I helgen har jag och Cornelia befunnit oss i nordligare breddgrader, nämligen i Manchester!

Vi tog bussen kl 7 på morgonen i lördags och var framme vid lunch. Vi strosade runt, drack öl och åt pubmat och sen åkte vi och checkade in på vårt Air Bnb-boende! Vi bodde hemma hos en supersnäll law student i universitetsdistriktet i Manchester, han var väldigt hjälpsam och hade skrivit en liten guide åt oss.

Vi vilade lite, fixade oss och sen gick vi ut och åt. Efteråt tog vi en drink på en fancy cocktailbar där vi kände oss malplacerade så vi bestämde oss för att gå vidare och hamnade på en helt fantastisk pub i Northern Quarter som hette Cane & Grane. Alltså jag finner inga ord! Världens godaste IPA, trevliga människor och de spelade Arctic Monkeys/Alt-J/The Kooks och övrig underbar indiemusik hela kvällen. Gud så vi trivdes, ville aldrig gå därifrån.

Efter midnatt tog vi en Uber tillbaka till lägenheten för 4 pund (skrattretande billigt) och gick och la oss. Fick i princip sova PÅ varandra för att inte frysa ihjäl under natten.

På söndagen gick vi upp tidigt, lämnade nyckeln och tog bussen in till stan för att äta frukost. Hamnade på ett underbart lite hak som hette TeaCup Kitchen där jag åt livets godaste sourdough toast med lax, pocherade ägg och hollandaisesås. Sedan strosade vi runt och besökte det otroligt vackra biblioteket som finns i Manchester innan det var dags att hoppa på bussen till London igen.

Manchester, vi ses snart igen!

För er nyfikna själar så tänkte jag visa hur jag bor här i London! Jag delar en mysig liten lägenhet i Kentish Town, Camden med 3 underbara svenska tjejer. Vi bor ganska trångt men det är precis lagom, och vi kommer undan väldigt billigt med tanke på vilket fantastiskt läge vi har. Mitt rum består i princip av en säng och en garderob haha, men vad mer behöver man? Här trivs jag som fisken i vattnet!

Magnolior och körsbärsträd som blommar, klarblå himmel och t-shirtväder. April i London är oslagbart.

ISLAND på Oslo i Hackney igår. Detta är ett relativt okänt band som jag och Cornelia föll för när de var förband åt Amber Run på Koko i november. Sen dess har vi följt deras resa (wow, so mainstream) och igår hade de sin första stora spelning. Magiskt!

Har som vanligt haft en helt underbar helg här i London. Street food på Camden Market, drinkar på en takterass, utgång i Shoreditch och en promenad upp till Primrose Hill har jag hunnit med. Imorgon börjar jag kl 14 (prisa gud, detta har faktiskt aldrig hänt!) så för en gångs skull slipper jag stressa med att laga mat och hoppa i säng. Ingen söndagsångest här inte!

Ännu en gång har jag bestämt mig för att ge mig in i bloggträsket, mest för min egen skull så att jag kan titta tillbaka och minnas men även så att ni kan hålla koll på vad jag har för mig här i London.

Ska göra mitt bästa för att hålla i det den här gången, jag lovar!