Postad i: allmänt, mode och skönhet, personligt, Vardag

I'am back, nej men hej på er. Dålig uppdatering från min sida nu den här senaste veckan, har väl inga speciella anledningar till varför mer än för lite ork och tid med tanke på att jag vart borta nu 4 dagar och jobbat resten av dagarna.

Igår kväll kom jag hem från Götet där jag var med en kompis och spenderade 4 dagar. Främsta anledningen att vi åkte ner dit var för att se hov1 är ni förvånade?😉 Sen också för att umgås bara vi 2 och shoppa och mysa, vi hyrde en lägenhet där som låg väldigt centralt så de var toppen verkligen.

Och asså ni, kan vi bara ta en liten extra tanke för hov1 asså är så galet förälskad i deras låtar, hov1 är liv1, Där var jag lite fyndig hahaha, Nej men deras spelning som var nu i söndags var verkligen magisk!

Bilder från min Snapchat från veckan som varit <33
Justeee har införskaffat mig fake brillor, vad tycks? Tror jag gillar de men är inte 100 Hahaha.

Don't know hur mycket min babe vill vara med på bilden så lägger in några hjärtan för säkerhetsskull 😘

Fick med mig lite shopping från Göteborg, bland annat lite smink, glasögonen på bilden ovanför, en hoodie och en väska. Tröjan är en gul hoodie inte så märkvärdig men ni ser lite på en av bilderna hur färgen ser ut och så.

Lägger in en bild på väskan som kommer från Zara. Väskan är grå med samet på sidorna (tror ni förstår enklast om jag förklarar materialet så haha). 2 vanliga handtag och 1 lång axelrem. Perfekt storlek som jag får plats med systemkameran i. Bra om jag vill fota en dag i Stockholm eller när jag är på stan eller liknande, mycket nöjd! 249kr. Recomend recomend 👍🏻👍🏻

Hola amigos! känner fortfarande lite spanska vibes sen Mallis 😜

Har ju varit i Stockholm nu i 3 dagar, vi kom hem nu i natt. Var där med Edvin och pappa och hans tjej och barn. Vi bodde på ett hotell som låg precis vid drottning gatan så de va de vi ägnade oss åt att göra första dagen. Köpte ett par byxor, en topp, lite smink, jobbalmanacka, torrschampo och kudde till mamma, tror de var allt hehe. Sen fixade Jag även mina fransar, min stylist hemma i Västerås hade inga tider förens 2 veckan in i augusti och mina fransar var i akut behov haH, så fixade dem i Stockholm, lite dyrare pris än hemma men de blev verkligen såå bra!

De var väldigt roligt att åka till stockholm och bo kvar så man kunde göra flera saker än att bara ha några timmar på sig när man åker upp över dagen. De bästa var att börja morgonarna med att äta hotellfrukost tycker jag för jag gillar inte att stå på morgonen och fixa frukost och grejer, så skönt när någon annan redan har gjort klart allt, #lat. Men första dagen kom vi fram på eftermiddagen så då åt vi bara på pinchos, andra dagen så shoppa vi som jag nämnde innan och sista dagen (alltså igår) var vi på olearys event center i tele2 arena. Där de har bowling, mini golf, mario spel, curling, pingis, racing osv osv.. har haft väldigt bra dagar med andra ord!

Något annat än Stockholm, så känns de som jag börjat komma in i rutinerna lite smått nu igen efter Mallis och början av lovet vilket känns bra, jobbat måndag, tisdag och gått upp vid 9 tiden, vilket för övrigt inte alls är tidigt för att jobba men ändå tidigare än sovmorgon. Jag jobbar även ikväll, lördag och söndag den här veckan. Vilket känns halv kul, men fick min första lön i tisdags så nu känns de betydligt roligare ialfall, hehe!

Bilder ifrån dagarna i Stockholm, Kram på er <33

Postad i: allmänt, personligt, Vardag

Hej på er, sista soldagen här på Mallorca idag :/ känns båda bra och tråkigt att komma hem. Börjar jobba igen direkt på måndag och de känns väl sådär. Den här veckan är den enda lediga veckan jag kommer att ha haft den här sommaren. Tråkigt att inte vara ledig så mycket men kommer kännas bra med pengar sen. De som känns bra är att de ska bli väldigt skönt att sova i sin egna säng och kunna dricka vatten ur kranen och framför allt att träffa Edvin och kompisar igen❤️

Idag har vi iallafall solat och badat in i det sista både vid poolen och stranden. De har varit väldigt varmt men första dagen med lite moln. Men de gjorde ingenting för då orkade vi va ute enda till 7 ikväll. Skulle nog inte klara många dagar till att ligga och pressa i solen så som jag/vi har gjort men att vara i de här landet med shopping och tunna kläder skulle jag klara flera flera veckor till!

De här blir sista inlägget på min bloggvecka från Palma de Mallorca, hoppas ni känt er någorlunda delaktiga i resan hehe. Kram på er <33

Postad i: allmänt, personligt, Vardag
Hur är de med er? Med mig är de bra tack, är väldigt trött dock fast jag tycker jag sover hyfsat mycket så är jag ändå tröttare än vad jag är hemma. Kanske är en kombination av sol och att jag lägger mig så olika tider varje dag, don´t know!

De blev inget inlägg igår vilket till största del berodde på att vi igår ikväll tog taxi till en thailändsk restaurang som hade fått väldigt bra betyg som min mamma gärna ville testa, eftersom hon fyllde år igår fick hon välja :) Efter maten strosade vi längst affärerna hem, så vi var hemma alldeles för sent för att börja redigera bilder och skriva på bloggen & sen kände jag lite att vi gör i princip samma sak varje dag så tänkte att de får bli ett liite längre inlägg nu istället. Maten för övrigt igår var väldigt god för att vara thai mat i ett annat land än Thailand. Jag åt kyckling med ceshew nötter och ris, nom nom

En bild på mig och Filippa vid vattnet <3<3

Idag har vi legat vid poolen hela dagen, planen var att ta sig mot stranden men mamma gick upp tidigt imorse och fick tag på en av solbäddarna som liksom ligger i vattnet eller hur man ska förklara. Så då passade vi på att ligga vid den hela dagen och ta stranden imorgon istället.

Igår fotade jag lite outfit bilder på mina nya byxor jag köpte och en av blusarna. Der var för varmt och tog för lång tid att hålla på att byta massa outfits så tyckte de fick räcka. Fick ändå sitta med mer än 200 bilder och sortera ut vilka som blev bra vilket i slutet blev 3/4 styckna, hehe. Dem bilderna måste dock redigeras först så de får bli i något kommande inlägg.

Ikväll ska vi inte till Magaluf igen för vi såg några mysiga restauranger på vägen hem när vi var där sist och åt. Så tanken är att testa någon av dem <33

Postad i: allmänt, personligt, Vardag

Idag gick jag och Filippa (min kusin) upp vid halv 9 för att blåsa upp ballonger och göra i ordning frukost för min moster , Filippas mamma fyller år idag & min mamma fyller år imorgon. Så jag och Filippa gick och köpte choklad croissanter till frukost som vi satte ljus i och dukade fram bröd, kaffe osv... tror dem blev super nöjda<3

Vid 5 åkte vi in till Palma för att shoppa och äta mat och se katedralen och lite så. Ser ni bilden på min mat? Det var den godaste mat jag har ätit den här resan och påriktg länge också dessutom. Det är tortelini fylld med ost och spenat med någon krämig sås till. Fick dock bara 5 stycken tortelini pastor och jag som älskar mat hade kunde tagit dubbelportion men som tur var blev jag mätt ändå hahah

Från shopping rundan fick jag med mig; bikini trosor, kappa, topp, blus och ett par byxor. Tänkte att jag kunde fota dem kläderna på med systemkameran imorgon och lägga upp i morgondagens inlägg ifall ni är nyfikna på att se kläderna jag köpte.

Nu har halva resan gått och nu återstår de 4 dagar kvar vilket förhoppningvis betyder 4 inlägg kvar här ifrån.

Kram på er <33

Postad i: allmänt, Vardag

Ännu ett nytt inlägg från Palma. idag vart de mest strandhäng och poolhäng vilket känns ganska naturligt när man är på semester iofs

Efter frukosten idag gick vi ner mot stranden där vi även åt lunch. Idag gick vi inte till stranden vid oss utan fortsatte en bit för att se hur de såg ut på andra sidan. Vi tyckte de var finare och mer öppet där och de tog bara 2-3 minuter dit så tror vi kommer lägga oss där en stund imorgon med.

Till lunch åt jag en caprese & drack en fresch mango smoothie, efter den lunchen var jag helt perfekt mätt, sällan jag inte äter tills jag får matkoma så jag var nöjd hehe.

Efter lunchen gick vi tillbaka mot hotellet & poolen där jag låg till drygt 5/6 för att sen göra mig iordning och bli fotad lite till instagram & bloggen🙈

Vid 20 ikväll gick vi in till Magaluf, tur att vi gick så sent idag för igår gick vi nån timme tidigare och de var alldeles för varmt. Helt galet varmt verkligen! I Magaluf titta vi i några butiker och åt middag. Jag trodde faktiskt Magaluf bara var en massa fest & barer men de fanns en del mysiga restauranger och en fin strandpromenad också med havet på ena sidan och restauranger på andra sidan. Tror de blir att gå in till Magaluf fler kvällar, vi såg flera restauranger som vi tyckte såg mysiga ut att äta på<33

Söndag idag & andra dagen här på Mallis, Yey!
Idag har vi bara hängt vid poolen hela dagen. De har varit 33 grader varmt så man har inte direkt orkat göra så mycket eller gått runt. Nu är jag uppe på rummet igen och ska duscha och tror jag ska sminka mig lite till ikväll. Tror att vi ska promenera längst vattnet och hitta någon mysig uteservering där vi ska äta <33

Men hörni bilderna? ÄLSKARRrr verkligen dem här solbäddarna eller vad man ska kalla de, dem är så stora och sköna haha. Tyckte jag fick några härliga bilder också.

Vi får se vad vi hittar på imorgon, vi ska iallafall in till Palma ,alltså själva staden och strosa runt på Zara och behrska oså någon dag vet dock inte vilken. Vi har också kollat på att hyra trampbåt och cyklar. Vi får se hur dagarna blir allt eftersom, de som är så skönt med semester

Kramis på er <3

Postad i: allmänt, personligt, Vardag

Hej på er, hoppas allt är bra med er!
Imorse ringde klockan redan vid 03:00 vilket gjorde att de blev ungefär 3/4 timmars sömn för min del. Vi tog nettbuss upp till Arlanda där vårt flyg gick vid 7 tiden.

Resan tog bara drygt 3 timmar vilket kändes väldigt lite jämfört med vad jag är van vid att flyga. Vi landade i Palma redan vid 11 så de var super skönt att vi fick sola och bada redan på vår resdag.

Vi tog en taxi till vårt hotell och checka in och bytte om till badkläder och gick direkt till poolen och köpte in lite enkel mat. Efter några timmar vid poolen gick vi och kollade till stranden och handlade vatte (ja ni vet de vanliga man brukar handla utomlands hah)

Vid 7 tiden gick jag upp på rummet och fixa i ordning oss för att sen gå ut och äta nere vid stranden. Några bilder från dagen blev det, men inte så många med tanke på att halva dagen gick till att resa.

Nu ska vi sova med tanke på den tidiga flygtiden.

Gonatt <33

Postad i: Vardag, mat och recept

Bilder från i onsdags när jag var ute med min familj och några vänner och åt mat på brasseriet. Till förrätt blev de olika slags bröd med något smör med rödlök o lite så. För mig fick de bli cheeseburgare med aioli och pommes till varmrätt. Sen en choklad brownie liknande efterrätt med hallon med en rödagubben drink, mums!