I Juli åkte jag, Sara och Josefin till Barcelona. Vi var där i fem dagar och som spenderades på att se turistattraktioner, shoppa, äta god mat och dricka goda drinkar. En hel dag vart tillägnad till att bara se turistattraktioner, men vi hade riktigt oflyt då både Sagrada Família och Parc Güell var slutsålt, och vi hade inte ens haft en tanke på att man behövde förboka till dem. Så de fick vi bara se från utsidan. Men Parc del Laberint d'Horta var öppet och jättefint. Sedan bestod vårt turistande av att vi åkte en typisk turistbuss och åkte förbi de mest kända attraktionerna tex Fc Barcelonas arena.

Dagen innan vi skulle hem spenderade vi med att sola på stranden och att titta på fontän showen Font Màgica de Montjuïc som var riktigt fint. Rekommenderas rekommenderas!

Det vart en hel del gående och eftersom jag hade mina nya skor från Rizzo så fick jag ganska snabbt skavsår. Förutom att lägga pengar på massa skavsårsplåster var jag en jäkel på att tippa och gjorde en taxichaufför väldigt glad när glömde bort hur mycket euron stod mot kronan. Jag hittade för övrigt min signaturdrink "Gladiator" på resan!

Så kul att äntligen få åka utomlands med ens vänner, kände vuxet haha. Var verkligen en jättemysig resa, så tacksam att jag har dom ❤

Den fjärde juni åkte jag och Sandra till Island. Vart tre intensiva dagar då vi ville se och göra så mycket som möjligt. Det var tekniska problem med flygplanet så vi kom iväg mycket senare än det vad tänkt. Det hade tydligen varit en del problem med Islandsairs flygplan, för satt bredvid en amerikansk kvinna som berättade att hon egentligen skulle ha åkt dagen innan men att resan hade blivit inställd. Så när vi fick grönt för att flyga så gjorde hon en jättedjup utandning av lättnad.

Förutom Islands natur så vart jag riktigt imponerad över organiseringen för transporteringen av oss turister. Jag tycker att momentet att ta sig från flygplats till hotell är bland det bästa med resor. Uppstår oftast lite irritation men man känner sig alltid så nöjd när man väl är framme. Oftast så brukar det finnas tåg eller bussförbindelse mellan flygplats och busscentral i centrum och sedan får man ta sig till hotell till fots eller via taxi. Men på Island så köpte man ett resekort på flygplatsen, hoppade på en stor buss som stod utanför, visade upp resekortet och sa hotellnamnet, blev skjutsad till en busscentral i Reykjavik, hoppade på en liten buss som redan väntade och sedan skjutsad till hotellet. Sedan var det bara att säga till hotellreceptionen när man ville att en buss skulle komma tex för att bli skjutsad till centrum, och allt det på samma resekort som inte alls var dyrt. Låter kanske inte alls avancerat eller roligt, men sånt gör mig jätteimponerad. När jag var i London så var det allra bästa med resan/staden tunnelbanorna pga det var så genomtänkt med hänvisningar av linjerna, sånt tycker jag är kul haha.

Vi spenderade en dag på Blå lagunen. Lagunen låg cirka en timme utanför Reykjavik, mitt ute i ett landskap som bara bestod av massa sten. Det var absolut en häftig upplevelse, men det var verkligen en turistattraktion då det var proppat med människor, vilket inte syns på bilderna. I och med besöket bockade jag av ytterligare en sak på min bucket list, samt att jag drack den godaste smoothien jag testat.

Vi hyrde hyrbil en dag och vart på sålda massa onödiga försäkringar. Vi, eller jag körde hela resan, körde ut och sedan längst den södra kusten och stannade vid de olika naturattraktionerna som fanns lägst vägen. Och oj vilken natur! Vattenfall efter vattenfall, glaciärer samt den svarta stranden i Vik hann vi med innan vi vände. Under trippen höll jag på att köra på får, köra på en lunnefågel, köra av ett berg utan räcken samt krocka när jag skulle köra om en lastbil så på så sätt var det en ganska hemsk dag, men en dag jag kommer att minnas.

Resterande tid spenderade vi med att strosa runt i Reykjavik. Det är svindyrt i Island tex en pizza kostar runt 500 svenska kronor, så jag rekommendera verkligen att man har med sig mycket pengar. Men det är verkligen ett land jag rekommenderar att besöka, med helt fantastisk miljö!

Här kommer ett recept för den som gillar godiset Bounty. Receptet hittade jag i Norrlands varjehanda och är från Majs Cafe, och jag rekommenderar det verkligen! Det är en sockerbomb, så ett tips är att dra ned på sockermängden en smula. Jag lovar att den blir lika god för det!

Botten

2 ägg

200 gram kokos

Botten

1. Vispa ägg och socker poröst i en bunke.

2. Blanda de torra ingredienserna och vänd sedan ned äggblandningen försiktigt.

3. Smält smöret tillsammans med vatten och vispa sedan ned det i bunken tillsammans med de andra ingredienserna tills det blir en smet.

4. Lägg ett bakplåtspapper i en djup ugnsplåt. Häll i smeten och fördela den jämnt med en slickepott.

5. Grädda kakan i mitten av ugnen på 175 grader i ungefär 20 min. Låt kakan svalna.

Kokoskräm

1. Smält smöret och blanda ned florsocker, ägg och kokos.

2. Bred ut kokoskrämen på botten när den har svalnat.

Dekoration

För att dekorera kakan kan man smälta ned valfri choklad och sedan smeta över kakan när kokoskrämen stelnat.

Bildresultat för bounty cake

Obs. Osmart som jag ibland är så tog jag aldrig bild på min kaka, så lånar en fin bild från Pure Ella som ger ett bra hum hur kakan ser ut. Måste verkligen bli bättre på att ta bilder haha.

I strävan efter lite juligare naglar så köpte jag Depends Stamping Kit Presentask, som jag satt och lekte med igår kväll. Kitet bestod av en mönsterbräda med olika julmönster, stämplingsverktyg, stickers och ett nagellack. Målade först naglarna med Mavalas 53 London och hade sedan på ett lager av OPI Matte Top Caot innan jag sedan började stämpla. Det var mycket svårare och pilligare än vad jag trodde det skulle vara. Det vart ett par misslyckade renar och julgranar, innan jag gav upp och nöjde mig med ett par snöstjärnor.

Tog ledigt i början av December för att spendera några dagar i Tyskland. Vi spenderade vår tid med att strosa runt på olika julmarknader i Hamburg och jag bockade även av Lübecks julmarknad på min Bucket List. Passade på att köpa hem massa god choklad och besökte även Cocoversum by Hachez i Hamburg, där vi fick tillverka våra egna choklader. Var så mysigt att gå runt i den fina miljön med all belysning i städerna och på de olika stånden. Julkänsla deluxe!

​"He'd often be high when he called," said Plimpton. "I'd listen for twenty minutes to his jumbled, made-up words, his own logic, and not know what he was talking about. His language would become totally incoherent. He'd say, 'You're just not listening carefully enough'."

Hade läkartid i Uppsala igår så jag var ledig från jobbet. Hade tid 9.30 så jag åkte in någon timme tidigare och gick hem till Sandra som sedan också följde med och väntade i väntrummet när jag var hos läkaren. Affärerna öppnade lagom till mitt besök var slut så efter det vart det lite shopping. Var bland annat inne på GANT store för att titta på halsduken som jag bloggade om i mitt förra inlägg. Den var jättefin med bra längd men var lite osäker på tunnheten på den, så valde att vänta med den ett tag. Var ute efter ett par höst/vår skor och gick igenom nästan alla skoaffärer i centrum innan jag hittade ett par inne på Rizzo. Köpte modellen Rizzo Arabella som är av mocka så köpte även lite skötselprodukter. Efter gick vi hem till Sandra där jag hängde medan hon gick på föreläsning och när hon var klar hämtade hon upp mig och sedan gick vi ned på stan igen. Inskaffade en ny foundation på Make Up Store samt en läderborste på Nilson shoes till dem nya skorna.

Skor: Rizzo Arabella (HÄR)

Hösten är här och jag är på jakt efter en halsduk. Som jag skrev förra veckan så har jag köpt en kappa, så behöver en halsduk som matchar den. Här har ni sex enkla men stilrena halsdukar jag tittar på och som jag gillar.

1. Vmsolid Long Scarf Noos - Vera Moda HÄR

2. Brushed Mohair Plaids - Polo Ralph Lauren HÄR

3. Halsuk White - Hilfiger Denim HÄR

4. New Eira Wool Scarf Noos - Pieces HÄR

5. Stor vävd sjal i ullook - Esprit HÄR

6. Solid Lambswool Scarf - GANT HÄR

Eftersom jag fortfarande sover dåligt så vaknade jag runt sex tiden, men gick inte upp fören klockan åtta. Åt frukost i sällskap av mamma och pappa och efter det gick vi över stora vägen och plockade lingon. Ska ha en lugn dag och bara vara hemma och vila upp mig för en ny arbetsvecka.

Jobbade till klockan tolv innan jag åkte hem. Åt och fixade till mig innan Jasmine kom vid två tiden och vi gjorde en tripp till Gysinge och fotade lite. Superroligt även fast vi egentligen borde haft en assistent för att hålla alla grejer vi hade med oss.