Uncategorized

Tjolahopp vad jag är trött hörrrrrni!
Nyss hemkommen från jobbet och ja, jag slängde mig precis på sängen.. Slut som jag är i kroppen. Men kände för att skriva lite helt enkelt. Jobbhelgen är snart slut men jobbar imorgon också, sen tar jag 1 dag ledigt och sen är det bara på´t igen. Tagit på mig extrapass på lördag också.. Haha heja mig!

-----------------------------------------------------------------
Igår efter jobbet åkte jag och Camilla, en kollega direkt hem till Helena. Trots att vi båda skulle jobba idag så hade vi bestämt att vi skulle ses och hänga, dricka lite och sen en tidig utgång och så blev det!
Vi beställde pizza, riktig lyxmiddag med andra ord, haha. Sen blev det fix och lite spel innan vi tog oss ner på stan för utgång. Träffade på ett gäng kompisar och så var det med det, blev ju som sagt en tidig hemgång då jag och Camillis jobbade idag.

Allt för stunden, nu blir det middag!

Uncategorized

För några dagar sen blev det svampplockning, så mysigt att bara vara ute i naturen. Det är något jag verkligen tycker om, att bara vara ute i naturen, i skogen eller bara på tomten.. Kan iofs bero på att vår tomt är stor och väldigt grön med träd och buskar och växter..
I alla fall, vi hittade massor med svamp. Höstkantareller, svart trumpetsvamp, vanliga kantareller och även några Karljohan..

Har lagt till massor med nya platser som favoriter i "kartor" där det växte som här ovan, massor med smått. Då kan man ta sig tillbaka till stället och hoppas på att ingen annan hunnit plocka dom än!

God morgon!
Här ligger jag fortfarande i sängen.. Med en kopp kaffe och bara tar vara på att jag är ledig idag. Så skönt!
Det jag älskar mest med att faktiskt vara ledig är morgnarna, ligga kvar i sängen lite för länge, gå upp och göra en kopp kaffe och frukost och sen bara krypa ner igen.. Ta en varm och skön dusch utan att känna stress över att man ska till jobbet och knappt hinner torka håret. Det är lyx!

Funderar lite på vad jag ska göra idag faktiskt, ska möta upp en kompis för middag och ett par glas vin senare men det är ju inte förrän ikväll så ska hitta på något innan.
Tvätta lite MÅSTE jag göra.. Sen ska jag nog åka en sväng och kolla i affärer. Like No Shit.. Mitt lilla shoppingberoende är waaaay toooo big hela tiden. Har försökt hålla mig ett tag nu ändå, haha.
Nej, vet ni vad jag ska gör först och främst?! Jag färgade håret rosa/rött i typ.. igår, eller dagen innan dess kanske. Men såg att färgen inte alls har tagit på vissa ställen så ska lägga i lite färg på dom slingorna och även i hårbotten och hoppas på att det blir bättre!

Nu ska jag sätta igång med den här dagen, vi hörs!
Puss & Kram, ha det bäst.

Contains affiliate links Photos, Uncategorized, Shopaholic
Jag har köpt en ny klocka!

Alltså wow, den är så himla fin. Redan när vi var i Palma satt jag i solstolen och kikade runt på nätet... onlineshopping är en stor del av mitt liv, eller har blivit. Det är farligt!
Men åter till klockan. I alla fall sen när jag kom hem dröjde det väl inte mer än 1-2 dagar innan jag faktiskt klickade hem den. En gullig fin liten klocka, ett brunt läderarmband till för att kunna byta med när jag så känner för det OCH.. Och ett armband till. Ska man beställa kan man lika gärna slå på stort.
Lyckan när jag fick hem dessa var bara wow!! Jag var så himla nöjd verkligen och både klockan och armbandet var såååå himla superfina. Nöjd tjej!

Allt i små fina boxar. Tror att jag har någon liten kärlek till små boxar och var sak på sin plats.

Pictures, Uncategorized, Food

WOW!! Alltså verkligen bara wow!
Är ni hungriga så råder jag er att inte läsa detta inlägg innan du faktiskt har ätit då det lätt kan orsaka en massiv hungerkänsla. Haha, så jag känner så fort jag kollar på dessa bilder i alla fall.

En middag från förra veckan i Santa Catalina, vi åt sån himlans god tapas. På riktigt, jag var i himlen!
Inte bara maten var perfekt, servicen, alla som jobbade där och hela atmosfären på restaurangen. Verkligen ett toppenställe på alla sätt och vis.

Rotana Resaurant

Kolla in detta alltså, falafel, olika röror, vinbladsdolmar...VINBLADSDOLMAR! Min favorit of all times.
Helt fantastiskt ställe som jag absolut kan rekommendera till alla som tänkte åka till Palma de Mallorca någon gång i framtiden. Ni kan kolla in HÄR! för betyg och fler bilder på själva stället.

Vet ni vad?! Efterrätt ingick, så när vi ätit oss mätta på detta ovan så kom dom såklart och dukade av och sen tillbaka med en liten tallrik med små godsaker på, kaffe eller om man som Helena ville beställa in en till cola, haha

Photos, Pictures, Uncategorized

I dag blev det senare middag och senare hemgång men en lugn och mysig kväll, vi promenerade ner längs vattnet och hittade en jättetrevlig restaurang där vi satte oss. Så skönt att man kan sitta ute och äta såhär på kvällen utan att frysa med filtar osv. Det är rätt grova kontraster om man jämför med Sverige liksom.
Blev middag och drinkar och en promenad hem sen igen, nu blir det sängen och lite kartläsning så att vi kanske kan navigera oss till stranden imorgon.

Haha, alltså den här bilden.. Jag gillar den, fångar verkligen semesterlycka!

Uncategorized, Photos

Poolhäng idag också, såååå himla nice är det verkligen. Livet känns ju faktiskt himla bra när man är på semester!

Blir många dopp i poolerna, för övrigt så är det faktiskt saltvatten i den ena. Det känns ju himla mycket härligare kan ju jag tycka, mer som att bada "på riktigt" eller vad man ska säga.
Planerna för resten av dagen är att vi ska hitta oss till en lite större affär så att vi kan köpa lite mer dricka och snacks haha, det går åt. Sen blir det lite fix innan middag, får se vad vi hittar för mysigt ställe att äta på idag.

Pictures, Uncategorized

Finaste Helenis på väg till restaurangen!

Dag 1

Vi kom hit med flyget vid halv 11 tiden, hade en kort taxiresa på ca 10 min till hotellet. Superskönt!
Sen blev det poolhäng hela dagen tills det att vi bestämde oss för att vi kanske borde gå iväg och äta något och även köpa liten vatten och annan dricka till nästkommande dagar. Hittade en liten "supermarket" nära hotellet på vägen hem från restaurangen. Kan tycka att det känns som att vi bor himla bra och rätt centralt till det mesta. Tummen upp!

Nu är klockan 22.51 och vi är toktrötta båda två.. Kanske inte jättekonstigt med tanke på det tidiga flyget och även värmen. Så vi ska faktiskt gå och lägga oss, eller ja Helena har väl i princip redan somnat här bredvid mig.
Säger god natt och puss!

Pictures, Uncategorized, Outfits, Photos

Kanske inte riktigt "on top of the world" men en himla fin utsikt från Södra Hällarna, ett natur- och friluftsområde i Visby. Tog en massa fina foton där men har inte hunnit få in allt på datorn än tyvärr men det kommer så småningom, det kan jag lova!

Man kunde gå på massor med olika stigar. På ett ställe var det fullt med vackra gula och mönstrade fjärilar som flög runt, hur många som helst var dom. Så fint att se på.
Vi gick även förbi ett gammalt vattenfall där det nu bara droppade, alldeles för torrt i naturen men man såg att det länge hade runnit vatten där men att det nu mer var rätt igenvuxet. Trist nog.. jag som blev himla exalterad när jag såg skylten med "VATTENFALL" så fanns det inget kvar, haha.

Det här var precis där nere där vi såg alla fina fjärilar.
Passade på att fota lite på den lilla "ängen".

Pictures, Uncategorized

Nu beger vi oss hemåt!
Åh hörni, det har varit ett par riktigt härliga dagar på Gotland måste jag säga och det känns som att jag hade kunnat stannat en vecka till eller två, bara för att hinna se så mycket som möjligt.
Men det känns ändå som att vi har hunnit se en hel del när vi har varit här, varit på lite olika stränder, besökt naturreservat och vandrat runt i Visby bland annat.
Första dagarna var min syster och hennes två pojkar med också så då blev det mycket lek på stranden, fotboll på tomten och lite snäckplockning. Vi åt ute på härliga restauranger och jag åt nog den bästa bakade potatisen med skagen som jag testat hittills iallafall. Så smarrigt!

Nu har vi kört ombord på båten och satt oss redo för att äta lite frulle.
Väl hemma står packning högst på listan! Imorgon bitti åker jag nämligen till Palma De Mallorca för ännu en veckas semester. SÅ LYCKLIG!!