Hade en helt underbar dag tillsammans med den bästa Natalie på Sports gym i Åre igår. Kan man ha roligare träning än med dig eller!?
Vi blandade både hårda och lätta övningar med många och få repetitioner för att få ut de bästa av vår träning tillsammans. Vi testade öven en hel del av nya övningar inför vårt nästa träningspass som jag tror att ni kommer gilla. Självklart försöke vi fota så många övnignar som möjligt, men kommer tyvärr inte dela med mig utav alla bilder idag. Ni får helt enkelt hålla ut, så kommer de lite godingar nu och då!

Några av de övningar som genomfördes under vårt långa undebara träningspass var:
Hopprep
Brutalbänk
Armhävningar på kettlebell
Repet
Squat med kast av medicinball
Släden

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Contains affiliate links

I samarbete med Chiquelle

Jag sitter just nu och väntar på ett paket från Chiquelle som jag hoppas hinner komma innan veckans slut och kommer självklart att visa upp två läckerheter för er här i bloggen!

Jag kan därför med glädje nu erbjuda er som mina lärare en rabattkod hos bästa Chiquelle på 15% som gäller på hela deras sortiment (utom Chiquelle home). Rabattkoden på 15% gäller till den 30/4 och det enda du behöver göra är att enge rabattkoden: TREND15 vid kassan.


Likes

Comments

Hej där! Jag har inte alls varit speciellt aktiv under påsken kan jag erkänna, men sånna dagar bheöver man ha ibland. Nu är jag återigen tillbaka med ny energi och viljan om att dela med mig utav träning och hälsa till er. Idag startade jag om på vecka ett i Kayla Itsines BBG porgram för att bygga upp muskler med snabb och effektiv träning inför sommarens konditionsträning och utevecklingen mot vasaloppet 2018. Varför jag väljer att köra BBG igen är för att jag vet att det fungerar för min kropp och det är en träningsform som jag själv gillar. Eftersom jag ser resultat i alla muskler på hela kroppen i BBG träningen så anser jag att det är en grymt bra träning för att komma i form inför vasaloppet.

Nu står 12 veckors hård träning på scehmat där jag kommer varva styrketräning med konditionsträning. Jag kommer nu att träna 6 dagar i veckan på en lågintensiv eller högintensiv nivå och styrkepassen kommer att vara 30 minuter medan konditionspassen bestådene av Power walk, löpning, crosstrainer och gåband kommer allt vara 45-90 minuter. Jag behöver träna uthållighet och väljer därför att ha konditionspass äna upp till 90 minuter under dessa 12 veckor!
Är ni redo att följa med mig på min resa mot vasaloppet?

Likes

Comments

Nu är jag i full gång och på den tredje träningsdagen för denna veckan så satsade jag på ett personligt rekord, vilket också lyckades. Jag sprang nämligen milen för första gången i mitt liv idag! Begav mig ut på en runda som jag planerat till 5 km men efter halva vägen så rullade benen på bram humöret var på topp och jag kände mig redo att ta ett steg frammåt i min träning. Den känslan var rätt och jag är stolt över mig själv att jag lyckades bestämma mig för att komma 1 mil. Eftersom jag aldrig i mitt liv varit en löpare eller ens provat springa sträckor längre än 5 km då jag tycker att det är så extremt jobbigt och tråkigt, så är detta en enorm vinst för mig. Eftersom jag inte lärt mig att andas när jag springer så drar jag alltid på mig håll titt som tätt, vilket jag också gjorde idag. Tre gånger stannade jag upp och gick en kortare bit, för att låta kroppen andas och slappna av lite, och sedan var jag som ny igen. Försökte verkligen fokusera på andningen hela rundan och jag tror faktiskt att jag lyckades mycket bra med det eftersom jag bara kände av det tre gånger på en hel mil! Nu finns det bara saker att förbättra för nu är tiden satt!

Dagens träning:
Löptur 1 mil
Tid: 1h, 4 min.

Likes

Comments

Du orkar mer.
Att du orkar mer leder i sin tur till att presterar bättre. Träning kan leda till att bli både smartare och lycskligare. Ett skäl nog till träna?

Fredagsmyset blir skönare.
Just nu kanske det är svårt att lyfta dig från soffan. Men tänk så härligt kvällens soffmys kommer att vara när du tränat och fått ta ut don kropp lite. Jag lovar dig att soffmyset kommet bli mycket skönare än vanligt!

Ökat självförtroende
Att träna är ett bra sätt för kropp och sinne att höja självförtroendet på. Efter att du avslutat passet kommer du känna dig grym, stolt och lycklig av att du genomflrde det och utifrån det, höja självförtroendet. Detta självörtroende har en stor chans att föja med dig resten av din dag.

Mindre risk för sjukdom.
Träning är något helt annat än det ytliga och jakten på en perfekt kropp. Börja se att det finna andra skäl till att träna, till exempel att träinng fungerar som en medicin mit sjukdommar. Att träna kan minska risken för mängder av sjukdommar bland annat 13 olika cancersjukdommar (National Cancer Institut).

Du lever längre:
Forskning (Science news) har visat att du kan öka chansen att leva längre om du tränar. Detta är något som kan motivera en de dagar som träningen känns jobbig.

5. Du lever längre
Forskning har visat att du genom att träna ökar chansen för att leva länge – det är riktigt bra motivation när det känns lite jobbigt att ta sig till träningen.

Likes

Comments

Jag har nu testat tandblekningen som jag pratade om igår och behandling ett är gjord. Måste säg att jag faktiskt är förvånad över resultatet för att vara en hemmatandblekning och för att vara första behandlingen. Innehållsförteckningen säger att man skall göra 2 eller fler bahandlingar fram tills att man uppnåt den blekningsgraden man vill ha och jag tänker därför testa mig på behandling nr två i morgon för att se om det blir skillnad även då. Vet dock inte om jag lyckades få all blekningskräm på rätt plats i skenan för det kändes som att det åkte ut en del bakom tandraden som egenligen skulle åkt ut framför. Inför morgondagen får jag lägga krämen mer mot framtändernas utgjutning helt enkelt.

Paketets blekning innehåller behandling för 20 gånger så man behöver inte vara orolig för att det bara räcker ett par gågner. Vidare så får man formgjuta bettskenorna på sina tänder vilket ger en bra och skön passform som man faktiskt kan ha i munnen utan problem under 20-30 minuter som blekningen tar.

Så vad tycker vi om resultatet efter första blekningen?

Före
Efter

Tandblekningen hittar du HÄR och finns i två olika smaker. Jag valde bubble gum och mot förmodan så smakar den faktiskt så, vilket på något sätt var gott? Det var därför inga problem att ha den i munnen under behandligens tid.

Just nu får du tandblekningen för 260 kr i stället för 2686 kr när du uppger koden: JENNYFER2 i kassan vid betalningen!

TANDBLEKNINGSKIT

Likes

Comments

Fick idag hem ett efterlängat paket i posten innehållande ett tandblekningskit. Är ofta skeptiskt till sånna här prylar men eftersom jag är för snål för att göra det hos en tandläkare så tycker jag ändå att det är värt ett försök. I lådan utöver kitet ett kort med 20 olika tandnyanser så man lätt ska kunna se vilken av nyanserna som tänderna har just nu och sedan kunna jämflra detta med färgen på tänderna efter 1-2 blekningar.

I samband med detta fick jag en unik rabattkod till mina läsare som ger er en grym rabatt på ett tandblekningskit hos Smile Sciences, hur bra är inte det!?
Om ni använder rabattkoden JENNYFER2 så får ni ett helt kit, där ni kan välja mellan två smaker (pepparmint eller bubble gum) för 260 kr i stället för 2690 kr!

I morgon kommer jag att testa denna tandblekning för att se hur den fungerar och hur pass stor nyansskillnad mina tänder får efter bara en blekning. Jag återkommer då med bilder på före blekningen och efter blekningen ihop med nyanskortet. Stay tuned!

I sammarbete med Smile Sciences

#smilesciences

Likes

Comments

Kampen mot vasaloppet 2018 har börjat. Det är nu dags att vidga mina vyer inom träningen, utöka mina träningstider och bevisa för mig själv att det faktiskt är möjligt bara jag har bestämt mig för det. Detta är något som jag verkligen kommer att få kämpa för, men jag ska lyckas. Jag har ett mål och jag har en tävligt att klara mig fram till och igenom. Jag ska nu bevisa för mig själv och för er att även om man inte är en mästare i någon typ av sport, så kan man faktiskt ta sig igenom den bara man tar belsutet av att faktiskt vilja ta sig igenom den. Allt är möjligt att klara av och du kan fixa allt som du drömmer om, så länge du bestämmer dig för att göra det.
Idag kickade jag därför igång min träning genom att utäka mina trämingstid på crosstrainern från 30-40 minuter till 60 minuter! Jag som burkar vara helt slut kring 30-40 minuter och ge upp så fort klockan slagait tiden och inte volja träna en enda sekund till. Jag tog mig idag förbi detta med över 20 minuter! Och tro mig, det var inte lika jobbigt, för nu hade jag bestämt mig för att klara 60 minuter!

Likes

Comments

Ja som bilden lyder så har jag nu anmält mig och betalat startavgiften till Vasaloppet 2018. Hellt sjukt men samtidigt pirrigt, spännande, skrämmande och roligt. Nu har jag ett år av underbar träning framför mig. Ett år att kämpa mot ett mål om att åka 9 mil skidor i en världskänd skidtävling. Nu jädrar så kör vi!

Likes

Comments