Tacos och Potatohead, väldigt bra söndag! På bilderna ser ni även en sneakpeak på min nya aprikosa bikini (julklapp till mig själv..) och mina matchande nya naglar. Värt alla äckliga nudlar jag har fått kompensera dom kostnaderna med! ;)

Tillbaka i Seminyak igen och gissa vilka som sprang raka vägen till Café Organic för brunch så fort taxin hunnit stanna...Efter riktigt kaffe och avokadomackor har vi lyckats dämpa våra mat-cravings lite i alla fall. SÅ värt det även om det innebär nudlar till kvällsmat. Älskar älskar älskar detta café och önskar så att det fanns hemma!

Efter en hel del dirty margaritas och dansande på krogen igår var vi inte överdrivet kaxiga imorse när vi vaknade. Men vi tog i alla fall tag i våra liv vid två för att besöka något tempel Elsa hittat en bit härifrån. Resultatet blev kaos med ca 5min tittande på tempel och 20min springandes i totalt ösregn tillbaka till taxin. Genomblöta och frusna kom vi nyss tillbaka och ligger återigen i sängen. Verkar som att det är bäst för oss att stanna här idag..

Startade dagen med en grym pannkaksfrukost på det skandinaviska cafét FIKA här i Canggu. Proppmätta tog vi oss sen vidare till stranden för ett par timmars sol innan regnet kom. Nu ligger jag nyduschad på vårt nya hotellrum (ja, vi har fått ta tillbaka gamla standarden på hotell nu med 70kr natten istället för 200 haha..) Här tänker jag ligga en stund innan vi senare ikväll ska dra oss mot Old mans för lite drinkar!

Hänger för tillfället på Surfcamp i Canggu med Mojo Surf. Bor på ett hotell som för oss, med tanke på vår boendestandard vanligtvis, är heaven!! Varje liten del av min kropp gör ont av träningsvärk efter tre dagars surf, men kul har vi haft!!

Mindre roligt var det väll i och för sig imorse med surfning tidigt morgonen efter utgång igår kväll, plus sjukt jobbiga vågor.. Tur vi har väldigt chilla instruktörer som nog var lika trötta dom efter en kväll ute på Old Mans!;) Så ikväll väntas en tidig middag och movienight på vårt stooooora hotellrum, lyx!

Lite halvtråkiga bilder från en frukost i Uluwatu för någon dag sen.

Tänkte slänga in ett litet livstecken här på bloggen även om jag inte har så mycket kul att uppdatera om. Vi tar verkligen dagarna som dom kommer och har mest solat, bokat flyg och myst dom senaste dagarna. SÅ skönt att leva såhär och verkligen bara göra vad man känner för utan måsten. Dröm. Vi är i alla fall tillbaka i vårt älskade Seminyak och på vårt favvo-hostel för någon dags återhämtande efter allt flängande mellan alla öar, och även för lite efterlängtat BRA wi-fi! Nu är i alla fall både Håkan-biljetter till sommaren bokade och surfcamp som startar 08 i Canggu imorgon (hejhej framförhållning..). Tidig uppgång imorgon alltså och äntligen lite surf ett par dagar framöver!

Wow vilken måndag vi har haft! Inte för att någon måndag är seg här men haha..Vi har ju som sagt förflyttat oss igen och befinner oss för tillfället på Nusa Lembongan, en vacker men lite oklar ö. Det är lite längre avstånd mellan stränder och hotellen men typ ingen trafik, så imorse hyrde vi moppar och gav oss iväg för att utforska stränderna här på ön lite mer.

Båda stränderna blev succé då den första, Mushroom beach var ganska öde, vilket innebar ett perfekt tillfälle att försöka sola bort lite fula vita linjer. Den andra, Dreambeach, bjöd på en grym solnedgång och god mat. Mätta och solbrända tog vi mopparna tillbaka till hotellet där vi nu ligger och kikar film. Imorgon drar vi tillbaka till fastlandet!

Dom senaste dagarna har vi spenderat Gili-öarna! Gili Trawangan som vi kom till först bestod av sol, utomhusbio, cykling runt ön och lite mycket fest. Efter ett par lyckade dagar tog vi båten över till betydligt lugnare Gili Air igår morgon. Här har vi hunnit äta jättegod mat som inte enbart bestått av kolhydrater(!) och solat. Mysiga och fina bungalows fick vi även tag i för 60kr natten, så vi trivs!

All cred till Olivia som släpar på systemkameran och löser bilder med bättre kvalité än min stackars IPhone..

Igår fick Olivia snällt promenera till doktorn med sitt inflammerade öra, och jag lyckades sola till mig någon form av brännskada i ansiktet som inte var allt för rolig (extremt oförtjänt dock!!!!) Så på grund av två sjuklingar fick vi snällt planera om och skjuta upp surfcamp. Det blev istället Ubud och lite turistande/ rehab. Lite risterrasser och apor blev alltså dagens aktivitet, ganska kul ändå! Men imorgon hoppas vi vara back on track för då står Gili T på tur!

Naturligtvis kunde vi inte lämna Seminyak utan ett besök på detta omtalade ställe. Och visst levde det verkligen upp till sitt rykte! Här hade jag gärna hängt varje dag om budgeten bara tillåtit mig..;)