Detta är två favoritprodukter från Anastasia Beverly Hills. Älskar dem! Använder färgen Chocolate och den passar mig jätte bra då jag har ganska mörkt hår! Highlighter paletten älskar jag något otroligt, använder den hela tiden. Sminkar mig dock inte så jätte ofta längre men när jag väl gör det så använder jag dessa produkter!
Kramis

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Dagens benpass fick bli en blandning av Mimmis booty program! Det var så himla skönt att få köra ett riktigt bra benpass igen! Blev också ett nytt PB i knäböj; 70kg! Det vill säga att jag klarar mer än min egna kroppsvikt! Känns helt fantastiskt att det faktiskt händer något med detta! Är så stolt!

Dem övningar jag körde var:
Höftlyft med skivstång och där kom jag upp till 70kg! Rekommenderar också att ni kör med tung vikt för att få bra lyft! Bränner riktigt ordentligt och bra!

Det blev också vanliga knäböj med skivstång och där maxade jag 70kg som jag skrev tidigare! Man blev riktigt skakis i benen efter detta!

Sidekicks i kabelmaskin med låg vikt, får man till tekniken så bränner det riktigt bra!
Testade även för första gången kickbacks i smithmaskinen och det gick sådär i början men sedan kom jag igång med tekniken och då gick det faktiskt riktigt bra!

Körde även vanliga knäböj och smala knäböj i smithmaskinen, smala körde jag med två motståndsband på benen; ett ovanför knäna och ett längre upp på låren. När jag körde dem vanliga knäböjen så använde jag bara ett motståndsband ovanför knäna! Har hard i mina motståndsband! I smithmaskinen så blev det också utfallssteg! Körde på ganska låg vikt då jag inte kör utfall i smithmaskinen så jätte ofta. Men det gick bra!
Är i överlag jätte nöjd med dagens pass!

Puss & kram

Likes

Comments

Nu är jag äntligen tillbaks på gymmet & snart på banan igen! Det känns helt underbart! Har saknat denna rutin så otroligt mycket, det tar på krafterna att vara sjuk. Men nu ska jag försöka hålla mig frisk så jag kan få göra det jag älskar!
Fick bli ett rygg- och axelpass och det gick faktiskt otroligt bra för att ha varit borta i 2 1/2 vecka nästan. Blev lite gott och blandat och mina standard övningar för rygg & axlar! Bland annat axelpress med skivstång & hantlar, marklyft, latsdrag mm.
Vill ni ha mer beskrivning på mina övningar så hojta till! Men dessa är dem övningar jag oftast kör samt övningar för nedre ryggen; ryggresningar bland annat. Skivstångsrodd är en riktigt bra övning & med den får jag riktigt bra kontakt i ryggen!
Är inte världens bästa på att stretcha (måste bli bättre på det för att inte skada mig) men idag fick det bli lite stretching! Sedan så avslutade jag passet med några magövningar och det brukar jag oftast göra!
Kramis på er alla!

Likes

Comments

Jag som alltid haft dålig balans tidigare i livet skulle rekommendera att träna balansen också! Balans är något som kan vara väldigt viktigt och bra att ha. Speciellt om du är en sån person som jag; som tränar väldigt mycket! För en del övningar kräver väldigt mycket balans. Det krävs balans överhuvdtaget vad du än gör nästan. Balans ökar din kontrollförmåga: du får mer kontroll till exempel när du tränar. Ju bättre balans du har desto mindre fallskador!
Något du kan göra för att träna din balans är till exempel knäböj på en balansplatta! Det är väldigt enkelt men du måste ju hitta balansen först innan du kan börja med övningen. Det är en övning jag brukar försöka göra och borde göra oftare!
Något du mer kan göra är hamstrings curl; och den utför du genom att du har en pilatesboll i lagom storlek och har fötterna på den. Sedan ska du lyfta upp höften och sedan gå tillbaka till startpositionen! Kan lägga upp en bild för tydligare beskrivning!
Du kan även träna din balans med en så kallad medicinboll med olika övningar! Var påhittig och utgå från dina egna förutsättningar och vad du själv tror att du behöver göra för att få en bättre balans!

Jag hoppas att ni tycker om dessa inlägg med tips & finns det något du saknar? Hojta till då! Kramis

Likes

Comments

Toppen är från Nelly! Var lite skeptisk från början då jag inte är ett sånt stort fan när det kommer till polo, choker etc. Alltså sånt som går vid halsen då jag inte riktigt trivs i det! Men denna föll jag verkligen för när jag fick hem den! Älskar

Byxorna är från Vero Moda (ONLY)  & dem är helt underbara! Materialet är mjukt och skönt och dem sitter helt perfekt! Resår i midjan och snörning. Snygg touch bak då det är som "kostymfickor", riktigt snyggt!

Toppen & Byxorna

Likes

Comments

Godmorgon alla fina! Har precis börjat titta på den nya säsongen av SVU och som ni vet så älskar jag kriminalare vilket detta är, så detta gör det till en perfekt morgon. Frukost på sängen? Underbart. Dock har jag fuskat väldoft mycket med kosten nu när jag vart sjuk & jag märker att det inte är något bra för mig. Får bli bättre på kosten nu när jag börjar träna igen & överhuvudtaget. Som dem flesta kanske sett så ska jag trappa ner på sockret & det är något jag verkligen ska ta tag i nu.

Har inga speciella planer idag så vi får se vart denna dagen tar mig nånstans. Annars lär jag nog sätta på Disney filmer eller något sådant, jag älskar Disney! Vem gör inte det liksom?

Kramis

Likes

Comments

Jag sitter nu med en klump i magen efter att ha läst ut Joakims bok. Så himla hjärtskärande, att en människa ska få gå igenom så otroligt mycket. Detta är en av dem absolut bästa böckerna jag någonsin läst. Notera mina vänner att det är en på miljonen att jag köper en bok till mig själv, att jag ens läser en bok? Det händer väldigt sällan. Men som jag tidigare skrivit att ni som tycker om självbiografier, ni borde verkligen läsa denna! Orkar ni inte läsa i en bok så finns denna bok som ljudbok på Nextory! Den är dock väldigt jobbig att läsa men det är så värt det, man får mer förståelse för människan. Sen är det någon som ej gillar honom och ser detta inlägg; strunta i att lägga ner tid på detta. För det är bara onödigt! Puss

Likes

Comments

Sumo marklyft: En otroligt bra övning för dig som vill bygga rumpa! Stå brett isär med fötterna och håll en rak hållning, släpp aldrig hälarna från marken! Rekommenderar att köra tunga lyft!

Latsdrag: Rekommenderar att hålla ganska långt (så långt ut du kan) ut & köra relativt långsamt för en bra touch; det vill säga för bra kontakt. Jag får bättre kontakt av att köra långsammare & tung vikt!

Knäböj: Stå höftbrett & kör tungt! Långsam rörelse och ta hjälp av andningen; det vill säga andas in när du går ner och andas ut när du ska upp igen! Fått det som tips själv så jag rekommenderar det! Släpp inte hälarna från golvet!

Bicepscurl med hantlar: Sätt dig i en bekväm position med fri vikt. Långsam rörelse för relativt bra kontakt i dina biceps! Detta är en favoritövning för mig när det kommer till armar!

Dumbell kickbacks: Placera en hantel (fri vikt) i knävecket och kläm tag i den! Räcker med en lätt rörelse i höften! Du kan även köra denna övning med motståndsband! Om du vill ha light, medium eller hard i ditt motstånd är helt upp till dig själv! Du kan också köra denna övning i en kabelmaskin! Fri vikt, spänn magen och jobba med lätta vikter!

Bicepscurl i kabelmaskin: Har även denna övning som en favorit när det kommer till biceps! Bicepscurl i kabelmaskin & där kan du köra på lätta vikter med långsam rörelse.

Likes

Comments

Ligger med Joakims bok framför mig och ska fortsätta läsa den, så himla rörande bok. Med musiken i öronen förstås, måste ha musik i öronen för jag blir mer koncentrerad då. Kom inte hem för så jätte längesen & jag fick gå lite tidigare idag och det var riktigt skönt! Vi får se vad jag hittar på denna dag men ikväll blir det nog idolmys som nästan varje fredag! Och nu är det bara EN vecka kvar tills jag åker ner till Arzie! Vad jag längtar!

Nu ska jag bara njuta av helgen och vila upp mig för nästa vecka! Ha en bra fredag & massor av fredagskramar till er!

Likes

Comments