View tracker

Jaha, nu är jag tillbaka efter ett längre uppehåll. Har inte riktigt haft tiden till detta eftersom jag i förra veckan åkte upp till Vemdalen för en veckas skidåkning.

Men nu sitter jag i bussen på väg hem, blandade känslor över det.
Har haft en riktigt rolig vecka, lärt känna en massa nya roliga vänner.
Någon styrketräning har det ju dock inte blivit. Får väl trösta mig med att jag har åkt skidor från klockan nio på morgonen till fyra på eftermiddagen. Så det får ju räknas som min träning. Om inget annat så har ju varje dag varit som "leg-day" ;)

Så här länge har jag aldrig hållet uppe från gymmet sen började hårdträna.
Känns lite konstigt. Men jag har hört att det kan vara bra att nångång ta en lite längre paus gör att när man kommer tillbaka så har man mer styrka i musklerna.

Men nu längtar jag efter många hårda svettiga timmar på gymmet! Kroppen är full av energi :)

Nu ska jag försöka sova någon timme eller så på bussen. Ingen vila imorron för då börjar jag jobba fem på morgonen. Och vi är nog framme vid tolv inatt.

Trevlig onsdagskväll till er alla!








Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Japp, i'm back!
Mycket att göra den senaste veckan. En hel del fix inför kommande skidresa, men nu har jag nog allt klart hoppas jag.

Träningen flyter på, motivationen är på topp och ryggsmärtan är ett minne blott! :)




Så det har varit full rulle på gymmet den senaste tiden. Förra veckan lyckades jag få ihop 9 pass. Blev en del dubbelpass eftersom jag jobbade normala tider.
Det skulle jag även gjort denna vecka, men blev istället beordrad att ta det tidiga skiftet.
Klockan ringer 02:00 varje dag, men gymmet har inte blivit lidande för det.

Istället känner jag att jag riktigt är på gång nu, vågar ta för mig mer vad det gäller vikter.
Mycket förbättringar på tekniken också!

Igår hade jag ett riktigt bra ryggpass, lämnade gymmet spyfärdig och skakis! :)
Känns verkligen skillnad nu när jag varit hos kiropraktikern några gånger. Hon har gett mig en hel del övningar och tips till träningen. Så jag ska nog få bukt på min sneda rygg.



Idag är det biceps/axlar/mage som ska få sig en genomkörare. Jag har på den senaste tiden lagt till mage i nästan varje pass, så förhoppningsvis så har jag en snygg tvättbräda att visa upp till sommaren! ;)

Men först stundar några timmars arbete!

Trevlig torsdag till er alla!




Hade mysdag med mina pojkar i helgen, vi kollade på Frost på bio! <>

Likes

Comments

View tracker

Japp, alla har vi våra dåliga perioder.
Och förra veckan var helt klart min dåliga period.

Ryggvärken som kom på onsdags morgonen höll i sig. Men den avtog under dagen, så jag tog mig till gymmet på torsdagen och fick till ett riktigt bra rump-pass.

På fredagen när jag vaknade kunde jag knappt gå eller andas för den delen eftersom jag hade så ont. Så efter några timmars jobb så gav jag upp och åkte hem till soffan!

På lördagen var smärtan borta, så det blev lite biceps och sen ett spinningpass.

Sen på kvällen gjorde jag något som är mycket ovanligt för mig. Systrarna mina ville att vi skulle ha en utekväll ihop. Så jag korkade upp en flaska vin och dansade hela natten lång!
Vilket jag ångrade lite på söndagsmorgonen då ryggvärken kom tillbaka.
Men jag hade så himla roligt så det fick va värt det.
Att dricka alkohol är något jag så gott som har slutat med, det är ytterst sällan jag gör det eftersom det förstör för mycket för träningen.
Så det dröjer länge till innan jag korkar upp fler flaskor! :)


Underbara systrar <>

Så söndagen blev då en vilodag, vilket innebär TVÅ vilodagar förra veckan. Det händer heller aldrig!

Men sen å andra sidan så har jag fått ihop 22(!) träningspass utan vila. Så jag var kanske värd dom där vilodagarna! :)

Ny vecka nu, känner mig riktigt peppad. Förhoppningsvis kommer jag få ihop två pass om dagen. Cardio på morgon, styrka på kvällen.

16 dagar kvar tills jag åker till Vemdalen, hoppas att snön ligger kvar tills dess!!

Nu: återhämtning
Imorgon: axlar/rumpa

God natt!


Likes

Comments

Denna veckan har inte varit bra alls.
I måndags uteblev benträningen, dock blev det box på kvällen.

Igår var jag på gymmet efter jobbet, men allting blev bara fel. Noll motivation och inget stämde. Så jag avbröt passet och åkte hem. Inte lönt att fortsätta när det inte funkar.

Imorse vaknade jag med värsta ryggvärken och skallenbanken. Har mått lite halvkasst hela dagen. Så efter jobbet så struntade jag i gymmet och körde istället hem för att lägga mig på soffan en stund. Somnade där och sov nog i minst en timme. Vilket är väldigt ovanligt för mig då jag inte brukar klara av att sova mitt på dagen. Men det gäller ju att lyssna på kroppen, och att gå upp kl två på morgonen/natten gör ju sitt. Kände mig mycket piggare när jag vaknade, så ikväll blev det ett ucross-pass.
Även om benen var tunga och orken sisådär så kändes det skönt att få det gjort.

Nu hoppas jag dock på att motivationen är tillbaka imorron. Laddar upp för lite ben och rumpa. Överkroppen får vila.

Imorgon ringer kl två som vanligt, dags för sängen då med andra ord!

Godnatt!


Likes

Comments

Jaha, så var denna måndagen över och den gick i rasslande fart.

Började jobba klockan tre imorse. Och planen var att jag skulle ta mig till gymmet efter jag slutat för den berömda legday.
Men min stackars chef var alldeles till sig för att vi hade ont om folk. Så jag erbjöd mig att stanna en stund extra efter middag.
Och det innebar att jag inte hann till gymmet.

Men det gjorde inte jättemycket. För nu ikväll så väntade ett box-pass. Så jag fick ju min träning ändå.
Box är så jäkla roligt, och jobbigt.
Idag fick jag känna på känslan som man hade på gymnastiken i skolan. Ni vet, när det skulle väljas till lag. Bollsporter var ju aldrig riktigt min grej och jag var därför inte första valet som man ville ha i laget. Och idag när vi skulle dela upp oss i par så blev jag ensam över och fick körs själv med säcken istället.
Inte alls pinsamt! :)

Så eftersom dagen blev som den blev så får jag ändra om lite i veckans schema. Dela upp benen på två dagar och klämma in ihop med dom andra övningarna.

Imorgon har jag en fullspäckad dag framför mig, så då får det inte bli någon övertid på eftermiddagen.
Jag ska hinna träna efter jobbet, sen ska jag lämna blod. Barnen ska hämtas och sen är det dags för ännu ett besök hos kiropraktikern. Känns bra att jag äntligen ska få rätt på ryggen och kunna träna ordentligt.

Men nu måste jag sova, ögonlocken är tunga som bly. Och klockan, ja den ringer 02:00 som vanligt!

God natt!


Måndagsflex ;)

Likes

Comments

Och så har ännu en helg passerat. En helg utan jobb för en gångs skull!

I fredes blev det ett snabbt pass efter jobbet, körde triceps och rumpa.
I lördes blev det biceps följt av ett spinningpass och sen en föreläsning om kost o träning.



Idag, söndag, är det ju standard med rygg. Mark-söndag! Jag hade dock lite otur när jag gick upp i morse. I vanliga fall hinner jag till gymmet o hem igen innan resten av huset vaknar. Men idag valde lillfisen att vakna tidigt.
Så då fick jag helt enkelt ta med han till gymmet. Och det var han överlycklig för!



Men även om han var med så fick jag till ett riktigt bra pass. Marklyften satte jag perfekt,
Startade med 85kg och jobbade sen neråt.
Känns som jag har fått riktigt bra teknik nu!



Hela veckan har för övrigt flutit på riktigt bra. Det är mycket som har lossnat och allt går framåt!

Hela denna veckan jobbar jag 3:30-12:00, vilket innebär gymmet varje dag. Dubbelpass på måndag o onsdag.
Underbart!

Trevlig kväll på er, jag ska nu krypa ner i sängen om jag ska orka vakna 2:00 inatt!



Likes

Comments

Så igår ställde jag alltså klockan på 3:15 för att kunna köra min cardio innan jobbet.
Kommer till gymmet, drar mitt kort och sen...inget! Det funkar inte och jag kommer inte in. Vilken jäkla besvikelse. Och det var ju inte mitt kort det var fel på, för efter en liten stund så kom en gubbe och hans kort funkade inte heller!
Så det var bara att åka till jobbet istället.
Som tur var så hade jag ett ucross-pass inbokat på kvällen. Så jag fick min träning iaf :)

Imorse gick det däremot bättre, jag var välkommen på gymmet i h kunde köra min cardio. 20 min löpning med 20 sek intervaller.

Idag är det vilodag från styrka. Så jag nöjer mig med det jag gjorde imorse.

Efter jobbet ska jag istället till min mormor och fika lite. Mys <>

Imorgon blir det både morgon-cardio och styrka på eftermiddagen. Då ska överkroppen få sig en omgång, biceps/triceps/bröst.

Just nu sitter jag på jobbet och räknar minuterna tills jag får äta!! :P Jag har nämligen pannkakor med mig till lunch!

Trevlig torsdag på er alla!



I brist på andra bilder så bjuder jag på en ryggtavla, ca 1 månad gammal bild.

Likes

Comments

I söndes kväll hände något hemskt som aldrig borde få hända. Jag fick sån panik och visste inte vad jag skulle ta mig till.
När jag stod och förberedde min lunch så gjorde jag den fasansfulla upptäckten att mitt jordnötssmör var slut!
Så det var med sorg i hjärtat jag fick äta kvarg med bara hallon igår.

Men allting sker av en anledning. Och denna vecka har Willys extrapris på jordnötssmör, hela tio kronor billigare. Så igår köpte jag på mig ett lager! :)




Träningen igår skulle bestå av dubbelpass eftersom jag jobbade 03:00-12:00. Men när jag slutade så var jag så trött, så jag åkte hem och la mig på soffan istället. Man måste lyssna på sin kropp!

På kvällen blev det dock ett boxpass och jag var full av energi. När jag kom dit åtminstone, när det var slut så var jag helt färdig.

Idag har jag för en gångs skull inte jobbat över på morgonen.
Så det blev ett cardiopass innan jobbet.
Tabata bestående av:
Löpning i trappan
Knäböj med skivstång
Dips
Burpees
Sit-ups
Löpning på löpband
20 sek arbete 10 sek vila, upprepa varje övning 8 gånger innan man byter.

Var skapligt trött efter det. Men nu är det jobb och så laddar jag om för ett styrkepass i eftermiddag.
Då är det axlar, triceps och baksida lår som står på schemat.

Trevlig dag!



Bild tagen från ett av mina ucross pass jag går på. Apan i grönt är jag! :)

Likes

Comments



Trots att jag slutar tidigt dom veckorna jag börjar 03:30, så är det också då jag har minst tid över.
Det är mycket man ska hinna med om dagarna så att man kan komma i säng i tid (vilket jag ändå inte gör)

Och nu är det helt plötsligt söndag igen.

ag har haft en riktigt bra träningsvecka, allting har klaffat och varenda muskel har värkt! :)



I fredes hade jag en tid inbokad hos en kiropraktiker, första gången för det.
Och tur var väl det, för det visade sig att jag hade en rejäl låsning i ryggen som gjorde mig sned.
Så nu ska jag gå till henne ett par gånger och få ordning på det.

Igår ringde klockan tidigt, så det var bara att masa sig upp och jobba mellan 04:30 - 06:30

Sen begav jag mig till gymmet, där jag fick värsta energin. Bara matade på och helt plötsligt att jag varit där i två timmar.
Inte helt fel att hinna med så mycket på en lördag morgon!
Men sen så var jag också ganska sliten på kvällen. Tänkte kolla på mellon, men efter dom två första låtarna så var jag borta.

#minresaräknas

Idag var första morgonen som jag inte ställde klockan på flera månader. Men vad hjälpte det, kvart i fyra vaknade jag ändå! :P
Lyckade som tur var att somna om till sju, sen åkte jag till gymmet

Körde ett ryggpass, söndagsfavoriten! 
Och det märks att det går framåt i träningen.
Jag lyckades köra 100kg marklyft, 2x3! 

Denna veckan kommer bli lite mer normal, bara måndag som jag kommer jobba 03:00-12:00
Sen får jag hoppas att det inte blir övertid på morgonen så jag kan köra min morgoncardio!

Nu myser jag vidare med min småpojkar innan det blir dags för ännu en tidig sänggång!

Trevlig söndag!



Likes

Comments

Många långa dagar nu när jag börjar 03:30 om mornarna. Trots att jag borde gå till sängs tidigt så är det så mycket man ska hinna med och jag kommer sällan i säng före nio.
Och så jobbar man sex dagar i sträck och endast en dags ledigt.

Känns som jag förtjänar semester nu. Och det ska jag ju snart ha, i mitten av mars åker jag till Vemdalen med två av mina systrar.
En hel vecka med egentid, inga barn eller nånting. Kommer sakna ihjäl mig efter dom. Men samtidigt kan det vara skönt att ladda upp batterierna igen.

Veckans träning har varit helt fantastisk. I månades provade jag på Box för första gången. Riktigt roligt, så det kommer jag nog fortsätta med på måndagar.

I tisdags körde jag ett benpass där jag lyckades med att sätta nytt PB i benpress, 220kg.
Det var förstås mindre roligt idag eftersom min arbetsplats består av tre våningar och en jäkla massa trappor.



Mååånga lååånga trappor!

Idag var det först ryggen som fick sig en omgång. Mycket marklyft där jag började på 80kg och lättade sen med tio efter varje set. Provade även en nu övning som en arbetskamrat tipsade om. Känner redan nu hur det bränner i musklerna efter den, så jag antar att det var en bra övning.
Och nu ikväll blev det ett ucross pass.

Nu har jag avslutat min kväll med mat i mängder, snart dags för sängen. Imorron väntar ännu en tidig morgon.

Trevlig kväll!



MAAAT!!

Likes

Comments