Vi steg upp vid 09.30 för att hinna med att äta frukost innan den stängde. När vi sedan var tillbaka på rummet gjorde vi en snabbpackning/röjning på rummet så det är inte så mycket kvar att packa sen. Vi har rummet till 18 och transferbussen kommer 23.55 så vi lämnar väskorna i receptionen och hänger kvar på hotellet tills det är dags att åka. Lite segt att flyget hem går 03.30 men vi får ju en hel soldag innan iaf. Och sola är det enda vi gjort sen vi var klara på rummet efter frukost. Vi hade en paus för lunch och en kl 15 för då var det en liten cocktailkurs vid poolbaren som vi var med på.

Snart är vi tillbaka i höstvädret men veckan har verkligen varit perfekt på alla sätt så det finns inget att klaga på. Och nu är det inte långt kvar tills säsongen i Vemdalen drar igång och både jag och Simon är taggade på att få komma upp och ställa oss på brädorna igen.

Idag packade vi med oss badkläder, snorklar och kameror för att gå strandpromenaden längs kusten till Fig Tree Bay. Det fläktade lite men det var ganska varmt i 27 grader och det var en sträcka på lite drygt 1,2 mil fram och tillbaka. Men det var väldigt fint och det var riktigt skönt att hoppa i havet när vi kom fram. Vi såg även fikonträden som stranden är döpt efter.

Bilderna är tagna med Nikon D3100 förutom bilderna då vi badar som är tagna med GoPro HERO5.

Det har blåst en del vid havet de senaste dagarna och vågorna blir en aning större än hemma på västkusten.

Vi har varit lite sega hela dagen efter vår snorklingsupplevelse igår. Vi var borta i drygt sex timmar och 4 spenderades på och i havet. Har en massa bilder och filmer som jag ska gå igenom.
Men idag tog vi i alla fall en chill dag bredvid poolen efter att vi gått på en yogalektion vid 10. Det var Simons första yoga och det fick nog godkänt verkar det som trots att det hade känts lite stelt i kroppen. Jag tyckte det var lyxigt att ha havet som utsikt under passet.

Efter många timmar i solstolen tog vi en promenad längs havet innan vi skulle duscha inför kvällen. Kl 20.00 hade vi nämligen bokat bord på à la carte restaurangen där vi åt tre rätters middag. God mat och vi blev minst sagt mätta.

Idag testade vi hur snorklingen vid stranden nedanför hotellet var. Det var en del sten och rätt grumligt i början men när vi kommit en bit ut så blev det klarblått och flera stim med fina fiskar.