med olika träning sätt, testa dig fram tills du hittar något som gör dig motiverad. Och sätt upp ett mål, det kan vara "jag ska träna minst 2 gånger i veckan för att jag mår bra när jag tränar", "jag ska träna 5 gånger i veckan för att gå ner i vikt", "jag ska träna 4 gånger i veckan för att gå upp i vikt" eller det kan också vara mål som att "i år ska jag springa Göteborgsvarvet". Det är endast du själv som väljer vad du vill ha för mål.

Sen kan det även hjälpa att hitta något som man kan träna med, om det så är en kollega, klasskompis, familjemedlem, kompis osv. För då kan man pusha varandra till att komma dit och har man bestämt en tid att träna så är det kanske inte lika stor chans att man hittar på en anledning till att hoppa över träningspasset.

Super tips är även att ta hjälp av Instagram & Pinterest, det finns så mycket inspiration där.

Som sagt, är kanske inte den bästa personen att fråga om motivationstips då det faller sig ganska naturligt för mig. Men förhoppningsvis hjälper det lite :)


Likes

Comments

Life of johanna

ÄNTLIGEN FREDAG!
Att bara få skriva det där gör en lycklig. Denna veckan har varit tuff, varit väldigt trött och allmänt deppig. Så behöver verkligen helg, så man kan ladda om batterierna. Men först väntar en dag med jobb..

Likes

Comments

Life of johanna, Träning & Hälsa

Plockade upp Mikki på hållplatsen efter jag ätit, så åkte vi till arenan. Blev ett rygg och magpass innan vi stretchade och lekte lite. Målet med året är att bli ännu vigare och ännu bättre på att stå på händer, men ändå ganska nöjd med hur det ser ut nu med tanke på att man inte stått på händer sen gymnasiet.

Släppte sedan av henne hemma och åkte där efter hem, tände lite ljus och la mig i sängen med en proteinshake och favorit riskakorna. Nu är jag så trött att jag nästan somnar sittandes.. Så känner att jag behöver sova nu och även för att bli av med huvudvärken som har varit otroligt jobbig hela dagen.

Godnatt på er <3

Likes

Comments

Life of johanna

Sitter här och väntar på min p.... nah, just kidding. Sitter faktiskt och väntar på min tallrik med kyckling & ris. Ska möta upp Mikki för att gymma om en stund, men var förbaskat hungrig. Egentligen har ju I Love Pizza världens godaste Margarita och kebabtallrik, men är man nyttig så får man helt enkelt välja de nyttigare alternativt. Är faktiskt förbannat stolt över mig själv som ätit nyttigt sen vi kom hem från USA och tränat varje dag, så en klapp på axeln till mig själv och en cola zero till maten får det allt bli.

Likes

Comments

Life of johanna

Gröt och ägg, frukosten varje dag nu för tiden.

Godmorgon solstrålar!
Ligger just nu på sängen och kollar Netflix. Precis när jag skulle gå till bussen sa Ulrica att jag kunde ta bilen, så kunde gå tillbaka och lägga mig på sängen ett bra tag till innan jag måste åka. Extra skönt sen efter jobbet också, så man kommer till gymmet snabbare och även hem till sängen och sova snabbare.

Likes

Comments

Life of johanna

Såhär såg det ut på jobbet igår, återstår att se hur de ser ut idag. Oftast kallare där upp, så brukar få ligga kvar.

Det är något speciellt med onsdagar, man får ett pirr i kroppen av att veta att det närmar sig helg. Förutom att det närmar sig helg är det ju också min tidiga dag, där jag börjar redan vid 7.15 så sitter just nu på bussen påväg till jobbet. Mina bussar är ju inte jätte matchade på morgonen, så de dagarna jag börjar 7.15 och 7.30 är jag framme på jobbet redan kl 7. Så är glad att jag kom i säng innan 21 igår, för känner mig faktiskt utvilad och hyfsat pigg nu. Tillskillnad från igår när jag somnade på bussen påväg till jobbet, det har ALDRIG hänt innan.. Haha.

Hoppas ni får en super onsdag <3

Likes

Comments

Life of johanna, Träning & Hälsa

Detta passet = så mycket hatkärlek.

Under passet vill man bara gå därifrån gråtandes för det bränner överallt. Då menar jag BRÄNNER. Men efteråt är det världens härligaste. Man är så trött så skulle någon blåsa på mig skulle jag välta. Enda anledningen till att jag går på detta passet är för att få till nivån på den brutala konditionsträningen som jag aldrig skulle komma upp i själv på gymmet, så detta och spinning är de jag varvar ibland för att bara få till högst nivån av cardio.

Nu ligger jag i sängen med tända ljus och Netflix. Har precis tryckt i mig lite kycklingsallad, var så fruktansvärt hungrig. Ska även ta en proteinshake innan det blir att borsta tänderna och sova. Tro det eller ej, men kan nog banne mig somna innan 21 idag. Heja mig!

Likes

Comments

Life of johanna

Asså, kom igen nu Sverige! Vafan är det för väder ute? Det kan ju inte snöa hela kvällen och sen regna på morgonen. Det tar ju priset! Usch, mår dåligt av det. Behöver bo i ett varmt land på vintern. Men men, man ska väl vara glad att det bara är regnet som är ens värsta problem idag.

Tisdagar är ju egentligen den dagen jag har sovmorgon, men behövdes i klass idag. Så då fick mitt schema ändras om lite. Man märker att sovmorgonen på tisdagar är så värdefull när klockan ringer tidigare än vanligt, annars hinner man få ihop lite energi efter måndagen. Idag var jag istället en zombie när jag vaknade. Så idag tummar vi på att sova redan kl 21.

Likes

Comments

Instagram@johannnah