En midsommar kom och en midsommar gick. I fredags jobbade jag hela dagen lång, efter det åkte och tog ett glas vin och åt med några av mina vänner, sen åkte jag hem med Josef efter jobbet. Vi gjorde i ordning hemmagjord aioli och öppnade en flaska prosseco för att sätta oss och bara prata med varandra över ett glas och äta räkor. Otroligt mysigt, så glad över att vilken kväll som helst blir toppen med honom.

Och sen så blev fredagen en lördag.
En oplanerad sådan dessutom.
Så jag gjorde vad alla skulle gjort, bjöd in 11 härliga människor på en grillkväll. Jag bjöd på somriga välkomstdrinkar och vi alla skålade i det fina vädret.
Josef tog ansvar för grillen och jag får såsen och Gud vilken pangmiddag det blev!
Till efterrätt bjöd jag på hembakad smördegspizza med äpple och hemmagjord kolasås med vispad vanilj créme fraice. det gick hem kan jag säga.
Vidare bjöd kvällen på spel och kubb.
Lyckad spontankväll måste jag säga.

Vad är väl en bal på slottet? som en känd Disneykaraktär skulle ha sagt, ja.. Inte är det god mat iallafall hade jag svarat henne om hon frågat mig! Men himla kul att bli vinfull med roliga människor och dansa i en klänning man gick och klev lite på!

Vitlökspasta+grädde+kräftstjärtar+limeaioli+parmesan
Livets bästa laga mat på fem minuter- tips!

Jag tycker verkligen att vad som helst blir gott om det innehåller något som är vitlök och skaldjur.

Kan inte ens beskriva lyckan över alla dessa människor som gjorde min dag. Wow. Alla dessa tal. Alla dessa presenter. Minnen för livet. Att 50 av mina nära och kära tog sin tid för att fira mig.

Ja! Måste berätta om våran resa till gran Canaria, även om vi kom hem för snart en månad sen. Vi bokade en sista minuten till sunwing arguineguin seafront, och vi var såå nöjda, väldigt rent fräscht hotell med denna fantastiska utsikt som ni kan se på de två första bilderna som är tagna på vår balkong. Hotellet var ett riktigt barnhotell så ska man på partyresa kan jag inte riktigt rekommendera det, eller arguineguin överlag.. Väldigt lugn ort men lätt att ta sig till de roligare delarna puerto rico och playa del ingles. Det var en riktigt härlig resa med drinkar vid poolen, böcker och bada två timmar om dagen. Vi åkte för att fira våran ettårsdag rejält. Och kvällen vi skulle fira den gick vi till den bästa restaurangen vi någonsin besökt som hette taste mesón.. Alltså jag dog, man beställde in 3-4 rätter som blev en "normalportion" och varje rätt var verkligen en upplevelse. Det blev både ett och två besök här innan resan var över.

Men det häftigaste med resan var under båtturen vi tog, vi åkte en 2,5h tur med en båt och efter en timme så hände det största som någonsin hänt denna havsälskande individ, det dök upp ett 50-tal delfiner runt båten och hoppade med oss, dom var Ö V E R A L L T.. Jag bara stod och gapade, ingen tog bilder de första minuterna då man var helt paralyserad av dessa vackra djur, inte nog med det dök det upp en val(!!) framför båten och det var såååå ballt..

Jag är nämligen besatt av havslevande djur såsom delfiner, hajar och valar men såååå anti djur i fångenskap, så därför är det så stort att jag fick se dom i sitt naturliga habitat.

Nog om denna resa, det var fantastiskt att få spendera en vecka med min favorit res-partner, nu har vi varit i Paris och på gran Canaria, och om två veckor bär det av till Berlin! au revouir, adiós och auf wiedersen!

​Sen sist. Skumparty, två resturangbesök och en utgång och två jobbdagar. Kraftigt kämpig helg med alldeles för mycket vin. Idag vaknade jag sjuk med ett helt sinnessjukt migränanfall.  Men efter några timmar var det bara upp och hoppa, städade både mitt badrum och mitt rum. Och sen föll jag ihop utmattad igen. Men nya tag.. måste åka till stan och köpa present till världens bästa mormor.. så här blir inga barn gjorda. sådär. Verkställ!

Godmorgon, godmorgon! Dag 2 med blogg och jag har redan svårt att komma på vad jag ska skriva om.. Ligger och lyssnar på Alex och Sigge och dricker en hallon-honungs smoothie. Samtidigt som jag försöker hitta en bra resa men vi har så svårt att bestämma om vi ska åka en vecka till spanien nu i Augusti eller två veckor till Thailand i november.. Det här är ett såkallat i-landsproblem va?

Idag har dagen inte börjat kanon, först och främst gör min fot jätteont efter att igår svällt upp helt plötsligt och knappt gått att stödja på.. Och nu i helgen händer tok på mycket för att jag inte ska kunna gå ordentligt.. och den andra foten... den klev jag precis på en glasbit med haha! Är det okej om jag sitter ner alla mina tre lediga dagar eller måste jag dansa två av tre dagar?

Nej här blir inga barn gjorda! nu ska jag göra en massa viktiga saker såsom duscha, baka och läsa en bok.LIVSVIKTIGA saker alltså.

Ikväll skall jag och pojkvännen på roligheter hos våra vänner hemma hos dom i sin egna lägenhet.. Gud vuxenångesten på det, att man har vänner som inte bor hemma hos sina föräldrar. Stress.

över och ut.

några snabba om mig!

* Jag är såpass rädd för nålar att jag fått narkos för att dom ska kunna sticka mig.

* Vänner kommer alltid vara bästa serien någonsin, även om jag älskar massor av serier.

* Jag är ett kontrollfreak. Jag har redan planerat min egen begravning.

* Jag dricker alldeles för mycket brämhults lemonad och hallonad. Jag drack 14 liter på 5 dagar.

* Jag älskar att läsa, och jag läser sinnessjukt fort.

* Jag har två jobb. Jag är publikvärd och vårdbiträde.

* Jag älskar att resa helt sjukt mycket.

* Jag har ADHD.

* Rosé är det absolut bästa man kan dricka, oavsett årstid.

* Jag har komplex över mina händer, vilket gör att jag alltid måste ha långa naglar även om jag för stunden inte får på grund av mitt jobb.

* Första gången jag träffade min pojkvän på en maskinenkonsert för tre år sedan tyckte han att jag var jätteful medans jag har smygdreglat lite över honom när vi tagit samma buss på morgonen sedan dess. tji fick han..

* Jag är 180cm lång. Och jag älskar det. så jävla snyggt med långa ben. Och det här har jag precis insett och accepterat.

* Mina vänner är allt. Alltså alla av dom. Men särskild shoutout till Fanny och Elin. you da real mvp.

* Jag och min syster är helt sjukt nära varandra. Vi tänker precis likadant om det mesta. Vi har matchande tattueringar på våra höger fötter där det står "Willman så kan man."

* Jag är sämst på att ha en blogg.