Klockan var ställd på 5:30 och vid när klockan var 7 hade jag tagit en Uber från hostelet och blev upphämtad av en buss i downtown San Francisco. Bussen tog mig till Oakland där tåget gick från. Det var ca en halvtimme försenat, men det rullade in strax efter 9! Jag fick sovit någon timme och sen fick jag pratat med Pelle en stund. Resterande 7 timmar gick jag i genom alla bilder från veckan som gått. Helt sjukt vilka bilder och vilken vecka!! En av de bästa veckorna without any doubts!

Tågresan gick i allafall skitbra! Väldigt vacker utsikt längs med hela vägen! Vid 6 på kvällen rullade jag in i Santa Barbara och där stod Heddan och hennes roomie Elin och väntade!! Såå kul att få träffa dem och att få krama om Hedvig igen!!!

I går, måndag, hade Heddan class på morgonen, men jag fick chans att sova ut. När hon kom tillbaka åt vi frulle på balkongen och sen gjorde vi oss i ordning. Vi gick ner på stan en stund och det var supermysigt! Vi åt lunch och det blev en hel del shopping!

På eftermiddagen lagade vi middag tillsammans och sen hade Heddan lektion igen. Jag fick chans att lägga upp alla inlägg om touren här och satt och pratade med Elin en stund! När Hedvig kom tillbaka hade hon försökt planera vår vecka tillsammmans. Vi agreed att hyra bil och åka mågonstans i slutet av veckan, men ingen av oss kände för att åka till LA. Vi började prata om San Diego och jag kom på att morfars kusin, som har sommarstuga mitt emot vår stuga, bor strax norr om!! Jag fick tag i hennes nummer och ringde. 15 min senare var det bestämt att jag och Heddan skulle sova hos dem i två nätter!!! Jag har inte träffat Lena och Ed på snart tre år så det ska bli jättekul att få träffa dem igen! Och riktigt nice att vi inte betalar för boende där nere och istället hyr vi bilen lite längre än planerat!

Vi vaknade precis och ska bara chilla nu på förmiddagen. Sen går vi ner och hyr en bil och börjar köra mot San Marcos där de bor. De ska i väg på middag i kväll så vi ska inte bara hos dem fören vid halv tio i kväll så vi har hela dagen på oss att ta oss ner. Så kul!!

Vi gick allihopa upp i tid pålördagmorgon för att äta en sista frukost tillsammans och för attsäga hejdå till Ray. Clara, Isa, Anna och jag hade i Vegas ett Raylite roliga presenter och han var supergullig och gav oss någrasouvenirer. Det var jobbigt att säga hejdå till honom för vi femhade ju verkligen hängt hela veckan. Allt vi gjorde ville han joinaoch det var verkligen skitkul! Vi kommer ju med störst sannolikhetaldrig träffa honom igen, vilket är tråkigt att tänka på medtanke på hur kul vi hade och hur tighta vi blev. Några av tjejernagav sig i väg redan på morgonen, medan vi tog oss ner till AlcatrazLanding. Vi sa hejdå till Clara, som mötte upp sin bror. De skulleresa tillsammans i en vecka, innan Clara åker hem till Danmark igen.The two of us kommer definitivt mötas upp när vi båda är hemmai vår igen!! Det ska bli riktigt kul!

Anna och jag hade biljetter och Isa ochJess lyckades få tag i ett par också! Skitkul att de kunde hängapå! Väl ute på the Rock gick vi en tour där de pratade om allarymningsförsök. Alcatraz var ju supposted to be det svårastefängelset att rymma från. Väldigt intressant att höra allastories. Vi tog en audio tour också som ledde oss igenom helafängelset. Riktigt kul att få se det, för det var verkligen någotjag alltid velat göra!

Efter Alcatraz åt vi först en jättegod lunch nere vid hamnen och sen hoppade vi på en Cable Car.Även det något som man borde göra när man är i San Francisco!Upp och ner för dessa sjukt branta backar. På väg tillbaka tillvårt hostel svängde vi förbi mataffären och på kvällen åt vimiddag på hostelet tillsammans igen. Även Bozena (polsk) ochFelicia (från Brazilien), som båda var med på touren, joinade oss.På kvällen sa jag hejdå till allihopa som fortfarande var kvar ochsen var jag tvungen att packa ihop och förbereda mig inför den 9,5timmars långa resa ner till Santa Barbara och Heddan!!!

The day was here! San Franciso stod påschemat som tourens slutdestination. Vi had a drive som var runt 4timmar lång. Ray gav oss en liten tour av Fisherman's Wharf, somliger uppe vid vattnet. Vi fick lite free time, så vi gick uppfören himla massa backar för att komma till Lombard Street. Det varriktigt fint och igen, vädret sprack upp och var helt fantastiskt!

Vi mötte upp med gruppen igen och Raytog oss till ett antal olika view points för the Golden Gate Bridge.Utsikten var helt amazing. Obeskrivligt vackert! Vi såg husen som är med i introt av "Full House" och sedan åkte vi igenomCastro, som är ett gay neighborhood. Vi har haft en härlig, öppenoch rolig chargong under hela veckan, så Ray tyckte att detta ställevar ett absolut måste för oss att stanna vid haha. Påeftermiddagen bestämde vi oss för att laga middag på vårt hostelså vi gick vi till Trader Joe's för att köpa grejer. Det var jag,Clara, Jessica (från Italien), Anna, Isa och Ray som lagade mattillsammans. På kvällen satt vi nere i loungen och drack ochträffade ännu fler människor from around the world! En riktigt brasista kväll!!

Torsdagen startade precis om alla andradagar, with a drive. Vi lämnade Bakersfield bakom oss och åkte motYosemite National Park. Precis innan vi stannar för kaffe-&kissepaus börjar vanen strula. Vi get going igen, men måstepull over ytterligare en gång för att felet upprepas. Ray ringdeföretaget och vi fick börja tänka på hur vi skulle komma upp tillYosemite. Det löste sig ganska bra, då hela gruppen hoppade på enbuss som tog oss upp till parken. Ray stannade och jobbade på att fåen ny van utkörd till oss/ hitta ett ställe att hyra en ny van på.Vi tjejer höll humöret uppe, trots motgång, och vi hade en heltunderbar dag uppe i Yosemite. Vädret kunde inte ha varit bättre! Vihade väldigt tur med vädret hela veckan. Dagarna innan hade detsnöat där uppe nämligen! Vi åt middag tillsammans där uppe ochinte fören strax efter klockan sju på kvällen kom Ray upp ochjoinade oss. Vilken jäkla skitdag han hade haft. Medan vi strolledaround, tog fina bilder och njöt av utsikten så hade han flängtrunt som en galning. Det fanns tydligen ingen från kontoret som haderätt körkort att köra ut en van som var stor nog att ta ossallihopa. Inget ställe i närheten av where our car broke down hadeen van som passade. Modellen vi körde hade tydligen blivitåterkallad till fabriken. You kidding me?! Vi hade ett sånt oflyt,men efter många turer fram och tillbaka för Ray så fick han tag ien van som vi alla fick plats i. Dock kunde den inte dra vår trailermed alla våra saker i. Of course. De fick till slut skickat ut ensnubbe som hade rätt körkort och med en bil som kunde dra vårtrailer. Men den bilen var inte stor nog. Seriously?!! Vi kom framtill vårt hotel ganska sent så alla gick och la sig direkt. Dagenefter åkte hela gruppen i en van och efter oss körde en kille medvår trailer.

Vi hade som sagt tur i oturen, då detlöste sig väldigt smidigt att vi fick åka upp till Yosemite trotsatt vår van broke down. Vi förlorade ett par timmar och fick tyvärrinte se the sequoia trees, vilket jag verkligen hade sett fram emot.De där enorma träden som tar en kvart att gå runt, som Pelle såfint put it haha. Yosemite var helt amazing och det bästa varutsikten från ”Mirror Lake” där vi först hikade i ca 20 mininnan vi kom fram till en helt sick plats där de stora bergväggarnareflekterades i vattnet! En helt magisk syn!

Vår dag började alldeles för tidigt, igen haha. Life on the road is tough! Dagens aktivitet var Death Valley. Ett av de varmaste ställena i hela vida världen. Rätt coolt att nu ha varit där. Det var faktiskt väldigt varmt när vi var där, för att vara mars månad. Heta 28 grader och Ray fick för sig att vi skulle hika. Det var värt det dock, för vi kom upptill ett fint litet vattenfall efter några kilometer! Det var skönt att komma ur vanen en stund också. På kvällen rullade vi in i Bakersfield, mitt ute i ingenstans typ. Hela gruppen möttes upp på en öl nere vid bubbelpoolen. Riktigt kul att vi hade en såpass bra gruppdynamik som vi hade! Det var verkligen kul när hela gruppen hängde tillsammans!

Jag, Clara, Anna och Isa slept in ochchillade på rummet ganska länge. Vi var sletna och lagom taggade påatt gå ut och gå i det varma vädret. Vi hade verkligen jättebraväder! ALLA i gruppen hade blåmärken all over benen efter föregåendekväll och vi kunde inte komma på varför. Antagligen efter alltdansande i limon haha. The four of us drog ner och gick på strippenoch spenderade i princip hela dagen där! Vi gick förbi en tattoostudio och Anna bestämde sig för att skaffa sig en tatuering! Jag fick se the Venetian som jag så gärna ville och det var så fint! Väldigt coolt hur de har fått himlen i taket att se så verklig ut.

På kvällen åt vi middag på HardRock Cafe med Ray. Vi checked out the water show, utanför Bellagio,som är synkad till musik som man har hört så mycket om. Sen gickvi runt inne på det stora fina hotellet en stund. Ingen ville varaså bakis dagen efter, som vi hade varit efter första kvällen, då vi skulle vara i vanen hela dagen, så vigick inte ut. Istället spelade drickspel och roade oss på hotellet allnight long! Det är helt galet att vi allihopa blev så tightadirekt! SÅ GRYMT!!

Efter Route 66 lämnade Arizona behind och körde in i Nevada. Vi arrived i Las Vegas på eftermiddagen och yeeea vad taggade vi var!! Vi fick reda på att vi skulle bo på Hooters Hotel och där skulle vi stanna i två nätter. Eftersom vi var ojämnt antal i gruppen och ingen ville sova ensam så hade vi alltid ett rum över. Ett givet party room! Mitt och Annas rum och Claras och Isas rum hade en connected door så det var precis som att vi delade rum alla fyra! Så himla kul!! Vi beställde mat från restaurangen där nere och åt på rummet innan vi gjorde oss i ordning. Hela gruppen träffades och förkrökade i partyrummet innan det var dags för vår limo ride. Vilken sjuk kväll!! Vi fick en stor grupp med härliga männiksor att börja dansa med oss, mitt i smeten av Old Vegas, där en stor grupp med asiatiska turister filmade allting. Hahah, så random! Vi skulle gått ut, men ingen hade patients att stå i kö, så vi strolled around on the strip istället. Vi smög in på Ceasar Palace, checked out Eiffeltornet och så småningom drog vi oss tillbaka till vårt hotell och mötte upp med resten av gruppen som redan var där. Vår första kväll i Vegas kunde inte ha blivit any better. En helt galen kväll!!

På måndagen vaknade vi alltså upp iArizona och vi började köra mot Las Vegas. Vi stannade i Williams,AZ för frukost. Strosade runt en liten stund innan det var dags attget going igen. Vi körde på Route 66 och vi stannade även för attta kort på det kända märket mitt i vägen! Nästa stopp på Route66 var en stad som heter Seligman, där man hämtat inspiration tillfilmen ”Bilar”. Det såg verkligen ut som i filmen och det varriktigt kul att se!! Det kändes som att jag hade redan sett det somvar där, eftersom jag har sett filmen!

I söndags åkte vi från Laughlin, NV och åkte mot Grand Canyon National Park. Så.jäkla.coolt. Vi åkte runt till olika utsiktsplatser och både klättrade och kröp för att få bra bilder! Vi hikade på en trail som var ganska brant och vi gick typ 40 min neråt för att sedan börja klättringen uppåt. Ray och jag var de som gick längs. Way to go JenJen!! haha. Efteråt åkte vi och käkade pizza och sen checkade vi in på vårt hotell. Vi var några stycken som hängde tillsammans på kvällen och sen fick vi en bra natts sömn. Vilket var vääldigt skönt att flera nätter med få timmars sömn!

Grand Canyon hamnar lätt högst upp på listan tillsammans med Niagarafallen över det coolaste jag har sett!!

Touren startade i lördags efter frukost. Vi mötte upp med vår grupp på vårt hostel och sen packade vi vanen. Vi är 13 tjejer och vår tour guide Ray! Vi började med att åka till Venice Beach och sen drog vi oss in till LA och Hollywood.

På eftermiddagen körde vi across California till Laughlin i Nevada. Vi köpte In-N-Out Burger och satte oss på vårt rum och chillade lite innan vi mötte upp resten av gruppen och drack vin! Det är en dansk tjej, Clara och en tysk Isa, som Anna och jag hänger med mest. Hur goa som helst! Och det är skitkul att man fortfarande make friends trots att man bara har ett par veckor kvar!