Första måltiden på Magnetic Island blev en kycklingpizza. Perfektion på bild? 👋🏻

Ligger nu vid poolen på hostelet och vilar, tog precis ett dopp. Vi har varit och handlat mat i mataffären inför imorgon och ska planera morgondagen. Vi tänkte bila runt hela ön och stanna längs vägen för picknick osv. Men först väntar en mysig kväll här ikväll, lite drinkar och gött sällskap i baren! 🎉💯

Hej på er!! En glad Johanna som trots sömnbrist & lite småsjuk är på väldigt bra humör för nu sitter vi på färjan till Magnetic Island! Ska spendera två dygn där och åka scooter runt ön, snorkla, bada, vandra och mysa med koalor! 🐨

Har haft ett par mysiga dygn efter Whitsundays-kryssningen, en dag i Airlie Beach & en dag i Townsville. Igår till idag har vi hängt på bästa Rambutan Hostel, även känt som världens bästa hostel. Det är grymt så jag håller verkligen med, känns som hotell!! En grym pool, grymma solsängar, grym bar & resturang & lounge, fräscha rum och alla utrymmen är nice. Vi var bara där en natt pga att vi rullar till Magnetic nu, men spenderar 3 nätter där efteråt så det är jag sjukt taggad på, då ska vi bara chilla vid poolen och ta fina bilder, lite som Barcelonaresan för 1.5 år sen.

Igår hängde vi vid poolen, träffade gamla vänner från tidigare under östkusten som vi hängde med hela dagen och kvällen. Hade en supermysig kväll och somnade inte förrän 3-4 i natt. Gick upp vid 9 imorse, tog en skön dusch, checkade ut, hängde med lite vänner och nu sitter vi på färjan till Magnetic, med endast handbagage så det är sjukt skönt.

Puss 💖🐨🐶🐠

2 dagar, 2 nätter på en katamaran ute i korallhavsöarna - Whitsundays. Kan låta helt magiskt, vi hade dock väldigt otur med vädret då det ösregnade typ varje dag men det var ändå otroligt mysigt och fint. Snorklade, besökte Whitehaven Beach (världens 2 vackraste strand), chillade på sundäck och festade.

Hade vädret levererat hade det varit 10/10!

Efter att jag och Josefine gjort östkusten upp till Cairns där vi lär anlända i början av maj så är det tyvärr dags att säga hejdå efter 9 månader ihop. Hon ska till Sydney i några veckor för jobb och sen hem till Sverige, och jag ska till Asien men först till Fiji. Är både glad och ledsen över att det nu snart är dags att säga hejdå, vi har haft så otroligt kul ihop och upplevt så himla mycket, och faktiskt bott ihop sedan Oktober. Jag menar, herregud vad mycket vi gjort.

Vi började i början av Oktober 2016 med en grym vecka i Bangkok där vi bodde i en svit på ett femstjärnigt hotell, sen anlände vi i Australien för första gången den 15 Oktober, i Perth där vi spenderade 3 veckor, i Cottesloe, Fremantle & Perth City. Minns främst tiden på Ocean Beach Backpackers i Cottesloe då vi fick uppleva backpackerlivet och vi hade så otroligt kul och träffade så himla underbara människor.

Sedan åkte vi till Adelaide där vi spenderade 4 dagar i mysigaste Glenelg, sen 2 veckor i Melbourne där vi även bockade av surfning i Great Ocean Road & Phillip Island och en massa mys. Sen var det dags att bege oss till Tasmanien för 10 dagars äventyr och där träffade vi vänner för livet på tour. Miss you Ron, Kenza, Mark, Lukas, Daniel, Mathias, Maheen, Holly, Nathan!! And of course tour guide Sam ;)

Där, den 1 December, var kapitel ett av vår långresa över. Nu började ett nytt kapitel och det var en flytt till Sydney där vi skulle spendera 3 månader. Sagt och gjort, vi var där tills den 20 Februari men dock blev det inte alls som planerat. Det blev bättre, men mycket sämre för oss ekonomiskt haha, vi skulle ju jobba men det blev aldrig av...Hade inte eks stannat så länge där annars. Men vi bodde en månad på Captain Cooks Hostel där vi träffade så sjukt många underbara människor och sen två månader i vår alldeles egna helt underbara lägenhet i Darling Harbour. Sydney kommer alltid ha en plats i mitt hjärta och vara mitt andra hem. Min första egna lägenhet var trots i Sydney.

Den 20 Feb började kapitel 3, Nya Zeeland. En månad i detta underbara land på Kiwi Experience Tour. Ren och skär kärlek. Träffade vänner som jag tror att jag kommer ha förevigt. Vi pratar dagligen och åh. <3 Nya Zeeland var ett av de bästa stoppen där vi hoppade fallskärm, bungeejump, forsränning, klättring i grottor, surfade, etc etc. Queenstown var det absolut BÄSTA, ÄLSKADE Queenstown. <333333 I Love you Jack, George & Vincent 💖

Kapitel 4 började den 15 Mars och pågår fortfarande - Australiens östkust. Snorkling, dykning, surfning, fest, bad och sol. Gör helt enkelt det sista man måste se i Australien nu, sen har vi gjort allt. Och sen börjar kapitel 5, det första kapitlet där jag kommer resa ensam; Asien.

Att resa med en vän är en otrolig trygghet och det har varit så himla tryggt att vi gjorde denna resa ihop och att jag alltså inte lämnade Sverige på Arlanda helt ensam. Men, nu är det alltså dags för mitt Asienäventyr kommer bli helt magiskt det med och det gör jag alltså "ensam". Ensam inom situationstecken då man aldrig är ensam. Jag kommer träffa så mycket folk längs vägen, men jag menar utan någon som man reser ihop med officiellt.

Jag är redo för att vidga mina vyer - Asia, I'm ready for yah.

Bucketlist Asia:
☀️Fiji - Awesome Adventures 12 Day Tour Yasawa Islands
☀️Singapore - Universal Studios
☀️Indonesia - Surfcamp Bali, Gili, Lombok. Bali: Ubud, Kuta, Canggu
☀️Malaysia - Langkawi, Kuala Lumpur
☀️Philippines - Palawan Island, El Nido, Boracay, Panglao,
☀️Sri Lanka
☀️Vietnam - Ho Minh City, Nha Trang (rivieran), Phu Qouk, Phan Thiet, Halong Bay, Saigon
☀️Kambodja - Koh Rong, Koh Rong Samloen
☀️Thailand - Phuket, Phi Phi, Krabi, Koh Lanta, Koh Samui, Koh Phangan (Full Moon Party!) Koh Lipe, Koh Chang, etc. Avsluta i Bangkok

Två mysiga dagar i Airlie Beach!

Har strosat runt i stan, hängt vid poolen, chillat med vänner (känner ca alla på hela östkusten nu, haha) och myst runt här i Airlie. Igår blev det lite shopping bestående av två saker som jag redan är kär i och bär konstant, en bandana & hjärtsolbrillor. Hippien i mig har verkligen vaknat sedan jag kom till Australien haha.

Meeen nu har vi checkat ut, ätit & packat och sitter nu vid marinan och om 20 min går vår båt till Whitsundays, paradiset!!! 💖💖💖

Sol, bad, snorkling, häng på världens officiellt 2 bästa strand, bo på en katamaran i två nätter tillsammans med 25 andra ungdomar, och festa hela nätterna. Kan bli det roligaste jag gjort i Australien hittills? Kommer ha en mobilpaus så det kommer massa roliga inlägg med grymma bilder om 2-3 dagar! Puss 👋🏻💯

Igår morse anlände vi till Airlie Beach!! En spökstad efter cyklonen (fallna träd, palmerna saknar blad, etc) men det är faktiskt ändå mysigt här. En mysig huvudgata med butiker, ett mysigt hostel som vi bor på och faktiskt hyfsat nattliv.

Vi kunde inte checka in förrän 2 så jag tog en skön dusch, åt frukost, sedan gick vi ut och strosade på "stan". Drack den dagliga frappen på donken (addicted!!! Måste ha en idag med innan Whitsundays), handlade mat i affären, kollade butiker. Sen stekte vi vid poolen i några timmar, gick tillbaka ut på stan, lagade middag, fixade oss, gick ut faktiskt. Körde en 100% nykter utgång, riktigt skönt! Vi var på 4 olika klubbar/barer och träffade riktigt härliga människor, kom hem redan 12 och fick en bra nattssömn.

Nu är klockan 9.30, jag har vaknat och ligger vid poolen och steker. Dagens schema:
-Gå och checka in för Whitsundays imorgon
-Köpa saker inför Whitsundays
-Dricka frappe på donken
-Sola & bada

Imorgon åker vi ut på en katamaran i 2 nätter och gör Whitsundays med Whitehaven Beach och hela köret, kommer bli magiskt <333

I lördags var en mycket fin dag i Hervey Bay, jag, Josefine & vår nya vän David hängde hela dagen; åt frukost på ett mysigt cafe i marinan, tog en lång kustpromenad, checkade in den långa pieren, marknad, nakenbadade i havet (det har börjat bli en grej nu för oss, vi har gjort det på nästan varenda ställe vi varit på?), åt glass, handlade mat, hängde sedan vid poolområdet hela eftermiddagen och badade & lekte. Sedan lagade vi jättegoda quesadillas som vi åt och laddade för den långa bussresan. Natten spenderades sedan på en 13h nattbuss så natten var ju mindre bra haha.

Lugna dagar i Hervey Bay, det är dessutom långfredag = allt är stängt nästan så idag har vi bara strosat i hamnen, lunchat och fikat på uteservering och sen hängt på hostelet vid pool- och resturangområdet... Lite halvt om halvt haha men mysig dag!

Ska se till att få en bra nattsömn nu av två själ; 1. Jag är fortfarande förkyld. Hostar som en idiot. 2. Imorgon kväll väntar en 13 timmars nattbuss...... Ja ni förstår ju.

Bilder från igår, pannkakorna blev middag i Rainbow Beach på kvällen (första gången jag stekte och åt svenska pannkakor med sylt och grädde i Australien, så himla gott <3) och de andra är från Fraser Island innan vi lämnade ön mitt på dagen.

Har haft det chill och mysigt i lilla Rainbow igår & idag, mest vilat. Är fortfarande förkyld men känner mig lite bättre.

Idag har vi bara vilat vid poolen, strosat runt och gjort lite sånt. Lämnade precis hostelet och står vid busstationen för att hoppa på vår buss till Hervey Bay, vilket är 2 timmar upp längs kusten. Där ska 2 nätter spenderas innan vi hoppar på en lång nattbuss därifrån upp till Airlie Beach där man åker ut till Whitsunday Islands vilket vi ska göra den 18/4!!

Är nu på väg hem från Fraser Island efter 3 helt magiska dagar här även om jag inte mått på topp idag haha... Igår eftermiddag så besökte vi en liten flod där vi åkte badring ner för strömmen och sen besökte vi en oljesjö som var väldigt bra för kroppen. Sen vankades det middag, lägereld och fest med hela gänget (dubbelt så många som kvällen innan då ytterlige en grupp kommit) som avslutades med strandfest och det var en otroligt rolig och lyckad sista kväll.

"Ramlade in" (skämt åsido) i tältet klockan 3 och klockan 6 ringde sedan larmet igen så det är därför jag varit så seg idag, sömn finns det inte riktigt tid för när man är på en tour över bara några dagar. Vi checkade ut från campet och åkte sedan iväg med bilarna, gjorde en vandring dryga timmen som skulle leda oss till en sjö runt sanddynor med regnbågsfiskar som äter död hud från människor. Vandringen dit var dock hemsk... Vi alla är slitna och att gå i uppförsbacke i 30 grader och stekande sol, hungriga, förkylda, bakfulla, trötta, det var inte kul... Skönare när vi kom fram i alla fall och badade och fick naturligt fiskspa och sen skulle vi vandra tillbaka men det var inte lika jobbigt. När vi kom tillbaka hade vår tourguide, bästa Brett, dukat fram wraps så dagens första och hittills enda måltid (mådde för dåligt för frukost haha) satt SÅ fint. Jag och Sara avslutade med ett dopp i havet (man ska egentligen inte bada i havet på Fraser Island, på grund av väldigt starka strömmar och väldigt mycket haj, men vi har tagit risken flera gånger, vi nakenbadade igår natt osv... Så länge man håller sig rätt nära stranden och är försiktig är det ju okej)

Nu är vi i bilarna hem till Rainbow Beach. Hejdå Fraser, du har varit underbar! <3

Sista två bilderna: Tog dem mitt i vandringen trött och sliten (ser gladare ut än var jag var, haha.) men tog de bara för att ta bild på mitt hår. Solen har verkligen gjort sitt, det är SÅÅÅ ljust??? Och så naturligt.
Jag älskar mitt "nya" blonda lockiga hår som skapats här i Australien av solen och allt saltvatten