Kvällen igår bestod av en löptur på 7,2 kilometer vilket var mycket skönare än va jag kunnat ana. Tyävrr så lider jag av en så kallad löparmage så efter ca 5-6 km så fick jag kraftigt magont och behövde typ akut uppsöka toalet... Har försökt läsa mig till hur man kan klara löpturer utan dessa symptom och ska testa mig fram för att hitta en lösning för just mig. Vill ju klara av en runda utan att behöva uppsöka toaletten.. haha. Trotts detta gick löpturen med ett grymt flow och lyckades hålla en bra hastighet! En klar förbättring gällande tiden för varje kilometer sedan förra löppasset. Nu kan jag bara utvecklas och få allt att rulla på ännu bättre!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Vecka tre är nu avslutad och vecka fyra av sommarformen 2017 är i full gång och jag är fortfarande både inspirerad och motiverad av mig själv. Tyvärr föll jag dit på några godisbitar i helgen, men det är inget jag mår dåligt över utan ser det som att kroppen helt eneklt var i behova av det för att kunna fortsätta kämpa!

Jag ser att det händer saker och ting med kroppen och jag känner det också inom mig. Mina efterlängtade ådor bröjar också på att ta mer och mer plats på både händer och uppåt mot armarna, vilket gillas! Ikväll väntas ca 30 min stryketräning följt av 30-45 min powerwalk eller löpning beroende på hur vädret väljar att frändra sig. Innan det ska jag anvjuta en chili con carne.

Likes

Comments

Träningslistan

Vilken kroppsdel gillar du att träna mest respektive minst?
Mest: Ben, Minst: armar

Har du något träningsmål för tillfället?
Slutföra sommarformen 2017 genom att gå upp i muskelmassa och klara av pull ups.

Tränar du hellre på gym eller hemma?
Hemma för då blir träningen gjord. Dock kan jag inte älska mina träningsdagar med Natalie på gymmer mer än nått annat!

Föredrar du styrka eller kondition?
Styrka utan att ens behöva fundera.

Hur ofta och hur länge tränar du varje vecka?
6 gånger i veckan i ca 45 - 90 minuter per gång.

Om du skulle få välja något ätbart som innehöll 0 kalorier, som du skulle få äta i resten av ditt liv, vad skulle det vara då?
Finns det coklad eller hamburgare som innehåller 0 kalorier?

Ditt favorit träningsplagg?
Icaniwill tightsen

Tränar du med eller utan sällskap?
Beror på mitt humör. Tränar mest själv och gillar det! dock älskar jag sällskapet med Natalie!

Hur länge har du tränat?
Alltid tränat på nått sätt i hela mitt liv. Enbart styrka har jag tränat sedan 2014.

Ditt bästa träningstips?
Ha kul!
Ta före bilder så du har nått att jämföra med och skit i vågen!
Låt kroppen vila emellan åt och unna dig saker utan att känna ångest!

Likes

Comments

Det känns inte som att jag gör annat än att äta, sova, träna, jobba och plugga nu så inspirationen till bloggen är på noll och tiden räcker liksom inte till... Jag ska dock försöka bättra mig, jag lovar! Ibland önskar jag att mitt dygn har flera timmar än vad det har för det skulle underlätta så sjukt mycket! Dock lär jag mig att planera och prioritera vilket kommer underlätta massor till framtiden samtidigt som jag känner att jag orkar med ett fullt schema i 2 år till innan skolan är klar. Lika bra att passa på nu när jag ändå är ung och har ork liksom!

Nåja, vecka 3 på sommarformen 2017 är i full gång och allt går verkligen super bra! Kosten rullar på och likaså träningen. Jag tog mig igenom helgen utan att fuska speciellt mer än en varmkorv med bröd till lördagslunch, vilket jag är extremt nöjd över mig själv för. Jag trodde sedan innan att helgerna och kvällsgottat skulle vara enormt tungt eftersom resten av familjen alltid äter massa gott fika då, men avnjöt en proteinpudding från barebells så klarade mig fantastiskt bra! Sjukt bra att det faktiskt finns sånna gudomliga saker som man kan lura kroppen med faktiskt. Jag börjar se skillnad på min kropp utifrån träningen och kosten. Det som jag märker mest skillnad på är min mage, och shit vilken skillnad. Jag som brukar bli typ gravid efter varje måltid och ständigt gå med svullen mage har inte känt problemen på samma sätt nu när jag äter enligt schema. Upplever magen mycket plattare över lag och det gillar vi! utifrån detta kan jag faktiskt börja fundera och lista ut vad det är som min mage inte gillar!

Nu när jag har så lite inspiration så tänkte jag passa på att fråga er läsare vad ni skulle vilja se mer av i bloggen! Så passa på att ösa in ideér och önskemål så fixar jag massor av härliga inlägg åt er!

Likes

Comments

Oj vad helgerna går nsabbt allstå! Var till frisören: JL Hårstudio i Fredags och sedan till en gammal fotbollsvän, Ronja Forsberg för att göra fransarna och har helt enekelt inte hunnit visa er bilderna! Nåja, bättre sent än aldrig, eller hur!? Nedan följer i alla fall före och efter bilder på mitt hår och ett resultat på mina fransar. Är så fantatsiskt nöjd så det går inte att beskriva! Känns riktigt skönt att bli blond igen och med en mycket härligare och fräschare längd för mitt hår.

Likes

Comments

Kvällens 65 minuters träningspass är genomfört trots att jag hade en extrem trött kropp och ett extremt omotiverat sinne. Jag tog mig i alla fall igenom hela passet bestående av styrka för armar och core samt power walk trotts att det gick trögare än vanligt. Typiskt sådär mitt i veckan, men har faktiskt en tendens till att vara trättare på onsdagar än någon annan dag i veckan. Nu känner jag mig vare fall som en kung och är sjukt stolt över mig själv, wiho!

För att sammanfatta de dagar som hittils gått denna veckan så går kosten otroligt bra och jag har inget sötsug eller sukt om att få äta något annat. Förvånansvärt faktiskt! trodde med ärlighet att jag skulle få kämpa bra mycket mer med kosten, men hjärnan är så inställd och bestämd på detta nu och jag vet ju som sagt hur man kan lura bort hjärnspökena nu för tiden!

Jag skulle dock vilja ha tips utav er läsare på varrierad frukost i stället för att bara äta havregrynsgröt. Innehållet jag söker efter i min frukost är; havregryn, vatten, ägg, hallon och kvarg (eller proteinpulver). Har ni tips på vad man kan göra utav detta så släng in en kommentar!

Likes

Comments

Haft ett helhärligt träningspass tillsammans med bästa Natalie (här hittar ni hennes blogg) på sports gym idag. Måste erkänna att jag är helt slut i armar och rygg och förstår inte ritkgit hur jag ska orka med kvällens träning från mitt schema.. Det är bara att bita ihop, det lönar sig i slutet! Trots att jag och Natalie inte tränar så sjukt ofta, försöker hinna med en gång i veckan men det är inte alltid så enkelt, så märker jag faktiskt en skillnad i min överkropp i både styrka och uthållighet. Ofta lägger vi fokus på just överkroppen och för min del är det perfekt eftersom det är den svåraste delen för mig att träna hemma på grund av brist på vikter och material. Det underbara är att jag faktiskt orkar hålla övningarna längre än vad jag gjorde första gången, vilket är en grymt skön känsla och ett bevis på att det vi gör när vi verkligen träffas faktiskt ger ett resultat!

Sneak peak på några av våra övningar:
Rodd
Pull ups (med band)
Minibandsövning för axlar
Axelövning i 3 steg med hantlar
Minibandsövning för axlar, liggande
Stående rodd
Biceps curl med gummiband

Likes

Comments

Ja även fast jag är med i en tävlign dör man sk följa kost- och träningssceham strikt i 12 veckor så måste man få ha dagar där man unnar sig och bara är. Det tror jag på är ett sunt och verkligehetstroget att kunna unna sig utan att behöva må dåligt. Trots allt så lever man livet en gång och man gör inte saker och ting bara för stunden utan man har hela livet på sig.

Helgen var alltså en riktig ''ät vad du vill'' helg eftersom vi var ner till Stockholm på KISS, och som ni då förstår så kan man inte sitta och äta matlådor med lite mat medan alla andra njuter av fantasiska burgare!? Då skulle man ju bara varit dum och ångrat sig i efterhad. Hur som helst. Haft två härliga nätte på hotell i Sollentuna med underbar hotellfruskost. Fredagen resulterade i bilåkning och sedan middag på Hard roch cafe och sedan barhäng på uteserveringen i den härliga temperaturen.
Lördagen bestod av prommenad i gamla stan, kring kungahuset, fika i kungsträdgården och sedan en helt underbar och alldeles fantastisk middag på Griffins steakhouse extraordinaire där vi hade självaste tv kändisen och kocken Christian Hellberg som Chéf! Det resulterade i den godaste 3-rätters jag någonsin ätit och inte på tal om huvudrätten, vilken burgare! Har du vägarna förbi här så se till att boka ett bord, för det är verkligen värt det! Kvällen avslutades sedan i Tele2 arena med KISS som var grymt bra! Helgen i sin helhet har som du kanse märker varit top-noch!

Nu är det dags att bita tag i tävligen igen för i morgon startas vecka 2 upp på mitt kost- och träningsschema. Titta tillbaka för att ta del av första dagen på vecka två gällande kost och träning.

Förrätt bestående av lammkorv och oxkorv toppad med tryffelmajonäs, rostad lök och färsk lök. // Varmrätten bestod av högrevsburgare med mögelost, tryffelmajonäs, sallad, svamp och lök. // Efterrätten bestod av rabarber, rabarbersorbet, vaniljglass, grädde och kanelrutor med vaniljsmak.

Likes

Comments

Idag är första dagen på mitt liv, eller ja så skulle man kunna säga. Men man kan också säga att det är första dagen i tävlingen. Vilken tävling? tänker du. Jag har nämligen anmält mig på en tävling som heter Semesterformen 2017 där man under 12 veckor skall träna och äta enligt schema och under 12 veckor komma i sin bästa form. Därefter blir det en röstning på alla delatagare där det utlovas prispengar till placering 1, 2 och 3. Spännande va!? Jag själv är sjukt pepp och motiverad till detta och kommer ge allt jag kan. Min blogg kommer därför att handla om detta under de närmsta 12 veckorna och jag vill gärna att ni följer med mig på min resa! Jag vet redan nu att det kommer bli tufft eftersom jag aldrig ätit enligt schema förut, vilket kommer bli mitt absolut störsra problem. Men jag ska klara det!

Nedan följer 6 stycken mål som jag ätit idag. Dock är tyvärr inte lunchen enligt schema eftersom jag arbetar på en skola och äter mat med eleverna, så jag får helt enkelt göra det bästa av situationen och lägga lite extra krut på träningen i stället för att kompensera. Testade faktiskt på något helt nytt till fruskost overnight oats vilket var fantastiskt gott. Hade absolut inte väntat mig det då den frukosten kommer ni att få se mer av framöver!

Tror du jag kommer fixa detta!?

Likes

Comments

Kom ihåg att följa mig på Instagram HÄR för att vara säker på att inte missa något!

@Jennnyfer

Likes

Comments