Header

Jacka // Topp // Kjol // Sneakers (adlinks)

Outfiten ovan bar jag i helgen på Åre höstmarknad. Är normalt sett ingen kjol-tjej men denna gillade jag faktiskt, i kombination med toppen och jackan. Ibland måste man helt enkelt vidga sina vyer och ''våga'' använda plagg som man inte alltid gör. Förr eller senare så hittar man något som man verkligen gillar trots att man innan inte trott det. Det jag gillade mest med dessa plagg tillsammans är att dessa går att bära alla dagar i veckan, då det är stilrent, fräscht och avslappnat på samma gång. 

Likes

Comments

Jag har under en längre tid haft en dröm och vision om att bli en lic. personlig tränare och kostrådgivare. Nu känns det som att min dröm skall gå i uppfyllelse då en av utbildningarna som jag sedan en lång tid tillbaka suktat efter har ett erbjudande september ut. På ett sätt så känner jag mig lite osäker samtidigt som jag tror att jag kommer ångra mig om jag inte gör detta nu när tillfället finns. Jag skulle då också vilja passa på att fråga er läsare om vad ni skulle tycka om mig som PT och vilka önskemål har ni på mitt eventuella framtida företag som PT och kostrådgivare?

Vad tror ni, ska jag hoppa på utbildningen eller ska jag skita i det och hoppas på att en liknande kurs kommer framöver?

Likes

Comments

Funderar nu på att köra ett återkommande tema i bloggen med ''veckans utmaning'' där jag utmanar er och mig själv till att utföra eller maxa en övning under en vecka. Jag vill försöka att göra utmaningar på övningar som jag anser är svåra, tunga eller helt okända för mig som jag sedan under en vecka skall träna och prova att utföra och sedan maxa det. Jag vill också att du är med mig på detta och deltar i ''veckans utmaning'' med mig genom att skicka en bild eller film på när du utför övningen som jag sedan kommer att posta här. På detta sätt vill jag att vi tillsammans ska ta oss igenom övningar som vi vill bli bättre på och för att se hur vår kropp kan reagera på olika övningar. Jag kommer att ge en förklaring till veckans övning och sedan ge en bild eller video på hur jag utför övningen, även fast jag nu väljer ut övningar som jag själv har svagheter inom.

Varje Söndag framöver kommer en ''veckans övning'' att läggas upp här i bloggen! Bilder och videos från er när ni utför övningen kommer att postas i början på varje vecka!

Vad tror du?

​Kläderna hittar du här och kommer från Linn Löwes kollektion!

Likes

Comments


''Just a couple more inspiring transformations to share :) These women have put in an incredible amount of SWEAT to get these amazing#bbg results!'' - Kayla Itsines

Alltså känslan och glädjen som uppstår när man får se att Kayla har delat med sig om min resa i hennes blogg. En progressbild från innan BBG och fram till Mars. Så underbart roligt och inspirerande för någon som inte är van denna typen av uppmärksamhet. Att va en tjej från skogarna i Jämtland och kunna nå ut så långt. Det känns magiskt! Detta gav mig 100 gånger mer motivation än någonsin och jag är redo att starta upp runda 5, så fort min sjukdom lagt sig, och nu ska jag visa er alla hur mycket jag uppskattar era snälla och motiverande ord som ni ger mig! Till er alla, man behöver inte vara en tjej från storstan eller vara van att synas för att kunna gå framåt. Vem som helst kan göra det, bara du tror du på dig själv och gör det du älskar.

This is Jennifer, who sent me this email:

"Hi Kayla,

Before I started the BBG guide, I was a quiet and shy girl that was ashamed of her body. I had always been a soccer girl but quit playing in 2011. The time after my soccer period, I just sat on the sofa in the evenings and liked to eat night snacks. I gained weight and went up to 82 kgs. That was when I knew I had to do something.

I was more ashamed of my body than ever. I didn't want to wear a bikini or a dress. I would just wear baggy clothes to hide my body. After completing the BBG program, I look at myself in a completely different way!

My energy is so high and amazing, I have never felt this way before. The biggest transformation is the one in my head and how I see myself. Today I love my body, I want to show it to everyone.

I am not ashamed of it and not for myself either. I can stand up for myself and show everyone who I am. I am a completely new girl, the one I had always dreamt of being!

LOVE!

Jennifer (@jennnyfer)"

You look AMAZING, Jennifer! I am SO proud of you and so excited to see my BBG has made it all the way to Sweden :) Thank you so much for sharing your story. You look incredible! xx

Likes

Comments

Förra veckan trillade två godingar från iDeal of sweden ner i min brevlåda, något som jag ännu inte hunnit visa er. Men nu när jag är sjuk och inte kan träna och bjuda på dagens träning så passar det väl ändå super bra att visa er mina två nya skal?

Skalen fick jag i samarbete med iDeal of Sweden och jag faktiskt fullkomligt älskar dem. Just nu bär jag självaste marmor skalet även fast de blå marrakech skalet är helt gudomligt. Med dessa två kan jag nu styla min outfit exakt hur som helst och dessa kan fulländar outfiten som en snygg liten accessoar.

iDeal har för övrigt fått in en ny kollektion av skal som är underbara! Ni hittar dem här.

Likes

Comments

Till frukost tillagade jag en super god omelett där jag smaksatte äggröran med salsa för att få lite extra smak. I övrig bestod den inte av fler konstigheter än ost, skinka och champinjon. En proteinrik och kalorisnål frukost som också passar helt utmärkt till mellanmål för de dagar som man har en spis tillgänglig.

Recept:
2 ägg
1 champinjon
1 msk hot salsa
1-2 msk riven ost

Blanda allt utom champinjon och skinka i en bunke.
Häll ut i stekpanna och lägg på bitar av skinka och skivor av champinjonen på de ställen du vill ha det.
Stek på svag värme tills att omelettens tjocknat och ytan blivit en aning fast.
Servera och njut!

(Måltiden innehåller 261 kcal och 23 gram protein)

Likes

Comments

Att jämföra din viktresa med någon annan kan vara din tränings död. Det kan ta kol på dig själv och dina tankar om dig själv helt och hållet. Dessa tankar om hur din kropp ser ut i jämförelse med någon annans är det som kan få oss att må psykiskt dåligt och ge upp. Tankar som också är allt för vanliga i vårt samhälle och därför måste uppmärksammas för att kunna ta bukt på problemet. För det är ett problem!

Jag har som ni nu vet tränat med Kayla Itsines BBG i 48 veckor, dvs 4 rundor. Det är något som många andra BBG tjejer också har gjort. Och kan ni tro, från en början jämförde jag mig med dem för att se om min kropp verkligen var så bra som deras efter alla dessa veckor. Så korkat av mig! Eftersom jag nu vet bättre så slog jag bort den tanken snabbare än ögat och jag blev i stället stolt för det jag gjort och stolt för att jag kommit så långt i jämförelse med vart jag började. Och det är så vi ska jämför oss! Vart började jag och vart är jag nu? Se bara på bilderna nedan! Alla dessa 4 människor (jag och tre till) visar upp sin kropp efter att ja slutfört samma veckor med BBG. Och ja visst är dom grymma? Kolla deras resultat bara!? Med en ren anblick så kan man lura ögat och se att min förändring inte alls är lika bra, trots att den är sjukt bra. Jämför man då i stället allas före- och efter bilder så ser vi det som många glömmer. Vart alla startade!

Kelsey Wells - @mysweatlife

Jennifer Eriksson - @jennnyfer

Suzie - @FOXXFIT

Senia - @ZENIAKIM

Vi kan se att alla vi 4 har haft helt olika startpunkter att arbeta med. Allas kroppar såg helt olika ut redan från dag ett och det innebär ju att vi kommer att ha helt olika kroppar hur många dagar vi än tränar! Se på våra ansikten, dom är ju inte lika? Just därför kommer vi aldrig kunna få lika resultat och göra samma resa som någon annan. Vi kan göra liknande resor och få liknande resultat, men alla resultat är personliga och unika och kan därför inte uppnås av någon annan än dig själv. Det är det som är så viktigt och som vi måste ha i bakhuvudet. Din resa ska bara jämföras med din egna eftersom du är din egna människa.

Varför ska vi lura oss själva med dessa negativa tankar om att vi inte duger och att vi själva inte är duktiga? Varför ska det vara så svårt att vara stolta över sig själva och inte jämföra sig med någon annan? Frågor som dessa kommer vi nog aldrig kunna ge ett helt och rätt svar på. Men vi kan hjälpa oss själva på traven att slå bort dessa negativa tankar om oss själva. I stället för att jämföra din progressbild eller din kropp men någon annan, jämför med dig själv! Här sitter 90% av din motivation och du kommer få ett resultat som håller och inte något som bara gör dig deppad. Jag säger inte att det är dåligt att ha förebilder inom träningen, det har jag också, men man ska vara medveten om att man inte kommer nå exakt samma kropp som den människan. Sina egna och alla andras resultat kommer se helt annorlunda ut.

Se bara på mig och min träningspartner Kajsa.
Vi har på bilden tränat exakt lika många veckor på exakt samma övningar. Vi har till och med gjort övningarna tillsammans. Men vi ser helt olika ut kroppsmässigt. Det kommer inte spela någon rull hur mycket vi tränar och tror på det så kommer aldrig vår resa vara likadana. Kajsa som i grund och botten är en simmare har under tidens gång byggt upp otroligt fina muskler runt rygg, axlar och armar. Medan jag som fotbollsspelare får lår, ben och rumpmuskler att byggas upp snabbare. Därav, vi har helt olika förutsättningar redan där.

En rolig övning till dig för att se skillnad på våra olika kroppar är att du och en vän tränar efter exakt samma schema under ett antal veckor, precis som jag och Kajsa gjort. Fota er genom hela processen och ta sedan ett kort när ni kommit i mål. Ni båda kommer ha underbara resultat men de kommer inte att vara lika varandra alls. Alla har vi olika förutsättningar gällande, längd, vikt, tidigare erfarenheter, inre skillnader som förbränning, matsmältning och så vidare redan från start och därav kan inte ett resultat bli likt någon annan.

Ta åt dig detta och sluta jämföra din res och kropp med alla andra. Vill du ha den verkliga förändringen, jämför då dig med dig själv, här är ditt verkliga resultat!

Likes

Comments

Plankan
Stå på tårna och underarmarna. Spänn magmusklerna och håll ryggen rak, titta ner i golvet.
Välj en tid som du skall stå plankan i.

Planka med benrörelse
Stå i plankan och spänn magmusklerna, ha ryggen rak och titta ner i golvet.
1. Ta ett steg åt sidan med höger ben.
2. Följ sedan efter med vänster ben.
3. Ta ett steg åt vänster men vänster ben.
4. Följ sedan efter med höger ben.
Upprepa

Planka med armrörelse - Commandos
Stå i plankan och spänn magmusklerna, ha ryggen rak och titta ner i golvet.
Du ska nu växla från att stå planka med böjda armar och raka armar.
1. Lyft höger underarm, sätt höger hand mot golvet och sträck ut.
2. Lyft vänster underarm, sätt vänster hand mot golvet och sträck ut.
Nu ska du gå från att ha armarna raka till att stå på underarmar igen.
3. Lyft höger arm och ställ dig på höger underarm.
4. Lyft väster arm och ställ dig på vänster underarm.
Upprepa - Börja nu med vänster arm och kör sedan varannan arm som start.

Höftlyft
1. Lägg dig på golvet med ryggen och rumpan i golvet och men fötterna en kort bit från rumpan.
2. Spänn rumpan och tryck sedan rumpan och höften upp mot luften. Stanna i ca 2 sekunder och släpp rumpan sakta nedåt mot golvet.
Upprepa.

Höftlyft med bensträck
1. Lägg dig på golvet med ryggen och rumpan i golvet och men fötterna en kort bit från rumpan.
2. Spänn rumpan och tryck sedan rumpan och höften upp mot luften.
3. I luften tar du höger ben och sträcker ut rakt, håll i 5 sekunder.
4. Sätt tillbaka benet och släpp rumpan sakta ned mot golvet.
5. Nu skall detta upprepas men genom att sträcka ut vänster ben.
6. Spänn rumpan och tryck sedan rumpan och höften upp mot luften.
7. I luften tar du vänster ben och sträcker ut rakt, håll i 5 sekunder.
8. Sätt tillbaka benet och släpp rumpan sakta ned mot golvet.
Upprepa.

Squats
Stå med fötterna i höftbredd/axelbredd.
Puta rumpan bakåt, på samma sätt som om du ska sätta dig på en stol.
Gå neråt så benen får en vinkel på ca 90 grader. Knäna skall vara i linje med dina fötter.
Andas in och spänn magen.
Gå långsamt ner och sedan upp igen samtidigt som du spänner rumpan.
Upprepa.

Armhävningar

Ställ dig på tå och med armarna raka.
Spänn magen, titta i golvet och se till att ryggen är rak och att rumpan inte putar uppåt.
Sänk dig sakta neråt med hjälp av att böja armarna.
Gå ner så nästan nästan nuddar golvet.
Spänn armarna och kroppen och tryck dig upp till ''start'' position med raka armar igen.
Upprepa.

Sit up.
Lägg dig på golvet med rumpa och rygg i golvet.
Böj benen och ha dem en bit från rumpan.
Spänn magmusklerna och res överkroppen uppåt till du kommer i ''sittande'' position.
Luta dig sakta tillbaka och ha magmusklerna spända hela vägen ned.
Upprepa

Sit up med raka ben.
Lägg dig på golvet med rumpa och rygg i golvet.
Ha benen raka mot golvet under hela övningen. Försök att få dem att inte lätta något.
Spänn magmusklerna och res överkroppen uppåt till du kommer i ''sittande'' position.
Luta dig sakta tillbaka och ha magmusklerna spända hela vägen ned.
Upprepa

Sit up korsande.
Lägg dig på golvet med rumpa och rygg i golvet.
Ha benen raka mot golvet.
Sätt händerna bakom huvudet med armbågarna utåtputande.
Spänn magmusklerna och res höger sida och arm samtidigt som du lyfter vänster ben och böjer mot dig.
Låt armbåge och knä röra mot varandra som ett kors.
För tillbaka kroppen till startposition och upprepa med vänster arm och höger ben.
Res vänster sida och arm samtidigt som du lyfter häger ben och böjer mot dig.
Låt armbåge och knä röra mot varandra som ett kors.
För sakta tillbaka.
Upprepa
(för tyngre övning håller du det ''vilande'' benet i luften under hela övningen, ist för på golvet)

  • Gillar du den här typen av inlägg?
  • Vilka delar av kroppen skulle du vilja ha tips på övningar som man kan göra hemma utan utrustning?

Likes

Comments

1. Alla får en mage som korvar sig när man böjer sig framår.
2. När någon säger att du är vacker, tro på det. Dom ljuger inte.
3. Vi alla vaknar någon gång upp med en andedräkt som skulle kunna döda en get.
4. För alla kvinnor som är missnöjda och skäms över sina bristningar så önskar en annan kvinna att hon hade dem.
5. Du bör definitivt ha mer självförtroende. Och om du såg dig själv på de sätt som andra gör, skulle du ha det.
6. Leta inte efter en man som kan ta hand om dig. Klara av att ta hand om dig själv.
7. Det är okej att inte älska alla delar på din kropp... Men du borde göra det.
8. Vi har alla en vän som ser ut att ha allt. Kvinnan med det perfekta livet. Tja du är kanske den kvinnan för någon annan.
9. Du ska vara en första prioritering. Inte ett alternativ, en sista utväg eller en reservplan.
10. Du är en kvinna. Bara det gör dig jäkligt betydelsefull - Austin Blood

Våga vara dig själv

Likes

Comments

Nu, eller ja för ca 3 veckor sedan tränade jag klart sista passet på runda 4 och har nu gått i mål för fjärde gången! Jag har helt enkelt haft otroligt fullt upp ett bra tag nu, å jag jobbar 100% och pluggar 100% så denna progressbild har tyvärr blivit helt bortglömd. Men på något sätt så känns dom inte alls lika viktig längre. Inte alls på samma sätt som de gjorde första gångerna. Det är väl nu det märks att träningen har blivit min livsstil och det känns därför inte lika viktigt från min sida att se mina egna framgångar på det sättet. Det jag vill göra nu är att fortsätta inspirera er till att göra ERA resor. Jag skriver just era för att ingen kan göra samma som jag har gjort. Vi är alla olika och därför har vi alla helt olika typer av resor. Satt av en ren reflex idag och scrollade på Instagram under #bbgprogress. Det jag ville se från början var om min progressbild var bra nog efter 48 veckor av träning. Men vet ni vad? Idag kunde jag lättare än någonsin slå den dumma tanken ur huvudet.Ta iväg det negativa och inse på några sekunder att '' ja min bild är helt perfekt efter 48 veckor av träning, mitt resultat är fantastiskt!''. Det är också denna typ av känsla som jag vill att ni skall hitta. Jag vill inte att ni ska träna eller göra något för att ni måste, känner er tvingad eller för att bara göra det. Jag vill att ni skall träna eller finna en egen väg att gå för att själva inse att ni är en underbar människa. Jag vill att du skall hitta en väg till att älska dig själv och att alltid tro på dig själv. Denna känslan är en sak som alla borde få uppleva i livet och tyvärr är det många som ej får det. Jag vill därför inspirera er, utan att ni ska jämföra er med min resa till att finna en kärlek i er själva. Att vinna över demonerna och hela tiden se det fantastiska i det ni gör. Därför använder jag min progressbild i jämförelse med mig själv. Jag skulle kunna ha en bild på dig bredvid med det visar ju inte samma människa, eller hur? Jag kan ta en bild på Kayla efter 48 veckor och en bild på mig efter 48 veckor. Och ja dem kommer visa helt olika! Vi ser ju direkt att de är helt olika människor. På samma sätt vi ser att vi skiljer oss åt utseendemässigt i ansikte, på håret, längden osv på samma sätt skiljer sig vår resa. Den är tyvärr svårare att inte jämföra sig med andra på. Och det är här vi måste inse att vi är unika som den människa vi är och att ingen är den andra lik. Jag vet att många där ute har både ''bättre'' och ''sämre'' kan man ens säga så??? progressbild än mig, men idag spelar det ingen roll. Vi alla har olika vägar mot målet, olika förutsättningar och helt olika kroppar och problem att handskas med. Idag är jag en tjej som älskar mig själv och som tror på allt jag gör. Mitt mål är nu att nå ut till alla er för att ni skall få känna och uppleva livets magi och mening!

Likes

Comments