Länge sen sist! Veckan gick hur snabbt som helst och har bland annat hunnit med skola, promenader, bra träning, stadsärenden och igår inleddes provperioden i skolan. Skrev filosofi som gick aningen bättre än förväntat, vilket kändes skönt, så får hoppas jag blir nöjd med resultatet. Väl hemma efter prov och engelska prep-lektion, städade jag huset, gick ut och gå med hunden och tränade innan dusch. Mot kvällen efter en god middag tillsammans med föräldrarna blev jag förd till Rasmus där jag har spenderat natten. Var ute och körde med båten, gick ut och gå, äventyr på kvällssidan och ett allmänt bra dygn.
För tillfället sitter jag i bilen på väg till Jakobstad för att hälsa på mommo och moffa, förhoppningsvis kusinerna också. Ha en bra lördag!

Ny vecka och måndagens skoldag bestod av sista tutor-uppdraget med vår etta, samhällslära, sista tandem lektionen för den här kursen och engelska innan jag körde hem i regnet.
Kvällen har bestått av läxor, fixande och därefter ett kortare men effektivt träningspass. Det får räcka för idag!

Lämnar åter igen en fantastisk helg bakom mig. Rasmus kom till mig vid 16-tiden i fredags och före det hann jag bara städa, duscha och fixa mig. Åt middag tillsammans med föräldrarna och inledde helgen med att dra på ishockeymatch; Sport-Ilves.

Efter lördagens frukost såg jag och Rasmus på Familjen Annorlunda innan vi gick ut på en uppfriskande promenad. Verkligen så mysigt och älskar verkligen promenader på hösten! Väl hemma blev det gym innan lunchen. Mot kvällen fixade vi oss och satte sedan på med mamma och pappa som skulle på teater in till stan. För oss två var det bio som gällde, Ikitie, som verkligen var så otroligt bra! Rekommenderar verkligen! Hade absolut inga förväntningar alls och tror det var därför den också resulterade på topp filmer jag sett. Vid 21-tiden var bion slut och då mötte vi upp mamma och pappa för att äta på restaurang. En helt perfekt dag med perfekt sällskap och det är så fantastisk skönt att bara få slappna av i hans sällskap.

På söndagsmorgonen åkte pojken hem och jag gjorde lite läxor innan jag och föräldrarna åkte in till stan på några ärenden. Eftermiddagen och kvällssidan har bestått av ett träningspass som gick ut på att bara göra det som jag skulle göra och försöka att inte tänka så mycket. Bastu och dusch efteråt och nu gäller det väl att börja förbereda mig inför en ny skolvecka.

Det känns alltid extra jobbigt att dra tillbaka till skolan då man har haft en så underbar helg. Men det är bara att kämpa på. Njuter verkligen ordentligt under all ledig tid, försöker skapa minnen, antingen göra mycket eller bara ta det lugnt, och speciellt då jag får spendera tid med honom.

För mig gäller det att planera dagarna till punkt och pricka för att hinna med allt jag behöver få gjort. Allt för stressad hela tiden och bättre känns det inte när en provvecka är på kommande. Nåja, en dag i taget, jag klarar det. Fick till ett bra träningspass idag igen, fastän det kändes jobbigt med tanke på att det var mitt "skid"pass; de extra passen jag schemalagt inför skidsäsongen. Lika skönt varje gång jag får passet avklarat haha.
Imorgon är det fredag och på schemat står bland annat tutormöte och religions förhör. Därefter väntas bättre planer och ska bli skönt att få koppla bort från skolan i helg. Kram!

Efter onsdagens skoldag kom jag hem vid 14 och då blev det direkt klädbyte inför träningspasset som väntade. Gick så fantastiskt bra och jag njöt verkligen då jag fortfarande är lite förkyld, men att kroppen ändå orkade.
En dusch senare förde mamma mig till Rasmus där jag spenderade resten av dagen. En riktigt bra dag helt enkelt och nu är det bara två dagar till helg!

10min promenad (6,5km/h med lutning 20)

Bencurl dropset
Hip thrusters
Sumosquats
Cable kickbacks
Marklyft

Benlyft och cable crunches som avslut

Glad måndag! Tillbaka till skolan idag efter en resa i helgen och kändes lite extra jobbigt, men jag klarade mig igenom dagen vilket kändes underbart. Förkylningen som aldrig tycks ge med sig har blivit värre under dagen då jag i helgen också gått med hosta. Får hoppas på att det blir bättre så småningom, tredje veckan som det sitter i nu och börjar bli smått trött på att aldrig vara 100% frisk.
Gjorde i alla fall läxor väl hemma från skolan och under kvällen blev det ett kort träningspass plus en promenad med hunden i den fina höstkvällen, så härligt! Önskar dig en bra vecka!

Lördagen började vi med en god frukost innan vi gick till Viru Keskus för lite shopping på morgonkvisten. Traskade sedan in till Tallinna Old Town efter några timmar shopping medan regnet fortsatte att falla. Gick på gamla stans mysiga gator, åt lunch, utforskade, gick upp till Toompea och fick se en fantastisk utsikt över Tallinn.
Gick tillbaks till hotellet till 17-tiden för att se på 10km löptävlingsstart från hotellfönstret på 22:ndra våningen. Baltikums störta löptävling ordnades alltså under samma helg som vi besökte staden.
Somnade en stund innan vi i mörkret tog oss ut för att leta middagsställe. Wana Wiipuri blev det till slut och efter en god måltid vid ett otroligt fint ställe, promenerade vi tillbaka till hotellet. Mysfaktorn var högre än högst <3.

Idag vaknade vi 08:00, åt frukost, gick ut för att se maraton starten, packade, gick till Viru Keskus, checkade ut från hotellet och promenerade till Kadriorg Park. Tallinn är verkligen en väldigt mysig stad och de flesta delar av staden är otroligt vackra, med framför allt varierande och fascinerande arkitektur.
Promenerade till båt-terminalen och 13:30 avtog färjan från Tallinn. Lunch på den nya fräscha färjan och därefter gick vi runt i två-våningars Tax Free.
Kom till Helsingfors två timmar senare och gick för att köpa med oss lite plockmat innan tåget till Vasa åkte vid 17-tiden.

Ett perfekt veckoslut lämnar jag nu bakom mig. Känns extra jobbigt med skola imorgon då jag haft en så otroligt bra och mysig resa tillsammans med Rasmus. Skönt att få koppla bort från allt ibland och bara vara, även fast det är för en kort stund. Allt gick hur bra som helst och resulterade i en oförglömlig resa med min finaste vid min sida. Saknar helgen redan.

Igår efter en kortare skoldag för min del, kom pappa efter mig och vi åkte vidare för att hämta upp Rasmus. 12:40 satt vi två i tåget påväg mot Helsingfors och väl framme gick vi snabbt in i en mataffär innan vi promenerade till hamnen. 18:00 avtog båten och två timmar senare befann vi oss i Estland, där vi nu ska spendera lördagen och halva söndagen.
Vi kom fram rätt sent igårkväll så vi tog oss direkt till hotellet, checkade in, gick ut och åt till Vapiano och sedan var det läggdags.
Ny dag och under gårdagen fick jag endast positiva vibbar av Tallinn så jag ser verkligen fram emot en heldag här i staden, inte minst med Rasmus vid min sida. Ha en bra lördag!

Efter gårdagens skoldag, som även är veckans längsta, gick jag in till stan när jag slutade 15:30. Var på jakt efter några saker och kom för en gångs skull hem med något annat än träningskläder, så nöjd efter shoppingen var jag! Tog en lugn kväll efter en lång skoldag och tog mig endast ut på en 7 kilometers promenad och fick några läxor gjorda innan jag så några avsnitt av Unga Mammor.
Idag har vi dagsverk från skolan, vilket betyder att man ska jobba och samla ihop pengar som går till ett gott ändamål. Jag började min dag klockan 8 i morse med att tvätta fönstren i huset. Storstädning av hela huset, tvättat flera tvättmaskiner, bytt till rena påslakan och allmänt gjort sådant man gör då man städar noggrant. Mer än nöjd med resultatet och längtar så otroligt till egen lägenhet!
Jobbet tog cirka fyra timmar och då jag väl var klar blev det ett träningspass fokus på ben och rumpa som gick bra det med! Dusch, lunch, städning av garderoben och nu lär jag börja packa så småningom inför helgens planer. Hoppas du har haft en lika bra dag som mig!