Woow, hörrni jag är HELT slut. Har egentligen inte haft en hektisk vecka alls utan bara jobbat två pass och annars mest varit hemma, meeen varit småsjuk och hängig (halvförkyld i guess) hela veckan och inatt blev det bara 5 timmars sömn och ett 9 timmars jobbpass på det; så det säger väl sig självt.

Vad har annars stått på agendan? Måndagen bjöd ju på en brunch på Sthlm Brunch Club, häng hos en tjej i stan och sen en hemmakväll. Heeela tisdagen var jag hemma, kände mig risig, gosade med med Maja och tog med henne på en fika på Kaffestugans uteservering med Ida. Alldeles för kallt för att sitta ute egentligen (vintern har ju kommit) men man får ju inte ta med en busig vovve in på café så så fick det bli.

I onsdags var jag med Maja på förmiddagen och vi tog en lång promenad och jag pratade i telefon i en timme med Ilien, som jag åker till LA med om två veckor! Vi planerade allt i detalj för LA, våra 2 dagar i Stockholm och våra 3 dagar i Paris. Kmr bli så bra!!

Sen jobbade jag 15-20 men var riktigt hängig vilket antagligen syntes för fick gå lite tidigare haha.

I torsdags; igår, så var jag ledig igen och tog först en skön sovmorgon, första denna vecka. Sen gick jag ut med Maja och sen gjorde jag våfflor med sylt och grädde till lunch för mig och Matilda. Efter det chillade jag hemma typ hela eftermiddagen och gjorde i ordning mig, vid 4 hoppade jag på pendeln in till stan för att strosa runt på Drottninggatan och köpa julklappar. Sagt och gjort, har köpt till nästan alla nu!!!! Så himla skönt att ha sånt gjort, försöker bli klar innan jag åker till LA.

Sen mötte jag Jossan som är på finfint besök från Uppsala på Karlaplan och vi gick in i Fältan och köpte present till Jerker. Vi skulle nämligen på middag hos han!!! Reunion efter 1,5 år, han var en skön kille vi träffade i Visby Juli 2016 ;D

Supertrevlig kväll hemma hos honom på gärdet, vi åt mumsig köttfärssås, drack vin och pratade ända in i småtimmarna! Nej men jag hoppade på sista pendeln och kom hem vid 01.15. Hade sedan larm 6.40 imorse för att hinna duscha och tvätta håret innan jobbet, så R.I.P min sömn i natt. Men har tagit mig igenom ett jobbpass och nu kämper jag för att hålla ögonen öppna, det blir fredagsmys med god middag, efterrätt, jacuzzi och idol.

Perfektion på bild från dagens brunch på STHLM Brunch ClubBondegatan, Odenplan med Linnea, en tjej från mitt surfläger på Bali i somras som var på besök i Stockholm. Velat testa detta ställe ett tag, är en sucker för mysiga frukostar ute! Tycker helt klart man borde göra det en gång i veckan.

Jag tog amerikanska pannkakor med bacon & sirap och en smoothie, Linnea tog en acai bowl och en juice. Var jättemysigt där inne också, väldigt internationellt var det också med menyer på bara engelska & delar av personalen pratade engelska istället för svenska. Jag älskar mysiga brunchställen så det var myyys 😃

Är ledig idag nämligen och efter brunchen med Linnea har jag hängt hos en tjej på gärdet och sysslat med ett litet projekt som jag troligtvis kommer ha vid sidan av Ica. Ni kommer isåfall få se, men jag måste göra lite mer research först 😊👍🏻

Sitter nu och fryser på tåget hem (mitt val av endast blus och pälsväst imorse har jag fått äta upp, SÅ kallt idag!) och ska kura upp mig i sängen med lilla Maja då. Ikväll blir det jacuzzi & fotboll!! 🇸🇪

Detta lagade jag igår till mig och mamma till middag, sååå gott!! Fick lite inspiration under veckans gång och slängde ihop något jag tyckte lät gott lite utifrån vad vi hade hemma.

Det blev:
•Kycklingfilé stekt i persilja, salt, peppar och olivolja
•Ugnsgrillade sötpotatisskivor med kryddor, olivolja & smör
•Stekt paprika, tomat & ruccola kryddat i persilja, salt & peppar, stekt i olivolja och med fetaost som smält över

Det var sjukt gott! Åt med lite bea till och ett glas rödvin. Och en glad Johanna har nu med detta som matlåda till jobbet. :D

Hej hjärtan. Jag skriver detta från min Macbook, jag vet inte när det hände senast. Annars mobilbloggar jag alltid. Alltså alltid.

Jag ligger i min gosiga 160-säng helt utsträckt, under täckena, har gjort i ordning mig; tagit bort sminket, tagit ut linser och borstat tänderna. Jag är helt slut. Känner mig hängig, har sömnbrist från föregående natt då det var final i PH som jag låg och kollade på halva natten (efter finalen var det ju studio paradise som var sjukt tråkigt men som jag ändå såg) och sen krafsade en busig morgonpigg vovve på min dörr och ville säga hej kl sex imorse. Har alltså inte alls sovit bra, kan vara därför jag känt mig hängig hela dagen. Jag har jobbat 9-18. Skönt att sluta redan vid sex faktiskt, för direkt när jag kom hem (okej, efter att mamma hämtade mig och sen ha ätit räksoppa till middag med familjen) däckade jag i sängen.

Ska sova ikapp ikväll, sova alldeles strax. Men det är så himla skönt att ligga i sängen, utan att sova, för det är då man känner av ledigheten, inte när man sover liksom.

Jag saknar att resa så himla mycket. Jag tycker livet är rätt tråkigt just nu ärligt talat. Det enda jag gör är att jobba, vara hemma, sova, äta och frysa. Jag är inte skapt för detta klimat. Fryser på jobbet, hemma, utomhus. Ja mest hela tiden alltså. Går redan i vinterjacka, vantar, mössa och halsduk. Hur ska det då bli i Januari? Jag saknar solen. Jag saknar att vara brun, jag saknar att gå runt i bikini, flipflops och sarong hela dagarna, att befinna mig i ett totalt främmande land. Åh vad jag saknar det. Jag måste nog hitta på något skoj med mitt liv nästa år. Typ åka och plugga eller jobba utomlands någonstans, och resa lite mer. Jag behöver det haha.

Räddningen i nöden i min lilla dipp är ju att jag faktiskt åker till Los Angeles den 1 Dec!!! Wow tiden flyger iväg, åker ju snart faktiskt.

För att försöka inte tänka på det, vad gör jag annars nu då? Imorgon ska jag jobba från elva på förmiddagen till åtta på kvällen och sen blir det hemmakväll med Idol. Tycker inte det är särskilt kul att gå ut och festa när det är kallt ute, så värdesätter verkligen hemmakvällar högre nu. Ledig i helgen, har inga planer. Skönt faktiskt. <3

Nej nu ska jag kanske sätta på en film, kommer nog dock somna innan en hel film hinner ha spelats upp. Godnatt kära ni, hoppas ni får en mysig helg!

En kär throwback till två månader sedan på ön Koh Phangan i bästa Thailand.

Full Moon Party tog rum den 5 September och jag var där, MEN utan mobil den pajjat samma dag som festen var men på dagen, så har jag inte varken bloggat eller visat upp bilder från detta (eller från min vistelse på Koh Phangan & Koh Tao över huvud taget) på sociala medier förut, så här kommer det! Har tappat alla mina egna mobilbilder från Filippinerna & Thailand vilket suger men dessa bilder har jag fått skickade till mig.

Samma dag som min mobil pajade och ni inte hörde något mer från mig (5 September) så låg jag och stekte på Infinity Beach Club på Koh Phangan hela dagen. Minns att jag skulle träffa Anna där men min mobil gick sönder där (troligtvis vattenskada) och jag kunde inte få tag på henne. I alla fall, man kände nervositeten hos alla i luften då det var full moon party den kvällen, månadens största händelse i Thailand och en av världens fetaste fester. Natten innan hade vi deltagit i den officiella förfesten; the jungle experience. En fest i djungeln som var som en mindre och sämre version av Full Moon, som är på stranden och myyyycket mer folk,

Lite småbakis var vi kanske, men vi mådde bra. Solen stekte i Thailand och allt ägde.

Vid 6 började vi sminka oss, vi gick och åt middag & köpte outfits för kvällen (ni ser). Och sen var det förfest på hostelet. Vi bodde på ett ställe som hette Love Station, men ALLA hostel på Koh Phangan är bra fest i samband med Full Moon.

Vid 23-tiden åkte alla till festen och i samband med det börjar regnet ÖSA ner från ingenstans. SJUKT dålig timing och sen öste det hela långa natten så det blir så att alla festar helt dyngsura, body painten man fått rinner bort, många lämnar tidigt för att de fryser och är för blöta och festen blir inte så bra som om det hade varit bra väder. Men ändå en sjuk upplevelse med en stor strand proppad med människor som dansar, det var en riktigt rolig upplevelse men jag känner att jag vill uppleva det igen när det inte är regnsäsong för att minimera riskerna att få regn igen. Skulle vilja va där över nyår någon gång!

Dagen efter det, som kändes lite som 1 Januari, hängde vi på Infinty Beach Club hela dagen. Drack kokosnötter, badade, solade och hängde med gött folk från festen. Man var typ lite tom och lättad dagen efter full moon, om ni förstår? Som dagen efter julafton eller nyår, det är liksom över. Så kändes det efter full moon party.

Dagen efter det; den 7/9 med 4 dagar kvar borta för mig, tog vi båten över till Koh Tao. Där bodde jag och Anna i en bungalow vid stranden två nätter och jag gjorde typ ingenting, låg och solade och tog massage.

Koh Tao är känt för sin dykning men jag såg verkligen ingenting av ön, åkte mest dit för att Anna ville det och för att bocka av en till ö, men dök aldrig där då jag redan hade dykt i Australien & Filippinerna.

Har heller exakt INGA bilder från Koh Tao 😂 Så minns inte så mycket därifrån mer än att jag mest solade.

Den 9 September påbörjade jag sedan en lååång hemresa genom att tidigt på morgonen lämna Koh Tao för en båt till Surat Thani. Därifrån en lång seg buss till Krabi och ännu en seg buss till Phuket. Där var inte helvetet över utan då väntade en två timmars shuffle van till mitt hostel i Patong som jag bokat för natten, samma hostel som jag började Thailandvistelsen med. Att resa i 14 timmar själv utan mobil var så sjukt segt.

Väl i Phuket gick jag och åt och sov sedan tidigt. Dagen efter det var min sista dag utomlands efter ett år. En känslomässig dag där jag gjorde allt "asiatiskt" som jag sedan skulle sakna; tog massage, åt massa thaimat, strandpromenad, drack från en kokosnöt, åt grillad majs, osv. Gjorde allt för att fördriva tid då jag bara ville hem då (pga var ensam och hade ingen mobil). Hängde också på ett internetcafé en hel del då.

Klockan 6 blev jag sedan upphämtad av en van till flygplatsen och sent på kvällen flög jag Phuket -> Bangkok. I Bangkok hade jag en jobbig natt. Hade bokat ett hotellrum nära Bangkoks flygplats för att kunna få sova bra inför resan hem.

Meeen hade ju ingen mobil så det gick ju inte för då kunde jag inte ställa larm, så skulle försova mig om jag gick och la mig (anlände vid 1 på natten och skulle upp 6 igen). Så fick underhålla mig på hotellrummet genom att kolla på American Ninja Warrior på tv hela natten samt ta en lång skön dusch. Gick även en promenad till 7Eleven för att köpa snacks för natten och blev näst intill attackerad av vildhundar. Usch, "Bangkok-orten" var sjukt läskig.

När jag sedan ÄNTLIGEN hoppade i taxin tillbaka till flygplatsen så blev jag nervös och pirrig. Herregud, jag skulle hem! Jag skulle träffa min familj igen efter ett helt år! Men jag var också sjukt trött och sliten efter att ha dygnat.

Checkade in och allt gick bra. Minns faktisk inte vad jag gjorde på flygplatsen där, tror jag bara gick till min gate och var nervös där.

Hoppade sedan på en 12 timmars direktflygning till Stockholm och underhåll mig själv genom att kolla på hela 6 stycken filmer.

Och sen när jag klev av i Stockholm, kände den friska kalla luften och hörde svensktalande personal på flygplatsen, blev stoppad i kontrollen för att jag varit i Asien så länge, men till slut sedan lyckades komma igenom kontrollerna....Så ser jag min familj och min älskade hundvalp Maja, alla med tårar i ögonen vänta på mig med rosor och ballonger vid arrivals. Och därifrån har jag bloggat igen.

Det var min sista vecka utomlands det!

Jag saknar att resa något enormt men hade gjort det annorlunda om jag gjorde om det. Det främsta jag lärt mig av mina misstag är:

1. Packa LÄTT. Att ha kämpat mig fram med min rosa stora trasiga resväska på 25kg i Asien har varit ett helvete.

2. Lämna inte drinkar på en bänk utan att ha koll på dem.

3. Ta vara på varje dag, unna dig. Du gör inte detta för alltid. Ta det inte förgivet, njut! Ligg inte kvar i sängen hela dagen, det kan du göra hemma..

4. Våga prata med folk, våga ta första steget!

Blev en riktigt mysig helg i Uppsala med babe 💜 Jag åkte dit mitt på dagen i lördags och möttes av Jossan i Uppsala stad varpå vi strosade i butiker samt tog en fika på Moe Joe's. Där googlade vi upp fina resturanger i Uppsala och bokade efter många om och men (ALLA ställen vi ville till i första hand var fullbokade då det var alla helgona) bord på en resturang vid namn Magnussons.

Sen gick vi hem till Jossans mysiga lägenhet i Luthagen (en kvarts promenad ifrån stan) och drack rödvin och spelade spel innan det blev dags att gå till resturangen. Innan vi satte oss vid vårt middagsbord så ville vi ta en fördrink i baren som låg ansluten till resturangen, en känd bar i Uppsala som hette D1. Vi tog varsin cocktail (hallonmojito för min del) vilket var en bra start på kvällen!

Sen blev det dags för middag i resturangavdelningen och de hade ett system med mellanrätter istället för riktiga varmrätter så vi beställde in 3 stycken att dela på; en älgtacos, en hamburgare & en skål med pommes i tryffelolja & parmesanost. Supergott allting men man blev inte riktigt mätt, vi hade behövt ta in en till rätt men notan var redan rätt saftig som den var haha. Vi drack rödvin till det och hade det jättemysigt! (

Efter det begav vi oss till en supermysig (med en fancy känsla) bar som låg lite gömd inuti Rådhuset på Stora Torget som hette Frenchi. Det var verkligen en positiv överraskning, en riktigt fin mysig bar med en mystisk känsla då lokalen var mörk, röd och svart. Dyra drinkar men rekommenderar! Där tog jag ett glas Prosecco och Jossan en drink.

Och efter det blev det ett besök på Shotluckan - ett MÅSTE i Uppsala. Ett koncept som finns i i princip alla städer i Sverige FÖRUTOM i Stockholm som säljer hundratals olika roliga shots med eld och grejer, riktigt rolig grej. När jag var i Uppsala förra gången, i September testade jag "Vacuum" där man andades eld och denna gång tog jag deras kändaste shot, som ska vara riktigt god, äppelpaj. Den shoten tänder de eld på innan man tar den och ja, den var riktigt god! Shotluckan är verkligen en riktigt rolig grej med Uppsala och det är alltid massor av studenter där då Uppsala är en studentstad.

Efter en shot på Shotluckan gick vi till den spanska tapasbaren Iberico för en sista cocktail. En mojito för min del.

Efter det blev det nattkäk på Max och sångdags vid 3. En MYCKET fin kväll i Uppsala med babe 💕💕

Dagen efter det, det vill säga igår så tog vi sovmorgon, vaknade klockan 11, gjorde en mysfrukost med bananpannkakor & råsaft. Bananpannkakorna gjorde vi på ägg, banan, kvarg & kokosflingor och de blev SÅ goda! Till dem hade vi hackad nougat & daim. En bra start på en ledig myssöndag!

Sen slog vi på skräckfilmen The Boy som jag sett på bio förut, en bra skräckfilm faktiskt som inte är särskilt uppmärksammad. Och vid 3 pallrade vi oss ut i kylan för att strosa lite på stan följt av en fika på Uppsalas bästa fik - Café Årummet. Deras havreboll var sjukt god och det var jättemysigt där, så dit lär vi gå igen nästa gång jag är i Uppis!

Ett besök på Ica och lite flumm senare så hoppade jag på en tom buss till Stockholm och sen ett pendeltåg till Rönninge. Myshelg deluxe i Uppsala med babe 💕 Saknar att resa med henne!

...Idag har jag bara varit ledig, varit ute med Maja i skogen, städat lite hemma, haft ett telefonmöte och tagit det lugnt. Ska snart äta middag och sen iväg och träna. Inte tränat sedan förrförra veckan så skönt att jag kommer iväg ikväll!

Vintern hade känns som en käftsmäll om det inte vore för min nya vinterjacka jag köpt, och även min nya pälsväst som jag hittills inte använt men som ni garanterat kommer få se i bloggen snart. Den kanske för följa med till Paris & London i December? ✈️🍁

I denna underbara nya vinterjacka som jag införskaffade mig från Bubbleroom i veckan och premiäranvänder idag och även med nya vinterskor från veckan känner jag mig vinterfräschare än någonsin på väg till Uppis (Uppsala)!

Jobbat hela veckan och har nu äntligen helg. Igår kväll blev det idolmys med mamma, ostbågar och godis och idag har jag tagit vara på morgonen genom att ha silverschampoo i håret i en hel timme så nu är det helt silvrigt och fint.

Sitter på pendeln till stan för att byta till Uppsala för där väntar flumm med Joss framtills imorgon kväll. HUR grym är jag inte som dessutom lyckats åka helt utan packning??? Har inte ens handväska med mig utan bara fyllt jackfickorna med saker jag behöver såsom linskopp, tandborste etc. Sååå skönt!

Japp, så blir kvar i Uppis till imorgon kl 6 på kvällen. Tror vi ska ut och käka och ta några drinkar ikväll och annars bara mysa på stan idag såväl som imorgon! Man behöver verkligen bästismys då och då för att få flumma ut sig lite och ladda batterierna! 💕✨

Bilder med gänget jag träffade på Outpost Beach Hostel i El Nido på Palawan Island i Filippinerna, i början på Augusti i år dvs tre månader sedan. Saknar sjukt mycket, kan ha varit den roligaste veckan i mitt liv.

Hej på er. Jag sitter i lunchrummet på jobbet och äter en smarrig sallad från ICAs salladsbar och laddar batterierna inför att snart gå och jobba igen, enda fram till halv nio ikväll.

Fredag. Igen. Låt oss ta in det. Ännu en vecka passerad! Tiden går så otroligt fort just nu vilket givetvis både är på gott och ont. Fördelar är att det känns lätt att jobba för att det går så fort men samtidigt vill man ju inte bli äldre osv. Jag har jobbat mån-fre, som en vanlig svensson den här veckan, och efter idag tar jag långhelg med 3 dagar ledigt. Igår började jag dock klockan fyra, så jag hade en effektiv förmiddag på stan då jag köpte mig ett par supermysiga och fina vinterkängor i mocka och sen strosade jag runt lite på stan. När benen var lite trötta så slog jag mig ner på Espresso House för en fika och sen gick jag upp till pappas kontor och hängde lite där. Sen gick vi och mötte upp farmor och gick till Koh Phangan!! Bästa stället med bästa thaimaten och inredning/belysning som får en att slungas rakt tillbaka till Full Moon Party på Koh Phangan där jag faktiskt deltog för exakt två månader sedan, den 5 September. Livet är skumt.

Åt i alla fall en smarrig paneng curry och saknade Thailand extra mycket då. Saknar verkligen att resa och hur enkelt livet var. Inte för att det är svårt nu men...

Sen hoppade jag på pendeln därifrån till Rönninge och sen på bussen till Salem och jobbade ett kvällspass. Sen blev det Paradise Hotel i sängen och idag jobbar jag hela dagen, tar helg halv nio och då blir det Idolmys med mamma. Imorgon blir det ett finfint besök i Uppsala för att hälsa på Jossan! Stannar över natten, ska bli mycket mysigt ✨✨✨

Hejsan svejsan. Finns inte jättemycket att blogga om då jag mest jobbar, och när jag inte jobbar så äter jag, sover eller ligger i sängen och kollar youtube.

Meeeen idag är det ny månad, 1 November och det betyder att det är exakt en månad tills jag tillsammans med min söta kompis från Taiwan som pluggar i Paris tillsammans flyger till Los Angeles, USA! Är så taggad på att resa igen, även om det bara varar i cirkus 17 dagar (8 dagar i LA, 3 dagar i Paris och 5 dagar i London). Först ut är alltså Los Angeles. Har aldrig varit i Kalifornien förut och är så taggad på lite sol, att kunna gå runt i shorts och linne. Vi ska bocka av Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica, Venice, Malibu, Long Beach, Sunset Boulevard, Rodeo Drive och om vi har tid kanske vi tar en dagstur till San Diego eller/och Santa Barbara också. Är så laddad!!!

Sen den 8 December flyger vi till Stockholm igen (båda två), framme den 9e och vara här i två nätter och jag ska visa henne Stockholms bästa sidor runt julen. Den 11 December flyger vi sedan tidigt på morgonen till Paris! Jag har aldrig varit i Paris (okej, bara flygplatsen men det räknas ju inte) och vi har 3 dagar där (hon bor ju där) för att visa mig runt och så ska vi åka skridskor under eiffeltornet och uppleva jul i Paris. Och seeen den 14 December flyger jag ensam till London där jag ska vara i 5 nätter och träffa flera resekompisar och bara hänga där och strosa runt. Uppleva Winter Wonderland i Hyde Park och allt julpynt på gatorna. London på jul har varit på min bucket list länge, äntligen blir det av!

Oj herregud vad taggad jag blev nu när jag skrev detta, en månad kvar alltså. Ja sen kommer jag hem den 19 December lagom till jul här i Sverige. Hela December månad kommer med andra ord att bli perfekt. Men först väntar en månads jobb och lite annat skoj. Denna helg ska jag exempelvis till Uppsala och hälsa på Jossan och om två veckor blir det troligtvis en 23timmars-kryssning! Och också en del jobb. Nu ska jag kila till jobbet hörni.

Kram på er!

En helt ledig långhelg för första gången sedan hemkomst till Sverige är GULD värt ju. En mysdag med släkten igår med lunch på Barolo i Södertälje följt av halloweenfest i Rönninge hos en kompis. Jag var en djävul som ni ser, helt improviserat med saker jag hade hemma (vem har ens sånt hemma dock) och blod & en svart sotning av ögonen.

Trevlig fest och sen sov jag hos mamma då det var på samma gata som festen. Ligger här nu lite halvbakis (inte alls illa) och nyduschad och ska snart ta en promenad till pappa och packa lite och sen tillbaka hit då jag nu ska bo här i två veckor. Sen blir det den obligatoriska söndagspizzan på felinos med Ida och sen myskväll! Ledig imorgon med ❤️❤️❤️