Fraser Island del tre. Det var sista dagen och vädret var inget vidare, tyvärr! Det hade regnat hela natten vilket i och för sig inte gjorde så mycket då tältet var svalt och man höll inte på att dö utav värmen som fanns där. Vi hann att åka till en sjö innan vi rörde oss hemåt. Det var en sjö som såg ut som ett kärr typ. Den låg mitt ute i en "öken" typ. Det kanske inte var höjd punkten på resan men det var ändå ett trevligt avslut.

På denna stig fick vi gå för att komma fram!

Området sjön låg i, massa sand!

Sjön var inte lika fin som Lake McKenzie men den var varm så det var ändå fine! I sjön fanns det massa små fiskar så när man satt i vattnet så kom de fram och gav en manikyr, eller ah, åt på huden.

Tre stycken sådana här spindlar gick vi förbi med meganät, trevligt, trevligt, eller inte....

När vi kom hem var det första man gjorde att duscha!! Det fanns duschar på campingen också men det kostade två dollar att få en 4 minutersdusch för att sedan gå ut och bli sandig och smutsig igen. Inte värt det.. Anyway, Fraser Island var en helt fantastisk tur. Vi träffade roliga människor, fick se och uppleva häftiga saker samt det blev en del nya erfarenheter. Höjdpunkten var trots allt Lake Mckanzie, det är något av det vackraste jag sett. Champagne Pools var inte heller så dåligt. Åker man till Australien får jag ändå säga att Fraser Island är lite av ett måste! Man kanske inte behöver göra samma typ av tur som vi med camping i tält och partajande för det finns dagsturer runt ön också :)

Idag då? Vi har kommit fram till Airlie Beach efter en natt i nattbussen. Det är så fint här! Jag och Alex blev helt kära i detta lilla place. Jag berättar mer imorgon, jag tänkte gå runt med kameran och ta kort lite för det är så vacker omgivning. Vi stannar här till den 26:e och efter det åker vi på en båt i två dygn och seglar runt Whitsunday. Det ser vi verkligen framemot!! Men er om det då, pussar!!

Denna dagen var fullspäckad med grejer. Vi fick sovmorgon åtminstone vilket var behövligt efter några timmars partajande. Inte för att det blev så mycket sömn som sagt, i de hemska tälten.. Vi åt frukost och det var nog den lyxigaste frukost vi haft på länge haha. Jag och Alex brukar alltid ha nutella och rostebröd till frukost annars men nu bjöds det på tre olika sorters bröd, nutella, jordnötssmör, sylt, flingor, mjök och apelsinjuice. Vi klagade inte! Det var gott att dricka något mer varierat till frukost än bara vatten, hehe. Te brukar vi ha förstås.

Dagens tre resepunkter var:

• Champagne Pools
  • En utsiktsplats
  • Eli Creek
  • SS Maheno

Vi började med Champagne Pools. Solen lös och det värmde på riktigt gött. När vi åkte på förmiddagen var det en massa fåglar som jagade sin lunch vid havet.

Framme vid stigen till Champagne Pools. Sorry, jag hade inte tiden att redigera bort mitt hår från bilden.

Bilarna parkerades.

På vandringsleden till Champagne Pools.

Äntligen framme! Det var så fint. Anledningen till varför det kallades Champagne Pools berodde på att vattnet i de små "poolerna" kom ifrån när havet skvätter över havsklipperna. Det vita skum som bildas ser ut som när man skvalpar upp champagne, därav namnet. Efteråt gick vi till ett berg i närheten där det var någon utsiktsplats. Tyvärr började det blev molnigt och solen försvann och därför är det inget vidare roliga bilder, men men!

Ja ni ser själva. Inte det roligaste kanske men det var häftigt iaf.

Efter bersturen tog vi jeeparna och åkte till Eli Creek. Det var en liten flod som rinner genom ön och den var riktigt ström. Tack vare detta fick vi varsin stor gummiring att åka på och det gick ganska fort! Inte wow-fart men fortare än vad man trodde. Tyvärr har vi bara videos på GoPron från detta äventyr och Alex hittar just nu inte sladden, så jag bjuder på screen shoots därifrån så fort vi får löst det med sladdproblemet... :)

Sista stoppet blev SS Maheno. Ett skeppsvrak som legat där sedan 1935 och det var sjukt häftigt. Man fick inte gå nära och speciellt inte klättra på det då det kan rasa samman vilken dag som helst. Själva båten är över 100 år gammal. Hon började med att transportera människor mellan Nya Zeeland och Australien innan hon under första världskriget blev en "sjukhus-båt". 1935 när skeppet var ute tills havs kom en cyklon och strandsatte skeppet på Fraser Islands och där har det stått sedan dess.

SS Maheno som sjukhusbåt och den andra bilden är från när hon blev strandsatt. Lite skillnad? Det händer trots allt mycket på 82 år. Jag tycker det var en cool upplevelse. Ett stycke historia skadar aldrig.

Väl vid campet igen lagade vi mat och sedan blev det partajande igen. Jag stannade dock inte uppe så länge. Jag var så trött vill jag minnas. Alex var dock lite socialare än mig och var uppe en stund längre. Det var en rolig dag med mycket många nya syner och balla äventyr.

Detta var alltså då om lördagen den 21 januari. Idag (måndag) har vi inte alls gjort så mycket. Det har mest varit ett väntande på den nattbuss som skall gå klockan 19:00 till Airlie Beach. Vi har spelat en hel del biljard, lagat mat och chillat. Vi har dock inte varit vid Rainbow Beach, mest beroende på att vi inte ville få några blöta handdukar och badkläder som skulle packas ner i resväskorna. Jag är inte jättetaggad på nattbuss om jag ska vara ärlig men äh, samtidigt så är det värt det! Vi spenderar två dagar på Airlie Beach har jag fattat det som och sedan blir det båttur till Whitsundays. Freaking awesome! Vi får hålla tummarna på bra väder!! Puss o kram på er, vi hörs imorgon!

HELLO!

Nu är vi tillbaka efter tre fantastiska, roliga och härliga, men smutsiga dagar i Fraser Island - ön mestadels bestående utav sand. Jag ska försöka sammanfatta allt så bra jag kan för er och jag väljer att göra ett inlägg för varje dag vi var där, så vi börjar med fredagen den 20:e januari.

Klockan ringde tidigt på morgonen, cirka 06:15. Vi bestämde oss för att äta de veganska pannkakorna till frukost denna dag igen, vilket alla gjorde skulle jag säga. Alla backpackers möttes sedan på hostlets bar för att ha en genomgång om vad man ska tänka på att köra de fyrhjulsdrivna jeeparna runt omkring på ön. TYVÄRR var jag och Alex för unga. Åldersgränsen låg på 21 år vilket var så frustrerande. Vi har haft våra körkort i snart två år medan en person som är 21 år och näst intill bara haft sitt körkort i ett år fick köra!! Jaja, that's life. Jag och Alex samlades med vår grupper, det var vi, fem britter och en irländare, så ens engelska sattes verkligen på prov. Tur i vilket fall var att de var jättetrevliga och goa! Vi och våra 96 ölburkar samt fem bag in box-viner startade vår tripp tillsammans med alla andra grupper klockan nio på morgonen.

Hejdå fastlandet!

Vi styrde kosan direkt mot Lake McKanzie. Att köra på sand tycktes vara svårare än vad man hade trott. Bilarna gled omkring lite hej vilt i den djupa och spröda sanden innan de som körde kom in i det. Vi körde också in på guppiga vägar i skogen. Det var vacker natur så långt ögat kunde nå.

Så grönt!

Tillslut var vi framme! Lake McKanzie var något av det vackraste jag sett. Det kändes som om att vara i Nya Zeeland igen. Ta mig inte fel, men Nya Zeeland är nog ändå snäppet vackrare än Australien men det här var en helt otrolig syn. Vattnet var klarblått i kanten för att sen bli mörkare och mörkare.

Ser ni vattnet?! Så jäkla häftigt. Det var hur varmt som helst dessutom.

Alex i vattnet. Det ser nästan ut som en megastor pool :)

Jag i vattnet :)

Jag och Tessa! En hur go nederländare som helst! Vi har hängt en del det senaste.

Jag o älsklingen!

Något av de vackraste jag varit med om. Detta kommer man nog leva länge på. Vi åkte vidare till campingplatsen sen. Man var trött och det kändes i kroppen.

Vi stannade dock en gång på vägen för en bensträckare. Fraser Island är en stor ö! Mycket större än vad man tror. Väl vid campingen drog drickandet igång direkt. Ni får inte glömma av att vi var med några stycken engelsmän ;)

En del av kvällen spenderades vid stranden och solnedgången med roliga människor. Vilken otrolig dag!

Senare på kvällen var det fest. Vi lyckades få i oss några starköl men långt ifrån vad engelsmännen kunde få i sig. Helt galet! Men de var ganska borta också, haha. Det var inte så skönt att sova sen dock. Vi som indirekt typ på marken. Det var tält på något skyddsnät så sand inte skulle komma in. Vi hyrde med oss sovsäckar så vi gjorde en som en madrass och den andra som en kudde. Det var sådär men man somna tillslut. Värmen i tältet var dock vidrig! Det blev inte många timmars sömn inte. Del två kommer imorgon, puss på er!

Här spenderade vi vår förmiddag, Rainbow Beach.

Hellooooooo!

Imorgon bär det av till Fraser Island och det är då vi ska campa! Vi ska vara där i tre dagar/två nätter och campa i ett tält. Det kommer inte finnas någon elektricitet eller wi-fi. Bloggen kommer därför stå tom. Jag funderar på att göra några tidsinställda inlägg men internet här är så långsamt så att ladda upp ett inlägg här tar 511 år eller något... Jag har skrivit bland annat om hur det är att köra i vänstertrafik och lite andra inlägg som jag också gärna vill publicera. Vi får se om de kanske dyker upp eller inte..

Anyway, idag vaknade vi tidigt av att det var så varmt i vårt rum. Det är två fläktar som ska kyla ner vårt rum. Det funkar alltså sådär i ett rum med elva sovande personer.. Jaja. Vi gick upp så att vi kunde få ta del av de gratis veganska pannkakor spm serverades till frukost. De satt inte helt dumt! Efteråt gick vi till Rainbow Beach och spenderade förmiddagen där. Det var VARMT! Temperaturen låg på cirka 37 grader. Vattnet var ljummet hör också, vilket inte gjorde något för mig! Jag bara sprang i, badade flera gånger idag. Alex tyckte vattnet var lite för varmt, han tyckte inte att han blev tillräckligt avkyld. Smaken som baken!

Framåt kvällen var vi på ett informationsmöte inför campingen. Vi delades in i grupper och jag och Alex lyckades hamna med fem stycken britter. De var trevliga så det gjorde inte så mycket! Man fick beställa alkohol också till själva trippen, det slutade upp med bland annat 96 stycken ölburkar.. Eeeh, får se hur detta slutar.

Senare beställde vi hamburgare och varsin öl och kvällen spenderades med några andra backpackers, bland annat en tjej vi träffat som nästan göra samma tripp som oss. Tessa heter hon och vi har klickat väldigt bra faktiskt! Hon kommer från Nederländerna och är jättetrevlig. En annan vi pratat en del med är en tjej från Canada, också väldigt trevlig, och pratglad haha. Vi pratade för övrigt ikväll med en annan kanadensare, en irländare, en till britt och någon spanjor tror jag. Det är väldigt roligt, speciellt när man får använda sin engelska. Jag önskar att jag hade ett mycket större ordförråd än vad jag egentligen har! Alex har ett mycket större ordförråd än mig, men jag tycker jag pratar snyggare engelska och inte så svenskt, hehe....

Nu har vi packat klart inför imorgon. Det ska bli spännande att se vad dessa tre dagar har att erbjuda. Jag är ingen campingmänniska direkt, inte för fem öre om jag ska vara helt ärlig men det är nog värt det! Vi får hoppas på bra väder också!

Jag hoppas ni där hemma får tre fina dagar! Det är inte så långt kvar tills mars heller så ganska snart ses vi!! Pussar!!

Våra pannkakor, mmmhmm :-)

Tjenis!

Dagen idag har inte gått i hundra precis men vi har däremot fått gjort en del. Vi började dagen med att checka ut från hostlet vid kl. 10. Vid klockan fyra gick bussen så vi hade några timmar att behövs fördriva tiden. Tillslut bestämde vi oss att hitta något mysigt café att sitta på, boka biljetter och sånt till Bali. Vi hittade ett café vi tyckte var mysigt, beställde och frågade efter wi-fi och då hade dem inget, trots att det fanns ett med deras Café-namn, hmm. Det blev en mysig fikastund i alla fall!

Vi kollade även runt lite i centrala Noosa, ser ni megabrädan?! Hur åker man ens med den?!

Vi gick tillbaka till hostlet och utnyttjade deras gratis-wifi i lobbyn. Vi fick bokat biljetterna till Bali, wieee! Den fjärde februari åker vi dit och kommer fram mitt i natten till den femte. Vi fick dessutom bokat boende, så vi bor en vecka i Kuta. Vi bokade också 11 dagar på ön Gili Trawangan. De resterande dagarna ska vi spendera på Bali igen men vi har inte riktigt bestämt vart. Vi ska också boka biljetter hem den fjärde mars.. :)

Bali

Gili

Det ska bli såå underbart. Det ska också bli skönt att stanna lite längre på varje ställe också. Bali och Gili ska vara jättevackert tydligen. Vi har inga direkt ställa vi vill besöka utan vi tar det lite mer som kommer. Några andra backpackers har tipsat om att åka till ett ställe som heter Ubud så det ska vi åtminstone besöka!

Vi fick spenderat timmarna i hostlets lobby tills bussen gick. Vi åkte vid fyra och stannade sedan vid något ställe där vi fick lite rastpaus. Det låg vid en otroligt vacker sjö så vi tog lite kort.

En jätte-känguru!

Vi tog en glass och en dricka innan bussen begav sig igen. Det tog inte så lång tid innan vi var framme vid Rainbow Beach där hostlet ligger. Dingos heter det som vi bor på nu. Vi bor här imorgon innan vi åker till Fraser Island på campingtur och ska stanna där i två nätter. Efteråt kommer vi tillbaka hit och stannar en natt till. Det är efter det som vi drar vidare! Men mer om det då ;)

Hoppas ni har härlig dag hemma! Pussar!

Hej på er!

Idag har vi verkligen varit hurtiga. I promise you! Vi bestämde igår att gå till Noosa National Park som ligger en bit ifrån hostlet. Det finns olika vandringsleder runt om i parken och vi kollade redan upp kvällen innan vilka av dessa leder vi skulle vandra på. Det var 1,5 led. Det slutade upp med att vi gick fyra stycken och alltså vandrade i 14 kilometer !!! Det är liksom över en mil. Vi tog sammanlagt 22049 steg och det motsvarade att vandra i 89 våningar (hade stegräknare på mobilen, därav all information). Känn på den ni! Vi vandrande i fem timmar och tog även lunch- och badpaus. Det var strålande sol och knappt något moln på himlen. Det var lite läskigt att vandra där ska jag erkänna. Det här är verkligen Australien, både klimat och natur skiljer sig från Sydney om man jämför med här. Det ar vissa gånger vi vandra som vi hörd insikter dåna hur jäkla högt som helst. Tänker er ett bi surra i en mikrofon, så högt lät dem. Det var inte bzzz utan BZZZZZZZ(!!!). Fett läskigt, man fick en bild av att de var megastora. Det kändes också som att ormar låg lite här var och lurade i buskar. Vi stötte inte på någon SOM TUR VAR! Det räckte med ödlorna, se längre ner..

Plåster på ett uav träden, lol.

Några utav vägarna man kunde välja på.

Blödande träd. Kodan är röd, ser verkligen ut som blod!

Alexandria Bay. En mycket fin strand. Här tog vi lunchpaus (gårdagens hamburgare;)).

Jag gick ut på klipporna för att känna hur varmt vattnet var, och det var ljummet!

Vi vandrade vidare till Hells Gate. Där uppifrån såg man ut över Alexandria Bay.

Där ville man inte ramla i....

En massa stränder gick man förbi på Coastel Walken.

Här stannade vi och bada. Det var det härligaste vatten jag varit med om. Jag har aldrig badat i ett hav som varit ljummet. Det var LOVELY! Aldrig har jag heller slängt mig ut i vattnet så haha utan mer eller mindre mesar mig i, men inte denna gång!

Tillslut såg man land på andra sidan.

Två ödlor stötte vi på med.. Och båda gångerna fick jag halvt hjärttatack när det prasslade i marken och helt pltösligt såg man två stora ödlor röra på sig. EUÄK! Den ena klättrade upp i ett träd som ni ser på bilden.

What the fuck?!

Wiho, we did it!

Det var en riktigt jäkla tur alltså, nu har vi rört på oss. Jag tror jag och Alex börjar bli två riktiga promenerare. Vid hostlet sen kastade vi i oss poolen och låg där en stund innan det blev middag för oss. Detta har varit vår dag idag. Imorgon åker vi vidare och ska ut och campa på Fraser Islands. Det ska bli spännande. Jag har inte någon aning om hur det är med elektricitet, om man ens kommer kunna ladda sina elektroniska prylar?! Jaja, vi får se, om inte så får vi höras när vi hörs. Jag ska försöka slänga in ett inlägg imorgon med så ni vet läget :) Puss o kram.

Tjoooosan! (Detta inlägg skulle ha publicerats imorse för er.)

Det blev inte så mycket sömn inatt. Jag stressov för jag var så rädd att vi skulle försova oss och missa bussen!! Gah, så frustrerande då jag vaknade en fång i kvarten tillslut. Vi missade inte bussen i alla fall, och var till och med 40 minuter tidiga, hehe.

Nu är vi framme i Noosa. Det är ett place en bit utanför Brisbane. Vi kom fram i eftermiddags så jag och Alex har inte gjort mer än att handla, äta samt bada i den pool som finns på hostlet. Jag är extremt trött! När vi skulle beställa mat var det erbjudande: " 2 Beers and 2 Hamburgers, 10 dollars!" Jag fattade det som om att det var extrapris till en person och inte till två, alltså man fick två små hamburgare och två små öl. Bredvid mig stod Alex som undrade vad jag höll på med när jag beställde 4 hamburgare och 4 öl.. "Nej, nej, lyssna på mig, jag har rätt, de kommer vara små" svarade jag bara då. När maten sedan kom fick vi varsina två megastora hamburgare och varsin jätteöl.... Jag kunde mig så dum! Inte undra på att han vid disken såg lite fundersam ut. Jaja, hamburgarna som blev över kommer att bli lunch imorgon..

Imorgon tror jag att vi ska besöka en utav de national parker som finns här i Noosa. Det ska tydligen bars jättefint! Det är gött med vandring också. Rensa bort alla jäkla nutellakilon, haha ;)

På bussen! Mina ögonlock var tyngre än en sumobrottare haha.

I hostlets bar där vi åt middag.

Poolen! Det ser nästan lite höstigt ut.

Nu ikväll har vi kollat lite på flyg till Bali samt hem. Just nu ser det ut att vi åker till Bali den 4:e Februari och åker hem den 4:e Mars.. :) puss o kram

Hellooo!

Vi har precis ätit middag och just nu sitter Alex och spelar på sin mobil medan jag bloggar och trycker i mig nutella! Jag får lägga av, det är faktiskt vårt pålägg, men det är så gott. Det blir som ett beroende haha. Jag måste ursäkta inlägget från igår också. Det var hur mycket jäkla stavfel och konstiga meningsbyggnader som helst. Jag får helt enkelt skylla på att jag var väldigt trött hehe.

Idag då? Jo, det har varit sista dagen här i Byron Bay och vi följde vår plan, att besöka den kända fyren som finns. I natt åskade och regnade det som satan. Det stod på mobilen att det vädret skulle hålla i sig under dagen vilket var total bullshit. Vi tyckte det skulle vara lite skönt att vara ute och vandra i regn men det var strålande sol näst intill hela promenaden. Det var tur att jag smörjde in mig innan jag gick. Alex däremot fuskade, hehe.

Att gå tll fyren skulle ta cirka en timme från hostlet. När vi kommer fram till själv promenadleden ser vi att man kan gå som i en cirkel runt hela det berget där fyren ligger. Vi bestämde oss för att göra det! Vilket sedan visade sig att bli så värt. Det var så vackert. Trots att svetten rann på oss båda, som om någon stod och spurtade med en vattenslang på en, var det helt fantastiska vyer och syner som gjorde turen Amazing! Idag fick även systemkameran hänga på vilket var ett tag sedan. Det var inget jag ångrade!

Alex på en del utav promenadleden.

Alltså ser ni hur jäkla fint det är??!!

Böljande blått vatten, vackra stränder och häftiga berg bestod promenadleden mestadels av. Tröttnade man? Nej.

Något vi ångrade var att vi inte hade med oss våra badkläder. Jag hade min bikiniöverdel fine men inte resten. Det kändes sådär att man skulle bada i trosor och Alex var inte så sugen på att bada i kallingar heller haha så vi fick svettas vidare.

Jennifer aka tomatansikte.

Där ute på klipporna stod vi!

Äntligen framme vid dagens destination, fyren!

Otrolig utsikt!

Fram- och baksida.

Påväg hemåt.

När vi gick hem började mörka moln dra sig över och det började mullra. Ni kan ju gissa vem som fick fart i benen då? Hehe. Vi nådde tillslut hostlet och man var ganska mör i benen efter att ha vandrat i två-tre timmar men det var så värt det!! Besöker man Byron Bay får jag ändå säga att den rundan är ett måste :) Väl vid hostlet slängde vi oss i poolen och var där i en stund. Vi har även hunnit att duscha, ätit middag och packat inför imorgon då vi drar till Noosa. Klockan ringer på 07:15 så nu är det dags för oss att nana :) God natt på er! Hoppas ni får en fin dag hemma! <3

Äntligen, ÄNTLIGEN! Igår gick allt som smort och vi kom i äg som planerat. Vi spenderade fösta delen av dagen inomhus för vi vågade inte göra något som kanske skulle göra att vi missade tider och så vidare. Jag gick ut och köpte Acai Bowl till frukost. Det var den enda gång någon av oss gick ut under förmiddagen.

Vi kollade film och chillade. Tillslut kom Åsa hem och sa hejdå (igen hehe) och klockan 16:20 begav vi oss. Målet var att vara framme klockan 17:00 så vi skulle ha 1,45 timme på oss.. Det blev dock lite problematiskt när vi kom till busshållplatsen vid Bondi Beach. Det var proppfullt med människor! Vi blev lite stressade, det brukar inte vara så mycket människor runt fyra-tiden?! Utan först vid klockan 18:00.. Vi stod otåligt och väntade, jag höll på att ladda ner Uber-appen så vi kunde fixa "taxi-skjuts" till centralen. Det dök upp en buss och vi ville chansa på den. Folk kände sig fram och man är lite handikappad med två resväskor. Då helt plötsligt sa en kvinna som stod nästan längst fram i kön: "Låt de med resväskor gå på först! De är dem som har mest bråttom!" Folket flyttade på sig och vi fick faktiskt gå på först. Det kan man snacka om en sådan där vardagshjälte. Jag kan säga som så att det var många som stod med gapande munnar efter hon utbrast det. Det hade varken jag eller Alex vågat. Vi tackade så hjärtligt och hann precis med tåget till Centralen. Väl framme var det första vi gjorde att gå dit bussbolaget befanns sig och checkade in våra väskor och biljetter. Det var så skönt, en sådan lättnad. Efteråt gick vi och åt i lugn och ro samt köpte med oss lite gott till bussresan.

Bye Sydney!

Bussen i sig var väl ingen höjdare. Det stod på dörren "5 star premium buss". Well, in my f'cking ass, på 80-talet kanske. Den hade inget wi-fi och inte ens så man kunde ladda sina telefoner eller någonting (toalett fanns dock). Som tur var har Alex laddat ner alla Sagan om Ringen-filmer på sin dator så vi satt och kollade på den första. Det var så mysigt! Man fick massa flashbacks till när man var på Nya Zeeland och Hobbiton där de spelade in filmerna, åh! Sagan om Ringen är ändå några av de bästa filmer som gjorts, definitivt och ligger på min topp 10!

Vi stannade även till några gånger under kvällen för bensträckare och en gång vid en tapp. Vi köpte då varsin glass. Det var ganska varmt på bussen och en glass satte fint, trots klockan 23:00 på kvällen.

Så var det dags för att försöka sova.. helt plötsligt blev bussen iskall. Det var tur att Alex kunde hålla om mig, så lättfrusen som jag är. När alla väl hade somnat så körde busschauffören helt plötsligt på något mitt i natten. Vad det var vet vi inte men det gick rykten om att det var en känguru?! Kändes sådär ärligt talat men det var en hel del skyltar om varning för både kängurus och koalor över vägen. Det är ju som älgar och rådjur hemma..

Vacker soluppgång ungefär klockan 06:00 på morgonen fick vi vara med om:) Väldigt smutsigt fönster dock!

Bussen inuti!

På morgonen stannade bussen i något litet samhälle. Vi beställde varsin milkshake. Vädret var strålande och trots att klockan var 07:00 på morgonen var det över 20 grader varmt. Klockan 09:00 var vi framme vid Byron Bay. Vi var så glada haha, äntligen!!! Vi blev upphämtade utav någon som jobbar på hostlet. Det låg cirka 5 minuters bilfärd från Byron Bay. Han visade oss också runt lite i själva samhället samt hur man kom till själva stranden och havet. Det var så vackert!

När vi kom fram till hostlet sa de att incheckningstide var klockan 14:00.. Det kändes fett segt. Vi pratade med en tjej från Nederländerna under tiden varav hon hade ringt till hostlet igår och då jade de haft två platser lediga. Shit tänkte vi, tänk om de var våra sängplatser?! Då bestämde vi oss för att gå och prata med dem i receptionen. Det var inte fallet och vi fick checka in på direkten istället eftersom våra sängar stod och väntade! Äntligen turen på vår sida. Så klocka 10:00 var vi incheckade. Vi bestämde oss för att gå till stranden och för att handla efteråt, sagt och gjort.

Så fint!

Vid stranden var det fullt med massa maneter. De var blåa och jag tänkte automatiskt att de bränns såklart inte då. Jag hade inte heller sett några varningsskyltar om dem så tänkte inte mer på de sen. Jag badar och sen när jag går upp får jag syn på en i vattnet, försöker undvika den men går såklart in i dennes trådar, de hamnar runt mina ben och jag hoppar rakt upp i luften av smärta. Förbaskade helvetes maneter!!!!! Såklart att de brändes!!!! Benen brann av smärta efteråt. Alex trotsade mina varningar och gick och badade han med, såklart utan att lyckas bli bränd..

När vi kom upp från stranden efter vi var färdiga var denna varningsskylt det första vi såg sen.....

Jaja. Vi gick och åt på ett tacosställe innan vi skulle handla. Det var gott. Vi tänkte eftersom att det är trots allt helg och ingen helg-feeling utan tacos! Vi gick också runt lite i butikerna och konstaterade att Byron Bay är verkligen hippie-influerat. Regnbågsfärger, rastaflätor, drömfångare och Volkswagen-bussar typ T1, T2 och T3 (men framförallt T1). Jag låter dessa ord förklara en del för er.

En stor ödla såg vi vid vårt matbord med....

Tillslut gick vi och handla lite smått och gott. Det är lite surt att man inte kan ha grejer på samma sätt längre. Det går inte att ha några mejeriprodukter såsom smör och mjölk. Det blir dåligt när man åker sen. Vi köpte bröd och nutella. Nutella är ett extremt hållbart pålägg, tips! Vi levde ju på det i NZ. Vi köpte dock ägg, men ett sexpack eftersom vi vet att äggen kommer vi göra oss av med. Alex har ägg till frukost och resten av äggen blir middagsomelett. Det gäller hela tiden att planera.

Hostlet vi bor på är Nice! Och än så läng har det varit okej att dela. Det är lite trångt och det är en kille som stinker svett men det finns luftkonditionering så vi klarar oss. Det finns även en pool mitt i hostlet spm vi badat i. Vattnet är så varmt och skönt. Jag tror jag och Alex var i nästan en hel timme 😍

Poolen!

Imorgon ska vi besöka Byron Bay's fyr. Det ska vara väldigt fint tydligen. Det är dock en timmes promenad så jag tror nog vi går innan den värsta hettan. Vi vill ju inte bli två omeletter på vägen :P

Ja just det! Häromdagen kom min lilla kusin till världen också. Jag tror det är nummer 29:e i skaran. En stor bebis på 5kg, så just nu går han under smeknamnet "Lilla tjockisen", hihi! Det ska bli spännande att träffa honom också. Idag döps även min lilla prins William. Jag är så ledsen att jag inte kan vara med!! Mosters älskling :) Tror det kommer gå så bra!❤

Idag var det dagen D för oss. Nytt kapitel, dags att vända blad. Vi gick upp tidigt för att hinna bli klara i god tid med packning, tvättning och städning, vilket vi också blev! Åsa kom över en stund för att säga hejdå innan det var dags att bege oss av.

Vi gick till Bondi Junction, hann med vårt tåg och hade en timmes marginal till bussen när vi väl var framme vid centralen. Vi googlade upp adressen och det skulle ta en kvart att ta sig dit. Sagt och gjort, när vi kom dit så var vi någon helt annan stans. Okej, vi irrade runt, googlade på nytt och gick vidare. Klockan bara gick och gick. Helt plötsligt stod vi där och det var bara var en kvart kvar tills bussen skulle gå. Vi frågade nog efter hjälp tre gånger och efter tredje gången gillt hittade vi äntligen rätt väg. Vi sprang med resväskorna för att hinna och när vi väl kom fram såg vi hur helvetesbussen åkte iväg.

Vad skulle vi ta oss till? Alex gick till de som äger bussbolaget medan jag ringde till researrangören. Det var en jättesnäll och vänlig tjej som hjälpte mig på luren. Hon berättade att hon hittade en buss som gick 23:40 istället. Dock skulle vi behöva betala lite extra men det kände vi var värt. När Alex kom tillbaka hade han även fixat en ny bussbiljett till dagen efter, samma tid men att vi missar en dag. Vi använde det alternativet som plan B. Jag och Alex gick till McDonalds och påvägen dit ringde dem från researrangören. Bussen som gick 23:40 var fullbokad. Jaha, kunde man väl inte kollat först?! Väl framme vid McDonalds brast allt för mig. Tårarna bara rann. Jag ville hem, jag erkänner, jag saknade mamma och pappa, mitt hem hemma i Sverige... MIN SÄNG! Allt hemma..

En kombination av stress och trötthet I guess. Tur jag har Alex. Han satt och höll om mig, tittade in i mina ögon med sina egna fantastiska och sa att allt löser sig. Åh, världens finaste kille, vad jag älskar dig! Klart allt skulle lösa sig. Vi fick tag på Åsa igen och fick bo hos henne över natten. Efter en 20 minuters promenad hittade vi busshållplatsen och bussen som skulle ta oss till Bondi Beach. Jag trodde aldrig att vi skulle komma tillbaka, men det blir visst sällan som man tänkt sig. Bondi vill helt enkelt inte släppa taget om oss än.. Det blir nya tag imorgon. Vi hade tur att Alex fick fixat ny biljetter. Vi missar en dag fine, men det är inte hela resan. Vi fixar det här!

Just nu kollar vi på film sedan blir det raka vägen det sängen. Kroppen värker av trötthet och huvudet likaså efter att ha vandrat omkring centrala Sydney halva dagen. Imorgon blir det förhoppningsvis bättre. Puss och kram på er❤