Du måste inte kunna försatt börja, men du måste börja för att kunna.

Fredag igen och jag kan ärligt talat inte förstå vart dagarna tar vägen!?
Eftersom att det ärmfredag idag så är jag ledig som vanligt och kan därför passa på att göra sysslor som jag annars inte hinner med. Idag har dagen alltså spenderats med städning och sedan storbak av: bullar, chokladbullar, dumlesnitt, tigerskaka och drömstadslimpa. Kan man bli mer effektiv än så?
Ikväll väntas konditionsträning, god middag och mys framför tvn.
Ha en underbar fredag!

Likes

Comments

Hade ett inbokat träningspass med en supergullig tjej, som också är utbildad PT idag, vilket var fantatsitk roligt. För finns det något roligare än att träna med en vän?
Vi har tillsammans kommit överens om att sammarbeta lite med vår träning och bilder till solcia medier eftersom vi båda älskar att träna, utvecklas och dela med oss utav våra övningar.
Som uppstart på vårt sammarbete startade vi med gyrm uppvärmnig bestående av air bike, rodd och släden där vi körde 1 minut på varje övning och 30 sekunders vila emellan och repeterade tre varv.
Därefter fortsatte vi med partner övningar, för skojs skull, och jag flera utav dem var så enormt mycket tyngre än vad vi hade räknat med, haha!
Känner att detta sammarbete med Natalie kommer att vara fantatstiskt roligt och vi kommer bjuda på mängder av spännande, roliga och tunga övningar i alla miljöer ni kan tänka er, så håll utkik!

Nedan ser ni vårt första pass tillsammans!
(Välj HD för bästa upplösning)

Likes

Comments

Dag tre är nu här på min nystart av BBG och träningsvärken är här och hälsar på! Känner mig oerhört pigg och motiverad till detta nu och jag har själv insett att den extra veckan med vila var välbehehövlig. Idag står armar och mage och schemat och jag gruvar mig redan. Är som svagast i mina armar så det är alltid extra tungt att komma igång med armträningen. Dock ger BBG snabbar resultat i mina armar och övningarna blir därför bara roligare och roligare trots att de blir tungre och tyngre. Man märker helt enkelt skillnad i musklerna på bara någon vecka och det gillar vi!

Några av dagens övningar är:
Push ups - 15 st x 2
Mountain climbers - 40 st x2
Sit ups - 30 st x2
Dips - 15 st x2
Leg raises - 20 st x2

Drömmer mig tillbaka till sommaren och träning utomhus med naturen som inspiration.

Likes

Comments

Citatet ovan är ectremt viktigt att alltid ha i bakhuvudet. Träffar folk dagligen som säger att utvecklingen går för sakta frammåt och att det uplevs som att tränigen inte är tillräcklig för att det tar för lång tid för att se resultat. Man vill inte vänta på reusltaten och låta dem ta tid utan man vill nästan dagligen kunna se skillnad på sin kroppp. Tro mig, så snabbt går det inte. Jag själv ser inte skillnad varje dag, inte ens varje vecka och ibland upllever man som om att kroppen står sill under en månad. Jag har själv velat ge upp på grund av detta men jag gjorde inte det. Jag fick mig någonstans att inse att varje liten utveckling är mer än ingen alls och alla dessa små förändringar tillsammans kommer i slutändan att vara en stor förändiring. Kroppen kommer studtals att behäva mer tid på sig för att förändras, vilket känns otrologt tungt och jobbigt. Det gäller då att inte ge upp och börja acceptera de lilla som sker, för trots allt det sker ju något!

Likes

Comments

Dagen i all ära bjuder på sol och plussgrader, vilket ger mig extra motivation inför kvällens ben- och rump-pass! Har vilat från träningen under några veckor nu på grund av förkylning i kroppen så känner mig piggare än på länge nu. Lät mig faktiskt vila längre än vad förkylningen varade vilket jag tror att min kropp verkligen njöt av. Har lärt mig att Det inte är någon idé att stressa fram med träningen utan låta det ta den tid som kroppen behöver. Kroppen behöver vila för att orka med träningen och för att kunna utvecklas, därför måste vi tillåta oss att vila längre stunder ibland!
Men det ska verkligen bli skönt att börja träna igen, jag har på ett sunt sätt längtat efter det!

Likes

Comments

En fredag i all ära och jag har som vanligt min lediga dag för plugg. Tog en sovmorgon i morse fram till 9:15 vilket var rikigt välbehövligt. Eftersom klokcan redan var så mycket så tog jag och ställde i ordnin en större frukost i forma av en brunch eftersom klokcan ändå blev så mycket innan jag kom till skott med att göra mat. Dagens brunch fick alltså bestå av protein-bananpannkaka som jag gjorde helt från grunden utan att använda en färdig mix, som jag i vanliga fall brukar göra. Dessa blev faktiskt riktigt goda och mättande då detta recept räckte till tre pannkakor och jag toppade dem med womensbest underbara protein créme.

Ingredienser 1 stor portion eller 2 små:
1 banan
2 ägg
1 skopa proteinpulver
0.5 dl havregryn

Gör så här:
Mosa en banan och blanda med två ägg, en skopa proteinpulver och en halv deciliter havregryn. Stek som vanliga pannkakor.

Topping:
Protein Créme
Hallon
Keso

Likes

Comments

Något som hjölper din i din träning och din motivation är självklart musiken, i alla fall för mig. Jag har alltid musik i mina öron eller i högtaleren under alla mina pass och de gör träningen så mycket roligare. Tro det eller ej, hur tungt och jobbigt det än är så orkar man alltid sjunga med sina bra och peppande låtar vilket får hjärnan att tänka på annat. Sammtidigt som musik med grymt pepp och dunka dunka får kroppen att komma in i ett härligt flow och träna i takt med musiken. För mig är musik A och O under träningen och jag bjuder er därför idag på min BBG spellista på spotify!

Likes

Comments

“You look beautiful," a friend said.
I startle at the compliment. Then I smile. "I’m beautiful to the one person who matters."
She nods. "His mouth is going to drop open when he sees you.”
“I hope so. But I meant me. I’m beautiful to me.”

Likes

Comments


Better Blogging Nouw