Hej hörni! Nu går dagarna för snabbt. Jag jobbar mest varje dag, men försöker maximera tiden som jag inte sitter bakom kassan. Samtidigt som jag vill umgås med vänner och pojkvän, och verkligen spendera tid med mina föräldrar innan jag flyttar i höst, vill jag också hålla igång träning och hinna rensa garderober och böcker och sånt inför hösten. Känner ni igen er? Skulle behöva 72h på ett dygn. Anyways! Imorgon har jag äntligen en ledig dag, men jag lägger förstås alarm ändå. Jag är ju ändå jag :))

Jag lägger in lite glimtar från mina senaste dagar. Puss! Hoppas ni haft en fin start på sommaren.

Jag har bl.a. kollat korp och deltagit i together 4 life mot cancer. Så fin grej!

Hej hörni. Nu börjar livet igen, höll jag på att säga.

De senaste dagarna har varit fulla av förväntan, nervositet och fjärilar i magen. Studenten, dagen med stort D. Nu har den kommit, och den har också försvunnit. Det känns helt knäppt. Igår kände jag mig nästan ledsen över det, hur kunde det gå så snabbt? Idag finns en mer lugn känsla i mig. Jag går vidare nu, med mina betyg och med min mössa. Vilken fantastisk dag det var. Bara glädje överallt. Fint.

Det hade känts tråkigt om bloggen missat den här dagen så jag delar med mig av några bilder som jag i nuläget har. Jag har inte ännu hunnit kika på bilderna som vi tog här hemma med familjens kamera, så det kanske kommer någon bild senare också. Tills vidare, hoppas allt är bra med er. Kram!!

Såhär såg hemmet ut innan bjudningen hade börjat. Solen sken trots väderprognoserna och borden här inne satt inte många vid. Vädret var över all förväntan!!

Utspringet. Andreas mamma Pia har tagit den här fantastiska bilden. Vi var så glada <3

Jag fick en fantastisk ring av mamma och pappa. Den var inslagen sådär gulligt. Jag har tänkt att jag kanske ska lägga upp ett inlägg med mina gåvor, mest som minne för mig själv. Mycket av det jag fick hoppas jag på att kunna ta med mig under hela mitt liv.

Det går inte ens att förstå hur fantastiska rosorna är som jag fått. Och buketten jag fick av Arvid är en dröm. Liljekonvaljer av min moster som doftar sommar. Så vackert och fint och mysigt och bra. Tack tack tack!!

Efter frukost den här morgonen bestämde vi oss alla för att hänga på stranden. Vi tog våra badmunkar till Windy Beach, dit vårt wifi från hotellet räckte, och solade o badade. Mysigt!! Allas badringar var jättebra förutom Lovis som fick en massa nya hål hela tiden ❤

Här besökte vi gamla stan en sväng under vår promenad. Vid ett tillfälle påväg dit gick vi fel och hamnade i någon slags gammal vallgrav? Där var det kolsvart och alla var rädda men vi fortsatte gå, som det enda rimliga att göra när man inte vet vad man håller på med :))))

Här fick jag ett perfekt ägg på hotellet samt vi åkte på vår båtutflykt. Vi besökte Lindos där alla ovanstående bilder kommer ifrån. Där är det inte så mycket vägrenoveringar och "ska passa alla" tänk haha. Det var häftigt att se iallafall.

Vi tog en lugn kväll på hotellet och åt goda crepes!!

Dagen efter besökte jag och Andrea igen sjukhuset för att få flygtillstånd. Det tog kortare tid än vad vi trodde fast personalen fortfarande var lika tyst.

Inför vår sista utgång, och eftersom det var både Josefines och Sofies födelsedag(!!!) så åt vi på vår favvorestaurang. En jätterolig kväll!

Under vår sista dag låg vi i solen så mycket som vi kunde, packade våra väskor och njöt det sista av hotellets alla delar.

Vi flög till Helsingfors på kvällen, sov en natt där (jag orkar inte ens gå in på krånglet) och flög hem till mariehamn nästa morgon. Jag var SÅ glad att se pappa när han hämtade mig. 10 heldagar är rätt mycket tid ändå, men det har varit FANTASTISKT. Recommend recommend, hejs!!

Hej på er!! Idag är vår 7:e heldag här, och jag tänkte att jag skulle passa på att uppdatera er lite.

Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad vi gjort varje dag och kväll, men allt har verkligen varit kul!

dagar vid poolområdets restauranger!

Kvällar på baren Hakuna Matata!

Alla ovanstående bilder är från samma dag. Började med sol och glass. Fortsatte med en längre promenad till 'gamla stan' och avslutades på den italienska restaurangen på hotellet. Mmmm!!

Här besökte vi både Windy Beach och Elli Beach för första gången! (Bilderna kommer verkligen om vartannat)

Kvällen innan hade jag festat lite för hårt och fick bli inne på hotellrummet till klockan blev 14. Då gick vi och köpte stora baddonuts och simmade. Det var superkul!!! På alla bilder sitter jag fast på stranden då en våg hade tagit tag i mig rätt hårt, hahaha. Jag måste skratta för der finns så roliga bilder. Kanske för bloggen en annan gång 😘

På kvällen gick vi ut på klubb igen. Roligt, men det blev en lugn kväll. Jag och Josefine gick hem rätt tidigt, efter att ha köpt lite pizzaslices 💦

Nu ligger vi på stranden och har köpt stolar för dagen. Det är så skönt i värmen, samtidigt som jag börjar bli taggad på att komma hem. Det är ju tydligen lika varmt där ändå 😏

Efter att ha tagit nattbåten till Helsingfors och buss ut till flygplatsen satte vi oss på ett lunchställe och spelade kort. Vi tog flyget någon timme senare och jag, Sofia och Josefine hade lyckats få platser på 1:a raden. Alltid skönt!

Väl på flygplatsen visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vägen, då det verkade som att ALLA andra hade förbeställda åk. Jag hade iallafall kollat upp hur de riktiga taxibilarna såg ut, och vi fick bra deal till hotellet. Josefines och Sofies väskor blev fastspända med tunna tunna band, haha.

Vår första morgon här började med en promenad för några av oss. Det hade regnat och åskat under natten, väderlägsprognoserna hade utlovat, så vi hade inga höga förväntningar. Det regnade inte på morgonen iallafall och vi utforskade området lite grann.

Vi åt frukost tillsammans. Det var ju Andreas födelsedag!! Jag och jossan sjöng för henne med morgontrötta röster innan Jossan snabbt somnade om. Cute.

Sedan kom solen!! Sakta men säkert. Vad glada vi blev, och sprang ner till poolen!

Våra bruna band är våra all inclusive band för hotellet. De rosa är grabbarna grus vip.. Hahahaha.

Det blev kväller och den här bruttans B-day skulle firas. Vi åt middag på hotellet, förade en stund, åkte till GG. Vi hann vara där någon timme, på deras Ladies Night-event, och sedan skadade Andrea sig. Long story short : Andreas hand var bruten och ur led och vi var på ett sjukhus där ingen förklarade för oss vad som hände. Det var INTE en rolig upplevelse, och hemskt med all den smärta som hon ännu upplever.

Dagen efter (igår) handlade vi medicin, solade och åt god mat. Vi var alla trötta efter fredagens händelser och igårkväll låg vi här på mitt, Andreas och Josefines rum och spelade M.I.G. Tappra Dezik vann såklart!

Nu är det en ny dag, och vi får se vad den har att erbjuda! Nu ska vi gå till frukosten, hejs!!

Hej hörni! Jag måste bara berätta om 2 saker som VERKLIGEN höjt mitt humör ytterligare idag (och det var redan en bra dag).

Jag och Lovis har bokat en "go sleep" på Vanda flygplats för den natten som blir extra innan vi får flyga hem till Åland. För att sova där får man inte ha med sig bagage som ska checkas in, utan det måste vara klart fixat. Eftersom Lovis bokat flygresan till Rhodos, och jag den hem till Åland så trodde vi att det i princip bara skulle vara krångel att få väskan incheckad hela vägen hem direkt. Jag tog iallafall på mig uppdraget och skrev till Finnairs kundtjänst på Facebook och frågade. Typ 30 minuter senare har jag fått svar om att det går att fixa galant. DET är goals. *peppar peppar*

Det är en sådan här "bubbla" vi ska sova i.

När jag nu satte mig framför datorn fick jag ett mejl från Norwegian. I det mejlet fick jag berättat för mig att de valt att överskriva sin normala budget för förseningar och kompenserar mig för i princip allt jag handlat för när min väska var borta. Det var verkligen proffsigt gjort och gjorde mig superglad. Det kändes som att de tog mitt klagomål på allvar.

​Middagen vi åt första kvällen då jag ännu var utan väska. Det här var typ det enda bra med den dagen hahaha.

Hej på er hörni! Nu är klockan lite över 10 och jag har precis betalt lite räkningar. Igår fixade jag reseförsäkring också haha, såå last minute.

Idag åker vi. Med nattbåten tar vi oss till fastlandet, och sedan vidare till Vanda flygplats. Alltså det händer NU. Det här blir ju min första resa med bara vänner eftersom att vi hade lucia-rusning när mina kompisar åkte till London i december. Jag är så taggad iallafall, men innan dess ska jag ännu hinna göra en hel del grejer!!

Jag ska bli klar med min packning. Jag är lite orolig över att jag på slutet bara slängt ner kläder som jag inte kommer att använda, så jag ska kolla igenom det en gång till. Jag vill ta med mig snygga festkläder, strandkläder, sköna mjukiskläder, simkläder, fräscha dagskläder, ni hör ju.

Jag ska vaxa mina ben! Idag 13:30 ska jag till Elin på Lustans och få mina ben vaxade. Det blir skönt inför resan och jag tror att det ska hålla till studenten också.

Handla! Jag måste hinna köpa shampoo och balsam som inte är i så stora förpackningar, och handla det sista inför ikväll.

Fira pappsen!! Min pappa fyller år imorgon, men då är jag borta så vi firar honom ikväll. Kenneth och Emma och Arvid kommer nog hit också, så det blir ett perfekt hejdå innan jag åker på resan också. Det blir dagens höjdpunkt.

Utöver det skulle jag vilja hinna träna, men igår körde jag ett överkroppspass som jag känner av meeer än jag trodde. Förhoppningsvis hinner jag ta mig ut på en lite längre promenad iallafall.

Här är några bilder från hotellet som vi bor på. Vi tror att det kommer att vara rätt dåligt väder de första 2 dagarna vi är på Rhodos, men det gör verkligen ingenting. Det är en såå vacker plats i världen, och jag är där IMORGON.

Hej gänget! Jag har precis ätit en god lunch efter ett mindre roligt gympass, och är strax påväg ut på en promenad tror jag. Jag hittar på ALLT förutom att packa.. haha. Jag tänkte iallafall berätta om mina senaste dagar.

Kakan till vänster lagade jag och min bror i fredagskväll. Det är en morotskaka utan socker och mjöl. Toppad med philadelphiaost och blåbär utgjorde den ett avsevärt nyttigare alternativ än det till höger på bilden, haha.

Vi bjöd på den på söndagen, men mer om det snart.

I lördags åt vi på Brasseriet för att två dagar i förtid fira Marias 19-års dag. Vi åt SUPERgod mat, och jag hade på mig min nya blus från London, samt byxor och skor därifrån haha. Gammeldags rosa kan inte bli fel! Jag jobbade förresten 9-17 också, min sista dag på länge. Tjoho!

Vi var nästan hela gänget samlade! Lovis har tagit bilden eftersom hon jobbade den kvällen.

På söndagmorgon steg jag upp vid 9 och sjöng för mamsen. Vi umgicks hela dagen i princip och vid 16:30 åt vi middag tillsammans med farmor och farfar. Nypotatis!! Så sjukt gott.

I söndags fixade jag också med en massa studentinbjudningar och fick det klart, skönt!

​Igår bjöd den här skrattande mannen mig på middag, och sedan spelade vi guitar hero ihop. Han är bäst!

Igår hann jag också med att titta på lite fler studentpresenter, köpa lite nödvändigheter samt städa lite inför studenten. Det har jag fortsatt med idag också. Det är lite hemskt att jag vet att mina föräldrar när jag ligger i en solstol på Rhodos kommer att stressa här hemma. Jag hoppas de inte stressar för mycket. Det var allt iallafall, hejs!

Imorse öppnade jag kantarellen. Det betydde att klockan ringde vid halv 6, och att jag slutade medan det ännu finns dag kvar :)) Arbetsdagen gick relativt snabbt iallafall, och imorgon är min sista dag på åtminstone 2 veckor!!

Efter jobbet åkte jag hem, bytte om, och åkte in på ärenden. Jag har idag specialbeställt ett guldarmband från guldviva som jag ska få i examenspresent. Det kanske låter klyschigt att göra så, men jag har blivit ombedd, haha. Det är fantastiskt fint.

Jag åkte även till Wikströms för att se på en eventuell guldring, men jag märkte rätt snabbt där att jag i såfall vill välja ut en tillsammans med mina föräldrar. Efter det köpte jag en gåva som mamma ska få på söndag och papper samt kuvert till mina studentinbjudningar.

​Efter ärendena åkte jag till gymmet. Jag sprang en kort stund innan jag mötte upp med Kenneth för ett HÅRT pass. Sitter här i soffan och skriver det här inlägget nu och känner av vartenda box jump och wall-ball-kast.

På vägen hem sprang jag in på kantarellen och handlade kyckling, pasta, vindruvor och fajitakrydda. Det blev middagen, och nu håller jag och Kenneth på att baka till morsdag. Jag återkommer om det blir bra!! HEJS

Hej på er! Igår var det tänkt att jag bara skulle ta det lugnt, sova länge, och bara göra det som föll mig in.

07:40 ville min katt komma in i mitt rum, och efter att halvt i sömnen släppt in henne skulle jag bara se vad klockan var. Exakt då får jag förfrågan om jag vill komma och jobba på dagis om 50min eftersom de fått en sen sjukanmälan. Jag gillar jobbet på dagiset så tackade ja och hamnade sedan där.

Var hemma igen vid 16:30, åt middag, och åkte och hämtade Arvid. Vi fick äntligen träffas igår, och vi hade så KUL. Vi spelade bland annat guitar hero, som jag inte spelat på flera år. Still got it tho😎

Nu är det nästa morgon och jag är påväg till Kantarellen för 8,5h arbetsdag. Hoppas allt är bra, hejs!!

Bilderna är från flyget som tog oss från Arlanda till Mariehamn!