​Jeg vil starte min blog ud, med at fortælle jer om min træningsplan - og så selvfølgelig hvordan jeg startede med at træne (da det nok er den største udfordring at blive motiveret - haha).

Jeg har trænet intensivt og seriøst i lidt under 2 år. Det vil sige uden nogen længere varige pauser, og så indebærer min træning både styrke-, løbe samt andre former for cardiotræning (= det kan være alt fra crosstrainor til selvlavede øvelser). 


Det er pisse svært at få sig selv startet med træning - det er nok det sværeste ved træningen (!!). 

Jeg persnoligt havde alt for meget tid, efter jeg stoppede til min fritidssport. Jeg begyndte at kede mig, og kunne pludselig ikke lide hvad jeg så i spejlet. Dette motiverede mig pludselig, til at starte i fitness. Jeg vil klart anbefale at starte i fitness, da der blandt andet er holdtræning, og så er der altså bare både maskiner og andre redskaber til rådighed, som de fleste nok ikke har derhjemme - dette er helt sikkert med til at motivere mig til træning. Det sværeste er at komme igang, men når man først er igang, så kommer det hele af sig selv. Man finder de øvelser man bedst kan lide, og vupsi, så er træningen lige pludselig ikke så slem igen, hihi


Min træningsplan ser kort fortalt ud som følgende;

Mandag: 5 km løb (cirka 30 min)

Tirsdag: Ben & mave

Onsdag; Arme & 15 min cardio

Torsdag; Ryg & 5 km løb

Fredag; Holder jeg normalt en velfortjent fridag

Lørdag; 5 km løb & ben

Søndag; Arme og ryg 


Meget i min træningsplan kan tilpasses til det enkelte behov. Jeg er ikke træningsekspert, og er udemærket klar over dette ikke på sin vis er korrekt. Dette fungere utrolig fint for mig - især i forhold til min fritid, og sammenhængen mellem tiden det tager at træne og så skole samt lektier (Og engang i mellem nogle venner og veninder)


Tak for at læse med, og held og lykke 


(Der vil komme en mere deltageret træningsplan ud senere på ugen)



Likes

Comments