Livet på Gili är bra härligt. Igår var vi ute och spelade beerpong på kvällen och idag har vi cyklat runt ön och solat. Det har varit soligt hela dagen, men nu på kvällen kommer de många skurar. Vi ligger just nu på hotellet och väntar på att regnet ska sluta så vi kan få lite kvällsmat.

Planerna för imorgon är rätt lika dagens planer, strandhäng.

Idag var vår sista heldag här i Ubud och imorgon bär det av till ny destination. När de andra besökte monkeyforest idag satte jag och Clara oss på ett café och planerade. Imorgon åker vi till Gili trawangan, det är en ö som tillhör Bali. Jag var där förra året och det ska bli roligt att komma tillbaka. Vi har bokat hotell för fyra nätter och sedan får vi se vad som händer. På gili har vi planer på att dyka och snorkla. Eftersom vi blir upphämtade vid 07.00 imorgon så blir det en lugnkväll, lite käk och kanske någon pedikyr.

Vi besökte ett vattenfall här i Ubud igår efter att vi besökt risterassen. Vattenfallet var fint men hela området var väldigt turistigt vilket var tråkigt. Det finns många vattenfall här på Bali och vi får säkert tillfälle att besöka något annat under vår tid här.

Efter cirka en halvtimmes moppetur i gasande sol var vi framme på rice terrace. Det var väldigt fint, men herregud vad varmt det var att vandra runt där.

Att köra moppe här på Bali har varit en utmaning. Jag har bara kört moppe en gång tidigare och det var på Koh lanta förra året. Först och främst kör man på "fel sida" av vägen här och sen är trafiken helt galen. Men trotts detta så tycker jag faktiskt att jag klarat mig väldigt bra i trafiken. Det är verkligen så mycket roligare att ta sig fram med moppe än med taxi, man får se så mycket mer saker.

Vi har nu anlänt till Ubud som är nästa stopp på resan. Ubud ligger lite mer inåt Bali, inte vid kusten som Seminyak och Canggu. Vi har hyrt en superfin villa här tillsammans med två härliga tjejer från surfcampet. Villan är så himla nice, tre sovrum, två toaletter, kök, vardagsrum och en fin pool. Som planen ser ut just nu kommer vi stanna i Ubud i tre nätter.

När vi kom fram tidigare idag körde vi iväg på mopparna vi hyrt och utforskade litegrann. Vi hamnade på en mysig resturang där man var tvungen att ta av sig skorna och vara barfota, samt att folk satt och åt på marken. Hela restaurangen kändes bara så harmonisk och härlig. På kvällen har vi chillat här i villan och spelat lite kort.

Då var man hela 21 år. Galet hur fort det senaste året har gått. Förra året fira jag i Cairns och i år på Bali. Min födelsedag var väldigt bra tills jag under natten till idag åkte på en rejäl matförgiftning. Det har varit en väldigt jobbig natt och jag har fortfarande väldigt ont i magen. Jag missade därför veckans sista surflektion som var idag, väldigt tråkigt.

I går surfade vi på morgonen och sedan blev det lunch på café organic. Resten av dagen spenderades vid poolen innan vi skulle ut och käka med hela la point på en resturang. Det var när vi kom tillbaka från restaurangen som jag började känna mig väldigt dålig.. Ikväll ska det vara avskedsfest här med massa dricklekar, det kommer jag verkligen inte kunna vara med på.

Imorgon ska vi vidare till Ubud där vi bokat en villa i trenätter.

Som jag nämnde igår var planen att vi skulle få surfa på en annan finare strand idag, men så blev inte fallet. Vågorna var alldeles för stora i Sanur så vi surfade på samma strand i Legian som vi tidigare gjort. Jag är väldigt nöjd med dagens surfning. Vi tränade på att styra brädan åt höger och vänster i stället för bara rakt hela tiden, spännande med lite utmaning. Det är väldigt roligt när man märker för varje gång att man blir bättre och bättre.

Efter surfning gick vi och käkade lunch på ett mysigt ställe här bredvid och det blev en smoothiebowl, som vanligt. Eftermiddagen spenderades sedan vid poolen innan det var dags för volleybollturnering. Vårt lag var värdelös, men vi hade kul iallafall. Vi var även nere och plockade skräp på stranden här i Canggu. Stranden är så himla smutsig och äcklig, speciellt nu under regnperioden. Som tack fick vi en öl på oldmans.

Imorgon är det surfning klockan 07.00 som gäller och det även min 21-årsdag wiho.

I en vecka har vi nu varit på Bali, tiden går fort när man har roligt. Det som är härligt är att solen hittade hit, även om de inte är hela dagar. Det är nästan skönt att solen bara är framme några timmar, molnen behövs när det är såhär varmt.

Igår hade vi vår andra surflektion, det gick bra och man märkte skillnad från dagen innan. Vattnet där vi surfar är väldigt skitigt vilket inte är så trevligt.. På kvällen var det beerpong nere på old mans som gällde, en kul kväll.

Idag på torsdagen hade vi ledigt från surfen, vilket innebar en sovmorgon. Vi hängde vid poolen fram tills lunch då det blev molnigt. När molnen kom gick vi iväg och käkade lunch och kollade i lite affärer. Just nu sitter vi här i soffan och kollar på hangover, movienight.

9 imorgon ska vi iväg och surfa i Sanur. De säger att Sanur har en mycket finare strand, renare vatten och bättre vågor.

Idag var det första dagen som vi var i vattnet och surfade här i på Lapoint. Vi var uppe klockan 6.00 vilket var tråkigt för mig och Clara eftersom vi verkligen inte kunde sova och fick ungefär 3 timmars sömn. Surfen gick helt okej, vi lyckades stå upp och det är alltid något. Idag tränade vi bara på att ställa oss upp och fånga en våg. Imorgon blir det lite paddling och annan teknik som vi ska få lära oss.

När vi var tillbaka på campet hyrde vi en moppe och gav oss ut för att leta efter lite käk i Canggu, en födelsedagslunch för Clara. Resten av eftermiddagen spenderades vid poolen, det var strålande sol idag. På kvällen körde vi en namnlek med alla 50 personer som är här på Lapoint, inte det lättaste. Vi vandrande sedan ner till old mans för käk och några öl. En väldigt härlig och bra dag.

Vi är nu på plats på Lapoint i Canggu. Här ska vi hänga i 1 vecka och försöka att lära oss att surfa. Lapoint campet är väldigt nice och fräscht, så jag tror denna veckan kommer bli bra. Vi är ungefär 50 pers här, de allra flesta är från Sverige. Idag har vi inte gjort något speciellt utan mest bara hängt vid poolen och lärt känna lite av folket vi ska spendera denna veckan med. Imorgon ringer klockan 6.00 eftersom vi ska ut och surfa redan 7.00. Det är bara en lektion imorgon och på eftermiddagen har vi lite teori. Det är även Claras födelsedag imorgon så vi får hoppas på en solig och bra dag, samt en bra kväll på old mans.