Joemsquats
Joemsquats
View tracker

Slutade från skolan redan 9 imorse så på vägen hem körde jag till gymmet för ett litet pass. Blev både cardio och en del styrka däremot bara överkropp eftersom jag körde fokus på ben och rumpa igår. Och så mage båda dagarna haha. Så jag har träningsvärk i halva kroppen just nu och imorgon lär det väll kännas i hela. Men det är bara kul, då vet man att det tar!

Så idag körde jag PW på löpbandet i lutning 10 hastighet 6.5, hoppade hopprep i 1 minuter x5 intervaller. Körde i dips/chins maskinen för öva teknik nu när jag tappat styrka så måste jag komma rätt igen så jag inte får sne rygg som jag har haft problem med tidigare. Sen jag gick vidare och körde massa mag/core övningar och roddintervaller. Så tre dagar i rad har jag kört tre väldigt bra pass och alla med massa energi så jag känner mig super just nu och hoppas på att det fortsätter såhär!

Till frukost/lunch efter passet gjorde jag mig havregrynsgröt med en kopp te. Är egentligen inte jätte glad i gröten men det funkar ändå. Bra med energi så nu ska jag ta tag i lite nödvändiga saker! Dela gärna med er av er träning tycker det är jätte kul att läsa! /J

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Jag älskar mitt gym. Ända sen jag bytte till Nordic Wellness från 24/7 har träningen och resultaten har visat sig mycket mer än tidigare och dessutom har jag fått mer och mer motivation hela tiden. Hade verkligen ingen aning om att miljön omkring en faktiskt gör så mycket.
Så idag första gången efter jag kom hem från semestern åkte jag till gymmet och jävlar. Jag blev bara så jävla motiverad att köra steenhårt nu! Gymmet du gymmar på gör faktiskt väldigt mycket och jag trivs super bra på gymmet jag är på nu.

Men tillbaka till träningen, hade lite ont om tid idag eftersom jag ligger fel i tidsskillnaden fortfarande så sov jag alldeles för länge.. Men hann med 30 minuter på crossen och sen 30 minuter core styrka och lite baksida rehab.

Likes

Comments

View tracker

Johanna är hemma igen, i kalla tråkiga och gråa Sverige.
Men det betyder också back to basic rutines vilket jag saknat faktiskt. Att kunna gå upp vid nio på morgonen äta en frukost som jag tycker om och åka till gymmet utan någon tid att passa och på ett gym som är det allra bästa. Så det ska bli otroligt skönt att kliva in där imorgon och knyta träningsdojjorna mer taggad än någonsin på allt med träning och kost att göra!

Just nu ligger jag i min säng, jetlaggad efter 14 timmars flygande och två dygn utan sömn med en sista godispåse från hemmakväll innan maj månad. Kommer dock köra fusk dag någon men inte mer än nödvändigt. I år ska jag glänsa och jag var på väg innan jag åkte till USA men träning minskade en del och kosten busade med mig. Men jag vilade upp mig, samlade energi och är så jävla taggad på detta. Både träningen och dieten. I sommar på min student och 20 års dag ska jag ha den drömkropp jag drömt om. inget snack om saken. Jag ska ha bra kondition, snabbare än tidigare och starkare core än någonsin. Är ni med? Då kör vi!

​Bild sen semestern nu. /J

Likes

Comments

Som sagt , glöm inte att äta eran frukt! Det är viktigt att få i sig vitaminer nu när det är så mörkt och trist! Kolla bara in min lunch som jag käkade igår! Visste inte riktigt vad jag skulle käka på jobbet så tog med massa bär & frukt! Riktigt sommar känsla eller hur ??

Hade även ett riktigt grymt pass med laget igår , körde en rejäl Wood med crossfiten! Svettades som en gris då jag valde att ha en underställs tröja som tröja igår .. Dum är man ibland , med hade frusit i flera dagar så trodde det var en bra idé ...

Planka
Boxjumps
Wall balls
Wall climb
Deathhang
Situps
Kettlebells
Rumänska lyft
Front squats
Row rood
Och springa en runda mellan passen


Fruktsallad || diet tips || sommar bild på mig och Johanna - kärlek

Likes

Comments

Fick en fråga från http://nouw.com/nathaliandersson om jag inte kunde skriva lite rader med för och nackdelar med att ha en träningsdagbok.  Glöm inte att kolla in hennes blogg! Grymt bra & söt tjej! 



Att ha en träningsdagbok är det bästa att ha enligt mig! Du får en bra start om hur du tränar, om du tar pb ( personbästa ) & om du räknar kalorier så har du det i din bok med. Man kan planera sina träning och veckor som bäst om man har en dagbok som man följer.

Nackdelen med att följa en dagbok är om man har svårt att skriva i den varje dag, eller om man inte skulle ha tid någon dag! Då kanske man måste kolla tillbaka och har glömt hur mycket man tog i benpressen den dagen eller om man sprang 20 eller 40 minuter på cardio passet. Förstår ni vad jag menar?
Ni får helt enkelt känna er fram om att följa en träningsdagbok är eran grej, tror det är en personlig sak om man vill ha den eller inte.


Sen skulle jag tipsa om någon bra app eller hemsida!
Jag har nog bara två bra appar som jag kan tipsa om som jag använder som allra mest. Det är Tabata & runkeeper. Ni har säkert hört talas om båda.

Tabata - är intervaller, en klocka där man kör i 20 sek och vilar i 10. 8 set kör man. Vill man sedan ändra tider och set får man tyvärr köpa appen för att få bästa!
Runkeeper - Appen som visar hur långt du springer,går eller joggar. Den tar tid, km, tid per km & kalorier man bränner. Ska dock ta kaloribränningen med en nypa salt.. Annars är det jättebra! Man kan dela via facebook, ansluta med andra vänner som har appen & man kan jämföra sina olika träningspass. Går bra att använda inne som ute! Fördelen att springa ute är att man kan se på kartan hur din runda blev sprungen, vart du sprang liksom! Det blir kanske lite svårt om du springer inomhus!

Likes

Comments

Röd dag betyder gym dag! Vaknade runt 9:30 och tog det verkligen bara lugnt. Jag kände för att äta gröt till frukost, men jag kan verkligen inte äta gröt utan mjölk! Jag kan ha som idag lemoncurd, bär eller någon sylt men jag kan absolut inte äta gröt utan mjölk! Blir så himla torrt och öhh ja...
Så med andra ord åt jag gröt med mjölk & lemoncurd! Finns det något ni måste ha till någon maträtt?

Stack till gymmet senare och körde verkligen igenom ett superpass på armar, axlar & rygg! Wow kände mig suuper stark! Fler än jag som fått en sådan känsla ?
Annars har jag bara tagit det lugnt nu, passat på eftersom man var ledig idag!  just nu njuter jag av lite cola zero och mörkt choklad med mint smak! Tummen upp på detta! 

fler än jag som varit på gymmet?

Likes

Comments

Det blev tyvärr inget dubbelpass idag! Men det blev ett kvällspass istället med laget! Det var crossfit & tyngdlyftning som stod på schema. Kan säga att jag var inte alls taggad på att träna över huvudtaget, antingen var det för att min buddy inte var där och var peppande eller så var jag helt inte sugen..
Tyngdlyftningen gick sådär men fy vad jag börjat älska crossfit! DEt är en sådan härlig känsla efteråt! WOW säger jag bara! Har ni inte testat så gör det! Värt att testa innan man dör, så in på eran bucket list!!

Sitter och käkar lite lax med ägg & en juice gjord på vatten, apelsin, mango & ingefära! Behövs ingefära nu när det hade snöat i morse och börjar bli riktigt kallt, vill helst undvika att bli sjuk! Får se hur det går sen när skolorna börjar om man träffar barnen igen.. peppar, peppar ta i trä!

Har ni provat crossfit någon gång ?






Likes

Comments

Årets första träningspass är nu genomfört! Det blev ett ben & rump pass! Jag ville köra så hårt egentligen men ville samtidigt hitta kontakten plus att jag hade så mycket energi från all mat man käkat!
Jag hitta kontakten i någon övning men samtidigt blev jag besviken när det inte funkade i någon annan övning!

Har ni något tips på hur man lägger upp ett pass som bäst ? För att liksom få ut maximal press eller maximal kontakt? Hjälp uppskattas!

Just nu ligger jag i sängen, under mitt varma täcke & ska välkomna John blund! Sov så dåligt i natt, men endå bra på något sätt ? Jag vet inte ... Lever i ett sovande tillstånd känns det som! Aja, vi kör på! Hoppas på ett dubbelpass i morgon!

Likes

Comments

Just nu är jag i USA, florida, och kommer börja uppdratera er direkt när jag kommer hem från USA då jag tränar lite grann men inte så utan mest håller igång så jag inte tappar för mycket kondition/styrka/smidighet och inte går upp så mycket i vikt efter allt skit man äter här nere.
Men jag ser fram emot ett grymt träningsår och en jag kommer verkligen köra stenhårt från och med 10 december med både diet och fys!! Ser fram emot det och önskar alla ett jätte gott nytt år så kör vi igång snart!

Likes

Comments

Vet helt ärligt om det fortfarande är någon som fortfarande besöker denna sidan, eller om någon fortfarande följer oss på instagram?

Men från och med januari ska vi börja med allvar igen! Både jag och johanna har haft dipp i träningen & inte ritkigt kommit någonstans om man säger så.
För min egna del började jag dumt nog på ett kostschema i början på december vilket började super, och jag förstod innebörden av kost och hälsa, samt att må bra!
Så i januari kommer vi att starta igen! Vårat mål är att hålla oss i alla fall till juni månad med att blogga regelbundet! är ni på?


Likes

Comments