Nu sitter vi på den sista bussen längs Australiens östkust, alltså mot slutdestinationen Cairns. Senast jag skrev var vi påväg till Brisbane vilket var ett mycket trevligt ställe, där var vi som sagt bara en natt men hade absolut kunnat stannat två till. Efter Brisbane åkte vi till Noosa, ännu ett trevligt ställe med fina stränder men där tog vi det bara lugnt. Efter det bar det av till Rainbow Beach och Fraser Island, där åkte vi ut på världens största sandö ett gäng ungdomar med en guide som tog oss till olika ställen på ön. Tyvärr hade vi dåligt väder första dagen vilket gjorde att jag blev sjuk eftersom vi sov i tält ute i djungeln i två nätter, men roligt var det ändå! Efter Fraser åkte vi till Airlie Beach, även känt som Whitsundays och vilket paradis! Vi åkte ut på en Katamaran med ca 20 andra personer, vi sov på båten i två nätter och på dagarna gick vi längs några av världens finaste stränder och snorklade, det var helt underbart. Magnetic Island var nästa stopp och även det näst sista på våran resa, på Magnetic bodde vi på ett hostel precis vid vattnet, vi hyrde vår egna bil så vi kunde upptäcka ön på egen hand, vi kollade på solnedgången på en strand, snorklade och matade små kängurus. Rekommenderar Magnetic Island starkt! (Det gör jag även med de andra ställena vi har varit på!)

Som sagt är vi nu på väg till Cairns där vi ska vara i ungerfär 2 veckor, sedan bär det av till Nya Zeeland i 2 veckor och efter det ska vi till Fiji i 2 veckor och till sist ska vi till Bali en sväng sen blir det tillbaka till Sydney igen! Hade gött! 👋🏄🏽

Hallå där! Ännu en gång befinner vi oss på bussen och nu för första gången är hela gänget samlat! Surfers Paradise var ett riktigt roligt ställe, lite som ett Australiens Magaluf. Vi var även på en vattenpark vid namn Wet N' Wild och en nöjespark som heter Movieworld, det var roligt! I Surfers bodde vi på ett boende som hette Backpackers in paradise och det va lite sisådär så det kan jag inte rekommendera till 100% men de gick ju bra ändå. Nästa stopp är Brisbane och där ska vi bara stanna en natt så där måste vi vara effektiva.

Även mina kära reskamrater bloggar lite då och då så jag tycker att varje gång ni har lite tråkigt går ni in på både min och deras bloggar och kollar läget 👍👇

(Hanna har ingen blogg)

Ja men de var väll allt för denna gång! Om någon vill att jag ska skriva om något speciellt så får ni mer än gärna kommentera det! Tack och Hej! 🏄🏽

Nu sitter vi på bussen igen påväg mot nästa stopp. Byron bjöd på mycket roligheter. Vi bodde på ett hippie hostel som hette Arts Factory, var lite som att bo ute i djungeln där stora ödlor gick omkring som duvor. Jag paddlade kajak med delfiner i strålande solsken, jag besökte en 70-tals by och åkte till ett vääldigt högt vattenfall.
Byron levde upp till förväntningarna helt enkelt!👍

Nästa stop är Surfers Paradise och vad som händer får jag helt enkelt återkomma med, men ni kan ju googla på namnet och bara förstå att det kommer bli riktigt bra😉
Tack och Hej Byron Bay, hade gött! 🏄🏽

Hallå där!
Ja tror de eller ej, men nu är det dags att blogga lite igen. Det var ju ett tag sen sist så det har hänt en hel del kan jag säga, ressällskapets storlek har ändrats lite då vi har förlorat en kär medlem men inte kort därefter har två andra hoppat på ett flyg till Sydney och anslutit sig till oss. Jobbet har gått bra och roligare blev det desto mer man lärde sig, det blev faktiskt lite tråkigt att lämna skutan, men men sånt är livet 😉 Det har blivit en hel del fest och som ni flesta vet är det precis så jag och mina vänner vill ha det. Vi har träffat så mycket underbara människor, skulle nog till och med kunna säga vänner för livet. Jag älskar verkligen Sydney och allt som kommer med staden, men vi vill självklart se mer än bara en stad i Australien så as i write sitter jag på en buss mot nästa äventyr, Östkusten och första anhalt Byron Bay! Jag ska försöka uppdatera lite oftare nu när jag kommer vara på nya ställen hela tiden så då kommer jag tycka att jag har något att skriva om, men som ni vet gick de ju inte så jävla bra förra gången jag skrev det så vi får väll se helt enkelt 😁

Jag är ju inte superaktiv på något socialt medie vilket jag även tänker ändra på nu längs kusten. Dock är jag väldigt aktiv på snapchat, så om ni vill ha någon aning om vad som händer kan ni lägga till mig där, Jenspersdahl (detta gäller självklart alla utom mamma 😘😉).

Så de var allt för denna gång, jag hoppas allt är bra med alla som läser! Hade gött och på återseende! 💃🏼

Lovar att börja skriva lite mer och uppdatera mer så fort vi får tillgång till internet. Så länge får ni kolla på lite bilder från lite olika platser! 🏄🏽🇦🇺

Igår stod Will Sparks på schemat, han spelade på
Marque och det var mycket bra. Det var även dags att ställa om till sommartid här inatt, så nu är det ljust en timme till😁👍 Nu märker man att sommaren är här och den är här med bravur! Det tog två dagar från att behöva ha på sig en jacka till att knappt behöva t-shirt. Det här är bra👍 Imorgon är det någon högtidsdag så ikväll blir det utgång för min del med Nathalie som är i Sydney ett kort tag, (vi får förmodligen sällskap av resten av Sydney också.) 🍺 Idag jobbade jag på en av båtarna där vi hade festande rugby supportrar, att stå ute på en fin båt i den varma solen är inget att klaga på!😉 Hoppas Svergie är ruggigt och kallt 🍁🍂 Hade! 🏄🏽

G'day Mates!
Idag har solen visat sig hela dagen vilket har varit härligt, tyvärr så jobbade man under de varmaste timmarna men men vad ska man säga, cash is King!☀️💰 Idag på båten såg jag för första gången i Australien vilda delfiner, jag och en annan svensk blev ganska speedade av händelsen medan de andra inte reagerade alls nästan, det var tydligen inte speciellt ovanligt🐬... Idag har vi varit här i Australien i 2 veckor, detta ska vi självklart fira med att gå ut på Ivy och roa oss.
Ha det bra och SKÅÅÅL! 🍺🍷

Nu var det ett tag sen jag skrev något, har haft väldigt mycket att göra! Men det går väldigt bra för oss här i Aussie!

Vi har nu flyttat in i lägenheten som vi var och kollade på och vi trivs bra!🏢 Lite tomt i kylen och omöblerat med det är väll saker som ingår i en flytt som denna. Det är en stor 3:a med två badrum. Jag och Jasmine har även börjat jobba på Captian Cook Cruises där vi serverar på olika dagskryssningar.🚢 Eftersom varken jag eller Jarre har någon erfarenhet inom denna bransch var det väldigt svårt i början men nu efter några dagar börjar man inse hur det ska gå till.🍲 Vi har träffat en massa ny människor på både jobbet och på fritiden vilket har hjälp väldigt mycket för att komma in i allt.

Vi trivs som sagt väldigt bra här i Australien, och vi gillar verkligen att bo i en storstad som Sydney. För mig som är van i att bo i en ort på 2000 människor men bara en mataffär och en mack i närheten har de blivit en stor omställning. Gång avstånd till allt och en klubb runt VARJE hörn är underbart. Nu inväntar vi värmen och jag jag lovvar att jag ska blogga oftare😁 om ni vill att jag ska skriva något speciellt så kommentera gärna de! Hare gött! 🏄🏽

VILKEN DAG! Dagen började med att vi promenerade till Work and Travel kontoret i rask takt med hela gänget, där fick vi information om allt vad denna resa har med att göra och om jag inte var taggad innan så är jag verkligen det nu! Den informationsstunden slutade i serveringskurs på Måndag och en arbetsintervju på Tisdag👍 Efter de drog vi vidare till Sydney hjärta för en lägenhetsvisning och förhoppningsvis flyttar vi in på Tisdag! Har även hunnit fixat ett AUS bank konto och nummer idag, så har nu 4G överallt😁 ikväll blir de utekväll med gänget och vi får se vart de leder! Åter igen VILKEN DAG🏄🏽

Nu väntar den första natten i Sydney, flygresorna gick förvånansvärt fort. Idag turistade vi en aning då vi begav oss till det berömda operahuset i Sydney sen tog vi bussen till ingen mindre än bondi beach ( som tyvärr inte levererade idag pga dåligt väder). Nu börjar jakten på lägenhet och jobb så vi får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda! Good Night🏄🏽