Jag själv är en människa som älskar överraskningar. Därför valde jag att själv få överraska min mamma igår. Kvällen började med att hon hittade en lapp på kylskåpet, där hade jag skrivit ner var kvällen skulle leda oss....

Först tog vi oss ner till city för att få i oss en "bit" mat. Vi satte oss på Mando och beställde in förrätt och varmrätt. På bilderna nedan kan ni se att vi åt vitlöksbröd med persilja innan vår plankstek (varmrätt) kom in. Maten smakade jättebra, som vanligt. Efter maten satt vi bara och snackade, tittade på folk och skrattade tills tiden började närma sig. Precis innan vi begav oss vidare till biosalongen så beställde vi in en friterad camembert med hjortronsylt till efterrätt för att dela på. Denna smakade såååå gott.

Vi är alltid lika nöjda och glada när vi lämnar Mando. Dels för deras mat men även för servicen.

Över till biografen nudå, jag hade bokat in skräckfilmen Annabelle 2. Mamma och jag älskar skräck och hon hade länge tjatat om denna filmen vilket passade utmärkt för oss. Vi satt längst bak och hade grymma platser. Filmen i sig var hur grym som helst trots alla läskiga scener. Har ni inte sett filmen så kan jag verkligen rekommendera den till er.

Jag och mamma hade en underbar kväll tillsammans och det behövdes verkligen. Hon uppskattade kvällen lika mycket som mig och blev så glad när hon förstod att det var en suprice.

Godmorgon. Är sämst på att uppdatera men mycket händer om dagarna och vardagslivet efter sommarlovet börjar komma ikapp. Jag kom nästan precis hem från en långrunda i regnet med Bianca. Låter kanske hemskt men det var precis vad jag behövde. Genom att sätta på en bra podd (Noel och Ludwig) blir allt mycket lättare. Efter en varmdusch kröp jag ner igen under täcket. Dagen till ända blir nog spenderad här. Jag har tyvärr åkt på en jobbig förkylning som gör att jag knappt orkar någonting. Jag kan knappt svälja vilket gör det svårt att äta. Men men..

Nu lite om min gårdag.

Igår var jag och laget uppe i Göteborg för att möta Kopparberg. Matchresultatet blev inte som vi tänkt oss. Vi visste att dom skulle komma med ett bra lag men vi hängde inte alls med. Tråkigt eftersom vi leder serien och inte får tappa poäng. Bussresor med laget är verkligen underskattade. Oavsett vinst eller förlust så är timmarna tillsammans med tjejerna jävligt roliga, okej förutom första timmen/timmarna då man frustrerande försöker bearbeta förlusten..

Efter matchen släpptes jag av i Lomma där Linnea och hennes bror hämtade upp mig. Min familj var hembjudna på middag hos Linnea. Det bjöds på god mat och många skratt (som vanligt). Vi var hemma lite efter tolv och gick och la oss direkt.

Spontan shoppade lite igår med Linnea på Emporia. Jag va egentligen ute efter en almanacka (vilket jag hittade) men passade även på att plocka på mig saker som jag lär behöva nu när skolan börjar igen. T-shirtsen var inte bara snygga utan ursköna.

Godmorgon alla!

Semestern börjar rulla åt sitt slut och skolan och verkligheten närmar sig. Efter 4 väl spenderade veckor nere i Europa så kände jag förra helgen att jag behövde kicka igång min vardag med en fräsch juice detox. Jag har hört mycket bra om just denna detoxen och tänkte därför ge det en chans. Är du trött, hängig eller stressad? då borde du testa. Här nedanför kommer några viktiga saker att tänka på om man vill pröva. Orden kommer direkt från mabra.com hemsida.

• Drick så många gröna juicer som möjligt.
  • Om du tränar – motionera på ett lugnare sätt under fastan.
  • Skippa lunchen med kollegorna så slipper du bli frestad i onödan.
  • Drick juicen långsamt. Försök att nästan ”tugga” juicen, för att få igång matsmältningen.
  • Gör juicer på de frukter och grönsaker som finns i din butik till ett bra pris.
  • Välj ekologiska ingredienser i den mån det går.

Jag själv är inne på min sista och tredje dag. Det jag har märkt som mest är att min sömn blev genast bättre. Jag kunde sova alla dom timmarna jag behövde för att må bra. Min hud blev bättre och fri från småfinnar som jag ofta får under menstruation. Jag känner mig lätt igen och orkar göra mycket mer. Viktigt att punktera är att jag inte gjorde detta för att gå ner i vikt. Jag vägde inte ens mig innan detoxen och inte under heller. Jag gjorde endast detta för att rensa ut onödiga slaggprodukter och annat skit man samlat på sig. Resultatet blev ju finemang och jag mår hur bra som helst.

Eftersom jag tränar hårt på kvällarna (fotbollen) så har jag bara kört juicerna som frukost och lunch. På kvällarna efter min träning har jag ätit en mer matig sallad för att ändå hålla mig på spåret.

Här nedanför på bilderna ser ni bara några av mina ingredienser. Vill ni veta mer så klicka in på länken under.

Att läsa och bli inspirerad av bloggar är väll fantastiskt? Att få influenser men även för att kunna ta en del av andras vardag. Här nedanför finner ni dem 10 bloggarna jag följer vardagligen.

1. Bianca Ingrosso / HÄR

8. Elsa Spenninge / HÄR

9. Annie Björk / HÄR

10. Linnea Salmi / HÄR

Utomlands i all ära men sensommarkvällar hemma i Sverige slår nästan det mesta. I tisdags rullade vi in i Sverige efter 3 dagars bilåkning och hotellövernattning i Europa. Att komma hem efter en månad var en fröjd. Att känna lukten av sitt hus, de nerbäddade sängarna men framförallt att träffa alla vänner igen.

Jag gjorde min första fotbollsträning sedan uppehållet igår, jag kände verkligen att löpningarna på semestern hade gjort nytta. Självklart var konditionen inte på allra bästa topp men den var heller inte kass. Tekniken och allt det där fanns kvar men självklart så känner man att man ha varit borta.

Efter träningen tog jag, Annie och Lina en spontanare ner till hamnen och Kajutan. Vi köpte med oss 45 bitars sushi från Yolo i Limhamn. och bara njöt av lugnet tillsammans bredvid Linas båt. Det är sånna här kvällar som jag uppskattar till 100 %. Att bara få hänga med dem man älskar, matglädjen och att få avsluta kvällen framför solnedgången. ÄLSKAR svensk sommar!

Hur fina???

Annies fina blogg hittar HÄR <3

Tröja och väska - Primark

Klocka - Michael Kors

Örhänge - Lily and Rose

Mat och Dricka på en av strandpromenadens restauranger. Dem serverade till mestadels bara Italiensk mat. Hur gott som helst och det kommer absolut bli ett ställe vi återkommer till.

Enkelt, svalt och gott. Idag låg jag och Linnea på stranden i cirka 3 timmar. Vi tog en powerwalk dit med alla våra grejer vid halv 11 tiden, vi var framme på 20 minuter kanske. Efter några timmars sol och bad i havet satte vi oss på en av strandens restauranger. Denna gången på Pizzerian ''Vela beach''. Eftersom ingen av oss var jätte hungriga så delade vi på en vanlig Vezuvio. Maten smakade hur bra som helst och var en perfekt lunch idag. Som ni ser på bilderna ligger restaurangen precis vid havet och utsikten är väldigt vacker.

Solen och havet kombinerat med god mat gör en superlycklig. Idag har vi varit iväg hela dagen och upptäckt ön Tabarca som ligger mellan Alicante och Torrevieja. Båten hämtade oss 12 i förmiddags och tog cirka 1 timme. Att bara få ta ute till havs var en fröjd. Som ni ser på bilderna så hade vi en underbar dag. Förutom bad och sol så åt vi en fantastiskt lunch på en av restaurangerna. Ni kan ju gissa vad jag åt? Paella såklart ;). Jag kan verkligen rekommendera ön och båtturen om ni är i trakterna. Just vår båt gick från hamnen i Torrevieja och ligger runt 200 kronor person. Nu är vi hemkomna och ska mysa vidare på balkongen.

Tisdagkväll vilket innebär att Linnea sitter här i Spanien med mig!.

Jag, pappa och Mathilda åkte i eftermiddags och hämtade henne på Alicantes flygplats. Vägen till Alicante tar ungefär 25 minuter från oss så det var inte alls illa. På vägen dit hann vi även se många, fina flamingos som gick runt i dem stora saltsjöarna. Bilder på dom kommer upp en annan dag.

När vi väll kom hem från flygplatsen hade mamma gjort TACOOOS!!! Något som vi längtat efter här nere.

Vi har badat och myst hela kvällen och snart ska vi gå och lägga oss. Imorgon väntar en heldag på ön Tabarca ute i medelhavet. Ska vi så skoj och fint.

Äntligen är Linnea här och semestern kan börja på riktigt ;)