Header

Startade morgonen med en riktig lyxfrukost bestående av chokla banandpannkaka toppad med keso, banan och hjortron. En frukost helt i min smak och som gav mig en helt underbar start på dagen. Eftersom att min arbetsdag börjar först klockan åtta så har jag all tid i världen att göra en god och mättande fruskost innan jag åker iväg, något som jag värderar högt i min vardag. Jag är helt enkelt en människa som snabbt ledssnar på frukostar och behöver varriera mig med goda och hälsosamma men mättande måltider vecka för vecka.
Vad äter du till fruskot under dina arbetsdagar?

Choklad bananpannkaka

1 mosad banan
1msk kakao
2 ägg
Kokosolja att steka i.
Topping

Blanda först ihop mosad banan med ägg. Rör sedan ner kakao.
Stek sedan 2-3 pannkakaor på medelhög värme (vänd försiktigt).
Toppa med dina favorit toppingar.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Idag var dagen som jag häll mitt första pass som instruktör på Norrgym. Ett häligt body pumo pass tillsammans med 8 starka och glada deltagare. Måste erkänna att jag var lite smått nervös innnan passet men väl när musiken var igång så var det så underbart roligt! Nästa vecka håller jag i två pass, vilket känns mycket roligt då jag får en chans att skapa en rutin på mina övningar och få programmet och träningen ännu bättre och effektivare. Ska även försöka byta ut någpn låt inför nästa pass som ger mer pepp och mitivation i övningarna.

Dagens träning bestod av en klassiskt body pump puss innehållandes alla bas-muskelgrupper under 55 minuter. Jag har byggt upp passet enligt Les Mills tanke kring body pump men gjort min egen twist på övnnignara. Så här såg i alla fall passet ut:

Uppvärmning
Squats
Bröst
Rygg
Triceps
Biceps
Utfall
Axlar
Core
Streching

Likes

Comments

Efter två år fick vi ''campinggänget'' (exklusive Viktor) äntligen till en pluggkväll tillsammans på hemmadestinationen. En mycket välbehövlig kväll med tackos till middag och raw food kaka till efterrätt tillsammans med skratt, prat och plugg! Känslorna inför Måndagens tenta börjar äntligen kännas mer positiva nu när vi fick resonera lite kirng det som vi läst och funderar över. Tycker verkligen att detta är något som vi måste bli bättre på eftersom jag trivs så bra ihop med dessa människor. En helt underbar och perfekt tisdagskväll helt eneklt som får veckan att skina upp.

Sista stunden innan sängen blir det planering inför morgondagens pass och sedan nanna kudden. Vi ses!

Likes

Comments

Och idag rullade träningen igång med ett efterlängtat body pump pass tillsammans med en kollega. Så underbart härligt! Förväntar mig nästan träningsvärk i morgon, längtar faktiskt efter känslan! Kroppen och huvudet är friskt och lätt och jag är otroligt motiverad till att fortsätta kämpa mot mina kommande mål; Vasaloppet och Stockholm Marathon.

Förresten vad gillar ni färgen på mina nya träningsskor? Jag fullkomligt älskar dem och kommer delge er bilder framöver, håll utkik!

Likes

Comments

Inlägget innehåller adlinks

När jag tränade och åt enligt kostschema från Refitness så testade jag på att använda en hel del nya produkter från svenskt kostitllskott, och jag kan med ärlighet säga att jag hittade flera saker som jag fullkompligt älskade. Flera av dessa har nu en given plats i mitt träningsskafferi. Min absoluta favorit som jag haft sedan några år tillbaka är definitivt dera proteinpannkakor. I min smak är de extremt goda, har en härlig fluffighet och har ett mycket bra pris, med tanke på vad dessa pannkakor faktiskt kan kosta. Proteinpannkakaorna är något som jag ofta äter tull fruskot på helgerna toppat med bär, banan och ibland lite nutella. Combon är MUMS! Ger er tips på produkter nedan som är några av mina favoriter och produkter som faktiskt kan vara bra att använda undertiden du är en aktiv och tränande person.

Likes

Comments

Armhävningar är en övning som jag har jobbat med mycket under min träning. Från en början orkade jag ca 5 stycken i 3 set och var sedan helt slut i armarna. Jag visste inte alls hur jag skulle kunna genomföra ett helt pass med 15 armhävningar i 3 rundor. Räddningen var här att jag började göra armhävningar på knä, för att sakta bygga upp armstyrkan. Eftersom att mycket av bål träningen försvinner när man genomför armhävningar på knä så lade jag till extra övningar i plankan, för att samtidigt kunna bygga upp dessa muskler för att framöver kunna orka genomföra armhävningar på ett vettigt sätt. Det jag vill säga är att man absolut inte ska skämmas över att man inte orkar göra massor av armhävningar i rad, eftersom att armhvningen sätter hela kroppens muskler på prov. För att bygga upp dtta kan du färför träna upp musklerna var för sig och sedan göra så många armhävningar du orkar i 3 set. Detta är något som har hjälpt för mig och jag orkar idag bra många fler armhävningar än jag någonsin gjort. När du sedan kommit mot en nivå du trivs med kan du alltid sätta kroppen på fler prov genom att ha händerna mot t.ex kettlebells. Då får hela kroppen arbeta mycket mer eftersom det blir svårare att hålla din balans samtidigt som du kan gå ner i en djupare armhävning än vad du kan på ett golv. Det bästa med armhävningar är också att du kan träna dem precis vart som helst eftersomatt du bara behöver din egan krop för att kunna genomföra dem. Då kör vi, operation armhävningar.
Ha en fantastisk lördag!

Likes

Comments

Nu var vi här igen, det är Fredag och jag tog helg klockan 13:15 idag, wiho! Har haft en helt underbar vecka på jobbet tillsammans med mina elever som vi avlsutade på bästa sätt med att leta efter alfabetet i skogen följt av samarbetsövningar och tabata. Kroppen känner sig äntöigen helt frisk och pigg vilket gör att jag kommer ta upp min träning i morgon genom att träna lättare styrka följt av power walk för att förhoppningsvis kunna börja med intervallträning inför vasaloppet och stockholm marathon redan på Söndag. Jag ser fram emot denna träningshöst och vinter så extremt mycket och jag kan redan nu lova att jag kommer delge er mängder med tips och trix under min träning hä rpå bloggen flera gånger i veckan! Ni ska från och med nu kunna följa hela min resa från en person som i princip aldrig åker läng eller tar löpturer till en tjej som genomflr 9,2 mil på skidor och 4,2 mil löpning. Detta kommer bli sjukt tungt med ännu mer inspirerande att genomföra!

Likes

Comments

I samarbete med Carl Edmond

Minns ni Carl Edmond-boken? Som många av er har listat ut så finns det bara två meningar i boken! De två viktigaste meningarna. BE BOLD. och BE YOU. Och det är det enda som behövs! Vi kan själva skriva historien om våra liv och det är hög tid att leva det, fullt ut. To the FULLEST DELUXE! Vill du blir påmind om det och ha koll på tiden finns klockorna på www.carledmond.com eller i deras butik i Åhlens City, Stockholm den 22 september.

Likes

Comments

Nu är vi här igen, det är höst, mörkt och omotiverande. Flera av oss sitter säkert hemma i soffan och mår lite dåligt över att man inte kommit tillbaka till rutinerna och kommit igång med träningen igen efter semesterns uppehåll. Och vi vet alla att årstidsväxlingen inte är till hjälp vid dessa känslor. Flera av er vet säkert vad ni behöver göra och framförallt vad ni vill göra, men har svårt att hitta tillbaka igen, nu när träningen känns otroligt långt borta. Jag tänker därför ge er mina tips på hur man kan ta sig tillbaka till de rutiner som man mår bra av och där vi får träningen att kännas som en rolig och givande händelse i veckan, i stället för en jobbig sak.

  • Var realistisk! Sätt inte upp 4-5 pass i veckan som en start, vi vet alla hur jobbigt det är att motivera sig till detta och att ens hinna med under vissa perioder. Börja med att sätta upp 1-2 pass i veckan som start.

  • Försök att spara dig själv tid genom att völja en träningslokal som logger nära dig och är lätt att ta sig till. Ett gym behöver inte vara flott och flashigt, utan det ska till huvudsak fungera för din träning.

  • Lägg in dina träningspass i samband med ditt arbete. Du är redan då på språng och kroppen är lättare att lura när du är påväg någonstans. Känn efter själv om när du helst tränar, före jobbet, på lunchen eller efter jobbet. Detta gör också att dit liv fungerar mer effektivt och kan vara klar med träningen innan du ens kommit hem och ska starta alla vardagssyslor. 

  • All träning behöver inte ske på gymmet. Mycket träning går att genomföra utomhus eller i hemmet. Titta på t.ex youtube för enorma möjligheter och tips på hemmaträning. 

  • Drick, ät och sov ordentligt. Kroppen orkar återhämta sig mer då.

  • Vet du inte vad du vill träna? Gå på en prova på vecka eller öppet hus. Många gym erbjuder sådanna kvällar nu efter sommaruppehållet just för att fånga oss som vill komma igång igen. Ta möjligheten att testa olika gym, gå på olika pass och se dig omkring för att hitta din stil.

  • Skaffa en träningskompis, ett utav mina alla bästa tips! Planera upp veckan och se om ni hinner köra 1 eller 2 pass tillsammans under veckan. Ni kan även lägga upp så ni tränar samma sak även om ni inte tränar samtidigt och skicka bilder till varandra på att ni utfört träningen.

  • Strunta i vad andra gör, tycker och säger. Du tränar enbart för din skull och ingen annans. Hitta din grej och träna utifrån dina möjligheter så att du upplever träningen rolig och att den ger dig det du vill. Vi alla är olika men olika möjligheter och därför är den enda person vi kan jämföra oss med; oss själva.

Likes

Comments

Känslan som kommer i kroppen när man får ett meddelande om att man har ett paket att hämta trots att man inte beställt något! Det händer sällan men iblandblir man överaskad. Paketet var från bästa Herfitnessbox och var verkligen fullproppad med massor av goda och nyttiga saker! Tänka sig att få en sån här överaskning med grejer varje månad? Man blir ju faktiskt lite sugen nu när man fick se vad denna månadens box faktiskt innehöll! Har redan ställt både nutramino och Qlear på kylning och packat ner en proteinbar från gainomax i väskan för att kunna testa den och en dryck på jobbet i morgon. Återkommer med mina åsikter kring dem.

My muesli 2 go: en sockerfri och vegansk muesli med 30 gram av växtbaserat protein, med smak av äpple. En perfekt portion med museli som frukost on the go eller som mellanmål.

Qlear drink: en uppiggande och sockerfri drink med smak av hallon som passar perfekt på träningspassen eftersom den innehåller koffein och L-Teanin.

Nutramino Heat: En sockrefri energidryck med smak av jordgubb och vattenmelin som är perfekt före och under träningpassen på grund av dess 200g halt av koffein och 1,5 g BCAA.

Total hydration: sockerfria brustabeltter som innehåller natrium, kalium och magnesium och hjälper di att återställa din vätske- och mineralbalans.

Salty Caramel: Proteinbar med 20 g protein, 1,8 g socker och som också är rik på fibrer. Passar perfekt som ett mellanmål.

Lean on protein bar Gainomax: Proteinbar med 20 g protein och 1,4 g socker, med smak av cocosnöt. Passar också perfekt som mellan mål eller som återhämtningsfrämjande efter ett hårt träningspass.

Gainomax dryck: En dryck utan tillsatt socker med smak av choklad och kaffe. Innehåller 20 g protein. och ör fri från palmolja och GMO, utöver detta är den rik på fibrer. Passar bra som mellanmål.

Lohilo värdecheck: Glass från lohilo för 10 kr per paket. Glassen är tillverkad i sverige och har en låg sockerhalt eftersom den är sötad med naturliga sockerarter från druvor. Glassen innehåller hela 23 g protein. Perfekt som mellanmål eller som ett nyttigare kvällsfika.

Likes

Comments

Instagram@jennnyfer