Hej alla!
Sitter nu på tåget mot Tierp - påväg hem. Gick till stationen och det tar mycket mindre tid än att gå, konstigt nog haha. När jag kommer hem ska jag äta något fort och sedan ska jag åka mot stallet och rida city, sedan ska jag fixa Madicken och åka mot träning 😁 taggad på hoppträning!
Förresten, har ni några roliga tips som vi kan skriva om? Skriv gärna då 💓
Kram Jossan

Bild brist 😂

Josefin , Vardag, Planering

Jahop då var det måndag igen då och lovet är slut.
Skulle bara kunna lägga mig i sängen och somna där och sova bort hela dagen - Trött. Idag väntas slöjd och massor av saker att göra i kurs. Idag väntas också hoppträning för Cia! Dubbelt så roligare, eller nej hundra gånger roligare. Slutar 14:20 idag, så vi får se om jag hinner med det tåg som är tänkt att jag ska hinna med, om jag Bill säga att min buss är tillräckligt snabb och jag orkar springa 😅. Ska nog fråga om jag kan få ta en annan buss, men vet inte. Men snart ska jag åka, mitt tåg går 7:43 😅
Kram Josefin!

Visst håller ni med mig?😎

Emmie, Lanzarote

Idag har det varit en rolig dag!
Direkt efter frukosten, drog hela min familj + Elias kompis oss upp på en vulkan!! Det tog typ 1 timme bara att gå upp på den, det var jättebrant och varmt å vi hade knappt nå vatten så vi dog typ hehe.. Men väl uppe var det så coolt å så värt det asså! Det var sååå fin utsikt och vi var ner i den här kratern där all lava å så kommer ut när den får utbrott, det var såååå coolt!!😻 Efter det var vi typ döda, men ja hehe..
Sedan så solade jag lite, å efter de så mötte jag upp min kompis León och så badade vi lite med Elias och hans kompis i poolen!
När vi höll på att frysa ihjäl så gick jag och León upp, bytte om och gick runt å pratade rätt länge, typ bara hängde liksom.
Efter ett tag så bestämde vi att vi skulle möta upp morfar å Inger å så skulle vi äta lunch tillsammans, så vi träffades och åt. Jag var fett nyttig och tog ceasarsallad, men de är asgott så yä😂
Sen låg vi på stranden och solade, tills vi tröttnade och gick upp till hotellet igen. På vägen upp mötte vi León så jag hängde med honom lite, å så badade vi några minuter med Elias och hans kompis innan poolerna stängde.
Nu på kvällen så har vi ätit pizza (inte lika nyttig) och sedan inte gjort så mycket mer. Den här dagen har varit superrolig, imorgon är det lite oklart vad vi ska så aa.

Puss Hej💗 /Emmie

Här är kratern, jag ringade in människorna på andra sidan, så ni ser ju hur stor den är ((:

Utsikten där uppefrån

Josefin , Vardag

Idag red jag ut på city, trodde det skulle vara bra ute men tydligen inte.. han fick snö styltor och det var is under snön så han halkade också 😩 travade på några ställen men jobbade han i skritt också.
Red sedan Madicken i ridhuset, hon var fin, lite spänd ibörjan men fin. Sedan gick grejen till vår vatten sak den som man vrider på och så kommer det vatten ur den, haha vi har en vatten tank super svårt att förklara, men den gick sönder, yey.. lixom 😂😩 Aja, ska lägga mig i skaplig tod idag, skola imorgon 🙃🔫🔫
Kram jossaaaan

Josefin , Vardag

Ja.. söndag alltså, sista dagen på lovet & imorgon blir det skola. Lagom taggad 😩🔫 idag åker jag till stallet vid lunch, ska rids båda, kanske blir en uteritt på någon Av dom om det är bra underlag. Sedan väntas ett möte på som ska hållas på tirk med mig och några andra barn, det handlar bara om bråket och de, då mycket får ni veta om det.

Tänkte köra Den hästtagg, fast jag kommer inte tagga någon 😁
Men vi hörs, kram josefin❤️

Emmie, Lanzarote

Idag har varit en supermysig dag!
Först när vi vaknade så var det ganska mulet, efter att vi hade ätit frukost så la vi oss vid poolen och väntade på att solen skulle komma fram. När solen inte är framme så är det rätt kallt, för det blåser mycket! Efter lunchen ungefär så klarnade det upp och det blev STEKHETT.. Jag låg i solen ett tag, tills jag blev trött och inte orkade de mer hehe.. Då gick jag och letade efter Elias (min lillebror) och hans kompis som han hittade idag. Dom hittade jag typ 3 KM bort där dom spelade Pokemon Go, förvånad? Inte direkt haha.
När vi kom tillbaka till hotellet så hoppade vi i poolen vilket behövdes för fy satan va varmt det va! Efter ett tag kom en till kille, i min ålder, dit och alla fyra började "leka" med varandra i poolen!
Jag och killen i min ålder tröttnade efter ett tag och gick upp, sedan gick vi runt och pratade ett bra tag. Enda tills vi skulle äta, då bytte vi snap och bestämde att vi skulle träffas imorgon också!
Nu på kvällen promenerade vi till hamnen och åt middag på en restaurang med morfar och Inger, det var mysigt! Vi kom precis hem och jag är trött, så nu ska jag sova.

Imorgon ska vi upp på en av vulkanerna som ligger här precis bredvid!

Hotellet på kvällen👆😍

Josefin , Vardag

Idag har de varit en lång men något tråkig men roligt haha, först hämtade vi Tuwa och sedan åkte vi mot gpks kick off på real. Dom gick igenom massor av saker blad anat smittskydd och hur man ska vara som förening, massor av info! De va väldigt kul! Sedan åkte jag till tirk för att ta emot priser men behövde sitta på hela årsmötet... sååå tråkigt, men fick ta vandringspriset för KM och fick ett diplom för framgångsrikaste ekipaget på ponny i hoppning 2016 😄👌🏻 kul! Bästa city ❤️ red ojdå city vid halv 9. Han fick ridas igenom efter ca 1 veckas vila 😫
Nu ska jag gå och lägga mig, inorgon är det möte igen.. men vi hörs! Kram Jossan

Kollade på casalls avtackning ❤️

Planering, Josefin , Vardag

Heeej!
Idag är det en fullspäckad lördag, kom hem igår sent och fick träffa sötaste gosigaste city igen efter denna vecka <33. Men idag väntas 2 klubbmöte, jo GPK (gävle ponnyklubb) har 13:30 tror jag, sedan ska jag på tirks och hämta priser 17:00 när jag vann KM och blev framgångsrikaste ekipaget i klubben i hoppning 😁.
Sedan efter ska jag rida båda ponnyerna! Men vi hörs senare! Baiii //josefin

Emmie

Nu har vi varit här ett tag, har bara inte uppdaterat😉
Det är superhärligt här! Poolen är såhär lagom (is) kall och det är perfekt väder, bättre kan det inte bli! Vi har fin utsikt från rummet och jag trivs redan superbra! Det finns dock sjukt mycket vulkaner här, asså typ 50 stycken bara på vägen mellan flygplatsen och hotellet?!
Aja, vårat hotell heter Flamingo Beach och det är supermysigt här, rummen är "typiska" Spanska hus, alltså vita med rakt tak(:
En sak som var fett kul, var att i morse på flygplatsen såg jag två personer som såg väldigt bekanta ut. Ja, nämligen morfar & Inger (: Det visade sig att dom skulle på samma flyg som oss fast dock till ett annat hotell, men jag tyckte det var lite kul haha.
En sak till är att vi inte har en aning om vad klockan är, ALLA klockor visar olika tid så vi får improvisera lite hehe..

Men ja, jag har inget aning om vad vi ska göra imorgon, vi får se helt enkelt!

Puss Hej💗 /Emmie

(det kmr bli mycket ikke-häst inlägg från min sida en vecka framåt)

• Emmie

Josefin , Vardag

Nu åker vi hem mot Tierp igen.. kommer sakna Billdal 😫💞 det har varit en jätte bra vecka! Igår kollade vi och så. Idag hade allt ute frusit 😞😫 och vi fick inte rida i ridhuset föns halv 11 & jag hade inte kunnat de så red ett tag på banan i skritt sedan skrittade jag ut i skogen en bit. Men denna vecka är svårslagen!! Bästa meetinget!😍 längtar inte så mycket tills jag ska roda city.. resultatet från en veckas vila kommer bli en stel och galen ponny.. 😂😂😫 men de får jag ta! Saknar prinsen ❤️ men nu måste jag spara batteri.. 65% och minst 7 timmar kvar 👏👏 smart 😂