Hej! Har nu varit hemma några veckor, och har fått min mobil lagad så tänkte slänga upp lite bilder från Bali. De kommer dock ej i ordning.. Enjoy!

Idag gick vi till monkey Forest vilket är en stor skog med ca 600 apor i. Var sjukt coolt att de dem på så nära håll, men samtidigt läskigt då de hoppade på folk och försökte ta deras grejer. Maria och Jessica var modiga nog att mata dem med banan så de hoppade upp på axlarna!

Har även köpt oss de fulaste matchande turisttröjorna vi kunde hitta! Har fått mycket beröm för dem idag. Många som smygfotat oss och det var till och med en indonesisk man som frågade om han fick ta kort på oss hahahaha. We are gonna be famous 😉

Gick o åt lite lunch och beställde in varsin juice, visade sig att dem matchade våra tröjor också!

Ikväll ska vi på uppvisning av indonesisk dans!

Ha det bra så syns vi om några veckor!

Hej på er alla fina där hemma!! Förlåt återigen för värdelös uppdatering om vår resa, men har inte haft tid, wifi eller så mycket att skriva om sista tiden i Nz. Så nu tar vi Bali istället!!

Kom hit i torsdags och tog en taxi till Seminyak där vi hade bokat boende för 4 nätter. Där tog vi lite massage och body scrub, låg på stranden, drack ur en kokosnöt,  åt och drack gott och bara hade det riktigt gött!

Igår så hyrde vi en privatchaufför Simon (Eller Simon Stopp!!! som han kallade sig 😂) som var superrolig att åka med. Skrattade så himla mycket under den taxituren! Åkte till två olika tempel och ett vattenfall innan han lämnade av oss i ubud. 400 svenska kronor betalade vi för hela dagen (11:30-18:00) och då dricksade vi ändå, så man kommer undan rätt billigt här

Detta ser man överallt där man går ut ned gatorna. Det är som gåvor till gudarna om jag fattat det rätt!

På kvällen gick vi till en restaurang och åt mat. Fick till och med stolen utdragen och servetten lagd i knät haha! Jag och Jessica åt vårrullar till förrätt, sen hade vi alla olika varmrätter. Min middag+dricka gick på ca 100 kr så det var vi nöjda med!

På vårt "hotell" fick jag ett varmt välkomnande (se bild) och vi lyckades få ner priset ytterligare då vi inte fick det rum vi bokat (1 enkelsäng och två dubbelsängar utan badrum) utan vi fick ett med en enkelsäng och en stor dubbelsäng med eget badrum. Så vi var mer än nöjda över det! Frukost får vi genom att sätta oss utanför vårt rum på vår uteplats så kommer en i personalen och tar vår beställning (gratis frukost) och så får vi den serverat utan att behöva röra ett finger.

Och det bästa av allt: Vi betalar bara 55 kr/person o natt 😃

Man känner sig som en kung här 😉

Spenderade några dagar i Dunedin, vilket var en ganska tråkig och kall stad. Vi kollade runt på lite kyrkor, drack kaffe, drack vin, åkte för att titta på sälar och pingviner, men fick dock bara se sälar. Åkte även ner till Nugget Point för att se soluppgången, sov i bilen (värsta natten någonsin då det var så fruktansvärt kallt!!) och åkte sedan vidare mot Lake Tekapo.

God förmiddag! (eller godnatt för er)

Ställde alarmet tidigt idag för att kolla soluppgången över bergen, var verkligen värt det. En av de finaste soluppgången jag sett 😍

Nu sitter jag i stan i en liten park där det är marknad och lyssnar på en gatumusikant. Himla duktig!

Ikväll ska vi förmodligen ut och äta middag med en av Marikas vänner, och sedan ska vi på pubcrawl!

Låter som en helt ok dag ellerhur? Queenstown är verkligen helt fantastiskt, en stad jag gärna skulle bo i. 😍

Igår ringde klockan vid fem då vi skulle åka på en buss och båttur till och genom Milford Sounds. Bussen hade glastak så att vi kunde se bergen.

Stannade på vägen lite snabbt för att hoppa ut och fotografera. När vi kom fram åkte vi på en båttur genom milford Sounds, så himla vackert! Fick se delfiner och sälar med. Vackra vattenfall och solsken (vilket inte händer så ofta, regnar 280 dagar om året)

I onsdags gjorde jag äntligen det jag fruktat mest denna resan. Jag slängde mig ut från 134 m! Var sjukt nervös innan och när jag skulle stå där på kanten tänkte jag verkligen "herregud, vad håller jag på med?".. Fruktansvärt att stå där och se ett stup rakt ner.. Haha det sista jag sa till killen som jobbade där var "omg, is this really safe?" sen var det inte någon återvändo!

Och klantig som man är så hoppar jag fel så jag hamnar inte med huvudet först, så innan jag vändes i luften kunde jag vara tänka på att nu bryter jag ryggen... men det gick ju bra iaf!!

Var sån sjuk känsla efteråt att faktiskt ha klarat av något man varit så rädd för att göra!

Men när bungyn var klar var det dags för Nevis Swing, nya Zeelands högsta gunga!

Den var så sjukt rolig, hade gärna gjort den igen!

Precis innan gungan, vi är så taggade!!

En helt fantastisk dag helt enkelt! Avslutade med domino's på vägen hem 🍕

För några dagar sedan begav vi oss från Haast (vilket var världens minsta håla där det varken fanns mottagning, wifi, tv, butiker eller något... det som fanns mest av var sandflies.)  mot Wanaka. Vi stannade på vägen vid Blue Pools och Thunder Creek Falls. ⬆

Obligatoriska bilden på Wanaka Tree som står i Lake Wanaka.

Tog mig även en kortare hike på ca 2 h. Var riktigt fint!