Denna blogg har ju varit ganska inaktiv den senaste tiden, men jag vill verkligen ändra på det. Så jag tänkte att det blir perfekt nu när jag börjar mitt nya jobb i slutet på denna vecka. Då det kommer att bli en hel del resande, så jag tänkte att det kan vara roligt att följa eller iallafall för mig att dokumentera och titta tillbaka på senare.

Det är då ett eventjobb jag har fått och jag kommer med sex andra personer åka runt i Norrland, eller Norrland och Norrland, vi ska ända ner till Stockholm. Vi kommer då stå på alla ICA kvantum mellan Kiruna och Vallentuna (våra andra kollegor delar på resten av Sverige) och fira att ICA fyller 100 år, genom att bjuda på mat och dryck från ICAs sortiment. Men vi kommer även ha tävlingar, foodtruck och annat roligt.

Det var lite kortfattat vad jag kommer jobba med. Jag åker till Göteborg på lördag för att hämta bilarna och för en sista utbildning, sedan börjar vi köra mot Kiruna där vårt första stopp är.

Jag tror att denna vår/sommar kommer bli så rolig!

Från april förra året.

När Instagram endast består av utomlandsbilder, så blir man sugen att sätta sig på ett plan och åka till varmare breddgrader. Speciellt när min pojkvän är ute och reser också. Men jag får äntligen träffa han till veckan efter 2,5 månader ifrån varandra. Längtar så mycket!!

Idag vid 2 åkte jag och mina föräldrar upp till vår lägenhet i Tegefjäll. Det ligger några kilometer ifrån Åre. Planerna för helgen är väl att åka lite slalom om vädret tillåter det, annars bara ta det lugnt. Kanske åka in till Åretorget och kolla.

När vi kom fram till lägenheten lämnade vi våra väskan, sedan åkte vi ner till tegetornet och åt middag. Jag tog en ryggbiff med pommes och annat gott. Efter vi hade ätit klart åkte vi hem igen och har sedan dess bara hittat på tv. Det blir en tidig kväll ikväll, så man är upp i tid imorgon.

PUSS

Hello, hopefully back on track nu!

Här kommer lite bilder från min resa till USA som jag nyligen var på. Vi åkte sex stycken för att träffa vår kompis Nathalie som jobbar som au pair där. För att dra det lite kortfattat vad vi hade för oss, så hann vi b.la. Med att åka in till time's square, spendera många timmar på flygplatser på grund av både förseningar och inställda flyg, gå på bio, collegebasket, shoppa, äta på cheesecake factory + massa annat gott, åka till Miami, festa, sola och åka partybuss. Ifall ni vill se mer bilder från resa och lite mer detaljerad information om vi gjorde så kan ni kolla in mina vänners blogg.

XOXO

Bakade Rocky road i veckan, men blev tipsad om att använda tomteskum istället för mini marshmallows och det blev ju supergott. Sen tycker jag att mjölkchoklad är mycket godare än mörk, så det fick bli mjölkchoklad i mina Rocky roads:

Så längesen jag gjorde mig en riktig frukost. Man är inte jättehungrig när man kliver upp 5 på morgonen.

God kväll allesammans! Den senaste veckan har jag varit på vift, på Kreta faktiskt. With my boyfriend. Vi har haft det jättebra! Vi har varit på utflykt, åkt in till Kretas största stad Heraklion och kollat butiker och sen har vi ju såklart solat och badat i mängder. Hotellet var jättefint, dock så fanns det inte så mycket att göra där i staden eller byn vi bodde i. Så det blev att vi hängde rätt mycket på hotellet.

Vi kom hem till Ö-vik igår morse. Vi fick spendera natten på Arlanda. Vi tyckte det kändes för ovärt att ta in på hotell, för endast några timmar, så vi satt oss på skycity och försökte hålla oss vakna. När vi kom hem så var det bara att packa upp väskan och lägga sig på sängen och sova några timmar.

PUSS

Lite smarrigheter från de senaste dagarna. Inprincip det enda jag tar kort på hehe.

Godkväll mina vänner! Igårkväll hade vi årets första kräftskiva hos Linnea, så gott! Och imorgon är det egentligen fredag och sista dagen jag börjar ställa mitt alarm på 05.00! Jag jobbar nämligen andra tider två veckor framöver.

Just nu ligger jag i soffan och tittar på Harry Potter och hemligheternas kammare. Kommer aldrig få nog av Harry Potter! Och tur är det väl att min pojkvän tycker om filmerna lika mycket som jag gör haha.

Up next: Food!

Och så har en månad passerat utan ett enda inlägg här på bloggen.. Men jag jobbar på, mellan 6-12 jobbar jag denna och nästa vecka. Väldigt bra tider faktiskt.

Direkt efter jobbet i fredags åkte jag och min familj till Gideå för att ta flyget ner till Stockholm för en weekend. Vi hade inget planerat för helgen, men det blev en hel del shopping och en promenad i gamla stan och i hamnen. En väldigt mysig helg som bjöd på toppenväder. Tycker verkligen Stockholm är så mysigt på sommaren!

Men nu är det en ny vecka och Idag efter jobbet så hade jag tid för påfyllning av mina fransar. Sen när jag var klar vid 2 så for jag hem och drog på mig badkläder och åkte hem till Sanna tillsammans med Angelica där vi solade och badade, och nu ikväll åkte vi in och köpte glass på UH. Men nu är det snart läggdags för mig, väckarklockan står på 5.

Äntligen har jag hittat mina laddare till kamerorna. Dom var varit borta i flera månader..

God eftermiddag! Idag efter 1 åkte jag och mamma in på stan för att kolla presenter till pappa som fyller år om mindre än 2 veckor. Vilket innebär att det inte är långt kvar tills jag fyller år heller! Jag fick iallafall med mig ett nagellack från essies nya kollektion.

Just nu kollar jag på den nya säsongen av orange is the new black. Sen ikväll ska jag träffa Henke. Vi får se vad vi hittar på.