I morse bestämde vi oss för att spela en omgång tennis är på hotellet. Helt perfekt att det finns möjlighet att göra såna saker också. Vi kände att det var dags att röra lite på oss nu efter att Jesper har mått lite halv dåligt samtidigt komma undan från solstolarna. Förutom att spela tennis så ligger vi i solen hela dagarna och badar för fullt. Eftersom vi åker till Bangkok på söndag och där finns det inte alls för mycket tillgång till sol och bad. Så nu pressar vi det sista ;)
Men annars har vi det helt underbart men hemlängtan börjar ta form ganska så rejält nu för oss båda. Men 7 dagar kvar innan vi är på svensk mark! Helt sjukt när man tänker på det och så mycket vi varit med om.
Hoppas ni alla mår bra där hemma i snö/regn slasket.

Här ovanför ser ni vår fantastiska utsikt på vårt nya hotell som vi checkade in på igår. Ett riktigt fint hotell. Våra planer idag är att ligga vid poolen/havet och ta det riktigt lugnt och sedan ikväll åka in till Pattaya City. Eftersom Jesper har varit matförgiftad och mått lite dåligt så har vi i ett par dagar legat inne så det ska bli riktigt skönt att komma ut och göra saker. Hoppas ni har det bra där hemma och om ca en vecka så ses vi!

Hallå från Pattaya, vi har nu anlänt hit. Alltså vår sista destination innan Bangkok.. vi är inne på slutspurten. Men vi njuter för fullo och bor på ett 4-stjärnigt hotell några kilometer utanför Pattaya City. Så vi slipper det riktiga "stöket" eller vad man ska kalla det.
Annars mår vi helt okej förutom att jag har dragit på mig en riktigt förkylning men gick till närmsta apotek och fick några piller så nu håller vi tummarna för att det ska gå vägen och hjälpa till. Vi gissar på att jag fick den när vi bodde på det förra hotellet då vår AC var så kall oavsett vilken grad och vilken inställning man hade den på. Tyvärr så blir man då sjuk av det..
nä nu ska vi fortsätta att sola o bada vid poolen (lite för långt att gå till havet har vi märkt men vi ska ge det ett försök ikväll) och äta glass i mängder.
Hoppas ni har det bra där hemma och att julstämningen är på topp, vi har inte riktigt fått den än ;)

En liten hälsning från oss. Så här såg det ut när vi åkte moppe idag, ön är inte stor så vi åkte kust till kust på ca 2 timmar med massor av stopp.
Men wow vilket väder vi haft idag, inget moln på himlen och stekande sol. Ligger mellan 30-35 grader hela tiden så vi njuter för fullt nu!

I morse stod klockan på 06:00 för att vi för första gången ville se soluppgången då den går upp precis utanför vårt hotell. Sagt och gjort gick vi upp vid 6:00 och möttes utav den här helt fantastiska synen. Helt klart värt det. Nu sitter vi på vår balkong efter att ha legat på stranden i två timmar. Dock så har vattennivån höjts något extremt så gick knappt att ligga på solstolarna då det skvätte upp vatten samt att stolarna åkte längre och längre ner i sanden och vi blev blötare och blötare. Så nu har vi tänkt att torka lite och sen gå och hyra moppe i några timmar.
Ha en fortsatt fin onsdag!

Finns så mycket fantastiska hundar här på ön och idag under vår kvällstur för att äta så mötte vi på dessa fantastiska valpar. Var fem små helt underbara varelser som låg under en solstol. Blir helt såld varje gång, gör ju inte suget mindre på att skaffa hund.
Sen kan man ju inte låta bli att gosa med dem, när de kommer fram nyfiket och börjar busa. Vill nästan ta med alla hem!

5,5 timmar senare och vi kom fram till vår nya destination. Vi blev upplockade på hotellet lite efter 11.30 och intryckta i en gamla minibuss som skulle ta oss till Koh Samet. Vi blev lovade på turistbyrån att det skulle ta ca 3 timmar men som vi upptäckte återigen på bussen så kan man verkligen inte lita på Thailand och dess tider. Finns verkligen inga tider här och vi tycker ju att vi borde ha lärt oss det snart. Men men efter lite strul i morse med hotellet vi bokat så kom vi äntligen fram och fick checka in. De hade tydligen blivit överbokade så vi hade bara tur att någon avbokade ett familjerum då vi annars hade fått bo på ett annat hotell. Men vi blev uppgraderade från ett standard till ett familjerum så nu sitter vi här i vårt fina rum med massor av sängar och ska snart krypa ner och sova. Vi bokade även upp oss på detta hotell tills på lördag så vi inte behöver krångla med byte av hotell eller liknande, plus att hotellet ligger mitt på stranden. Så våra flippflopps kan vi nästan lämna på rummet under dagarna!
Nä nu dags för sängen innan jag somnar medan jag skriver. Ha en fin söndag där hemma och glad första advent :)

God lördagskväll på er där hemma, hoppas att allt är bra med er. Med oss är det fantastiskt, förutom att vi nu börjar få mail från flygbolaget vi ska flyga med här ifrån om hur många dagar det är kvar tills vi är i Sverige igen.. Så det börjar verkligen bli verklighet att vi är inne på slutspurten här. Vi är inte redo för att lämna detta och åka hem till vardag och rutiner! Så vi njuter av fullo här och kommer att göra det tills vi sitter på planet.
Men just nu befinner vi oss på Ko Chang som jag skrev i ett annat inlägg, dagarna här har sett ut nästintill precis som på bilderna ovan. Vi dricker öl i solen, äter färsk frukt och dricker färska juicer till lunch precis vid havet samt ligger i var sin solstol hela dagarna. Precis som man ska spendera (december) sina dagar på ;)
Förutom att vi har det fantastiskt bor vi också på väldigt fina hotell med super frukostar. Något vi verkligen har längtat efter, frukost existerar knappt i dessa länder. Men eftersom det är så mycket turister här så är det nästan ett måste på hotellen.
Idag har vi även bokat en minibuss som ska komma och plocka upp oss i morgon för att köra oss till nästa destination här i Thailand. Vi ska till Thailändarnas semester ö, Koh Samet som ligger några timmar från denna ö. Så det ska bli riktigt kul att få se hur dem semestrar och förhoppningsvis slippa vissa turister från ett visst land (👍🏻).
Vi har även haft riktigt tur, vi mötte en man här på hotellet som berättade att han hade startat sin semester på andra sidan östkusten, dit vi först hade tänkt åka, men att han hade fått lämna ganska drastiskt för några dagar sedan på grund av ett himla regn och översvämningar. Så tydligen är det väldigt mycket regn på andra sidan Thailand. Så vi är riktigt glada att vi inte valde att åka dit utan hit istället då vi har över 30 grader och sol. Har dock lett till att Jesper har bränt sig, men sånt man får ta. Hehe!
Ha det bra tills vi hörs igen :)

(Inlägget skulle ha publicerats i går lördag, men wi-fi la av)

God morgon från ett soligt Thailand, idag är det första december och vi ska börja få in julkänslan har vi tänkt. Inte så jätte lätt här då det är över 30 grader men alla hotell har börjat julpynta som ni ser på bilderna ovan och det uppskattar vi väldigt mycket. Idag har vi inte tänkt göra så mycket än att kanske paddla lite kanot och ta det lugnt vid havet. Får passa på att sola nu så man får in all D vitamin som man behöver ;)
Nä nu ska jag väcka Jesper och gå till frukosten. Ha en fin fredag på er alla där hemma och vi saknar er!