​I morgon börjar skolan igen. Sista året på gymnasiet, har väldigt mycket ångest fast vill komma i gång med rutiner och träning igen. Känns som det kommer bli mycket detta halv år, med tanke på körkort och allt. Jag måste verkligen ta tag i körkortet nu men har så sjukt mycket ångest angående det också... Jag kan verkligen inte köra bil, har inte övningskört mycket heller och jag fyller år på några månader, hjälp. Jag ska försöka övertala pappa att fara ut i morgon och köra lite.

Nu ska jag försöka sova så att jag inte ser ut som en zombie imorgon!

Tänkte nu ta och sammanfatta dagarna i Frankrike, det var ju ett tag sedan jag och Ebba var där, men tänkte att det kunde vara trevligt :)

​Tisdag: ​Vi landade väldigt sent, så när vi kom till dit vi bodde åt vi lite pizza sedan gick vi och lade oss.

​Onsdag: ​Den första riktiga dagen vi spendera i Nice! Vi gick på en morgonpromenad för att kolla vart stränderna låg och hur det såg ut där vi bodde (jag har faktiskt varit dör förut meen mitt lokalsinne suger), vädret var inte toppenbra men det var inte alls dåligt. När vi gick ner på en strand så såg vi att det var ganska mycket maneter och att det skulle bli lite svårt att bada... Sedan åkte vi in i centrala Nice vilket tog cirka 25 min med buss. Men ingen shopping blev det den dagen eftersom att vi gick vilse! Vi lyckades i alla fall hitta vars vi skulle köpa våran bussbiljett :)

​Torsdag: ​Vi åkte till ett stort köpcenter som hade bland annat Primark, Forever 21, Bershka osv. Där hände det lite shopping hehe. Efter vi hade varit där åkte vi in i centrala Nice och shoppade lite på Sephora!

​Fredag: ​Vi ville åka in till Italien med tåg, men dom var på strejk så vi åkte in till Monaco ist! Denna dagvar det jättefint väder, lite för varmt, men inte ett moln på himmelen. I Monaco shoppa vi ingenting för lets be real, där har man inte råd.. När vi kom hem for vi direkt till stranden och låg där och pressa tills solen försvann.

​Lördag: ​Vi följde Mona till hennes stuga i bergen, sedan åkte vi till ett kalas där en tjej fyllde år. Det var inte så jätte kul eftersom att dom bara prata franska och vi förstod ingenting. På kvällen åkte vi in till Monaco för att äta middag och vi åt på en restaurang som heter Stars 'n Bars, det var jättetrevligt.

​Söndag: ​Det var jättefint väder hela dagen, så vi låg bara på stranden hela tiden, sedan for vi in till Nice igen för lite mer shopping på Sephora, hehe.

​Måndag: ​Låg bara på stranden här också, sedan for vi till et ställe och åt mat, haha.

​Tisdag: ​Denna dagen låg vi också på stranden, meen vi badade också för det var inge maneter!! Så det var kul! Sedan packade vi ihop våra grejer för det var dags att flyga till Stockholm för att sedan sova på flygplatsen och åka vidare till Luleå...

Resan var jättekul, det var kul att åka med sin bästa kompis och jag vill absolut åka utomlands med Ebba igen, och andra kompisar såklart! Jag kommer förhoppningsvis att lägga ut lite bilder senare!

​Nu är det måndag igen, passar på att blogga nu när jag har håltimma! Men shit vad trött jag är idag alltså... Tycker ändå att jag inte somna allt för sent igår men tydligen sent nog. Fram till sommarlovet har jag tänkt att försöka blogga 3 gånger varje vecka i alla fall, men har inte haft någon motivation alls till något, alltså inte ens skolan och den kommer ändå före bloggen. Och i morgon är det ju bara en vecka kvar innan jag och Ebba far till Niceee! sååå taggad, men fortfarande nervös :') Nog om det, inte så mycket har hänt sedan sist, inget jag kan tänka på i alla fall. Nu måste jag gå till min lektion, vi hörs!

Nu är det mindre än två veckor kvar innan jag och Ebba åker till Frankrike!!! Så himla taggad, men samtidigt nervös vi får hoppas på bra väder och fin shopping, hehe.

Inte det roligaste dagen på veckan men, man kan inte göra så mycket åt det. Dagen började med att jag hittade en SPINDEL i min säng, jag ville typ börja gråta... Så när jag kommer hem ska jag storstäda rummet och se till så att det inte finns fler spindlar i mitt rum :') Nu sitter jag i alla fall i på sociologin och ska snart prata om min rapport med läraren, får hoppas på någorlunda bra resultat med tanke på att jag skrev den på två dagar... Det som är bra med denna dag är att jag inte har någon svenska så jag hinner träna hela träningen idag, vilket känns väl behövligt.

Målade mina naglar igår, så nu känner jag mig väldigt förberedd för sommarn, haha. Nejmen jag gillade faktiskt denna rosa!

​I lördags var vi och firade Elin som fyllt 18, vi spelade spel, bada jacuzzi och fikade. Det var trevligt eftersom det var trevligt sällskap och en allmän bra kväll.

Hejhej! Nu har skolan börjat om och det känns inte alls så bra... Skulle gärna kunna ha lov i någon vecka till. Men i alla fall så är det tisdag idag då jag skriver detta, har haft en lektion idag, eller ja tekniskt sett två men första lektionen var vi i Kanisbacken och åkte snowboard och shit så roligt det var, det måste jag verkligen göra om! Jag har åkt snowboard förut men det var typ 5 år sedan och jag hade glömt bort hur kul det var!

Nu ligger jag och ska kolla insidan ut, har hört att den ska vara bra hehe jag gör allt för att slippa tänka på min rapport som ska vara inne i morgon som inte alls är klar... aja. Ni får ha en bra kväll!

Tartelette                                                              Better than sex                                     Natural eye

Det var ett tag sedan jag skrev och nu sitter jag på sociologin och har inget att göra så jag tänkte att jag skulle uppdatera er om hur det var i Björkliden! Vid denna tid för en vecka sedan var jag på väg till tågstationen för att åka iväg till fjällen med skolan. Jag och Ylva gjorde samma resa förra året och tyckte det var askul så vi ville följa med i år igen!

Dag 1: Vi kom fram till Björkliden kring 17:00, vädret var inte alls bra och i alla fall jag var hungrig. Vi gick upp till hotellet för att få våra nycklar till stugorna, vi gymnaster (jag, Ylva, Kajsa, Linnea och Elin) delade på en stuga och jag tycker stugorna var mysiga! Vi hade en samling och sedan så gjorde vi middag. Vi fick små uppdrag vi skulle göra för att umgås med varandra (det var folk från andra klasser som jag inte kände så bra) och då skulle man gå i varandras stugor och klara olika saker, hehe det var väl kul I guess. På bilderna nedan ser ni oss göra våra "uppdrag".

Dag 2: Detta var dagen vi skulle gå på skidtur till Låkta, men eftersom att det var dåligt väder, det var snöstorm, så for vi en annan tur som inte alls var lika kul som det var till Låkta, men men.. Vi lagade mat på trangiakök eftersom det ingick i kursen, sedan for vi hem och duscha och lagade mat osv.

Dag 3: Denna dag var det dags för avgång hem, men innan vi hoppade på tåget så gick vi upp på fjället för att gå till en sjö, men det blåste för mycket så vi fick avbryta och fara hem, vägen ner var ju det roligaste för så hade man vinden i ryggen och såklart eftersom det var neråt :) Efter vi åkt på denna lilla tur så skulle vi mygga snöbivacker (ingår också i kursen) och det var faktiskt ganska roligt! Våran bivack var den snyggaste ;) Sedan var det dags för avgång och jag var hemma 22:30. Trött var jag efter jag kommit hem, jag somna på 2 sekunder efter jag lagt mig i sängen! Nu får ni resterande bilder som är från Björkis!

​I morgon bär det av till Björkliden! Har inte packat klart än men har lite tid i morgon, tycker det är svårt att packa till sådana här saker, när jag far på gymnastiktävlingar så vet jag vad jag ska ha med mig men nu har jag ingen koll och det är massa saker man ska ha med sig... Men det löser sig nog! Nu sitter jag i alla fall och ser klart Case 39 som är en ganska konstig film men börja se den med Ebba och nu ser jag klart den för vill ju veta vad som händer! Men nu ska jag ta och sova, det blev ett väldigt tråkigt inlägg men godnatt!

Igår morse så var vi på gymnastikgymnasuimet + Anna och åkte långfärdsskridskor, det var askul men jag fick lite ont i fötterna... Dock hatar jag att vara på is för är så rädd att den ska spricka och jag ska ramla i vattnet :') Haha, nu ska jag åka till skolan för att ha matte, sedan hål och sedan svenska! Ha en bra dag!