Hejsan!

Nu är det för längesen, men det har varit mycket i mitt liv nu.
Tänkte berätta om våran södern resa och flyget gick till puerto rico på gran canaria.
Flyget gick direkt från Vasa torsdagen för snart två veckor sen. Vi tillbringade sex hela dagar där, det är rätt kort men vi hann bli bruna.
Första dagen regnade det så vi funderade vart fan vi kommit, men vi tog dom 700 trappstegen ner till stranden från hotellet och promenerade inn till centrum, shoppade lite småsaker som handdukar, solglasögon och sånt som vi tänkte vi behövde.
Vi hade all inclusive, det är första gången jag har varit med om det men det var skönt och man behövde ju inte gå hungrig. Maten skulle ju kunnat va bättre, frukosten var toppen men resten.. Men det är väl så det fungerar när man tar all inclusive.
Ärligt talat så resten av dagarna solade vi och badade i bubbelpoolen längst ut på berget vid hotellet och set var högt uppe!
Jag var även och doppade mig i den kallaste dom dagarna när det var grymt varmt. Det var ca 30 grader i solen, vi drack sangria, öl vin, breezer och sånt dagarna långa men det är sånt man får göra när man är på semester.

Vi gjorde ingenting annat än tog det lungt, åt och solade. Vi tyckte att om vi hade varit tio dagar hade man kunnat göra någon utfärd eller om det regnat mer men vi får vara glad för det väder vi fick!
Det blir absolut en resa till men nästa gång blir det ett nytt land tror jag 😍
Vi ser resten i bilder tycker jag ☺️

Gokväll!

Ja, somsagt imorgon åker jag och Sebbe till puerto rico, äntligen alltså! Väntat i flera månader nu och nu är det färdig packat med sommarkläder 😍
Vi får hålla tummarna för bra väder hela veckan!
Jag har städat idag, det är skönare att komma hem till ett städat hem sen! Christian var hit på kaffe, inte mycket annat, jobbar på dagarna.
Igår mötte jag upp Sofia vid kaffe huset August o h drack lite kaffe, sällan man ses men när vi väl ses har vi så mycket att diskutera alltid ☺️😏
Jag köpte en bikini underdel igår och inte så mycket mer. Men en sak, VAR ÄR MINA BRILLOR, de är spårlöst försvunnen, likadant med mina vinter utebyxor, hur fan kan man tappa bort de?
Nåja, kan ju önska att sommaren kommer iaf, så behöver jag inte dom iaf 😋
Nu ska jag sova, åka och jobba och sen sätta mig på flyget mot varmare breddgrader! Ha det fint!

Det var alla hjärtans dag igår, jag brukar inte fira den dagen med något speciellt ända jag gjorde var frukost på sängen.
Jag var hemma hos mina föräldrar och åt en lunch med dem och sen en stund vid farmor och farfar innan resan.
Jag drack en kaffe med Madde och fixade tortilla med Sebbe på kvällen.
Annars överlag min hälg har varit lugn, körde mamma till stan i fredags och drack ett vinglas.
Lördag åkte vi till stan en stund och fortsatte med middag hos sebbes föräldrar och därefter ett 50 års kalas på kvällen.
Så jag har helt enkelt tagit det lungt och inväntar våran södernresa på torsdag, äntligen, som jag väntat ☺️

Min jobbvecka är i princip slut snart, nu är det endast sex dagar kvar tills vi åker till puerto rico, som jag längtar 😍.
Inget speciellt denna vecka, endast vad jag har gjort är städat igår och jobbat.
Får se vad hälgen ger ☺️

Maria kom hit förra måndagen, umgicks med henne ända till fredag, bland annat grillning med Elina och Emelie, shopping och flera kaffe med Angelique osv.
Jag hade ju börjar jobba också och det var fruktansvärt tungt att stiga upp till!
Fredagen kände jag mig sjuk efter att jag tagit en avskedskaffe med Maria och kört henne till tåget så jag låg hemma under filten och drog en fjorton timmars lång sömn.
Lördag hämtade Angelique mig redan runt halv två och jag åkte till henne, fixade mig och åt tortilla med henne, trevligt, sällan vi är ensamma och får prata!
Vi drack vin och inväntade dom andra till kvällen för vi var på gång ut till ishallen där det var polarsound, bland annat scooter, e-type, Pandora! De var fantastiska!
Gårdagen bestod av grillmat och sömn bara!
Ny vecka nya möjligheter :)

Skall nog blogga om alla de här dagarna bara jag hinner!
Har just duschat och Angelique är påväg och plocka upp mig ska iväg på polar sound ikväll, trevligt 😍

Därför jag inte bloggat något, umgås med henne☺️❤️

Jag vaknade idag, har städat och bokat hotell färdigt till juli på Rockoff i Mariehamn! Längtar redan!
Men först får jag se framemot att Maria kommer hit ikväll från Åland, som jag saknar henne, umgicks med henne varje dag på Åland förut!

Sen börjar jag jobba imorgon också, äntligen! Så får jag se framemot södern som närmar sig ☺️

Hejsan!

Idag är det sista januari, Vart har denna månad tagit vägen? Vad har man gjort då? Inte mycket..
Men man får ju se framemot södern resan nu 😍.
I hälgen har vi åkt skoter, gjort god mat med musslor i chevresås, pommes och lite kött!
Vi har varit på filips inflyttningsfest, faktist mycket folk och roligt men jag körde.
Vi har spelar kort med Madde i fredags och likaså ikväll med Christian.
Farmor fyller idag så vi har även varit dit på kaffe och nu har vi gjort varma smörgåsar och sett färdigt filmen impossible, jag har sett den flera gånger men tycker den är sevärd eftersom det är verklighet.

Varit ute och åkt skoter idag ☺️