Som jag berättat för er i tidigare blogginlägg så överraskade jag ju Niklas med att kidnappa honom på sin 30 årsdag den 11e Januari med en weekendresa till Krakow, Polen. Hur hela kidnappningen gick till finns att läsa HÄR. Jag tänkte nu som utlovat börja berätta lite för er vad vi gjorde på vår resa. Håll utkik framöver för fler uppdateringar ifrån vår resa.

Vi landade väldigt sent på torsdagskvällen och vi båda var väldigt trötta. Så vi valde att gå till sängs ganska snabbt efter att vi packat upp våra väskor på vårt rum.

När vi vaknade upp på fredagsmorgonen begav vi oss ner till frukostbuffén. Älskar frukostbuffé, dock var denna inte den bästa jag ätit måste jag erkänna men den var helt okej. Med frukost i magen bar det iväg ut på äventyr för att se oss omkring i staden. Blev en hel del mat och öl stopp under dagen för att fylla på energin. Snöade till och från hela dagen, tyvärr la den sig aldrig men det var mysigt ändå. Verkligen en mysig stad med fina byggnader och mycket att se på. Sen att det är så himla billigt är ju bara ett plus i kanten. Rekommenderar verkligen att åka hit.

När jag kom hem från jobbet var jag verkligen helt slut, jobbat från 6.30 till 17.30. Så mest av allt hade jag velat lägga mig i soffan framför en serie och chillat resten av kvällen. Men då Niklas befann sig i vår nya lägenhet och höll på att riva ner köket, så var det bara för mig att pallra mig dit. Så nu sitter jag här helt slut i en fotölj med Alma i knät och ser på när han river ner köket. Skall försöka hitta ork till att städa rent i klädkammaren så den kan börja möbleras. Hörs senare!

Hej på er kära läsare. Då var vi hemma igen efter en helt fantastisk resa på alla sätt och vis. Vi har verkligen haft det så himla mysigt. Jag valde faktiskt att inte uppdatera bloggen under resan då jag ville vara helt närvarande och bara njuta av vår tid tillsammans. Jag kommer därför att uppdatera bloggen senare i veckan istället, så då får ni läsa allt om vår resa och vad jag handlade på Michael Kors. Ha en fin söndag!

Igår fyllde som sagt Niklas 30år och jag hade planerat en överraskning för honom, nämligen en resa. När han kom hem från jobbet åt vi tårta och öppnade presenter. För 3 veckor sedan sa jag till honom att vi skulle köra ut mamma och pappa till Landvetter för att de skulle åka iväg på en weekend. Eftersom mina föräldrar reser väldigt ofta så var detta inget Niklas reagerade på.. Efter att vi kört hem bilen så skulle vi sedan gå ut och äta middag för att fira hans dag. Detta var det Niklas visste om. Det han inte visste om var att verkligheten såg annorlunda ut.

När klockan blev 18:00 hämtade mamma och pappa upp oss och vi begav oss iväg till Landvetter. Våra väskor hade jag packat klart och kört iväg till mina föräldrar innan Niklas kom hem, så de låg redan i bagaget när vi blev hämtade. Väl framme på Landvetter pratade vi lite och mamma tog ut bagaget. Niklas skulle precis sätta sig i förarsätet när mamma ber honom vänta lite och ger honom sin väska.

-"Men va? Det där är ju min väska. Vad gör den här?"
-"Surprise! Det är inte mamma och pappa som skall resa utan du åh jag. Grattis på födelsedagen!"

Niklas min när han inser att vi ska resa var oslagbar! Snacka om att bli överraskad. Så med vår väskor i handen gick vi sedan vidare in på flygplatsen. Innan vi igenom säkerhetskontrollen drack vi champagne som mamma hade fixat åt oss. Niklas var fortfarande helt omedveten om vart vi skulle åka. När vi väl gått igenom säkerhetskontrollen åt vi middag på en av restaurangerna. Berättade då för Niklas att jag planerat detta länge och mejlat hans chef som gett honom ledigt. Så jobbet behövde han inte oroa sig för. Vart vi skulle resa fick Niklas inte veta förrän vid gaten. Nämligen till Krakow, Polen.

Tack till alla er som hjälpt mig planera detta. Det blev verkligen så himla lyckat!

11 Januari 2018, kidnappning av Niklas påbörjad. Niklas fyller hela 30 år och detta skall vi fira på ett litet annorlunda sätt. Jag har nämligen kidnappat honom och överraskat med en resa. Så just nu i skrivandets stund befinner vi oss i ett annat land. Har en minst sagt chockad och lycklig Niklas som med mig vill jag lova. Men man fyller bara 30 år en gång i livet, så lika bra att gå all in tyckte jag! Vart vi är och hur hela kidnappningen gick till får ni veta imorgon. Godnatt på er!

Grattis på födelsedagen, älskar dig!

Grattis på födelsedagen bästa lillebor, hoppas du haft en fantastisk dag uppe i Branäs. Vad är oddsen att jag och min lillebror fyller dagarna efter varandra? Det har vi också undrat haha. Roligt är det i allafall!

Efter några avsnitt utav serien The Shannara Chronicles la vi oss precis i sängen. Då vi båda halvsovit i soffan sen 19.30 kändes det behövligt med en tidig kväll. Ska bli så skönt att sova. Godnatt på er fina!

Vilken födelsedag jag hade igår. Inledde dagen med att jobba 8-16, studiedag. Efter många timmars planering gick vi iväg och åt lunch på Jungman Jansson, så mysigt. Jag och Filippa beställde in deras torsk, mums. Utsikten över havet och hamnen är ju så fin, bättre lunchutsikt får man leta efter. På tillbaka vägen handlade jag och Filippa lite fika till alla att mumsa på de sista timmarna.

Väl hemma efter jobbet möttes jag av kärleken som överraskade med champagne, levande ljus, rosor, tårta och presenter. Tack älskling, du hade verkligen gjort det så himla fint och mysigt. Du gör mig så lycklig, älskar dig mest av allt!

Senare på kvällen gick vi hem till mamma och pappa. Där väntades det mer champagne, presenter och en super god middag. Jag kunde inte haft en bättre födelsedag, tack för allt!

Hej på er! Först vill jag passa på att tacka alla er som tagit er tid att gratulera mig på min födelsedag. Ni är för underbara! Jag har verkligen haft en jätte fin dag. Eftersom klockan börjar bli sent och jag skall upp tidigt imorgon så kommer jag strax att krypa ner i sängen. Men jag lovar att ge er en uppdatering om min dag imorgon kväll, så håll utkik.

Många kramar från en trött och lycklig nybliven 27åring som kommer somna med ett stort leende på läpparna efter en fantastisk födelsedag!

Hej på er, hoppas ni haft en mysig söndag. Det har vi haft på alla sätt och vis. I eftermiddags var vi ju på dop för finaste Nicole i Älvsborgs kyrka. Allt var så fint ordnat och hon var så duktig. Men man blir trött att vara i centrum så hon somnade på slutet haha, så himla gulligt. Tack för att vi fick vara med på din dopdag Nicole.

Då har denna helgen lidit mot sitt slut och imorgon väntar en ny händelserik vecka att se framemot. En vecka bestående av mycket roligheter, nämligen tre födelsedagar att fira. Faktiskt redan imorgon fyller jag år, min lillebror Sebastian på tisdag och älsklingen fyller år på torsdag. Alla på samma vecka, detta skall vi självklart fira! Tänk att lilla jag fyller 27 år imorgon, känner mig verkligen inte så gammal om man säger så haha. Hörs imorgon, sov så gott!

Finaste familjen

Godmorgon på er! Tog lite sovmorgon idag, så himla skönt att vakna utvilad. Efter en lång morgonpromenad myste jag ner mig i soffan, frukost framför några avsnitt utav heart of dixie. ​En mysig start på denna söndag. Skall snart väcka Niklas och börja göra i ordning mig inför Nicoles dop som börjar 13:30. Hörs senare, ha en fin dag!