Resor, Semester 2017

Idag på morgonen tog jag och mamma bussen in till Chania för att gå på marknaden. Handlade bl.a lite keramik och en tavla. När vi kom hem slängde vi oss i havet för att sedan äta lunch. Nu har vi precis satt oss på balkongen med varsitt glas rosé ♡

Resor, Semester 2017

Efter en dag på stranden med god lunch på Troulakis väntar nu middag. Så himla kul att träffa alla igen, var ju 3 år sedan sist jag var här nere. Så det finns en hel del att prata om ♡

Resor, Semester 2017

Godmorgon, första morgondoppet är gjort och nu väntar en sen frukost. Tog oss lite sovmorgon imorse, så skönt och välbehövligt då vi landade sent igår kväll. Nu väntar en dag på stranden, hörs sen♡

Resor, Semester 2017

Bye bye Sweden! Då var det snart dags för oss att gå på planet till Kreta. Skall bli så skönt att komma till värmen. Att komma tillbaka till mitt älskade Grekland ♡

Resor

Imon åker jag och mamma till värmen, Grekland. Skall bli så skönt med sol och bad. Febern har äntligen börjat gå ner så nu känns allt lite bättre inför resan. Varit så nervös att behöva åka till värmen med feber. Hade verkligen inte varit kul alls att åka med 39 graders feber direkt.. Nu skall jag faktiskt göra middag och sen fortsätta packa. Hörs imon ♡

Resor

Känns så overkligt att jag om bara några dagar är i Grekland igen. En vecka med sol, värme, bad och god mat tillsammans med mamma väntar. Åh vad jag längtar! Skall bli så himla mysigt med en tjejresa. Har bara ett problem just nu.. Jag bara måste bli frisk. Så nu är det bara att hoppas på att febern och förkylningen ger med sig tills dess ♡

Husbilsäventyr

​Åh vilken underbar helg vi har haft! Österlen är verkligen så himla mysigt och otroligt vackert.

Lördag, vi lämnade Malmö bakom oss och körde vidare mot Österlen. Sandhammaren var helt magisk, kändes verkligen inte som att man var i Sverige när man promenerade längst stranden. Life is better on a beach! När vi fått bort sanden från tårna bar det iväg vidare till Simrishamn, där vi sov över natten. Efter en härlig promenad tog vi oss ett glas på en uteservering i solen. På kvällen åt vi en god middag på Gårdens Café och Vedugn. Rekommender verkligen deras pizza, kan seriöst varit den godaste pizzan som vi någonsin ätit. Så har ni vägarna förbi, är det ett måste att äta där.

Söndag, efter frukost körde vi vidare till Kiviks musteri där vi promenerade runt bland alla äppellundarna och njöt av livet. Handlade även med oss lite gott från deras mysiga gårdsbutik. Sen körde vi tillbaka till Malmö för att ta en fika med min mormor. Det var längesedan jag träffade henne nu så det var riktigt mysigt att umgås lite med henne.

Nu är vi påväg hemåt igen. Denna helgen kommer jag leva på länge ♡​

Husbilsäventyr

Godmorgon från vackra Malmö. Sovit här över natten och skall nu vidare mot Österlen. Solen skiner och det kan inte bli mycket bättre. Ha en fin lördag kära läsare ♡

Allmänt

Idag har jag varit hos tandläkaren, eller rättare sagt tandhygienisten för den årliga kontrollen. För er som inte vet detta så är tandläkare det värsta jag vet. Min största fobi här i livet, min största rädsla och fiende. Jag är så stolt över mig själv, att jag klarade det. Jag överlevde utan att svimma, lycka. Allt såg bra ut förutom en lite förändring i en gammal lagning. Så får se om min tandläkare kallar in mig för att laga "kryphålet" som uppstått eller inte. Jag hoppas självklart inte att det behövs lagas, för nu har jag fått nog av tandläkare på ett år framöver.. Tack snälla mamma för att du följde med som stöd!