Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Sommaren börjar lida mot sitt slut och i Sverige är den redan över sedan några veckor tillbaka skulle jag tro. Nere på Mallis fortsätter solen dock att skina och folk går ännu klädda i sommarkläder. Jag tänker att ni ska få ta del utav hur min sommar har varit och ni undrar säkerligen vad det egentligen är jag har sysslat med på sistone? Det ska jag tala om för er och jag delar upp inlägget i tre delar med två månader per del. Jag börjar med slutet på Mars till slutet av Maj.

Den 27 Mars gick flyget från Gran Canaria till Mallorca. Jag var en utav de första från vårt team att komma till ön. Den första veckan bodde vi på hotell i Santa Ponsa där vi även hade vår utbildning. Dagen efter kom även Malte som jag jobbade med på Gran Canaria. Första April fick vi tillträde till våra lägenheter inne i Palma och till skillnad från Gran Canaria där alla bodde två två olika ställen, spreds vi nu ut över hela staden, mer eller mindre. Jag fick bo (och bor fortfarande) tillsammans med en tjej från Finland som heter Eveliina. Jag tycker verkligen om vår lägenhet som ligger i närheten av Paseo Maritimo (hamnområdet). Från en utav våra tre balkonger har vi utsikt ner mot hamnen och från de andra två ser vi upp mot slottet Bellver.

Efter ytterligare en vecka åkte jag, min kollega Andreas och vår manager Mira till Cypern i fem dagar för att studera ön eftersom vi även har ansvar för denna ö från kontaktcentret i Palma från och med i sommar. Första natten bodde vi i Pafos, andra natten i Limassol och tredje samt fjärde natten bodde vi i Ayia Napa, på samma hotell som jag bodde vid min första utlandsresa till Cypern 2005 (kul va?!). Veckan var hektisk och vi hade mycket att hinna med på kort tid, men det gick bra och det var himla roligt att komma tillbaka till Cypern. Därmed blev det mitt åttonde besök på ön!
Så var det dags att återvända till Mallis och kylan. Nu började det dock bli allt varmare och nu kom även Anna och Viktoria från Gran Canaria. Vet inte vad jag skulle gjort utan dessa två tjejer i sommar! Så tacksam över att de fick ändrade destinationer i sista stund och gjorde mig sällskap på min nya favorit-ö (efter Öland). Vi har gjort så mycket kul ihop!

Fler nya kollegor började anlända och vi började åka på utflykter runt ön och fick på så vis även lära känna alla från de andra teamen. Jag mötte bland annat Marie från mitt team på GC samt Sonja som var på samma intervju som mig i Stockholm förra sommaren. April rullade på i ett lagom tempo och därefter kom Maj som är den bästa månaden på året. Varför då undrar ni, jo för att jag fyller år!!! Min födelsedag blev mycket lyckad och vi började med champagnefrukost hemma hos mig och därefter tog vi oss vidare till Magaluf där vi drack drinkar på stranden, åt lunch och fick sällskap av Morgis som även han nu kommit från Gran Canaria. På kvällen åt vi på restaurang i Palma och därefter avslutades det hela med en utgång i Magaluf, success!

En vecka senare hade Anna lite kompisar på besök från GBG så då blev det flera mysiga kvällar med restaurangbesök och drinkar. I samma veva kom Michelle på besök så vi hängde på stranden i Palma Nova samt i Magaluf. I slutet av månaden var det dags för mig att påbörja mig semester. Mer om den kommer i nästa del!

Vi startade igång Midsommarhelgen redan i torsdags med Beach Party på Nikki Beach. Jag och Napoleon åkte dit direkt efter jobbet och mötte upp Anna m.fl. Det var supertrevligt och vi blev kvar fram till nio-tiden på kvällen. På självaste Midsommarafton var jag ledig så jag och Melanie åkte till Cala Mayor och hängde vid stranden på dagen. Kvällen spenderades tillsammans med Victoria i Can Pastilla där vi hade picknick nere på stranden. På hemvägen stannade jag vi till vid katedralen i Palma där det firades för fullt. Här i Spanien infaller nämligen helgdagen Sant Juan i samband med den svenska Midsommarhögtiden, så vi fick även ta del av detta. Där dansade folk utklädda till djävulen runt med brinnande treuddar till hög musik och så avslutades det hela med ett fyrverkeri.

På Midsommardagen var det dags för lite jobb igen och på kvällen gick vi ut och åt samt tog några drinkar. Igår avslutades det hela med "Midsummer Afterparty" hemma hos mina kollegor som resulterade i Poolparty och middag efteråt. Det blev en himla mysig helg med minst lika mysigt folk. Att solen dessutom varit närvarande hela helgen klagar jag inte på. Idag har jag varit ledig och det var välbehövligt att få sova ut för första gången på länge. Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning inför kvällens middag.

Ingen har väl ändå kunnat missa Thomas Stenströms låt "Palma De Mallorca"? In på Spotify och lyssna med er på en gång i sånna fall!

Nu har jag varit på Mallis i lite mer än två månader och jag stormtrivs! Palma har blivit min nya favoritstad och det är sannerligen en stad som aldrig sover. Utbudet av bra restauranger, shopping, sevärdigheter, barer och klubbar slutar aldrig imponera.

Dagarna rullar på och sedan jag kom hit har jag hunnit med en hel del. För en månad sedan fyllde jag 21 år, så då blev det champagnefrukost hemma hos mig tillsammans med Anna, Melanie, Viktoria och Malte. Därefter drog vi vidare till Magaluf där Morgan kom och mötte upp oss. Vi åt lunch, drack drinkar och hängde på stranden hela dagen. På kvällen åt vi middag på en supergod tapas restaurang i Palma och natten tillbringades även den i Magaluf.

För några veckor sedan var Annas kompisar från GBG på besök så då blev det många mysiga middagar, brunch, Titos och häng på stranden. Veckan efter kom Michelle med sin familj så jag var hos henne i Magaluf några dagar. Förra veckan var det dags för nästa gäng, nämligen Carley, Anna och Julia. De har bott hos mig en vecka och åkte hem i morse. Vi har varit på stranden, vattenlandet, ätit god mat, klubbat, hängt på en yacht och bara kopplat av.

Jag har även haft min semester i samband med alltihopa så jag har varit ledig de två senaste veckorna, men började jobba lite smått igen nu i helgen. Det var välbehövligt med lite ledigt och jag har verkligen tagit tillvara på tiden och utforskat Palma ordentligt! Nu har jag en vecka innan nästa person kommer på besök.

Framöver kommer jag göra en guide med lite allmänna tips om Palma och Mallorca här i bloggen, tänker att det kanske uppskattas om det finns folk som kommer hit under sommaren eller någon gång i framtiden!

För lite mer än två veckor sedan packade jag ihop mina grejer och tog farväl av min lägenhet samt alla fantastiska människor på Gran Canaria! När jag åkte på semester till Sverige för 4 veckor sedan trodde jag att jag skulle ha åtminstonne 3-4 veckor kvar på Gran Canaria innan jag åkte vidare... Men dessa 3-4 veckor blev istället endast till en vecka. Det var i alla fall riktigt skönt att komma hem till Sverige en sväng, träffa familj, vänner och fira mormor som fyllde 90 tillsammans med hela underbara släkten.

På torsdagen efter min semester fick jag veta att jag skulle få mina flygbiljetter samma dag och att jag på måndag skulle kliva på flyget till min nya destination. Det blev mycket plötsligare än vad jag hade tänkt mig, men allt kan hända inom den här branschen så det gäller att vara beredd på det mesta!

Hur som helst. Min sista vecka på Gran Canaria spenderades på bästa sätt! Jag surfade igen, tillsammans med Anna och hennes pojkvän, vi åt på min favoritrestaurang i Meloneras "Cafe del Mar", helt ärligt en utav de bästa restaurangerna jag någonsin varit på, kan starkt rekommenderas! En annan kväll var jag, Madde och Petra på indisk restaurang, jag och Frida tog en sista måltid på Pica Pica, lördag och söndag var jag ledig så då passade jag på att utnyttja tiden till fullo. Dagen före jag lämnade drog jag, Petra, Madde och Adam till Las Palmas och hoppade rope-jumping! Topp 3 sjukaste jag någonsin gjort! Det är ungefär som bungy-jump men det är lite som skiljer med hur de sätter linorna och man sitter fast med linorna i midjan istället för i benen... Hur som helst! Vi alla klarade det utmärkt och det är helt klart någonting jag tänker göra om igen!

Idag hade jag en efterlängtad ledig dag. Jag, Anna och Frida har spenderat större delen av dagen nere på Playa för att surfa tillsammans med ett gäng härliga killar! Frida har surfat några gånger förut men för mig och Anna var det första gången. Jag förstår verkligen de människor som lever för surfingen och som har det som sin livsstil. Kan inte förstå att jag inte har surfat tidigare! Ville aldrig gå upp ur vattnet. Även om det var riktigt svårt i början var det så jäkla kul! Vi har bestämt oss för att surfa igen så fort jag är tillbaka från min semester!

Det är så annorlunda att bo utomlands, jämfört med Sverige. Det finns så mycket att göra och det är alltid någon som vill hitta på någonting. Tiden går snabbare än någonsin och snart har jag bott här i två månader. Just nu kan jag inte föreställa mig att leva på en kall och mörk plats. Givetvis finns massor av saker jag saknar där hemma, men hem kommer man ju alltid förr eller senare. Året har hittills haft en massa kul att erbjuda. Det nya året skålades in med TUI på en beachclub i Meloneras. Samma dag kom syrran på besök och stannade i en vecka. Därefter har jag haft några vänner på besök hemifrån, bland annat Clara som var här förra veckan! När jag inte jobbar försöker jag ta tillvara på soltimmarna och hänger antingen på stranden, beach cluben eller balkongen. För några veckor sedan hade vi en trevlig kväll på Garbos tillsammans med ett stort och härligt gäng. Jag har nu besökt Moonlight Cinema hela tre gånger och fler ska det bli. Finns det något mysigare än att se en bra film på en utomhusbio under bar himmel med gott käk, drinkar, filtar och trevligt sällskap? Anna, som jag var på intervjun tillsammans med i Stockholm har även kommit ner nu så vi har varit och kört lite träningspass tillsammans. I måndags körde vi Zumba och idag ett pass med fria vikter där hela kroppen tränas. Tänkte skaffa gymkort på söndag, så får vi väl se hur det går efter det.. Igår hade vi teamday med GOL. Alla jobbade 8-13, därefter åt vi en god lunch innan vi åkte vidare till Escape Rooms. I lag med 4-5 personer ska man försöka lösa olika gåtor för att ta sig ut ur ett rum på mindre än en timme. Det var riktigt kul och jag tycker vi klarade oss riktigt fint! På kvällen blev det middag på Tango Tapas och så en liten utgång på det. För att sammanfatta det hela så mår jag toppen och trivs bra, njuter av solen, äter god mat, festar litegrann, jobbar en hel del, försöker träna så gott det går, träffar nytt folk och lever i nuet. Oklart när nästa inlägg dyker upp, förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge. Ha de!

För snart tre veckor sedan klev jag på flyget till Gran Canaria som kommer vara mitt hem de kommande 4 månaderna. Jag har verkligen haft fullt upp från den stunden jag kom hit, det händer något nytt varje dag. Men nu tänkte jag i alla fall att det var dags att uppdatera lite. Jag har velat lämna Sverige och flytta utomlands så länge nu så det känns underbart att jag äntligen fått den här chansen i och med att jag fick mitt drömjobb som guide för TUI. Under mina två första veckor här på Gran Canaria fick jag studera mycket om våra olika utflykter, resorter, hotell m.m. Det är först den här veckan jag har börjat jobba på riktigt och det känns hur bra som helst. Imorgon är det nyårsafton och jag känner på mig att det kommer bli en grym kväll. 2016 har gått alldeles för fort men jag är mer än redo inför vad 2017 har att erbjuda!

De senaste månaderna har jag verkligen tagit en paus ifrån bloggen och de flesta sociala medier. Vi lever ju trots allt i en tid som kretsar väldigt mycket kring just detta. Jag har varit "hemma" i Kalmar i lite mer än ett halvår nu... För exakt ett år sedan hade jag precis flyttat hemifrån för första gången, upp till Åre där jag hade mitt livs (hittills) roligaste sex månader. Jag saknar Åre, snön, skidåkningen, afterskin, 720, folket, Broken, mina jobb, maten, Bygget, festerna och skratten varje dag! Det var skönt att få komma hem ett tag, men nu är det dags att ge mig av igen. Även om en del av mig väldigt gärna hade åkt tillbaka till Åre, så känner jag att jag måste pröva nya saker. Jag är i mina bästa år och det är nu jag ska passa på att upptäcka världen. På måndag morgon går flyget söderut, vart jag ska åka kommer ni få reda på i nästa inlägg, men en sak är säker, uppdateringen kommer bli både roligare och bättre framöver! Stay tuned, xoxo

Det fick bli en liten sovmorgon innan jag åkte till jobbet idag. På vägen hem stannade jag till på Maxi för att köpa lite tillbehör till tacosen. Ikväll har jag haft besök av Johanna som jag inte har träffat sedan i somras då hon flyttat tillbaka ner till Lund. Det var en riktigt trevlig kväll med massa prat samt slötittande på tvn. Nu är det läggdags, jobbar 6.30-16.00 imorgon så jag kan behöva alla krafter som finns kvar efter den här veckan.