Photos, Pictures, Uncategorized

I dag blev det senare middag och senare hemgång men en lugn och mysig kväll, vi promenerade ner längs vattnet och hittade en jättetrevlig restaurang där vi satte oss. Så skönt att man kan sitta ute och äta såhär på kvällen utan att frysa med filtar osv. Det är rätt grova kontraster om man jämför med Sverige liksom.
Blev middag och drinkar och en promenad hem sen igen, nu blir det sängen och lite kartläsning så att vi kanske kan navigera oss till stranden imorgon.

Haha, alltså den här bilden.. Jag gillar den, fångar verkligen semesterlycka!

Uncategorized, Photos

Poolhäng idag också, såååå himla nice är det verkligen. Livet känns ju faktiskt himla bra när man är på semester!

Blir många dopp i poolerna, för övrigt så är det faktiskt saltvatten i den ena. Det känns ju himla mycket härligare kan ju jag tycka, mer som att bada "på riktigt" eller vad man ska säga.
Planerna för resten av dagen är att vi ska hitta oss till en lite större affär så att vi kan köpa lite mer dricka och snacks haha, det går åt. Sen blir det lite fix innan middag, får se vad vi hittar för mysigt ställe att äta på idag.

Pictures, Uncategorized

Finaste Helenis på väg till restaurangen!

Dag 1

Vi kom hit med flyget vid halv 11 tiden, hade en kort taxiresa på ca 10 min till hotellet. Superskönt!
Sen blev det poolhäng hela dagen tills det att vi bestämde oss för att vi kanske borde gå iväg och äta något och även köpa liten vatten och annan dricka till nästkommande dagar. Hittade en liten "supermarket" nära hotellet på vägen hem från restaurangen. Kan tycka att det känns som att vi bor himla bra och rätt centralt till det mesta. Tummen upp!

Nu är klockan 22.51 och vi är toktrötta båda två.. Kanske inte jättekonstigt med tanke på det tidiga flyget och även värmen. Så vi ska faktiskt gå och lägga oss, eller ja Helena har väl i princip redan somnat här bredvid mig.
Säger god natt och puss!

Pictures, Uncategorized, Outfits, Photos

Kanske inte riktigt "on top of the world" men en himla fin utsikt från Södra Hällarna, ett natur- och friluftsområde i Visby. Tog en massa fina foton där men har inte hunnit få in allt på datorn än tyvärr men det kommer så småningom, det kan jag lova!

Man kunde gå på massor med olika stigar. På ett ställe var det fullt med vackra gula och mönstrade fjärilar som flög runt, hur många som helst var dom. Så fint att se på.
Vi gick även förbi ett gammalt vattenfall där det nu bara droppade, alldeles för torrt i naturen men man såg att det länge hade runnit vatten där men att det nu mer var rätt igenvuxet. Trist nog.. jag som blev himla exalterad när jag såg skylten med "VATTENFALL" så fanns det inget kvar, haha.

Det här var precis där nere där vi såg alla fina fjärilar.
Passade på att fota lite på den lilla "ängen".

Pictures, Uncategorized

Nu beger vi oss hemåt!
Åh hörni, det har varit ett par riktigt härliga dagar på Gotland måste jag säga och det känns som att jag hade kunnat stannat en vecka till eller två, bara för att hinna se så mycket som möjligt.
Men det känns ändå som att vi har hunnit se en hel del när vi har varit här, varit på lite olika stränder, besökt naturreservat och vandrat runt i Visby bland annat.
Första dagarna var min syster och hennes två pojkar med också så då blev det mycket lek på stranden, fotboll på tomten och lite snäckplockning. Vi åt ute på härliga restauranger och jag åt nog den bästa bakade potatisen med skagen som jag testat hittills iallafall. Så smarrigt!

Nu har vi kört ombord på båten och satt oss redo för att äta lite frulle.
Väl hemma står packning högst på listan! Imorgon bitti åker jag nämligen till Palma De Mallorca för ännu en veckas semester. SÅ LYCKLIG!!

Puss & Kram

Outfits, Pictures, Uncategorized

Jag måste skärpa mig! Hah
Jag är då fasiken inte bra på att hålla igång den här bloggen inte.. tänker varje dag att jag SKA gå in och skriva men.. gör jag det? Naaaaaeeeej! Ibland är man då inte så himla bra på saker och ting.

Men vet ni, här får ni några schyssta bilder på min outfit idag i alla fall. Ikväll kan man somna gott!!

Skor - Lager157 // Jeans -GinaTricot // Jeansjacka - H&M // Bomber - Lager157

Contains affiliate links Food, Photos, Uncategorized

Oj, vad jag har sovit dåligt inatt.. Hade supersvårt för att somna igår, har vaknat flera gånger inatt och vaknade även nu imorse lååååångt innan mitt alarm gick. Men så är det väl ibland, tyvärr.
Idag är det jobb som står högst upp på ToDo-listan och sen har jag faktiskt inte så många mer måsten idag eftersom jag inte är hemma från jobbet förrän vid 8a-tiden och sen ska man äta middag osv. Så får helt enkelt se vad jag hittar på ikväll.
Solen tittar fram och jag hoppas att ni andra kanske får ta del och njuta av den idag i alla fall, jag ska sätta mig ute på rasterna åtminstone. Det är en sak som är säker!

Ha en fin dag!

Photos, Uncategorized, Shopaholic

Har ju insett att halva min garderob helt plötsligt är rosa..
Rosa har nog i princip alltid varit en utav favoritfärgerna men det har ju aldrig varit så inne som det är nu i vår och det syns definitivt. Bara nu när jag senast hade beställt hem och öppnade paketen så såg det ungefär ut som här ovan.. Helt galet! Men jag gillar det. Rosa klackar, rosa underkläder, rosa klänningar, rosa toppar, rosa solbrillor osv..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyss hemkommen från jobbet nu också. Det känns hur pass förkyld man verkligen är när man springer runt i butiken, pratar med kunder och hit & dit. Blir en shot nu och sen troligtvis bara lägga mig i sängen och försöka vila, vila, vila mig frisk. Okej, kanske en promenad först. Behöver komma ut lite efter en dag inne i butiken.

Annars, natti natti till er. Sov bäst!

Food, Photos, Uncategorized, Health

En kastrull
En sil + skål/bunke
Flaskor till förvaring
Rivjärn, decilitermått, möjligtvis matvåg.

Såhär gör du:

-Riv ingefäran med skalet på och lägg i kastrull, tillsätt sedan vattnet.
-Värm upp i ca 20 min men koka ej och låt det ej värmas över 60 grader.
-Sila av ingefäran och låt svalna, blanda sedan ner honungen i "vattenblandningen".
-Pressa ner citronerna och sila ännu en gång.

Häll ner i flaska/flaskor och förvara i kylskåpet i upp till en månad!
Hur himla bra som helst.