De senaste dagarna känns det som att det enda jag gjort är att säga hejdå, och att äta. Det hela började i söndags med att mina fina jobbtjejer bjöd mig på middag. Det var verkligen så himla mysigt och GOTT. Therese hade gjort en jättegod trerättersmiddag och vi satt och pratade om allt och inget. Jag kommer sakna detta jobb, det är jobbigt att säga hejdå #teamgant

I måndags träffade jag först Louise på en promenad och efter det åkte jag för att träffa Filippa. Vi köpte massa snacks och sen kollade vi på idol, och så sa jag hejdå.

I tisdag åkte jag till Felicia. Vi fikade och pratade om allt. Sen efter några timmar åkte vi till Ericas lägenhet för att äta middag och kolla på idol med tjejerna, och så kramades vi hejdå.

Idag vaknade jag hos Felicia och vi gjorde pannkaksfrukost. Vi gjorde det jämt för några år sedan och nu gör vi det lite mindre ofta men det är verkligen gott. Efter det åkte jag hem för att börja fixa inför släktmiddagen, för det var återigen dags att säga hejdå.

Igårkväll var det äntligen dags för midnattsloppet, och det var verkligen roligt! Det var sååå mycket folk, hög musik, körer osv. Jag tror det var cirka 35 000 löpare, så man fick springa i stora klungor. Detta var mitt första riktiga lopp så jag var lite ovan med att behöva trängas med alla människor. Jag är ganska nöjd med min tid, men nästa gång vill jag springa fortare.

Igår kväll kom vi fram till Stockholm kring halv åtta. Vi åkte därför direkt till vårt hotell, Hotell Hasselbacken. Vi åt middag på restaurangen här och den var okej. Hotellet däremot är verkligen fint, lite gammaldags men jättemysigt.

Imorse ställde vi klockan på nio, efter det gick vi ner och åt frukost. Lite senare gick vi till Gröna Lund och eftersom vädret var lite sisådär på förmiddagen/morgonen var det jättelite folk. Vi kunde därför i princip bara gå till de karuseller vi ville utan att stå i kö. Jag och pappa hann bl.a. åka tilt, vildamusen, jetline och insane på mindre än 1h, hur underbart är inte det?! Efter ett tag började även solen komma fram och vi passade då på att köpa glass.

Efter några timmar började det komma mer och mer människor och köerna gick från 0-10min till 30-40. Vilket tyvärr inte är jättekul. Vi valde därför att gå House of Nighmares, och det var läskigt, men jag trodde att det skulle vara värre, haha. Efter några åk till valde vi att äta en tidig middag. Detta eftersom vi ska springa midnattsdoppet ikväll och då ska man helst inte ha ätit på några timmar Vi åt på Holy Monkey inne på Grönan och det var förvånansvärt gott.

​Nu laddar vi inför loppet ikväll. Kram

I skrivande stund sitter jag på tåget på väg mot Stockholm. Detta då jag och pappa imorgon ska springa midnattsdoppet, vilket ska bli jättekul då jag tränat inför detta lopp hela sommaren. Vi har anmält oss till tidsgruppen 50-54,99 sek, så det borde gå bra då jag i nuläget springer milen på ungefär den tiden, så jag håller tummarna för att min dagsform imorgon är på topp.

Här kommer en bild ifrån min lunch med mamma på vezzo igår. Deras sallader är verkligen goda och prisvärda. Har dock ingen bild från kvällen då jag var med Dennis och Olivia, men vi såg på film, åt choklad och grät inom bords då vi splittras nu.... Dennis flyttar nämligen till Stockholm redan idag.

Hej! Nu är jag och mamma på väg hem ifrån Åre! Vi har haft tre jättefina dagar. Vi hade bokat ett super fint rum på copperhill, så vi hade en stor balkong, ett vardagsrum med glasväggar etc. Det var längesen jag bodde på ett lyxigt hotell så jag njöt av varje sekund.

I måndags hade vi bokat in att rida Islandshästar, så efter att ha ätit frukostbuffé åkte vi dit. Och wow vad härligt och vackert det var. Jag har verkligen saknat att mysa med hästar (red från jag var 7-15).

När vi var tillbaka på hotellet var klockan närmare 4, och efter att ha tränat lite på gymmet gick vi ner till copperhills spa innan vi åt middag.

Sen i tisdags åt vi en lång och god frukost. Efter det gick vi upp och vilade lite innan vi började gå ner för berget till området björnen. Detta då det där finns en fin promenadslinga till fröågruva. Mamma promenerade och jag sprang dit-tillbaka och mötte sen upp mamma igen, allt som allt blev det 18km. Efter det tog vi det lugnt ett tag innan vi åkte och fikade samt kollade på Tännforsen.

Sen strosade vi runt inne i Åre by ett tag innan vi åt middag på Åre creperie och logi. Det var jättegott och super mysigt. Efter maten åkte vi tillbaka till hotellet och gick en sväng ner på spat innan det stängde. Sen avslutade vi kvällen med bubbel och tryffelchips.

Och imorse åt vi frukost och packade ihop innan vi började åka hemåt, så nu är vi snart hemma. Kram

För att komma ikapp real-tid tänkte jag göra ett sista inlägg om helgen. I lördags åt jag middag i Pär och Kristinas stuga med mamma, pappa, Jonte, Eva ,Mats, Sarah, Sofia, Kajsa, Hanna, Olle och Rasse. Det var jättemysigt och maten var supergod. Vi passade även på att ro ut med båten då vädret var fint. Efter det åkte jag till Anton då han, Olof, Marcus och Odin hade en vi slipptras fest, dock var jag bara där ett tag och innan jag åkte hem stannade jag hos Viola ett tag. Sen i söndags hade jag mitt sista jobbpass på Gant nu innan jag flyttar vilket känns både konstigt och tråkigt. Det är verkligen världens bästa jobb tack vare mina fantastiska kollegor. Sen efter jobbet hämtade mamma mig för att vi skulle åka upp till Copperhill, Åre för några dagars semester. Så där är jag nu. men bilder från Åre kommer lite senare.

I fredags hade jag min avskedsfest, där temat för kvällen var vitt. Jag hade pyntat med vimplar, pompoms och andra vita dekorer som jag hade hängt i träden. Felicia kom redan vid 4 så vi fixade det sista tillsammans innan Erica, Viola, Noa och Adam kom för att äta middag. Efter det började det droppade in folk hela tiden och mot slutet var det ca 45 personer som kom, och eftersom det var en av sommarens varmaste dagar/kvällar kunde vi vara ute i princip hela kvällen. Bland det bästa med kvällen var att jag hade fixat en photo booth där alla kunde fota sig, jag även ställt en systemkamera på stativ framför ramen för att jag skulle ha bilder på alla som fotade sig. Det var verkligen hur kul som helst och när kvällen var slut hade jag närmare 250 bilder haha. Sist men inte minst fanns det också bål, sangria, chips och brownies som alla kunde ta av, vilket var uppskattat.

I måndags hade jag och Johanna bestämt oss för att ses, och eftersom vädret var ovanligt fint gjorde vi pannkakor och satte oss ute på balkongen! Det var jättekul att träffa Johanna nu innan jag åker! Sen efter det åkte jag och hämtade min lill-kusin Alva då hon skulle sova hos mig.

Sen i onsdags fyllde världens bästa tjej 19 år, grattis igen Viola! Och eftersom både hon och jag var ledig hela dagen åkte jag dit redan vid 12. Sen lite senare kom tjejerna för att grilla, och efter det började folk droppa in för Violas 19 år fest!

Sen i torsdags skulle jag luncha med Engla och Freja. Vi satt oss på Tant-Anci och fröken Sara, och vi kämpade oss igenom kalla vindar då det faktiskt är sommar ;)

Sen i fredags hade jag min avskedsfest vilket var sååå kul!!!! Men bilder från helgen kommer senare.

KRAM

Igår var jag ledig och chockerande nog var även två av mina allra bästa vänner det också. Vi hade därför bestämt oss för att gå på spa och unna oss en varsin behandling. Jag tog en hotstone massage som var magisk. Stenarna var alldelses lagom varma och massagen var verkligen jätteskön. Olivia och Dennis tog en anti-stress behandling som var en kombination mellan rygg/nacke massage och skrubb, och som Dennis sa efteråt "jag känner mig som en ny människa".

Efter vi hade varit på spa åkte vi och handlade inför en middags-picknick på spikarna. Vi gjorde en sallad och vitlöksbröd, sedan köpte vi även chips, dricka och choklad. Gud vad jag kommer sakna dessa!!!!

Igår fyllde fina Emma 21 år. Därför bjöd hon på tårtor, kakor och kaffe hemma hos henne och Jimmy. Det var jättemysigt att träffa alla, och det var även kul att hon blev nöjd med sina presenter.