Har åkt på en rejäl förkylning, möjligtvis feber också plus att bihålorna är täta eller vad man säger.. Jobbade 19-03 onsdag och torsdag och var i onsdags jag började känna mig hängig så har det bara gått utför sedan dess.. Är ledig idag så har spenderar mesta delen i sängen framför massa gamla Disney filmer❤ Tog en sväng förbi Apoteket och köpte tabletter som ska lätta trycket på bihålorna och sprang även in på en butik och köpte lite läsk. Så nu ska jag fortsätta min kväll i sängen med läsk, te och mina tabletter.

Jobbade 11-19 både fredag och lördag och då Simon jobbade samma tid fredag och ingen hann till någon matbutik innan de stängde så bestämde vi oss för middag ute. Givetvis blev det vår favorit restaurang i Marsaskala, Uncle Matts.

Lördag efter jobbet tog jag en prommis till Linda för att göra mig redo för kvällen. Vi väntade på Danielle och sedan var alla där, vi drack lite cider osv innan vi begav oss mot PV för middag och partaj resten av kvällen, var hemma kring 05.30 och hade en sjukt kul kväll!

I fredags for jag och Simon in till PV för att gå på bio, jag fick ju ett bio kort då jag blev dealer of the month så vi tänkte passa på att använda det. Vi valde den nya star wars filmen, åt middag ute och hade en allmänt mysig dag/kväll utanför lägenheten!

Provade även äta dumplings i en kyckling soppa vi köpte, inte riktigt min grej men inte helt fy skam ändå!

Så en summering av 2016 kanske!
▪️Bytte jobb i början av året.
▪️Firade Valborg i Hemavan.
▪️Var på Bråvalla festival och hade en mini semester med mina bästa vänner.
▪️Jag fyllde 20 och hade en fantastisk födelsedags fest/avskedsfest.
▪️Jag såg till att en av mina största drömmar gick i uppfyllelse, jag flyttade nämligen till ett annat land och började jobba!
▪️Tog en veckas semester hem till Sverige, inget jag någonsin trott jag skulle göra för än nu!
▪️Jag har haft en fantastisk kille vid min sida hela året❤️
Hela året känslomässigt har varit en bergochdalbana men de bra stunderna har helt klart toppat de dåliga och jag känner att 2016 var ett fantastiskt bra år, verkligen utan tvekan, nu hoppas jag bara 2017 blir minst lika bra!

Jag firade min nyårs afton med att jobba 11-19 och sedan party hemma hos mig. Jag hade jätte trevligt men många fina människor!
Gott nytt år och godfortsättning på er!

Då vi inte riktigt har någon hall och just utanför dörren har vi ett byggkaos då de håller på att bygga en hiss så bestämde jag mig för att vi behövde en klädställning så vi hade någon stans att hänga av oss jackor och skor. Simon tyckte inte det var en dålig ide heller så jag googlade upp saken och hittade en affär och de hade en väldigt fin klädställning med två st hängare.

Mycket bättre än att ha jackorna på soffan! Haha.

God kväll och god jul!

Detta blir min andra jul för iår, hade en mini jul med familjen då jag var hemma i Sverige med allt det goda jag gillar på ett julbord, mys med föräldrar, morföräldrar och syskon, underbart.

Idag firade jag och Simon vår första jul tillsammans (egenteligen andra men vi träffades bara en kort stund förra julen så har inte bestämt om jag ska räkna det eller ej haha.) men även vår första jul utan familj i närheten. Vi började morgonen med paket sen handlade vi lite och lyckades få ihop köttbullar, korv och skinka som ett vanligt julbord sedan fick vi ha potatis gratäng och sallad till, haha.

Imorse 11.40 landade vi på Malta efter mer än 24h resande. Vi hämtade ut väskan och gick sedan och åt lite lunch innan jag behövde kika vidare mot jobbet. Känner redan nu vid 21 att jag är trött, vilket inte är så konstigt dock efter allt resande, men ett 12h jobb pass på det är lite slitsamt! Tur jag inte börjar jobba för än 19.00 imorgon så då kan jag sova ut ordentligt!

Förutom att äta pizza i Sverige så träffade jag de allra flesta jag ville hinna träffa, firade mini jul med familjen, åt middag med Simons föräldrar och mormor/morfar, partajade 2dagar och åt godis osv. Åt inte så mycket onyttigt som jag trodde jag skulle göra, kan va så att jag vant av mig från godis och chips så känner nog helt enkelt inte samma sug efter det längre.
Hade iaf en super härlig vecka, men är väldigt skönt att få komma hem till vardagen här på Malta igen!

Är nu hemma i Sverige igen, på besök då såklart. Kom fram till Skellefteå kring 15.45 i tisdags och där stod mamma, pappa och Jossan och väntade på oss. Vi plockade upp min väska och sedan åkte vi och lämnade Simon hos hans föräldrar. Jag hade fått äran att bestämma mat, valde givetvis glutenfri pizza då jag inte hittat några goda på Malta.. Super gott var det att äta pizza iaf, och ett glas trocadero till det gjorde livet så himla bra!

Jag har även hunnit träffar morfar och några av mina vänner redan, och ska träffa ännu fler imorgon. WIHO! Är så taggad på livet och på att umgås med alla jag känner och bara må i några dagar, tänka sig att man kan sakna sitt "hem" så mycket när man tyckte så dåligt om det innan man flyttade härifrån. Underbart.

Jag kom till Malta i slutet på augusti och har inte haft speciellt mycket hemlängtan alls, klart jag saknar mina vänner och min familj men vem gör inte det? Det gör man ju även om man bara tar en semester vecka utomlands!

Men jag och Simon bestämde oss för att boka en resa hem till Sverige förra veckan för att kramas med familjerna och fira en mini jul. Kan inte sticka under stolen nu att jag inte har hemlängtan, nu när jag vet att vi ska hem, oj vad jag längtar!
Skellefteå, vi ses den 6 december🏡

I lördags for Linnea hem med ett ganska tidigt flyg så när vi hade kramats hejdå färdigt tog jag, Simon och Elin bussen till Cirewwa för att ännu en gång ta färjan över till Gozo men denna gång även åka vidare till blue lagoon.