Var hemma på en tvåveckors semester, tyvärr sög vädret varenda dag men vad gör väl det när man får spendera dagarna med världens finaste vänner. Jag hann med en tripp till Östersund och Storsjöyran och även Uport hemma i Ulricehamn, så roliga helger men har satt alkoholstopp för ett tag framöver.
Det bröt jag dock ganska fort för i lördags när jag kom tillbaka till Zürich var det street parade, en av världens största technofestivaler med 1 miljon besökare. Och jag som hatar techno haha

Idag jobbade jag första dagen efter semestern och det var så mysigt att äntligen få umgås med barnen. Vi åkte till Horgen och hängde med Lena, Alexander och Oscar. Vi bakade citronkladdkaka med blåbärsgrädde, hett tips om ni vill baka något gott

Igår packade jag väskan och knöt på vandringskängorna och tog mig till Grindelwald som är en liten alpby nära Interlaken.
H E R R E G U D vad fint det var. Hittills den finaste alpbyn jag besökt.

Jag tog liften till station nummer två (fanns en tredje) och därefter vandrade jag uppför vilket var fruktansvärt jobbigt när det var en stigning på ett par hundra meter och sämre luft på 2000 meters höjd. Men det gör verkligen ingenting när utsikten är så storslagen!! Det gjorde heller inget att jag vandrade ensam för jag stoppade i en podd i öronen och lyssnade på när jag tog mig till Bachalpsee, en sjö uppe i bergen med snötäckta toppar bakom sig.

Om det är någonstans ni ska vandra i Schweiz är det här. Jag hade med mig kameran men har ingenstans ännu att föra över bilderna till en dator så det kommer en annan gång, så länge får ni mobilbilder.

Igår blev promenaden på Konstanz gator i Tyskland och även en sväng ut på Mainau som är en Ö i konstanzsjön. Vet ej vad det är med den men har för mig att någon Bernadotte ägt den för den hade tydligen svenska kopplingar haha.

Idag lämnade jag av min gulliga värdfamilj på flygplatsen och jag lämnar inte Zürich förrän på onsdag. Det betyder att jag är själv här och måste fördriva tiden eftersom att alla mina vänner har flugit hem de också.
Så tanken är 1,5 timmes prommis varje dag på en ny plats om det så är hemma i Küsnacht eller på något litet berg eller vid en sjö för att få lite mer.

Jag har redan en idé om var morgondagens promenad blir men det får ni se dåååå, kram

Tredje dagen i rad som vi är på Badi för att temperaturen visar över 30. Ifall ni undrar vad vi håller på med... Sen mötte vi upp David o Lotta för lite middag på Romantik Sonne Hotell nere i Küsnacht.

Denna helgen var den sista tillsammans i Zürich med Moa, Sofia och Ellinor. Det är så trist att detta tar slut, det är tur att jag inte behöver säga hejdå riktigt än för vi har en reunion inbokad igen redan om en vecka. Då packar jag väskorna och flyger upp till Östersund för Storsjöyran som är en festival.

Denna helgen började med street food festival och sedan åkte jag med Moa hem och sov hos henne. På lördagen började vi dagen med en långpromenad och sedan fixade vi oss och gick på stan. Åt lunch uppe på Globus takterrass och strosade runt i massa små butiker.
Sedan bestämde vi oss för en spontan utgång så efter några GT och Hugo's så satte vi oss på tåget mot Luzern.
Hela söndagen spenderade vi vit vattnet med sol & bad innan vi mötte upp Sofia och Ellinor inne i stan på kvällen.
En sån perfekt helg!

Igår kväll efter lite plock och bubbel hos Moa tog vi tåget in för att leta oss till street food festivalen.. Ooommmgggg vad mycket gott det finns, vill köpa från varenda food truck :):)

Idag tog jag med killarna ut i Küsnachtskogen på dinosaurieskådning. Mest kul hade nog jag. Pigge är verkligen rolig, han är så korrekt i sina åsikter och uttryck.
Så när jag tog tag i killarna och slängde mig ner på huk bakom en buske och sa: schyy, vi måste vara tysta, kolla på dinosaurien som kommer gående!

Då säger pigge, "men Jennifer, det där är ju en människa."

Ni vet med den där tonen som om han tänker att jag är lite dum i huvudet, och jaa, det har han ju rätt i. Men här försökte jag leva mig in i situationen så då kan vi väl försöka låtsas att det är en dinosaurie vi ser.