DET BÄSTA JAG GJORT!! Fyfaaaaan vilken känsla, går inte att beskriva.

Vill bara göra det igen och igen och igen. Freefall var så jävla coolt!!!

min uppdatering har varit lite dålig den senaste veckan, ber om ursäkt för det! Inte så att jag har haft mycket att göra.... en aning uttråkad i Cairns. Men men.

Sen första torsdagen har jag hunnit;

- åka på dagstur till Cape tribulation
- chillat vid lagoonen här i Cairns
- lärt känna MAAAASSA nytt härligt folk
- Åkt på dagstur till Waterfalls
- nästan gjort en hiking.

Och massa mer

Söndagen den 14/1 hade jag en utflykt till Cape Tribulation. En jätterolig och mysig heldag från 7:30-19:30 - åkte runt i Daintree Forest, på everglades, massa lookouts, känguru och krokodil jakt. Åt känguru till lunch 😎 kanske inte den bästa upplevelsen då restaurangen var halvbra...

Fick se massa kängurus, men inga krokodiler :-(

Min guide; John Johnston aka JJ - fick äran att vara han copilot hela dagen och hjälpa honom då vi nästan hade samma namn ;-) Vi kallade oss; JJs adventure travels.

På kvällen gick jag ut och festa med Karolina och Olivia

Måndagen den 15/1 chilla jag bara vid lagoonen och lärde känna massa folk på mitt hostel. En härlig skara; från Frankrike. Lite halvsvårt att föra en konversation....

Tisdagen 16/1 mötte jag upp MARTIN; en av killarna jag hängde med under hela min vistelse i BONDI. Kul att catcha upp och prata igenom vad som hänt de senaste 2 månaderna.

Han hade helt underbara roomates och en av tjejerna Romy klicka jag direkt med. Så vi spendera hela dagen tillsammans vid poolen, åt mat, laga mat och hade roligt!

Tisdagen den 17/1 var det dags för nästa tur; till TABLE LANDS ;-) uppstigning 6:45 för att bli hämtad 7:30. Ungefär efter 1,5 timmes busstur kom vi fram till BABINDA - Australia’s wettest town

Vädret har VARIT SKIT senaste 5 dagarna, så vi fick inte bada pga av säkerhetsrisker.... men det var väl fint att kolla på....

Åkte vidare till olika nationalparker, vattenfall osv. Har väl konstaterat att jag inte är ”en natur människa” som uppskattar sådana här turer, lite mer för fart och action. Men nu har man checkat av detta på listan.

Hade en mysig dag och lärde känna massa trevligt folk

Var helt död på kvällen när jag kom hem runt 7 så däcka direkt efter lite kvällsmat

WEHO har fått en jättemysig ny roomie, Lara från Tasmania (men som nu bor och pluggar i Gold Coast)

Hon kör själv längst östkusten då hon har break från universitet just nu. Hon hade bil; så igår torsdag bestämde vi oss för att göra en Hike på ett omtalat ställe här i Cairns.

Men när vi väl är framme börjar det SPÖREGNA - och det ser ut som det ska göra det hela dagen.....
Bestämmer oss för att vänta ett tag, och slutar med att vi sitter på McDonalds i 2 timmar och snackar istället.
Det var den träningen det 😉😉😉

Kom tillbaka till hostlet, vila och chilla lite. Sen vid 3 blev det action igen som ni kan läsa i föregående blogginlägg....

Hängde med Romy och Karolina igår efter jag gjort tatueringen.

Sen tillbaka till hostlet och hade movienight med Lana på rummet. Drog ut madrasserna från våningssängarna och låg på golvet. Man kunde inte öppna dörren och 1,2,3 så är där någon som försöker komma in (vår nya roomie) VARMT VÄLKOMNANDE....

SOMNADE TIDIGT, runt 11 för IDAG FREDAG DEN 19/1 är det dags för SKYDIIIIIIVE wehooo!!!

Väntat på detta i 2 månader 😍😍😍

Blev upphämtad 6:30 på hostlet för en 2h drive ner till MISSION BEACH.

Men när vi väl är här; SPÖREGN och molnigt som faaaan.... så har fått vänta 2h på att det ska bli bättre väder. Återstår och se om vi för hoppa eller inte...

Gjorde en väldigt spontan sak idag; kl 3 var jag uttråkad och rastlös - bestämde mig för att gå en vända på stan. Mötte upp Karolina och fick feeling ”fan jag gör en tatuering”.

Har kollat in lite olika tatueringsstudier under min vistelse här i Cairns och hela tiden sagt att ”jag vill ha en tatuering från Australien som minne” men har tyckt att det varit för dyrt

Sagt och gjort; gick in fråga om de hade tid, en timme senare klockan 4 hade de tid.

VAD HAR JAG GJORT 😬😂😂😬😂

Fördrev tiden med dricka en kaffe och gå runt i stan, PISSNEVÖS! Kunde fan knappt prata.

4:20 var jag klar, SÅ JÄVLA NÖJD!!

Har tänkt på denna tatueringen såååå länge, har velat göra en tatuering för MAMMA, MORMOR och MORFAR - men inte vetat vad/hur/var.

Bara för att mamma, mormor och morfar är mitt allt ❤️ hade inte varit densamma utan dem!

Såg en bild på instagram för ca 4 månader sen och har sedan dess tänkt på den; så nu tog tjuren i hornen och gjorde det. Jag är så jävla nöjd!! Blev exakt som jag tänkt mig! Och nu kan jag kolla på tatueringen och tänka på dem, samt australien ännu mer.

Nu återstår bara 2 veckor av läkning, där jag inte får bada 😝😝😝😝

Hade den roligaste kvällen med skottarna i torsdags. Efter en frukost tillsammans med dem i fredags var det dags att säga hejdå 😢 ledsamt ock tråkigt! Älska de killarna men förhoppningsvis får jag åka till Scotland och hälsa på 😜😜

Tog det bara lugnt hela dagen igår och runt 21:00 mötte jag upp Olivia och Karolina och gick på nattmarknad

Idag är det lördag, sov ut till kl 10 och hade en lugn morgon. Gick sedan till kontoret för den båten jag skulle volontärjobba på; men TYVÄRR 😭😭 hade de bara lediga tider när jag har andra utflykter inbokade på, det sög.... så får vänta med att dyka tills jag är på BALI.

Ligger nu vid Lagoonen och tar det lugnt. Senare ikväll ska jag ut och äta med Lilly från Tyskland och en annan tjej från England innan de åker vidare...

Alla lämnar mig nu och jag har SÅÅÅ lång tid kvar uppe i Cairns. Synd, en av nackdelarna att boka med en travel agent - man kan inte bestämma/ändra datum osv själv...

CAIRNS KUNDE INTE HA BÖRJAT BÄTTRE 😎 kom fram runt 9 igårkväll 10/1 - ca 2 km promenad till hostlet. Lagom lökig efter konkat på stor ryggsäck, liten ryggsäck samt kylväskan. Men ser det som träning (vilket behövs)

Checka in; hon som jobba i receptionen dyrka mig för jag ska stanna så länge. Har 13 nätter i Cairns (de flesta nöjer sig med 3-4) - men får se till att sysselsätta mig.
Fick ett rum för mig själv, har roomies 2 nätter av 13. ÄNDÅ SKÖNT 😍

Kanske inte det bästa/fräschaste hostlet, men vafan ska bara sova där + det är det ENDA hostlet på hela östkusten som har WI-FI som man kan kolla film på. Eloge till Njoy! travellers resort.

Skönt att kunna stanna på ett hostel under en längre tid; kunna packa upp, laga mat och få lite rutiner.

Gick och la mig direkt. Idag 11/1 stod alarmet på 06:30 för jag ska ut på BARRIÄR REVEN OCH DYKA WEHO!!!

Skippa shuttlebussen från hostlet och tog en nice morgonpromenad på 2 km ner till hamnen för incheckning 08:00. INGA PROBLEM gällande att jag inte hade något PADI kort (ringde PADIs huvudkontor i UK igår och löste det problemet)

Ska erkänna att jag var lite nervös inför dyka då mitt senaste dyk var i mars 2016. Men vi hade en bra genomgång - allt satt i ryggmärgen.
FYFAN VAD COOLT DET ÄR!! Är helt såld återigen, fick se sköldpaddor, hajar, Nemo fisken, Doris fisken och massa massa mer. Helt sjukt vilket vatten och vilket liv där är under ytan...

Gjorde totalt 2 dyk - var nere ca 50 minuter båda gångerna. Första dyket max djup på 18 meter och det andra på 16 meter. Hade turen att stöta på Philip från Sverige som precis gjort klart sin Dive Master - så jag dök med honom. Var i trygga händer.

Jävlar vilken skillnad att få ”vara själv” i vattnet jämfört med att dyka i en grupp som jag gjorde på Koh Tao.

Dagen har gått så himla snabbt och är helt slut! Men fyfan fått blodad tand för dykningen.
SÅ BLODAD tand att jag flörta in mig hos besättningen och de som jobba på båten; ska till kontoret imorgon och signa upp för volontärarbeta på båten - i utbyte får man dyka gratis. Ja tack!

Perfekt sysselsättning när jag har så många dagar uppe i Cairns.

Nu är klockan 6 på kvällen, var så satans hungrig när jag kom tillbaka så unna mig en PAD THAI.
Har kommit till den punkten nu där jag INTE ORKAR laga mat längre, vill unna mig god mat sista tiden hehe....men imorgon blir det laga matlådor igen för det är så sjukt dyrt att äta ute

Lite skillnad, en pad thai kostar 110kr här, i Thailand får du en för 10kr 😭😂 tur jag har jobb när jag kommer hem...

Ikväll är det de killarna från Scotlands sista kväll + Ladies night på det största hostlet här i Cairns. Ska möta upp några profiler som jag träffat längst resans gång och ut och slå klackarna (flippfloppen) i taket

2:40 gick bussen mot Cairns, framme 8:20 pm

Imorgon ska jag ut på havet och dyka bland barriärreven. Meeeeen, kom precis på att jag glömt mitt PADI dykarcertifikat hemma i lilla SVERIGE.

Återstår och se om jag får dyka eller ej 😝 woups

Anlände på Magnetic Island igår runt 4 - checka in och tog direkt ett dopp i poolen. Suger att man inte kan bada i havet här utan att ha våtdräkt pga jellyfish och rockor.....

Fick en free dinner på hostlet; så vi åt middag här ett gäng igår och spel bingo som de arrangera. Var helt död igår så somna kl 9 och vakna upp kl 8. Välbehövlig beutysleep!!

Åt frukost tillsammans med Olivia, Karolina och Louisa. Oliva och Karolina åkte sedan och hämta upp vår 4x4 bil - sedan har vi cruisat runt i den hela dagen och gått ”The forts walk”.

Nu är vi tillbaka på hostlet, senare ska vi köra till den andra sidan av ön och se solnedgången

Bor på ett jättemysigt hostel precis vid havet, man sover i små hyddor/bungalows precis vid havet.

UPPDATE:

Åkte till andra sidan ön, såg solnedgången. Vi har ett helt gäng från vårt hostel samt sprang in i killarna från Scotland.

Åkte sedan tillbaka och laga en gooooood vegetarisk middag alla tillsammans. Så mysig och underbar dag ❤️

Somna gott kl 10 igår och idag 10/1 åker jag vidare mot mitt sista stopp I australien 😭😭😭😭😭 CAIRNS.
Åker tillsammans med killarna från Scotland!

JUSTEEE!! Min killkompis Jesper från Bjärred dök upp på mitt hostel igår också. Trevligt!

Igår 7/1 kom vi tillbaka till hamnen med båten runt 11, hade inte check in förens 14:00 så jag, Olivia, Louisa och Karolina gick och åt lunch tillsammans.

Fick mitt rum; dela med 5 killar från England = kan bara sluta på ett sätt....🍺🍻🥂🍾
Väldigt rolig kväll, mindre roligt idag.

Checka ut vid 9 idag och sitter nu på bussen som ska ta mig till Townswille - där jag sedan ska ta en färja ut till Magnetic Island.

Alla som jag lärt känna under senaste tiden är på magnetic samtidigt som mig, wehooo ❤️