Vi har äntligen kommit hem för några dagar sedan och packat upp allt så nu kan äntligen semestern starta på hemmaplan också.
Första daggarna har bestått av tvätta, tömma husvagnen, städa här hemma, fylla upp kyl och frys så det finns ordentligt med mat här hemma och självklart umgås med mina föräldrar.

Sista stoppet vi gjorde samma dag vi åkte hem var High Chaparral. Parken var otroligt underhållande och Loke vägrade i princip att åka hem efter ett stort antal timmar där inne.

Strax ska vi packa ihop oss i bilen och bege oss till Ullared!
Jag ska köpa hem lite bra-att-ha saker att ha hemma tills bebisen kommer. Samt kanske lite annat smått och gott, har fått två timmar på mig att plocka på mig det jag vill ha medan pojkarna är uppe i leklandet och leker. Det ska bli kul detta!!

Innan vi kom fram till Apelviken så stannade vi till på Svedinos bil- och flygplansmuseum.
Pojkarna var helt lyriska över alla planen, jag gick mest och beundrade dom gamla bilarna.

Nu sitter vi mätta och belåtna i husvagnen, lyssnar på musik och spelar sänka skepp. Eller ja det är pojkarna som gör det.
Själv har jag precis hjälp en av grannarna här som bränt sig illa på axlarna, bästa receptet?
Aloe vera Gelly!

Snart är det tandborstning och sen sova för Loke som varit vaken ovanligt länge idag, men vi har njutit av god mat, fint väder och trevliga grannar så då får man vara uppe lite extra.

Efter ett par intensiva dagar i Danmark så är vi äntligen tillbaka i Sverige på Västkusten, närmare bestämt i Varberg!
Vi har väldigt blandade åsikter om Danmark då vi verkligen fick uruselt bemötande från andra besökande på Legoland, campingen och Lalandia, all personal ska däremot helt klart ha en guldstjärna var!
Campingen vid Legoland var faktiskt väldigt bra då man själv fick hitta en lämplig plats, gratis varmdusch, tvätt, wi-fi osv osv samt stora lekytor och alla hade verkligen gått inför att det var en camping enbart för barn.
Och Legoland var en upplevelse i sig, även om jag smög in på vissa attraktioner som jag verkligen ville åka. legoland har nämligen nolltolerans mot att gravida åker några attraktioner hos dom... Inte ens saker som är barntillåtna i Sverige. Ganska surt att upptäcka det när vi var där men vi hade iaf turen att grabbarna kunde ha sin Q-bot iaf så dom fick gå föra i kön till allt och körde nästan 20 timmar totalt i parken under två dagar och båda njöt!
Vi hade kommit över ett kalaserbjudande så 3 nätter på campingen, två dagar på legoland + Q-bot, en dag på lalandia = 2.000kr!! Så för oss var det helt klart prisvärt.
Fast Lalandia var en grym besvikelse! Åker till Kokpunkten i Västerås efter bebis är född helt klart!

Det blev en tripp tidigt till Helsingborg igår då F skulle springa Berzerk. Ett nytt OCR- lopp sonhan hade sett fram emot.
Det var inte alls lika många startande som vi är vana vid från bla, Viking men stämningen var på topp.
8 km med hinder inne i Helsingborg, jag och Loke såg första och sista hindret då vi inte orkade gå runt banan utan vi placerade oss bekvämt i gräset vid mål och njöt av svalkan i skuggan med en glass var.

Var lite kul att det var en mänsklig sköld mur i slutet=)

Det var en väldigt fin utsikt och F var väldigt nöjd över sin prestation

​Efterår drog vi till Emporia och åt sen lunch samt shoppade en hel del till mami då magen har dragit iväg i storleks alla tröjor och klänningar är numera försmå eller för korta.
Dock tur att dom plagg jag hittade kommer att kunna användas sen när jag är av med gravidkilona och kan använda mina vanliga plagg igen=)

Lovar att visa bilder men då det är gravidfotografering på agendan idag sågår det bli ikväll istället.

Igår landade vi äntligen i Malmö och vi stormtrivs på denna camping.
Stora gräsytor och bra planerade platser, otroligt fräscha servicehus samt mängder med saker för barn att göra.
Vi hade turen att hamna grannar med två barnfamiljer som Loke lekte loss hos, det var sparkcyklar fram och tillbaka, vattenkrig och allmänt bus.
Tyvärr åkte dom vidare i morse så vi har passat på att upptäcka mer av campingen och spela lite minigolf, dock är det över 30 grader varmt idag så vi har flytt in i vagnen där det fläktar skönt och kollar film och kör lite sällskapsspel. Jag har haft problem med sammandragningar både igår och idag så jag tar det väldigt lugnt.

​Varmt i havet och långgrunt vad mer kan man begära?

senare ikväll blir det mer bad så man får svalka ner sig ordentligt.

Äntligen framme i Malmö, eller rättare sagt i Lomma.
Vi mellanlandar här innan vi imorgon tar in på Malmö campingen mellan Torsdag till Måndag. Men vi har hunnit med att ta ett lång bad i den otroligt långgrunda vattnet här, spanat i Barsebäck på avstånd och jag har legat som en plattfisk på stranden och njutit av solen. Har även lyckats få färg och jag är så glad att familjen har solskyddsprodukter jag litar stenhårt på!

samt då F är en sådan person som bränner sig sågort han ens tittar på solen så har vi garderat oss med produkter man kan använda efter man vistats i solen och efter vi börjat med detta har han ännu inte bränt sig.

​När min familj åkte på semester när jag var liten bilade vi runt i Södra Sverige, bodde på hotell och såg massa späntade saker som finns att upptäcka i Sverige så var det speciellt en upplevelse som fastnade hos hela familjen och som vi fick möjligheten att uppleva två ggr vid olika tillfällen och det var:

Kleva Gruva!
Man får möjlighet att gå omkring nere i Gruvan och se sig om i olika gruvgångar och även se en underjordisk sjö bla. Det var dock väldigt tufft och jobbigt för mig som höggravid att gå omkring där nere och speciellt klättra på stegarna så allt tos så mycket längre tid då jag var tvungen att vila eller vända tillbaka om det blev för knöligt för mig. Men F och Loke var runt överallt och båda lös av äventyrslust!

Det var enbart 3 + där nere så det krävdes varma kläder, gummistövlar (är fullt med vatten i gångarna på sina ställen) samt hjälm då det är lågt i tak.

Sista bilderna är från Kleva platå, ovanpå gruva.
Helt otrolig utsikt och väl värt att sitta där uppe, kolla på utsikten och bara andas ut!

Så har ni vägarna förbi Vetlanda bör ni helt klart besöka Kleva gruva.

Är det fler än jag som är uppväxt med att man ska äta glass varje dag på sommaren?
Jag kör vidare på den traditionen för Loke!

Samt körde Loke lite yoga efter vilan....