Efter fisket så har jag fortsatt min semester med en massa sol, bad och härliga dagar med familjen. Jag var nyss med dom på flygplatsen och vinkade hejdå och nu sitter jag på jobbet och inväntar ett 8h pass 11-19.

Det blev en tidig morgon för vår del idag då vi skulle hopp på en båt 06.00 för att åka ut på en fiske tur. Det var en jätte härlig upplevelse och trots att jag lätt blir sjösjuk lyckades jag hålla mig Hyffsat idag så det var jätte kul!
Det var så sjukt mysigt också att det var så tidigt på morgonen så vi fick sitta i båten och se soluppgången, helt underbart!

När vi kom hem från fisket så blev det en nap på några timmar då ingen av oss hade fått så mycket sömn och sedan mötte vi upp en vän för att äta middag ute.

De senste veckorna har planerat simons födelsedag, från bröjan hade jag väldigt svårt att bestämma vad jag skulle hitta på att ge. Simon fyller ju ändå 20 så det är ju en lite mer speciell födelsedag dessutom men nu har jag hittat det perfekta och jag är såå taggad att se simons ansikte när vi anländer på plats imorgon och han får veta vad vi ska göra. Vi ska nämligen hoppa på en båt och fara ut och fiska, han har velat göra detta sedan vi flyttade hit så det är perfekt ju! Är så taggad jag med haha.

Nu är det snart mitten på maj och oj vad tiden går for! Simons föräldrar har varit på besök i snart en vecka, det har blivit mycket spring runt i Valetta och Sliema, vi har även hunnit på marknad och en hel del härliga måltider.

Jag har bara 2 jobb dagar kvar och sedan tar jag semester mellan 13-23maj vilket ska bli såå härligt! Och som pricken över i så kommer min familj hit så jag får mysa med dom också❤

Bjuder på två bilder från veckan.

Bestämde mig för några månader sendan att när det var dags att färga håret igen så skulle det röda bort och så fick det bli. Jag bonade en tid hos frissan förra veckan där jag spenderade flera timmar med blekning och färgning och nu i torsdags satte de i en toning så nu är det klart och jag är super nöjd med resultatet!

Här är några få bilder från mina lediga dagar, jag och Simon tog en dag i Sliema men lite fönster shopping, massa drinkar och Mat såklart.

Jag har även hunnit möta upp en kollega på jobbet och vi for och shoppade lite grejer inför en fest vi båda ska på i slutet på april med hawaii tema och efter det blev det lite partaj med några fler kollegor.

På det har jag även hunnit bara njuta i solen de dagar den velat titta fram.

Då jag var ledig onsdag och torsdag och ändå kände att jag hade orken till att laga mat gjorde jag en hel drös med tacos så det fick bli middag både onsdag och torsdag. Nu är jag tillbaka på jobbet 11-19 i fyra dagar och sedan 19-03 i två dagar, skönt med lite varierade tider men föredrar ändå 19-03!

Det blir mycket jobb för mig nu i början på april men hade en ledig dag i torsdags efter 5dagars jobb och innan 5nya. Jag och Simon försökte ta en sovmorgon men vaknade innan kl.13 (ja det är sovmorgon då vi slutade jobba sent och inte va hemma för än närmre 04). Vi gick och köpte lite kex och frukt och sedan tog vi en promenad till en mysig klippa och hade lite picknick.

I fredags hade vi en planerad fest vi for på, den sög så vi gick väldigt tidigt så vi skulle hinna käka och sedan gick vi ut direkt efter istället för att gå tillbaka till förfesten. I lördags for jag och Simon på house party då en på mitt jobb fått egen lägenhet och ville inviga med bbq osv. Riktigt trevligt hade vi, träffade massa nya folk och åt massa god grillad mat.

Efter mina 4 jobbdagar tänkte jag ta en lång sovmorgon i måndags med icket blev det så, vaknade 10 och kunde inte somna om.. Klev istället upp, gick till frissan och bokade klipptid till på lördag, gick förbi en sväng på affären och löpte in lite grejer så jag kunde göra lunch och sedan traskade jag hem igen.

Bestämde mig att eftersom det var så fint väder ute ta och städa terssen så jag sedan kunde äta min lunch ute på den. Sagt och gjort, efter jag städat hängde jag ute på terassen i solen 4-5h och det var sååå skönt!