Tiden i Thailand har verkligen bara spenderats på stranden och på restauranger där vi tryckt i oss mängder med thaimat. Vi var i Krabi en dag och då åkte vi till Railey beach och det var paradise. Det var så så fint! Vi åkte över till phi phi islands där vi hängt med min kompis Oscar och hans vänner. Så sjukt att man träffar folk hemifrån på andra sidan jorden. Vi har festat en del, ätit mat och var på utflykt igår. Åkte till Maya Bay och några andra ställen. Thailand är så fint verkligen.

Resterande planer för dagen är följande:
- gå till viewpoint
- massage
- manikyr
- shoppinn

Sista dagen på Bali hade vi planerat att hänga på Potateo Head beach club. Det var dock dåligt väder (?), ingenting man räknar med när man är i paradiset. Så jag och Moa tog taxi in till Seminyak och strosade runt där istället för att bara hänga på hostlet. Vi shoppade lite, ehehehe. Det sprack upp lite på eftermiddagen så vi besökte beach cluben för en drink. På kvällen fixade vi inför morgondagen med packning osv.

I måndags blev vi inbjudna på fest i några kompisars villa i Canggu. Aldrig sett ett så sjukt hus. Hade sjukt kul så mycket lyckat.

Jag och Moa försökte oss på lite surfing igen men slutade med att vi satt oss i solnedgången och drack bira istället, men klagar inte.

Sitter på Kuala Lumpurs flygplats just nu och väntar på flyget tillbaka till Thailand. Hööööres

Nu är Vi tillbaka i Canggu som vi gillade så mycket. Vi bor lite off den här gången så moppe blir obligatoriskt de sista dagarna här.

Vi hade en fet utekväll i tisdags som blev vår sista kväll på Gili T. Vi har varit i Ubud två nätter där vi tittade i butiker, gick på marknad, besökte monkey forest, besökte ett Vattenfall, var på kaffeprovning och drack bajskaffe, kikade på risodlingarna, åt på massa goda restauranger och gick på en eld/hinduisk show. Kul. Inatt ringde klockan 02 och vi begav oss mot Mount Batur som.  tog två timmar för oss att komma till toppen. Allt det för att se en oslagbar utsikt plus att man kan bocka av det på sin to do list. Nu har vi 5 dagar kvar på Bali innan äventyret fortsätter. Vi höööres!

Vi hade tänkt att åka på en snorkeltur runt Gili öarna men Marielle övertygade oss om att bara hyra snorkel längs stranden och snorkla själva. Sagt och gjort gav Vi oss ut i vattnet och jag såg 4 sköldpaddor bara 20 meter från stranden. Så häftigt!

Gårdagen var full med aktiviteter. Cykeltur runt ön, gick upp till en viewpoint och såg ön från ovan, åt en fantastisk födelsedagsbrunch, snorklade, spelade beachvolley, hängde med Marielle och hennes vänner och drog sen ut för att fira henne. Grym dag med andra ord!

Idag slappar vi på stranden. Det blir vila för min lever idag, blivit lite mycket nu haha. Vi lär hänga på sunset bar och bara hänga helt enkelt. Hööööööörs!!

Vi är på Gili T och festar, solar, "fönstershoppar" och cyklar. Vi överraskade Marielle också, hon har ju bott här sen hon lämnade Filippinerna. Det blev så lyckat och hon blev så glad över att se oss. Vi planerar att köra ett dyk vid sharkpoint och en snorkeltur för att se sköldpaddor.

Vi har bokat alla sista boenden, Vi har till och med bokat flygbiljett till Arlanda. Så skönt att ha det gjort om jag ska vara ärlig. Nu vet man liksom när det är slut och kan ta vara på tiden på ett annat sätt. Men datumen är en hemlighet hihi.

Den här dagen hörni, har varit helt perfekt. Jag och Moa bestämde oss för att gå upp 06 för att gå till stranden för att se soluppgången och ta en powerwalk runt ön. Vi åt frukost och gick sen till en studio för en yogaklass. SÅ SKÖNT men sjukt jobbigt. Yoga kanske man ska börja med när man kommer hem? Bra för kropp och själ. Åt en fantastisk lunch och hängde på stranden. Åt sen en lika fantastisk middag på samma ställe haha. Efter middagen var det dags för utomhusbio och Tarzan stod på schemat.

Imorgon börjar dagen på liknande sätt och sen vid 12 förflyttar vi oss igen! Höres från nästa ö

Finns egentligen inte så mycket att uppdatera. Vi avslutade besöket i Uluwatu med söndagshäng på Singel Fin. Vi åt middag där med fyra andra tjejer vi surfade med och såg solen gå ner. Magiskt!

Vi har förflyttat oss till Gili Air. Tiden här kommer bestå av sömn, sol, bad, mat, utomhusbio och yoga. Välbehövligt besök efter allt stök ;) Bali är dyrt och pengarna bara försvinner men man säger ju att det kostar att leva. Det stämmer ganska bra det.

Tiden rinner bara iväg här. Varit här i en vecka nu och vilken vecka det har varit. Dock har den mestadels bara bestått av fest och besök på olika caféer och restauranger. Klagar inte!

Vi mötte upp vår vän Moa på flygplatsen igår och begav oss till ett nytt ställe, Uluwatu! Tidigare vecka hängde vi i Canggu men ska tillbaka dit innan vi åker hem för det var så nice där! Vi har hyrt moppe och åkt runt lite idag, hittade en fin strand och där tog vi även beslutet att ta en surflektion. Sjukt svårt men jag kunde ändå stå upp på brädan och i slutet börja styra lite. Det ska vi fortsätta med imorgon!

Ikväll blir det stök. Haha, nej. Vi ska möta upp några tjejer och föra i deras villa och sen åka till Skygarden. Det ge rykten om att det är en av de största nattklubbarna i Asien, men vi får se! Hörs

Vill inte lämna den här fantastiska staden. Jag måste bo här i framtiden.

Gårdagen bjöd på lunch på IKEA därefter blev det lite (fönster)shopping. På kvällen klädde vi upp oss, gick ner till marinan och åt en så god middag. Jag åt en tryffelburgare och Sara en god scampi pasta. Vi promenerade runt i Gardens by the bay och åkte sen upp till 1altitude som är en bar/nattklubb på stans högsta byggnad. SÅ häftigt! Vi hade tänkt att dra ut sen men vi hade fel skor så det gick inte, tyvärr.

Nu tar vi tunnelbanan för de sista mynten och beger oss till flygplatsen. Vi hörs i Baliiiii <3

Dra mig baklänges, finns den här staden på riktigt? Jag ÄLSKAR den. Även fast det är så förjävla dyrt här så är detta drömmarnas stad. Vill bo här.

Dagen började dramatiskt då vi först inte fick tag på taxi 06.30 för att ta oss från ena sidan ön till den andra. Väl framme på flygplatsen inser vi att vårat plan gick föregående dag så det var bara att boka ett nytt. Tur hade vi!

Dagen har varit lång. Det första vi gjorde när vi anlände till staden var att bege oss till Gardens by the bay och åt lunch uppe på Sand Marina Bay. Så coolt och lyxigt. Vi gick runt lite i stan, in i olika köpcentrum och sen till hotellet för att checka in. Detta boende är goals. Kvällen bestod av middag, dricka Singapore sling vid Raffle Hotel som följdes av kvällspromenad vid marinan och en sen kvällsfika på Starbucks.

Är helt slut, godnatt finisar